Miten olla lähettämättä "vääriä signaaleja"?
Mulle on elämäni aikana käynyt muutaman kerran niin, että miespuolinen kaverini on ihastunut minuun, enkä minä puolestani heihin. Kyseiset kaverit ovat ilmeisesti deittailu yms. asioissa melko ujoja, sillä vasta useamman vuoden tuttavuuden jälkeen ovat suurieleisesti tunnustaneet tunteensa minulle. Parilla kerralla en ole aavistanut asiaa ollenkaan, kerran olen aavistellut jotakin, mutta en ole oikein osannut tehdä asialle mitään. Aika vaikeaa, jos ei jopa törkeää antaa pakit ihmiselle, joka ei vielä ole edes kertonut olevansa minuun ihastunut...
Sitten kun olen joutunut kyseisenlaisessa tilanteessa antamaan pakit, annetaan minun ymmärtää, että olisin antanut joitakin mystisiä "vääriä signaaleja". En tietääkseni ole flirttaillut, vaan ollut tavallisen ystävällinen - samanlainen kun olen naispuolisille ystävillenikin.
Miten kyseisenlaisessa tilanteessa oikein teidän mielestänne tulisi toimia? Siis olettaen, että itse tajuan kaverimiehen olevan ihastunut, muttei saa asiaa kakistetuksi ulos.
Ainoa asia joka itselleni tulee mieleen, on kyseisen henkilön välttely. En kuitenkaan haluaisi tehdä niin, koska taustalla on vain aavistus toisen (yksipuolisista) romanttisista tunteista. Välttely nyt kumminkin on aika törkeää, jos kerran ihminen on muuten ihan peruskiva ja liikkuu samoissa harrastuspiireissä.
Oi auttakaa! Aavistelen, että kohta joudun taas vastaavan tilanteen eteen... :(
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:38"]
Kysy suoraan, että ootko ihastunut muhun. Tai ilmoita itse, että susta toi käytös vähän vaikuttaa siltä. Että tosi kiva, mutta että ite en oo nyt sillä tavalla kiinnostunut. Asiat selviää puhumalla suoraan.
[/quote]
Joo, tämä on varmaan tehtävä seuraavaksi. Hyvä neuvo, teen näin. :)
Minun mielestäni on joko asperger tai huomiohuora, jos ei osaa ratkaista tuota tilannetta. On paljon kokemusta samasta.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:45"]
Ottakaa huomioon, että joskus ihastuminen voi tapahtua vasta myöhemmin (vuosienkin päästä) tai mies ei jostain muusta syystä halua kakaista asiaa ulos (jos on vaikka varattu). Mutta vinkkinä silti, että kerätkää kiltit naiset rohkeutta kieltäytyä. Teette siinä palveluksen myös miehelle. Mies saattaa olla vähän kuin sinnikäs puhelinmyyjä, eli siinä täytyy olla ystävällisen jämäkkä. Vaikka sitä olisikin toisaalta kiva paistatella huomion kohteena.
[/quote]
Mutta voiko kieltäytyä jo ennen minkäänlaisia ehdotteluja/tunteiden tunnustamista? :o Minusta se vain tuntuu todella töykeältä. Minulla ei ole tosiaankaan vaikeuksia kieltäytyä silloin, kun asioiden todellinen laita kerrotaan suoraan. ap
[/quote]
Puhu ihastuksestasi. Sano miehelle, että on kiva kaveri. Tai kuin veli sinulle. Puhu, kuinka parisuhde ei voisi vähempää kiinnostaa sinua. Jne.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:58"]
Minun mielestäni on joko asperger tai huomiohuora, jos ei osaa ratkaista tuota tilannetta. On paljon kokemusta samasta.
[/quote]
Kiitos diagnoosista. Olen kuitenkin täysin varma, etten ole ainakaan asperger-henkilö. ap
Ei kannata valehdella eikä keksiä tekosyitä. Kannattaa kiittää kohteliaasti ja kertoa asia niin kuin se on. Jokainen ihastuu joskus ilman vastakaikua. Tietysti tällöin pettyy, mutta se on vaan jokaisen pakko oppia hyväksymään. Itse olen miehenä yleensä tehnyt hurmaavien naisten kanssa niin että olen järjestänyt itseni sopivasti samoihin tilanteisiin ihastukseni kanssa. Sopivasti kun juttelee niitä näitä niin naisen silmistä ja puheista kyllä yleensä näkee jos hän on kiinnostunut. Muussa tapauksessa työnnän kuvitelmani taka-alalle ja ollaan vaan kavereita.
Oispa ollut paljon helpompi elää, jos en olisi lukenut tätä ketjua. Nyt en uskalla lähestyä ihastustani ollenkaan, kun hän on juuri tuollainen kiltti ja helposti lähestyttävä. Nyt hävisi viimeisetkin itseluottamuksen rippeet :(
Tämähän on juuri esimerkki klassisesta HUOMIOHUORAAMISESTA! Ollaan vailla miesten huomiota ja ihailua, jolla pönkitetään omaa egoa ja itsetuntoa. Ketään ei kuitenkaan kelpuuteta kumppaniksi vaan odotellaan sitä "parempaa". Täysin sairasta ja erittäin tyypillistä nykyajan aivokuolleille ämmille.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:09"]
Oispa ollut paljon helpompi elää, jos en olisi lukenut tätä ketjua. Nyt en uskalla lähestyä ihastustani ollenkaan, kun hän on juuri tuollainen kiltti ja helposti lähestyttävä. Nyt hävisi viimeisetkin itseluottamuksen rippeet :(
[/quote]
Kysy ihastustasi reippaasti treffeille. Voin luvata, että hän joka tapauksessa on todella imarreltu. Lisäksi sitten ainakin tiedät missä mennään. Ja olen ollut itse myös useamman kerran toivonut, että joku ihastukseni tekisi aloitteen, kun minua on kovasti ujostuttanut. Ehkä myös ihastuksesi toivoo aloitetta juuri sinulta. :)
Tsemppiä! Ei nämä aloiteasiat ole koskaan helppoja. ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:23"]Tämähän on juuri esimerkki klassisesta HUOMIOHUORAAMISESTA! Ollaan vailla miesten huomiota ja ihailua, jolla pönkitetään omaa egoa ja itsetuntoa. Ketään ei kuitenkaan kelpuuteta kumppaniksi vaan odotellaan sitä "parempaa". Täysin sairasta ja erittäin tyypillistä nykyajan aivokuolleille ämmille.
[/quote]
Aamen!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:09"]
[/quote]
Kysy ihastustasi reippaasti treffeille. Voin luvata, että hän joka tapauksessa on todella imarreltu. Lisäksi sitten ainakin tiedät missä mennään. Ja olen ollut itse myös useamman kerran toivonut, että joku ihastukseni tekisi aloitteen, kun minua on kovasti ujostuttanut. Ehkä myös ihastuksesi toivoo aloitetta juuri sinulta. :)
Tsemppiä! Ei nämä aloiteasiat ole koskaan helppoja. ap
[/quote]
Pakko kai se on, ei se muuten ikinä selviä. Jos pakit tulee niin onneksi ei ole pakko olla sen jälkeen tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:23"]
Tämähän on juuri esimerkki klassisesta HUOMIOHUORAAMISESTA! Ollaan vailla miesten huomiota ja ihailua, jolla pönkitetään omaa egoa ja itsetuntoa. Ketään ei kuitenkaan kelpuuteta kumppaniksi vaan odotellaan sitä "parempaa". Täysin sairasta ja erittäin tyypillistä nykyajan aivokuolleille ämmille.
[/quote]
Ja sinä ilmeisesti toivot, että naiset olisivat edelleen isänsä omaisuutta ja naitettaisiin vanhempien mielestä sopivalle kumppanille? Minulla ei ole velvollisuutta ryhtyä suhteeseen kaikkien kanssa, jotka minuun saattavat ihastua. Kuten ei ole kaikkien minua kiinnostavien miestenkään velvollisuus olla minun kanssani. Ja kiitos, että sanot minua huoraksi, oikein herrasmiesmäistä käytöstä sinulta - olisi äitisi varmasti sinusta ylpeä.
Uskot sinä sitä tai et, haluaisin oikeasti, että asia vain selviäisi mahdollisimman pian. Mieluiten niin, ettei tämä kyseinen, oikein mukava mies (toisin kuin sinä) vain pahoittaisi mieltään. ap
Naisten tulkintaa sotkee vielä se, että saattavat heittäytyä pikku kännissä halailemaan jne vaikkei tunteita olisikaan.
Ap:na kertoisin mihelle pienen tarinan: Aiemmin erään miehen kanssa sattuneen nolon väärinkäsityksen takia olet nykyään ylivarovainen ja haluat sanoa jo nyt, vaikka ollaankin vain kavereita, että se on myös se suhteen laatu, jolla asiat jatkossakin pysyvät - tiedostat, että hyväntuulisuutesi on mahdollista ymmärtää toisin kuin tarkoitat.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:47"]Mistä päin ap on?
[/quote]
Ylöös
Ihastua voi ilman sen kummempia singnaaleja jos pitää toista mielyttävänä. Se on ihan normaalia eikä tavallinen mies siihen kuole.
Mulla oli sama ongelma, mutta lihoin yli satakiloiseksi ja tadaa!! Loppui ihastuminen. Saas nähdä miten käy kun olen nyt hoikistunut.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 19:20"]
Ihastua voi ilman sen kummempia singnaaleja jos pitää toista mielyttävänä. Se on ihan normaalia eikä tavallinen mies siihen kuole.
[/quote]
Ei varmasti kuole, mutta kaikenlaista epämiellyttävää se voi aiheuttaa esim. unettomuutta, keskittymisen puutetta, tunteiden heittelyä onnentunteesta-ranteet auki epätoivoon , laihtumista ja vittuuntuneisuutta.
missä näit tänään sitä miestä?