Miten olla lähettämättä "vääriä signaaleja"?
Mulle on elämäni aikana käynyt muutaman kerran niin, että miespuolinen kaverini on ihastunut minuun, enkä minä puolestani heihin. Kyseiset kaverit ovat ilmeisesti deittailu yms. asioissa melko ujoja, sillä vasta useamman vuoden tuttavuuden jälkeen ovat suurieleisesti tunnustaneet tunteensa minulle. Parilla kerralla en ole aavistanut asiaa ollenkaan, kerran olen aavistellut jotakin, mutta en ole oikein osannut tehdä asialle mitään. Aika vaikeaa, jos ei jopa törkeää antaa pakit ihmiselle, joka ei vielä ole edes kertonut olevansa minuun ihastunut...
Sitten kun olen joutunut kyseisenlaisessa tilanteessa antamaan pakit, annetaan minun ymmärtää, että olisin antanut joitakin mystisiä "vääriä signaaleja". En tietääkseni ole flirttaillut, vaan ollut tavallisen ystävällinen - samanlainen kun olen naispuolisille ystävillenikin.
Miten kyseisenlaisessa tilanteessa oikein teidän mielestänne tulisi toimia? Siis olettaen, että itse tajuan kaverimiehen olevan ihastunut, muttei saa asiaa kakistetuksi ulos.
Ainoa asia joka itselleni tulee mieleen, on kyseisen henkilön välttely. En kuitenkaan haluaisi tehdä niin, koska taustalla on vain aavistus toisen (yksipuolisista) romanttisista tunteista. Välttely nyt kumminkin on aika törkeää, jos kerran ihminen on muuten ihan peruskiva ja liikkuu samoissa harrastuspiireissä.
Oi auttakaa! Aavistelen, että kohta joudun taas vastaavan tilanteen eteen... :(
Kommentit (108)
Syy, miksi mulla ei ole miespuolisia ystäviä yhtä homoa lukuunottamatta. Kaikki, jotka ovat halunneet "kaveerata" kanssani, ovat loppujenlopuksi paljastuneet ihastuneiksi. Eivät siis todellisuudessa olleet kiinnostuneet kaveeraamaan, vaan ihan parisuhteesta. "Kaveruus" on loppunut kuin seinään, kun olen antanut pakit.
Älkääkä ymmärtäkö väärin: on mulla siis sellaisia miespuolisia kavereita, joiden kanssa voidaan hengata sekaporukassa. Yhdenkään kanssa en kuitenkaan ole niin läheinen, että kaksistaan vietettäisiin aikaa. Mielestäni se on lähes poikkeuksetta kiinnostuksen merkki, mikäli joku mies haluaa viettää naisen kanssa enemmän aikaa, jutella paljon, jne.
jos joku tulkitsee ystävällisyyttäsi väärin koska oma ihastus luo toiveajattelua, sinä ei sille ikävä kyllä voi mitään etkä voi estää sitä tapahtumasta uudelleen. kovin kiusallista mutta toisten ihmisten tunteisiin ei voi vaikuttaa ellei sitten halua pistää välejä poikki kaikkien miespuolisten tuttujen kanssa :(
Valehtele että sulla on mies. Jos jäät kiinni, niin ymmärtävät että se oli hienovarainen vihje "ei kiinnosta"
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:12"]
Syy, miksi mulla ei ole miespuolisia ystäviä yhtä homoa lukuunottamatta. Kaikki, jotka ovat halunneet "kaveerata" kanssani, ovat loppujenlopuksi paljastuneet ihastuneiksi. Eivät siis todellisuudessa olleet kiinnostuneet kaveeraamaan, vaan ihan parisuhteesta. "Kaveruus" on loppunut kuin seinään, kun olen antanut pakit.
Älkääkä ymmärtäkö väärin: on mulla siis sellaisia miespuolisia kavereita, joiden kanssa voidaan hengata sekaporukassa. Yhdenkään kanssa en kuitenkaan ole niin läheinen, että kaksistaan vietettäisiin aikaa. Mielestäni se on lähes poikkeuksetta kiinnostuksen merkki, mikäli joku mies haluaa viettää naisen kanssa enemmän aikaa, jutella paljon, jne.
[/quote]
Joo, puhut asiaa. Olen viettänyt näiden kaverimiesten kanssa aikaa nimenomaan isommassa harrastusporukassa. Sitten jos joku on alkanut ehdotella kahdenkeskisiä tapaamisia, olen vasta alkanut aavistella jotakin.
Tällaiset tilanteet ovat varsinkin todella kiusallisia - pitäisikö kieltäytyä kahdenkeskisestä tapaamisesta, jotta ei anna vääriä mielikuvia tai suostua siinä toivossa että toinen saisi tunteensa kaikistettua ulos ja asia sitä myöden käsitellyksi? Ja ainakin tässä tapauksessa tiedän, ettei mies ainakaan kymmenellä ensimmäisellä tapaamiskerralla saisi ilmaistua tapaamisen todellista luonnetta... Jos pyytäisi edes suoraan treffeille niin kuvio olisi paljon helpompi (voisi kohteliaasti kieltäytyä).
Huokaus. :( ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:12"]
jos joku tulkitsee ystävällisyyttäsi väärin koska oma ihastus luo toiveajattelua, sinä ei sille ikävä kyllä voi mitään etkä voi estää sitä tapahtumasta uudelleen. kovin kiusallista mutta toisten ihmisten tunteisiin ei voi vaikuttaa ellei sitten halua pistää välejä poikki kaikkien miespuolisten tuttujen kanssa :(
[/quote]
:( ap
Montako aloitusta teet samasta asiasta...?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:17"]
Valehtele että sulla on mies. Jos jäät kiinni, niin ymmärtävät että se oli hienovarainen vihje "ei kiinnosta"
[/quote]
Varmaan kohta on pakko, vaikken haluaisi valehdella, vaan olla rehellisesti mitä olen. Mutta myös se olisi tosi kiusallista, jos vähän myöhemmin samaan porukkaan ilmestyisikin mies, josta olisin kiinnostunut ja muut olisivat siinä uskossa, että minulla on virityksiä muualla. Tälle oikealle ihastuksen kohteelle saatettaisiin vaikka infota, että minä olen varattu, vaikken oikeasti ole.
Mutta kiitos. On tämä vaikeaa. ap
Pidä kahta sormusta vasemmassa nimettömässä. Jos joku kysyy, savi, että.se on vaan viesti, ettet halua miestä. Helppoa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:23"]
Montako aloitusta teet samasta asiasta...?
[/quote]
En ole tehnyt yhtään aiempaa aloitusta samasta aiheesta. Enkä ole vastaaviin törmännytkään - olisin heti mennyt hakemaan vertaistukea. Mutta kiitos vinkistä - täytyypä etsiä, jos palstalta löytyisi hyödyllisiä kertomuksia samasta aiheesta. :) ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:26"]
Mulle on elämäni aikana käynyt muutaman kerran niin, että miespuolinen kaverini on ihastunut minuun, enkä minä puolestani heihin. Kyseiset kaverit ovat ilmeisesti deittailu yms. asioissa melko ujoja, sillä vasta useamman vuoden tuttavuuden jälkeen ovat suurieleisesti tunnustaneet tunteensa minulle. Parilla kerralla en ole aavistanut asiaa ollenkaan, kerran olen aavistellut jotakin, mutta en ole oikein osannut tehdä asialle mitään. Aika vaikeaa, jos ei jopa törkeää antaa pakit ihmiselle, joka ei vielä ole edes kertonut olevansa minuun ihastunut...
Sitten kun olen joutunut kyseisenlaisessa tilanteessa antamaan pakit, annetaan minun ymmärtää, että olisin antanut joitakin mystisiä "vääriä signaaleja". En tietääkseni ole flirttaillut, vaan ollut tavallisen ystävällinen - samanlainen kun olen naispuolisille ystävillenikin.
Miten kyseisenlaisessa tilanteessa oikein teidän mielestänne tulisi toimia? Siis olettaen, että itse tajuan kaverimiehen olevan ihastunut, muttei saa asiaa kakistetuksi ulos.
Ainoa asia joka itselleni tulee mieleen, on kyseisen henkilön välttely. En kuitenkaan haluaisi tehdä niin, koska taustalla on vain aavistus toisen (yksipuolisista) romanttisista tunteista. Välttely nyt kumminkin on aika törkeää, jos kerran ihminen on muuten ihan peruskiva ja liikkuu samoissa harrastuspiireissä.
Oi auttakaa! Aavistelen, että kohta joudun taas vastaavan tilanteen eteen... :(
[/quote]
Minäminä voin auttaa! Mulla on aina ollut sama tilanne, mutta nyt tiedän jo, miten selviytyä. Oon siis aika nätti, ja lisäksi aivan liian ystävällinen ja kohtelias. Koska en ole ystävällisyyttäni osannut sanoa selvää "ei":tä vaikkapa kutsuun käydä kahvilla tai antaa puhelinnumero, ovat miehet aina käsittäneet sen flirttailuksi. Avainasemassa on tajuta, että kun sanot EI tai että MULLA ON POIKAYSTÄVÄ tai että OLLAANHAN VAIN SITTEN LIIKKEELLÄ KAVERIPOHJALTA, niin sun pitää ymmärtää että ET OLE TÖYKEÄ. Saa sanoa "ei" ihan luvan kanssa!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:27"]
Pidä kahta sormusta vasemmassa nimettömässä. Jos joku kysyy, savi, että.se on vaan viesti, ettet halua miestä. Helppoa.
[/quote]
Aika cool idea! Voisi kyllä aiheuttaa parhaimpien ja samassa porukassa liikkuvien kaverieni keskuudessa suurta hämmennystä. :D ap
Ap, et ymmärrä, että et uskalla sanoa suoraan miehille missä mennään. Varmaankin naurat niiden joka jutulle, vietät kahdenkeskistä aikaa ja muutenkin viestit kaikin tavoin, että olet kiinnostunut. Haloo! Etkö tosiaan tiedä, että ihmiset lähettelee toisilleen näitä signaaleja??
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:31"]
Minäminä voin auttaa! Mulla on aina ollut sama tilanne, mutta nyt tiedän jo, miten selviytyä. Oon siis aika nätti, ja lisäksi aivan liian ystävällinen ja kohtelias. Koska en ole ystävällisyyttäni osannut sanoa selvää "ei":tä vaikkapa kutsuun käydä kahvilla tai antaa puhelinnumero, ovat miehet aina käsittäneet sen flirttailuksi. Avainasemassa on tajuta, että kun sanot EI tai että MULLA ON POIKAYSTÄVÄ tai että OLLAANHAN VAIN SITTEN LIIKKEELLÄ KAVERIPOHJALTA, niin sun pitää ymmärtää että ET OLE TÖYKEÄ. Saa sanoa "ei" ihan luvan kanssa!
[/quote]
Minulla on ollut se kokemus, että vaikka olen kuinka sanonut tulevani johonkin tapaamiseen kaverina, niin asiaa ei ole selvästikään sisäistetty... x( Pitänee sanoa tuo ensi kerralla vielä painokkaammin.
Mutta hyvä, että olet saanut vastaavat tilanteet loppumaan. :) Varmasti kokeilen vielä strategiaasi. ap
Ap, mulla on ihan samanlaisia kokemuksia. Ei se keksitty mies auta. Mulla oli ihan oikeakin jonka kanssa nyt naimisissa, mutta silti ystävä joka tunsi hyvin miehenikin tunnusti ihastuksensa. Harmitti hirveästi, hyvän ystävän menetin. Nykyään etäisiä kavereita mutta alkuun jouduin katkaisemaan kaiken yhteyden muutamaksi kuukaudeksi. Pohdin silloin ratkaisua yhdessä mieheni kanssa kun ihastuneen viestien sisältö ei vaan muuttunut. Mies ei ehkä ymmärtänyt miten vaikea tilanne mulle oli. Surin ystäväni "kuoleman" ja tavallaan itse jouduin hänet "tappamaan" elämästäni.
Tää on niin raivostuttava ongelma. Itselle kävi pari kertaa ihan samalla tavalla sinkkuaikoina. Tein virheen olemalla ystävällinen ja iloinen, ja pakkien jälkeen olinkin överiflirtti, joka viekoittelullaan houkuttelee viattoman miehen ihastumaan. :D En osaa oikein mitään neuvoa sulle antaa, itse hoidin tilanteet kypsästi välttelemällä, joka oli toki vähän typerä ratkaisu. Ei vaan ole sun syysi jos normaalin kaverillisesti käyttäydyt, ja tämä niiden miestenkin pitäisi ymmärtää.
Ottakaa huomioon, että joskus ihastuminen voi tapahtua vasta myöhemmin (vuosienkin päästä) tai mies ei jostain muusta syystä halua kakaista asiaa ulos (jos on vaikka varattu). Mutta vinkkinä silti, että kerätkää kiltit naiset rohkeutta kieltäytyä. Teette siinä palveluksen myös miehelle. Mies saattaa olla vähän kuin sinnikäs puhelinmyyjä, eli siinä täytyy olla ystävällisen jämäkkä. Vaikka sitä olisikin toisaalta kiva paistatella huomion kohteena.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:37"]
Ap, et ymmärrä, että et uskalla sanoa suoraan miehille missä mennään. Varmaankin naurat niiden joka jutulle, vietät kahdenkeskistä aikaa ja muutenkin viestit kaikin tavoin, että olet kiinnostunut. Haloo! Etkö tosiaan tiedä, että ihmiset lähettelee toisilleen näitä signaaleja??
[/quote]
Pitäisikö minun sanoa jokaiselle mukavasti juttelemaan tulevalle ja ihan mukavalle miehelle, että "EIEIEIE, mene pois, sinä et minua kiinnosta!" ennen kuin on itse minkäänlaista aloitetta tehnyt. :o Minusta tuo on vain todella töykeä käyttäytymistapa. Varsinkin kun kyse on harrastusporukasta, jossa kaikki juttelevat kaikille.
Itsehän aina, kun olen miehestä kiinnostunut, pyydän reippaasti treffeille eli teen hyvin selväksi tapaamisen todellisen luonteen, jotta toinen voi kohteliaasti joko suostua tai kieltäytyä. Mielestäni pitää osata ottaa riskejä, jotta voi asioita oikeasti saavuttaa. ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:41"]
Ap, mulla on ihan samanlaisia kokemuksia. Ei se keksitty mies auta. Mulla oli ihan oikeakin jonka kanssa nyt naimisissa, mutta silti ystävä joka tunsi hyvin miehenikin tunnusti ihastuksensa. Harmitti hirveästi, hyvän ystävän menetin. Nykyään etäisiä kavereita mutta alkuun jouduin katkaisemaan kaiken yhteyden muutamaksi kuukaudeksi. Pohdin silloin ratkaisua yhdessä mieheni kanssa kun ihastuneen viestien sisältö ei vaan muuttunut. Mies ei ehkä ymmärtänyt miten vaikea tilanne mulle oli. Surin ystäväni "kuoleman" ja tavallaan itse jouduin hänet "tappamaan" elämästäni.
[/quote]
Voi miten kurjan tilanteen olet käynyt läpi. :( ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:00"]
Mitäs jos alkaisit hehkuttaa jonkun todellisen tai kuvitellun miehen ihanuutta tälle mieskaverillesi? "Antero se on niin hirmu komea, kun se on tuollainen lyhyt ja vaalea!" Edellyttäen, että tämä mieskaveri on pitkä ja tumma.
[/quote]
Olen miettinyt tuota, mutta kaikenlainen valehtelu on luonteeni vastaista (en siis ole tällä hetkellä kehenkään ihastunut). Lisäksi varsinkin kuvitteellisesta poikaystävä/ihastuksen kohteesta kerrottaessa voi todella helposti jäädä kiinni valheesta... Lisäksi haluaisin selvitä tilanteesta ilman mielipahaa, jonka tuollainen kommentointi voisi toiselle (ihan kivalle ihmiselle) aiheuttaa - taitaa olla kyllä mahdoton tavoite. :(
Mutta kiitos vinkistä. ap