Miten olla lähettämättä "vääriä signaaleja"?
Mulle on elämäni aikana käynyt muutaman kerran niin, että miespuolinen kaverini on ihastunut minuun, enkä minä puolestani heihin. Kyseiset kaverit ovat ilmeisesti deittailu yms. asioissa melko ujoja, sillä vasta useamman vuoden tuttavuuden jälkeen ovat suurieleisesti tunnustaneet tunteensa minulle. Parilla kerralla en ole aavistanut asiaa ollenkaan, kerran olen aavistellut jotakin, mutta en ole oikein osannut tehdä asialle mitään. Aika vaikeaa, jos ei jopa törkeää antaa pakit ihmiselle, joka ei vielä ole edes kertonut olevansa minuun ihastunut...
Sitten kun olen joutunut kyseisenlaisessa tilanteessa antamaan pakit, annetaan minun ymmärtää, että olisin antanut joitakin mystisiä "vääriä signaaleja". En tietääkseni ole flirttaillut, vaan ollut tavallisen ystävällinen - samanlainen kun olen naispuolisille ystävillenikin.
Miten kyseisenlaisessa tilanteessa oikein teidän mielestänne tulisi toimia? Siis olettaen, että itse tajuan kaverimiehen olevan ihastunut, muttei saa asiaa kakistetuksi ulos.
Ainoa asia joka itselleni tulee mieleen, on kyseisen henkilön välttely. En kuitenkaan haluaisi tehdä niin, koska taustalla on vain aavistus toisen (yksipuolisista) romanttisista tunteista. Välttely nyt kumminkin on aika törkeää, jos kerran ihminen on muuten ihan peruskiva ja liikkuu samoissa harrastuspiireissä.
Oi auttakaa! Aavistelen, että kohta joudun taas vastaavan tilanteen eteen... :(
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:42"]
Tää on niin raivostuttava ongelma. Itselle kävi pari kertaa ihan samalla tavalla sinkkuaikoina. Tein virheen olemalla ystävällinen ja iloinen, ja pakkien jälkeen olinkin överiflirtti, joka viekoittelullaan houkuttelee viattoman miehen ihastumaan. :D En osaa oikein mitään neuvoa sulle antaa, itse hoidin tilanteet kypsästi välttelemällä, joka oli toki vähän typerä ratkaisu. Ei vaan ole sun syysi jos normaalin kaverillisesti käyttäydyt, ja tämä niiden miestenkin pitäisi ymmärtää.
[/quote]
No kiitos kuitenkin vertaistuesta. :) Tämä on todellakin raivostuttava ongelma! ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:37"]
Ap, et ymmärrä, että et uskalla sanoa suoraan miehille missä mennään. Varmaankin naurat niiden joka jutulle, vietät kahdenkeskistä aikaa ja muutenkin viestit kaikin tavoin, että olet kiinnostunut. Haloo! Etkö tosiaan tiedä, että ihmiset lähettelee toisilleen näitä signaaleja??
[/quote]
Pitäisikö minun sanoa jokaiselle mukavasti juttelemaan tulevalle ja ihan mukavalle miehelle, että "EIEIEIE, mene pois, sinä et minua kiinnosta!" ennen kuin on itse minkäänlaista aloitetta tehnyt. :o Minusta tuo on vain todella töykeä käyttäytymistapa. Varsinkin kun kyse on harrastusporukasta, jossa kaikki juttelevat kaikille.
Itsehän aina, kun olen miehestä kiinnostunut, pyydän reippaasti treffeille eli teen hyvin selväksi tapaamisen todellisen luonteen, jotta toinen voi kohteliaasti joko suostua tai kieltäytyä. Mielestäni pitää osata ottaa riskejä, jotta voi asioita oikeasti saavuttaa. ap
[/quote]
Vaikka sä itse osaisitkin selkeästi pyytää treffeille, tarttee huomioida et muilla on erilaisia tapoja aloittaa suhde - esim. juurikin kaveripohjalta. Ja kyllä mä sanoisin et sun kannattaa opetella sellainen viileä, kohtelias ja harhaileva katse, jolla tuijotat miestä välinpitämättömänä kun sanot "Ai, kahvilleko... Mulla on muuta menoa..." Tms.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:45"]
Ottakaa huomioon, että joskus ihastuminen voi tapahtua vasta myöhemmin (vuosienkin päästä) tai mies ei jostain muusta syystä halua kakaista asiaa ulos (jos on vaikka varattu). Mutta vinkkinä silti, että kerätkää kiltit naiset rohkeutta kieltäytyä. Teette siinä palveluksen myös miehelle. Mies saattaa olla vähän kuin sinnikäs puhelinmyyjä, eli siinä täytyy olla ystävällisen jämäkkä. Vaikka sitä olisikin toisaalta kiva paistatella huomion kohteena.
[/quote]
Mutta voiko kieltäytyä jo ennen minkäänlaisia ehdotteluja/tunteiden tunnustamista? :o Minusta se vain tuntuu todella töykeältä. Minulla ei ole tosiaankaan vaikeuksia kieltäytyä silloin, kun asioiden todellinen laita kerrotaan suoraan. ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:45"]
Ottakaa huomioon, että joskus ihastuminen voi tapahtua vasta myöhemmin (vuosienkin päästä) tai mies ei jostain muusta syystä halua kakaista asiaa ulos (jos on vaikka varattu). Mutta vinkkinä silti, että kerätkää kiltit naiset rohkeutta kieltäytyä. Teette siinä palveluksen myös miehelle. Mies saattaa olla vähän kuin sinnikäs puhelinmyyjä, eli siinä täytyy olla ystävällisen jämäkkä. Vaikka sitä olisikin toisaalta kiva paistatella huomion kohteena.
[/quote]
Mutta voiko kieltäytyä jo ennen minkäänlaisia ehdotteluja/tunteiden tunnustamista? :o Minusta se vain tuntuu todella töykeältä. Minulla ei ole tosiaankaan vaikeuksia kieltäytyä silloin, kun asioiden todellinen laita kerrotaan suoraan. ap
[/quote]
Olen itsekin sellainen ihmistyyppi, joka katsoo silmiin, kuuntelee, hymyilee, antaa toisen tuntea itsensä tärkeäksi sillä hetkellä. Saatat ap kuulua tähän ihmisryhmään, mutta sun tarttee opetella siitä eroon miesten kohdalla. Niin se vaan menee. Älä keskitä kaikkea sun huomiota niihin - ei tartte olla töykeä, mutta ei liian kivakaan.
[quote author="M40" time="22.01.2015 klo 17:49"]Ei ole ollut vaikeuksia kontrolloida signaalien lähettämistä. Kun ulkoistaa aloitteiden teon naisille, voi olla kohtuu varma heidän kiinnostuksestaan, jos vaivautuvat juttusille.
[/quote]
Kysyntä on vaan niin pirun huono, jos on betauros.
Vaikka sä itse osaisitkin selkeästi pyytää treffeille, tarttee huomioida et muilla on erilaisia tapoja aloittaa suhde - esim. juurikin kaveripohjalta. Ja kyllä mä sanoisin et sun kannattaa opetella sellainen viileä, kohtelias ja harhaileva katse, jolla tuijotat miestä välinpitämättömänä kun sanot "Ai, kahvilleko... Mulla on muuta menoa..." Tms.
[/quote]
Miten tämä "kaveripohjalta" aloitettu suhde sitten ylipäänsä missään kohtaa etenee, jos ei toinen koskaan kerro, että olisi kiinnostunut menemään kanssani treffeille? :o Näissä kuvailemissani tapauksissa olen tuntenut nämä ihastuneet miehet jo kauan. ap
olitko kenties tänään tekemisissä sen ihastuksen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:58"]
Olen itsekin sellainen ihmistyyppi, joka katsoo silmiin, kuuntelee, hymyilee, antaa toisen tuntea itsensä tärkeäksi sillä hetkellä. Saatat ap kuulua tähän ihmisryhmään, mutta sun tarttee opetella siitä eroon miesten kohdalla. Niin se vaan menee. Älä keskitä kaikkea sun huomiota niihin - ei tartte olla töykeä, mutta ei liian kivakaan.
[/quote]
Eli minun on opeteltava miesten kohdalla toimimaan täysin luonteeni ja persoonani (useimmiten ystävällinen ja empaattinen) vastaisesti? :o Ei tuo oikein mielestäni oikein onnistu, jos pitäisi siinä isossa harrastusporukassa olla erilainen naisille ja miehille... Puhumattakaan siitä, etten halua vältellä ketään vain sukupuolen vuoksi. Miespuoliset kaverini ovat todella loistavia ihmisiä, joiden seurassa viihdyn. Mutta en silti halua suhteeseen heidän kanssaan.
Mutta ymmärrän kyllä periaatteessa mistä puhut. Olen heti, kun olen tajunnut jonkun ihastuneen, muuttanut hieman käytöstäni (en hakeudu viereen istumaan jne.). Siitä ei vain toistaiseksi ole tuntunut olleen yhtään apua. ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:58"]
[/quote]
Eli minun on opeteltava miesten kohdalla toimimaan täysin luonteeni ja persoonani (useimmiten ystävällinen ja empaattinen) vastaisesti?
[/quote]
KYLLÄ.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:13"]
olitko kenties tänään tekemisissä sen ihastuksen kanssa?
[/quote]
Jos puhut miehestä, jonka epäilen olevan minuun ihastunut, niin ei. En ole toistaiseksi ollut tällä viikolla hänen kanssaan tekemisissä. ap
[/quote]Siis kerrotko vielä, miksi pitäisi kieltäytyä ennen ehdotteluja/ tunteiden tunnustamista? Voihan olla, että olet käsittänyt vastapuolen "signaalit" täysin väärin.. ;)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:14"]
Eli minun on opeteltava miesten kohdalla toimimaan täysin luonteeni ja persoonani (useimmiten ystävällinen ja empaattinen) vastaisesti?
[/quote]
KYLLÄ.
[/quote]
Oh shit. x( Kylläpä on sinkkunaisen elämä nyt mahdottoman vaikeaa. ap
Katsos ap, kyllähän ne sun miespuoliset kaverit nyt on maailman ihanimpia jne. Et ole parisuhteessa, eli hormonit hyrrää - aivan luonnollista. Mutta. Kun löydät elämäsi miehen ja asut sen kanssa, sun käytöksesi tulee muuttumaan automaattisesti. Sun hormonit rauhoittuu, sulla on tarpeeksi testosteronia kotona, etkä enää tartte niin paljon huomiota miespuolisilta kavereilta.
Asioiden ollessa näin, voit ottaa tilanteen hallintaasi siten, että "opettelet" tämän välinpitämättömän asenteen jo nyt mieskavereitasi kohtaan, ikään kuin olisit jo parisuhteessa. Mikäli siis ylipäänsä haluat välttää niiden iskuyrityksiä.
Jos olet nätti, et sä nyt vaan voi olla avoin ja iloinen ja ystävällinen kaikille. Se on vähän ikävää, mutta pariutumisiässä olevien kesken tuo ei vaan nyt oikeesti onnistu, nähty on. Ja osa miehistä nyt ihastuu jos niille kerran hymyilee...
Jos olet nätti, et sä nyt vaan voi olla avoin ja iloinen ja ystävällinen kaikille. Se on vähän ikävää, mutta pariutumisiässä olevien kesken tuo ei vaan nyt oikeesti onnistu, nähty on. Ja osa miehistä nyt ihastuu jos niille kerran hymyilee...
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:20"]
Siis kerrotko vielä, miksi pitäisi kieltäytyä ennen ehdotteluja/ tunteiden tunnustamista? Voihan olla, että olet käsittänyt vastapuolen "signaalit" täysin väärin.. ;)
[/quote]
Tuo oli reaktio kommenttiin, jossa sanottiin, että naisten pitäisi oppia kieltäytymään. Miten ihmeessä minä kieltäydyn, jos ei toinen koskaan tee aloitetta? :o Ja todellakin toivon, että olen vain käsittänyt kaiken väärin, mutta olen nyt melko varma, että näin ei ole. ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:22"]
[/quote]
En suostu uskomaan, että MINUN pitää muuttaa persoonaani vain sen vuoksi, etteivät useat miehet osaa tehdä aloitteita. Sori nyt vaan, mutta kyllä näiden miesten pitää ennemmin muuttua vähän rohkeammiksi. Minäkin olen opetellut aloitteiden teon vaikkei se ollenkaan tule minulle luonnostaan. ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:22"]
Katsos ap, kyllähän ne sun miespuoliset kaverit nyt on maailman ihanimpia jne. Et ole parisuhteessa, eli hormonit hyrrää - aivan luonnollista. Mutta. Kun löydät elämäsi miehen ja asut sen kanssa, sun käytöksesi tulee muuttumaan automaattisesti. Sun hormonit rauhoittuu, sulla on tarpeeksi testosteronia kotona, etkä enää tartte niin paljon huomiota miespuolisilta kavereilta.
Asioiden ollessa näin, voit ottaa tilanteen hallintaasi siten, että "opettelet" tämän välinpitämättömän asenteen jo nyt mieskavereitasi kohtaan, ikään kuin olisit jo parisuhteessa. Mikäli siis ylipäänsä haluat välttää niiden iskuyrityksiä.
[/quote]
En todellakaan tunne flirttailevani näiden miesten kanssa. :o Ja aina kun olen suhteessa ollut, on käytökseni kaverimiehiä kohtaan pysynyt aivan ennallaan. Käsiksi käyvät känniset ja limaiset miehet ovat asia erikseen, joille olen aina osannut olla viileä. ap
Kysy suoraan, että ootko ihastunut muhun. Tai ilmoita itse, että susta toi käytös vähän vaikuttaa siltä. Että tosi kiva, mutta että ite en oo nyt sillä tavalla kiinnostunut. Asiat selviää puhumalla suoraan.
Auts