Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla lähettämättä "vääriä signaaleja"?

Vierailija
21.01.2015 |

Mulle on elämäni aikana käynyt muutaman kerran niin, että miespuolinen kaverini on ihastunut minuun, enkä minä puolestani heihin. Kyseiset kaverit ovat ilmeisesti deittailu yms. asioissa melko ujoja, sillä vasta useamman vuoden tuttavuuden jälkeen ovat suurieleisesti tunnustaneet tunteensa minulle. Parilla kerralla en ole aavistanut asiaa ollenkaan, kerran olen aavistellut jotakin, mutta en ole oikein osannut tehdä asialle mitään. Aika vaikeaa, jos ei jopa törkeää antaa pakit ihmiselle, joka ei vielä ole edes kertonut olevansa minuun ihastunut...

Sitten kun olen joutunut kyseisenlaisessa tilanteessa antamaan pakit, annetaan minun ymmärtää, että olisin antanut joitakin mystisiä "vääriä signaaleja". En tietääkseni ole flirttaillut, vaan ollut tavallisen ystävällinen - samanlainen kun olen naispuolisille ystävillenikin.

Miten kyseisenlaisessa tilanteessa oikein teidän mielestänne tulisi toimia? Siis olettaen, että itse tajuan kaverimiehen olevan ihastunut, muttei saa asiaa kakistetuksi ulos.

Ainoa asia joka itselleni tulee mieleen, on kyseisen henkilön välttely.  En kuitenkaan haluaisi tehdä niin, koska taustalla on vain aavistus toisen (yksipuolisista) romanttisista tunteista. Välttely nyt kumminkin on aika törkeää, jos kerran ihminen on muuten ihan peruskiva ja liikkuu samoissa harrastuspiireissä.

Oi auttakaa! Aavistelen, että kohta joudun taas vastaavan tilanteen eteen... :(

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:47"]

Mistä sen tietää onko nainen oikeasti kiinnostunut vai vain ystävällinen? Tämän ketjun lukeminen vaikeuttaa entisestään asian esille tuomista. T: Liian pitkään "ystävänä" ollut mies.

[/quote]

Sait tähän jo vastauksen, mutta sanon vielä itsekin, että et valitettavasti yhtään mistään. Jotkut naiset (erilaisia kuin me kaikki olemme) saattavat pitää hyvinkin lähelle suuntautuvaa kommunikointia (koskettelu, flirttailu ym.) hyvinkin normaalina ja luontevana itselleen ilman mitään taka-ajatuksia. Täytyy kyllä sanoa, että minä en esim. koskettele tai tietoisesti flirttaile yms. ellen sitten oikeasti ole toisesta kiinnostunut.

Sinun on tehtävä aloite, jotta saat selville missä mennään. Sen ei tarvitse olla mikään sen vakavampi kuin että pyydät treffeille. Ja mielellään jotenkin muuten kuin ympäripyöreästi kahville tjsp., jotta nainenkin ihan varmasti ymmärtää, että tässä on nyt nimenomaan kyse treffeistä eikä mistään muusta. ap
[/quote]
Jotenkin se vaan on niin helvetin vaikeaa, kun on tunteet täysillä mukana ja sitä luultavasti suojelee itseään alitajuisesti pettymykseltä. Vaikka on tämä tietämättömyys ja tunteiden heittely äärilaidasta toiseen raskasta. Vaikka ennen tapaamista koittaa tsempata itsensä, mutta kun tapaa tämän naisen menee sisu kaulaan ja rupeaa miettimään ettei voisi enää tavata tätä henkilöä, jos tämä on yksipuolista :'(

Vierailija
2/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:41"]

Jotenkin se vaan on niin helvetin vaikeaa, kun on tunteet täysillä mukana ja sitä luultavasti suojelee itseään alitajuisesti pettymykseltä. Vaikka on tämä tietämättömyys ja tunteiden heittely äärilaidasta toiseen raskasta. Vaikka ennen tapaamista koittaa tsempata itsensä, mutta kun tapaa tämän naisen menee sisu kaulaan ja rupeaa miettimään ettei voisi enää tavata tätä henkilöä, jos tämä on yksipuolista :'(

[/quote]

Miksei voisi? Kyllä olen itse ollut vielä kaveri miehelle sen jälkeen, kun tein selväksi, että ei ole muita kuin kaverillisia tunteita. Tietenkin, jos itse et voisi/haluaisi enää jatkaa yhteydenpitoa, niin sille ei sitten mitään mahda. Aika harva ihastuksen kohde nyt tuskin tuomitsee ihastuneen, jos sitä pelkäät. Nainen on todennäköisesti jo arvannutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:41"]

[/quote]

Miksei voisi? Kyllä olen itse ollut vielä kaveri miehelle sen jälkeen, kun tein selväksi, että ei ole muita kuin kaverillisia tunteita. Tietenkin, jos itse et voisi/haluaisi enää jatkaa yhteydenpitoa, niin sille ei sitten mitään mahda. Aika harva ihastuksen kohde nyt tuskin tuomitsee ihastuneen, jos sitä pelkäät. Nainen on todennäköisesti jo arvannutkin.
[/quote]
Ei tarvi mitään "tuomiota" pelätä. Ystävänä en voisi jatkaa, koska luulen että en pääsisi ollenkaan yli ja vittuttaisi vaan kahta kauheammin jos pitäisi olla tekemisissä. Tapaamiset luultavasti nostaisi aina vanhat tunteet pintaan ja kaveruus olisi siihen nähden aika laiha lohtu.

Vierailija
4/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:08"]

Ei tarvi mitään "tuomiota" pelätä. Ystävänä en voisi jatkaa, koska luulen että en pääsisi ollenkaan yli ja vittuttaisi vaan kahta kauheammin jos pitäisi olla tekemisissä. Tapaamiset luultavasti nostaisi aina vanhat tunteet pintaan ja kaveruus olisi siihen nähden aika laiha lohtu.

[/quote]

Kannattaisi nyt silti vaan rohkaistua sanomaan asiat, miten ne ovat. Mitä jos nainen löytää jonkun toisen? Lopetat yhteydenpidon seinään? Kulutat omaa ja naisen aikaa tuolla toiminnalla. Mikäli saat pakit, voit alkaa ylipääsyprosessin samantien ja kyllä ne muut naiset alkaa taas jossain vaiheessa kiinnostaa. Nyt roikut vähän välitilassa ja nainen voi oikeasti olettaa sun haluavan olla vaan kaveri. Tsemppiä!

Vierailija
5/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:08"]

[/quote]

Kannattaisi nyt silti vaan rohkaistua sanomaan asiat, miten ne ovat. Mitä jos nainen löytää jonkun toisen? Lopetat yhteydenpidon seinään? Kulutat omaa ja naisen aikaa tuolla toiminnalla. Mikäli saat pakit, voit alkaa ylipääsyprosessin samantien ja kyllä ne muut naiset alkaa taas jossain vaiheessa kiinnostaa. Nyt roikut vähän välitilassa ja nainen voi oikeasti olettaa sun haluavan olla vaan kaveri. Tsemppiä!
[/quote]
Kyllähän sen tietää, mutta vaikeaa se on. Tarkoitus on ottaa tämä asia esille, kun tulee tilaisuus. On tästä jo tarpeeksi kärsitty.

Vierailija
6/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:41"] Jotenkin se vaan on niin helvetin vaikeaa, kun on tunteet täysillä mukana ja sitä luultavasti suojelee itseään alitajuisesti pettymykseltä. Vaikka on tämä tietämättömyys ja tunteiden heittely äärilaidasta toiseen raskasta. Vaikka ennen tapaamista koittaa tsempata itsensä, mutta kun tapaa tämän naisen menee sisu kaulaan ja rupeaa miettimään ettei voisi enää tavata tätä henkilöä, jos tämä on yksipuolista :'( [/quote] Miksei voisi? Kyllä olen itse ollut vielä kaveri miehelle sen jälkeen, kun tein selväksi, että ei ole muita kuin kaverillisia tunteita. Tietenkin, jos itse et voisi/haluaisi enää jatkaa yhteydenpitoa, niin sille ei sitten mitään mahda. Aika harva ihastuksen kohde nyt tuskin tuomitsee ihastuneen, jos sitä pelkäät. Nainen on todennäköisesti jo arvannutkin. [/quote] Ei tarvi mitään "tuomiota" pelätä. Ystävänä en voisi jatkaa, koska luulen että en pääsisi ollenkaan yli ja vittuttaisi vaan kahta kauheammin jos pitäisi olla tekemisissä. Tapaamiset luultavasti nostaisi aina vanhat tunteet pintaan ja kaveruus olisi siihen nähden aika laiha lohtu.[/quote]

64 setä neuvoo...  pyytämättä:

Perussetti on helppoa kuin heinänteko. Kun olet ihastunut, niin sitten kysyt jollakin tavalla treffeille, livenä tai jollakin nykyajan härvelillä. Sillähän tuo selviää. Turha tuolla pidempään itseään kiusata.  Pahinta mitä voi tapahtua on, että saat selvyyden onko kiinnostusta vai ei. Ei se kovin järkevää touhua pidemmän päälle ole kiduttaa itseään ideaalisen rakkauden kuplassa.

Jos ei kiinnostusta, niin voit jatkaa elämääsi.

Jos tytöllä on kiinnostusta, niin treffailu/seurustelu voi kestää viikon/kuukauden/puoli vuotta ja voit sittenkin saada näpeillesi jos ero tulee.  Tai ihastumisesi voi haihtua ja sinä haluat erota kun opit tuntemaan paremmin tytön huonot puolet. Tai sitten olette loppuelämän tai ainakin 7 vuoden kriisiin saakka onnellisia yhdessä.

Ja itsekin kuulun tuohon koulukuntaan, että ei ihastumisen luhistumisen jälkeen ystävinä voi pysyä, koska kyse on ollut toiselle muustakin kuin ystävyydestä. Mutta elämä on. 

Vierailija
7/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä toimii toisinpäin? Olen ystävystynyt miehen kanssa, tulemme todella hyvin toimeen mutta olemme "vain ystäviä". Itse olen ihastunut, voiko hänkin olla?

Vierailija
8/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:56"]

Miten tämä toimii toisinpäin? Olen ystävystynyt miehen kanssa, tulemme todella hyvin toimeen mutta olemme "vain ystäviä". Itse olen ihastunut, voiko hänkin olla?

[/quote]

Ei voi tietää. Tee rohkeasti aloite, sittenpähän saat asian selville kerralla. Ekat pakit nolostuttavat, mutta ei se loppujen lopuksi ole niin kamalaa. Ei puoliksikaan niin kamalaa ainakaan kuin miten kivalta tuntuu saada vastakaikua. Tsemit! :) ap

Vierailija
9/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miehistä kyllä huomaa helpommin, jos ovat ihastuneita. Mikäli mies laittaa sut aina etusijalle ja keksii (teko)syitä päästä lähellesi, niin siinä tapauksessa homma on selvä. Onhan niitä oikeasti mukavia miehiäkin olemassa, jotka on kivoja kaikille, mut eiköhän sellaisestakin huomaa, mikäli olet jotenkin spesiaali. :)
Mun viimeinen ihastus oli tällainen, ja tiesin, ettei hänellä ole kuitenkaan ole samanlaisia fiiliksiä mua kohtaan. Kyllä sen vaan aina jotenkin vaistoaa. Toivon, että sulla on parempi tuuri!

Vierailija
10/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lue viestin 77 ohjeet ja käännä sukupuolet.

Haha, annatko "signaaleja" miehelle ja miehen pitäisi tajuta tehdä aloite.

Mieskin voi olla ihastunut ja kiinnostunut, jos on vapaa. Kyllähän monet parisuhteet alkavat siitä, että synkkaa ja toinen ja molemmat tekevät ratkaisevan aloitteen. Tässähän ihan posket punottaa kun miettii nuoruutta.

Pyörittiin vaimon kanssa pitkään samoissa poruissa, oli mukava+++  tytteli ja yhtenä iltana sitten vähän pussailtiin (alkoholilla osuutta asiaan). Ei tuota kumpikaan suunnitellut, mutta jotain tiedostamatonta värinää oli varmasti molemmilla.

Vierailija
11/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi keskinkertainen nainen jolle on tullut viiden viime vuoden jälkeen neljä ehdotusta eri miehiltä, jotka ovat ystävieni exiä. Siis neljän ystävän eksät eron jälkeen epätoivoissaan vonganneet. Se on tuntunut todella hirveältä!

12/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut vaikeuksia kontrolloida signaalien lähettämistä.  Kun ulkoistaa aloitteiden teon naisille, voi olla kohtuu varma heidän kiinnostuksestaan, jos vaivautuvat juttusille.

Vierailija
13/108 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri tätä, kun osa naisista leikkii vaikeasti tavoiteltavaa & miehen pitää saalistaa-leikkiä. Sitten miehet pyörivät ympärillä ja yrittävät arvailla onko nainen kiinnostunut vai vain tuossa roolileikissä mukana.

Vierailija
14/108 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:00"]

Mitäs jos alkaisit hehkuttaa jonkun todellisen tai kuvitellun miehen ihanuutta tälle mieskaverillesi? "Antero se on niin hirmu komea, kun se on tuollainen lyhyt ja vaalea!" Edellyttäen, että tämä mieskaveri on pitkä ja tumma. 

[/quote]

Ei kuulosta miehestä sen kivemmalta, kuin jos mies sanoisi ystävänaiselle "Jaana se on tosi nätti, kun on noin pieni ja siro" (Maijan ollessa pitkä ja voimakasvartaloinen) tai "Onpa Lissulla upea tiimalasivartalo" (Maijan tasapaksuuteen verrattuna) - ihan silkkaa itsetunnon päälle käyvää ulkonäön tölvimistä siis. Parempi löytää muu tapa ilmaista, että nyt ei vaan ole molemminpuolista kiinnostusta.

Vierailija
15/108 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin ap on?

Vierailija
16/108 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:49"]

Tämä on juuri tätä, kun osa naisista leikkii vaikeasti tavoiteltavaa & miehen pitää saalistaa-leikkiä. Sitten miehet pyörivät ympärillä ja yrittävät arvailla onko nainen kiinnostunut vai vain tuossa roolileikissä mukana.

[/quote]

^piti lukea "onko nainen epäkiinnostunut..."

Vierailija
17/108 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nätti tyttö niin miehet vaan ihastuvat sinuun. Voi voi.

tämän vuoksi moni mies ottaa vaimokseen vähän keskinkertaisemman näköisen naisen ettei tarvitse jatkuvasti pelätä että joku on iskemässä vaimoa itselleen.

Vierailija
18/108 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:36"]

tämän vuoksi moni mies ottaa vaimokseen vähän keskinkertaisemman näköisen naisen ettei tarvitse jatkuvasti pelätä että joku on iskemässä vaimoa itselleen.

[/quote]

Ei minua erityisesti haittaa, jos miehet minuun ihastuvat - onhan se joka kerta todella suuri kohteliaisuus jne. Mutta minulle se on oikeasti aika kiusallista ja kamalaa, jos tilanne pitkittyy ja joudun pelkäämään, että annan joitakin vääriä signaaleja. :( En todellakaan halua antaa sellaisia tai halua, että joku minun perusystävällisen käytökseni vuoksi loukkaantuu, koska on olettanut minunkin olevan kiinnostunut...

(Tämä asia ei kyllä liity tähän ongelmaan, mutta en ole mitenkään erityisen kaunis, vaan hyvin tavallisen näköinen nainen.)

ap

Vierailija
19/108 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:36"]

[/quote]

Saatika pelätä, että vaimo vielä menee vaihtamaan uuteen mieheen.

Vierailija
20/108 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos alkaisit hehkuttaa jonkun todellisen tai kuvitellun miehen ihanuutta tälle mieskaverillesi? "Antero se on niin hirmu komea, kun se on tuollainen lyhyt ja vaalea!" Edellyttäen, että tämä mieskaveri on pitkä ja tumma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän