Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaisäidit - Miten te sen teette?

Vierailija
21.01.2015 |

Kertokaa, miten saatte arjen pyörimään usean pienen lapsen kanssa? Olen alkanut ihan oikeasti ihailla tätä taitoa, kun olen tajunnut mitä arjen pyörittäminen järjissään vaatii.

Ehdittekö töihin lasten "välissä"? Onko hankalaa hypätä aina hetkeksi työelämään kotoa (jos siis olette menneet)?

Rehellisesti: Käykö raskaudet ja synnytykset fysiikan päälle? Onko terveydenhuolto ottanut kohdallanne asiaan koskaan kantaa?

Ja vielä, mikä on mielestänne "ideaali" lasten ikäero?

Kiitos, jos jaksaisit vastata. Ja tämä ei tosiaankaan ole mikään mollausketju, päinvastoin:)

Kommentit (182)

Vierailija
181/182 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:29"]

Aika yllättävää, että täällä on näin monta ehkäisevää Vl-äitiä. Itse olen ajatellut, että pitäis olla todella vakavasti sairas, että siihen turvautuisi (siis tyyliin hengenvaara/ vakava uupumus). Jos ei tiedä onko ehkäisyn tarve 2 kk vai 2v - ei ihan näin vakavalta kuulosta. Jokainen toki tekee omat valintansa ja kantaa niistä vastuun. Tuleeko teille ehkäisevät koskaan sellainen olo, että huijaatte itseänne? Kuulutte liikkeeseen, joka opettaa ehkäisyn olevan synti ( paitsi elämää suojelevassa tarkoituksessa eli vakavan sairauden tai kuoleman vaaran uhatessa) mutta ette ilmeisesti allekirjoita keskeistä uskovaisten eettistä normia?!? varmasti on oikeita, hyviäkin syitä ehkäistä, mutta mutta.... Ehkä olen itse niin naiivi, että ajattelen yksinkertaisen uskon voivan paljon ja olevan ihmiselle itselleenkin helpompaa.

[/quote]

Itse käytän ehkäisyä koska pelkään synnytystä ja raskaana olemista yli kaiken. Pelko on kauheaa ylitsepääsemätöntä ahdistusta ja tuskaa johon en ole vielä saanut apua. Pelkään että kuolen kitumalla synnytyspöydälle, pelkään että vauva kuolee synnytykseen,pelkään että raskausaika on kitumista kivusta toiseen, pelkään että vahingoidun synnytyksessä lopullisesti, pelkään että vauva onkin sairas tai vaikeastivammainen, pelkään että synnytys alkaa kun olen yksin jossain kaukana ilman puhelinta ja kuolen kipuun(liene edes aiheellinen pelko koska harvemmin mihinkään lähden ilman puhelinta)  pelkään kaikkea liittyen raskauteen ja synnytykseen. Pelottaa että joku päivä ehkäisy pettää.. 

Haluaisin vauvan mutta pelkoni on liian suuri. Siksi ehkäisy.

Vierailija
182/182 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, varmasti vaikea tilanne. Tämä täällä on huono yhteys keskustella. Itseänikin on pelottanut samat asiat - mutta ei varmastikaan samassa mittakaavassa toki. Olen tyytynyt ajattelemaan, että Jumala on suurempi kuin pelkoni. Hänen kädessään on terveyteni ja sairauteni - samoin lapseni terveys ja sairaus. 84

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän