Kaverina kahville - onko normaalia?
Moikka. Tästä on täällä keskusteltu varmaan moneen otteeseen, mutta kysytään taas.
Käyn aktiivisesti juoksuporukan kanssa lenkillä ja olen tutustunut moneen pintapuolisesti. Kenenkään kanssa en vietä vapaa-aikaa, vaan juoksutreenit ovat ainoa paikka, jossa nähdään. Ja näiden kahden elämän pitäminen erillään on tuntunut mukavalta.
Nyt sitten eräs miespuolinen lenkkiseuralainen kysyi, jos lähtisin kaverina kahville joku päivä. Mies on sinkku, mutta tietää minun olevan kihloissa ja onnellinen. En ole hänestä millään tavalla kiinnostunut ja jutut ovat aina olleet asiallisia (ei flirttailua tms.).
Haluaakohan se nyt oikeasti mennä kaverina kahville vai onko tässä koira haudattuna? Kiva kaveri, mutta tekisi kuitenkin mieli sanoa ei. Enkä itse tykkäisi, jos kihlattuni kävisi 'vieraiden naisten' kanssa kahvilla (työkaverit yms. ovat ok, en ole sillä tavalla mustasukkainen).
Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (54)
Mene hyvä ihminen ja ilman ennakkoluuloja. Jos homma tuntuu epämukavalta, ei sinun toista kertaa sitten tarvi mennäkään.Ihminen jättää elämässään monia tilaisuuksia käyttämättä.Miehenä voin sanoa,että olen käynyt kahvilla monen naisen kanssa,eikä minulla ole koskaan ole ollut mielessä mitään sen vakavampaa.Kannattaa unohtaa nämä kapeat sukupuoliroolit ja kohdata hänet ihmisenä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:21"]
No kai nyt ihmeessä jokainen täysipäinen ihminen osaa sanoa ei siinä vaiheessa JOS huomaa, että epelillä onkin muita ajatuksia mielessään. En nyt ihan kauhean vainoharhainen olisi, jos hän painottaa sitä, että kaverina kahville. Voit tietty ottaa miehesikin mukaan?
[/quote]
Se vasta outoa olisi, jos miehensä ottaisi mukaan.
[/quote]
Ööö... mitä outoa on siinä, jos pariskunta tapaa kaveriaan?
"Kihloissa ja onnellinen"....ttu mitä paskaa :D
Jos olet noin vainoharhainen, niin olisi parempi lakata käymästä ylipäänsä ihmisten kanssa kahvilla tai missään muuallakaan ja suhtautua vihamielisesti kaikkeen sosiaaliseen kanssakäymiseen. Naisillakin voi nimittäin olla taka-ajatuksia - saattavat olla lesboja tai biseksuaaleja - miksi muuten he pyytäisivät sinua kahville?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:55"]
HEI
kirj. mies
Varttuneilla vapailla miehillä ei ole naiskavereita.
Työkavereita voi olla naisina, mutta ei muuten ( ja niitä voi ihan oikeasti pitäää kavereina ).
Jos et halua suhdetta hänen kansssaan, niin sitten on parempi vain kertoa, että miesystäväsi ei halua, että vietät aikaa muiden miesten kanssa.
Tai oikeastaan ... miehesi kaverit ehkä voisivat olla kavareitasi ilman mitään muita merkityksiä. En tiedä, miten se toimii toisin päin, mutta itse pidän vaimoni kavereita myös minun kavereina ja minusta tuntuu että hekin pitävät minua kaverinaan.
[/quote]
Olen varttunut mies ja kyllä minulla on naiskavereitakin.
Voi kun se olisikin niin, että kyllä mies on jotenkin kiinnostunut, jos kahvilla käy naisen kanssa, vaikka nainen olisikin varattu ja mies ei. Mulla on tällainen mies-tuttava, johon olin ihastunut ennen kuin suostuin nykyiselle miehelleni paremman miehen puutteessa (ei hänkään siis mikään huono ole) mutta jolla on jotain issueita seurustelun kanssa, eikä siis ryhtynyt suhteeseen mun kanssa.
Tapasin hänet sattumalta uudestaan ja menin taas rakastumaan. Toivoisin niin, että hänkin rakastaisi minua, mutta hitaasti homma etenee... Mun mieheni ei ole hänestä mustasukkainen, koska kuunteli jo ennen yhteenmenoamee kun selitin tästä kaverista ja surin miehelleni, etten saanut tätä toista. Tai en tiedä onko se syy ettei ole mustasukkainen vai se, että mieheni ei vain ole mustasukkainen.
No, joka tapauksessa tämä ketju antoi toivoa, että vanha ihastukseni tykkää minusta ja haluaisi joskus jotain enemmänkin kuin vain kaveruutta. En tiedä, onko hänelle suhteen (tai naimisen) kannalta ongelma se, että olen avoliitossa. Mulle ei ole. :) Sen verran olen elämässäni kärsinyt haluttomuudesta ja kyvyttömyydestä pitää seksistä, että jos saisin sellaista miestä jota haluan niin aivan itsekkäästi ottaisin.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:11"]jatkakaa höpöttelyä siellä lenkki treeneissä vaan. Lue viimeinen kappaleesi, niin huomaat että on fiksuin vaihtoehto. Jos epäilyttää ja tekee mieli sanoa ei, niin kandee vaan sanoa ei, kieltäydy siis kohteliaasti.
Ja saaneen sanoa että epäilen että sillä on taka-ajatuksia. Miehet nyt vaan on sellaisia ettei ne pyydä naista vaan kaverina kahville, jotain on aina mielessä. Fiksu tapaus, kun kaveeraa sun kanssa eikä oo pervoflirtti, siitä se pikkuhiljaa syventyy.
Jos sattuu olemaan poikkeus, eli olenkin väärässä niin ehdota että tule vaan käymään joku päivä luonasi, ja höpise jotain ettet tiedä onko mies töissä vai nou ja katsotaan onko innoisssaan tutustumassa mieheesikin.
[/quote]
Vittu mitä paskaa.
Olen ollut pian 4 vuotta avomieheni kanssa yhdessä ja tuona aikana olen käynyt muutamien miespuolisten kavereiden kanssa kahvilla, jotka olen tuntenut jo ennen kuin tapasin avomieheni. Olen kertonut avomiehelle aina näistä tapaamisista ja nämä ovat olleet hänelle aivan ok. Olen myös tutustunut avomieheni kautta hänen ystäviinsä, joista on tullut myös minun hyviä ystäviäni. Joskus näen heitäkin niin ettei välttämättä mieheni ole mukana.
Olen aina tullut miesten kanssa hyvin juttuun. Lapsena jo minulla oli poikia parhaina kavereina, tietenkin myös tyttöjä kuten nytkin uusin osa kuitenkin läheisimmistä kavereista naisia.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:21"]
No kai nyt ihmeessä jokainen täysipäinen ihminen osaa sanoa ei siinä vaiheessa JOS huomaa, että epelillä onkin muita ajatuksia mielessään. En nyt ihan kauhean vainoharhainen olisi, jos hän painottaa sitä, että kaverina kahville. Voit tietty ottaa miehesikin mukaan?
[/quote]
Se vasta outoa olisi, jos miehensä ottaisi mukaan.
[/quote]
Ööö... mitä outoa on siinä, jos pariskunta tapaa kaveriaan?
[/quote] Ehka se, ettei se lenkkimies ole ap:n miehen kaveri?? Joka tapauksessa, aika surullista, ettei voi olla jonkun kaveri vain siksi etta silla on pimpin sijaan pippeli. Mitas jos se oma bbf alkaakin ehdottelemaan lesbojuttuja? Pitaisiko pysytella kotona yksinaan vain lopun elamaa. Seksia vain kaikki haluavat.
Kannattaa muistaa että, jos sinkkumies haluaa naisesta vain kaveriseura se tarkoittaa sitä ettei nainen ole viehättävä ja ettei nainen herätä miehessä haluja. Se tarkoittaa sitä että nainen on fyysisesti vastenmielinen, ylipainoinen, epäsiisti tai muuten jotenkin tosi vastenmielinen.
jos ap on urheilullinen nuori nätti nainen, niinkuin otaksun olevan, niin on aivan varmaa että mies haluaa jotain muuta kuin kaveruutta. Ei miehet tuhlaa aikaansa naisiin joista haluavat vain kaveruutta, miehet haluaa aina naiselta muutakin, jos nainen on hivenenkään haluttavan näköinen ja tuntuinen.
On aika typerää ajatella jotain muuta, ja vaikka ap on nyt kihloissa tilanne saattaa muuttua nopeastikin jos parempi 'kaveri' löytyy.. Eipä kihlojen palauttaminen ole mitenkään harvinaista, ja mikäpä parempi tapa hurmata hurmata nainen kuin kuunnella sitä ystävänä ja jutella pitkään ja hartaasti naisen asioista.
Voin puhua vain omasta puolestani, mutta jos itse pyytäisin naista kahville olisi siinä jotain muutakin takana. Kihlattua en kyllä pyytäisi ja yrittäisin peitellä ihastusta. Tiedätkö onko miehellä muita naiskavereita?
Ei mulla ole ollut aina selkeitä taka-ajatuksia, mutta toisaalta ei kyllä ole ikinä tullut pyydettyä sellaista naista kahville, joka ei olisi vähintään aika vetävä. M