Kaverina kahville - onko normaalia?
Moikka. Tästä on täällä keskusteltu varmaan moneen otteeseen, mutta kysytään taas.
Käyn aktiivisesti juoksuporukan kanssa lenkillä ja olen tutustunut moneen pintapuolisesti. Kenenkään kanssa en vietä vapaa-aikaa, vaan juoksutreenit ovat ainoa paikka, jossa nähdään. Ja näiden kahden elämän pitäminen erillään on tuntunut mukavalta.
Nyt sitten eräs miespuolinen lenkkiseuralainen kysyi, jos lähtisin kaverina kahville joku päivä. Mies on sinkku, mutta tietää minun olevan kihloissa ja onnellinen. En ole hänestä millään tavalla kiinnostunut ja jutut ovat aina olleet asiallisia (ei flirttailua tms.).
Haluaakohan se nyt oikeasti mennä kaverina kahville vai onko tässä koira haudattuna? Kiva kaveri, mutta tekisi kuitenkin mieli sanoa ei. Enkä itse tykkäisi, jos kihlattuni kävisi 'vieraiden naisten' kanssa kahvilla (työkaverit yms. ovat ok, en ole sillä tavalla mustasukkainen).
Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (54)
Mä en lähtisi. Mulla oli työkaveri joka ehdotti samaa. Menin koska ei ollut juuri flirttiä tms josta olis jotain voinu päätellä, mutta seksiähän Se sitten ehdotti... Jotenkin meni maku, en enää halua mennä kahville kenenkään kanssa, tunsin itseni niin tyhmäksi kun olin ihan vilpittömästi aatellu että kahville vain...
En ymmärrä. EIkö teillä oikeasti ole yhtäkään miespuolista kaveria? Siis oikeasti? Jos ajattelen vaikkapa aviomiestäni, niin tämä käy sujuvasti lounaalla työkavereittensa kanssa, sekä naisten että miesten kanssa. Ja juttelee muutenkin molempien sukupuolien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:40"]Unohda tuollaiset "kahvittelut". Lenkkikaverisi saa kotonaankin kahvit tehtyä, tai baarissa juotua, ei se siihen sinua tarvitse. Ja jos juttuseuraa on vailla, niin on kai teidän lenkkiporukassa miehiäkin, niin ettei tarvitse varattua naista siihen. Nää kahvikiemurat on jo niin nähty.
[/quote]
Komppaan, kyllä se juttelunsa saa juteltua siinä porukassakin! Se on vaan ihastunut.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:17"]
Joo, ei tutustuta uusin ihmisiin ja ystävystytä. On niin kiva mieluummin anonyymina jutella täällä vauvafoorumilla sen sijaan ja olla yksinäinen... Käyn miespuolisten ystävieni, töistä ja harrastuksista löydettyjen, kanssa kahvilla, koska toisin kuin moni muu täällä, en asu Saudi-Arabiassa tms.
[/quote]
Saudi-Arabiassa on lakeja noita tilanteita varten. Suomessa riittää ihan tavallinen maalaisjärki ja tilannetaju.
Jos mies pyytää kahville "kaverina", hänellä on taatusti taka-ajatuksia. Muuten hän ei painottaisi kaveriasiaa.
[/quote]
Paitsi, jos vastapuoli vaikuttaa epäileväiseltä ennen selvinnystä. Jos joku häkeltyisi esittämästäni kahvikutsusta, ja asia ei vaikuttaisi hänelle itsestään selvältä, tietty jatkaisin, että tarkoitan toki ihan frendipohjalta.
Mä en ymmärrä, miksi ei voisi lähteä, mutta mun ystäväpiirini onkin aina koostunut todella heterogenisestä joukosta ihmisiä, sukupuoleenkaan katsomatta.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:08"]
En ymmärrä. EIkö teillä oikeasti ole yhtäkään miespuolista kaveria? Siis oikeasti? Jos ajattelen vaikkapa aviomiestäni, niin tämä käy sujuvasti lounaalla työkavereittensa kanssa, sekä naisten että miesten kanssa. Ja juttelee muutenkin molempien sukupuolien kanssa.
[/quote]
Työlounaat on hiukan eri asia kuin illalla kahdestaan kuppilaan lähteminen työn tai harrastuksen ulkopuolella.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:47"]
Moikka. Tästä on täällä keskusteltu varmaan moneen otteeseen, mutta kysytään taas.
Käyn aktiivisesti juoksuporukan kanssa lenkillä ja olen tutustunut moneen pintapuolisesti. Kenenkään kanssa en vietä vapaa-aikaa, vaan juoksutreenit ovat ainoa paikka, jossa nähdään. Ja näiden kahden elämän pitäminen erillään on tuntunut mukavalta.
Nyt sitten eräs miespuolinen lenkkiseuralainen kysyi, jos lähtisin kaverina kahville joku päivä. Mies on sinkku, mutta tietää minun olevan kihloissa ja onnellinen. En ole hänestä millään tavalla kiinnostunut ja jutut ovat aina olleet asiallisia (ei flirttailua tms.).
Haluaakohan se nyt oikeasti mennä kaverina kahville vai onko tässä koira haudattuna? Kiva kaveri, mutta tekisi kuitenkin mieli sanoa ei. Enkä itse tykkäisi, jos kihlattuni kävisi 'vieraiden naisten' kanssa kahvilla (työkaverit yms. ovat ok, en ole sillä tavalla mustasukkainen).
Kiitos jo etukäteen :)
[/quote]
Niin kuin itse sanoit,et tykkäisi jos kihlattusi kahvittelisi muiden naisten kanssa.Siispä sinunkaan ei kannata kahvitella vieraitten miesten kanssa.Toki on mahdollista,lenkkikaverinkin mielestä että kyseessä on viaton tapaaminen kaveripohjalta,mutta varma ei voi olla.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:08"]En ymmärrä. EIkö teillä oikeasti ole yhtäkään miespuolista kaveria? Siis oikeasti? Jos ajattelen vaikkapa aviomiestäni, niin tämä käy sujuvasti lounaalla työkavereittensa kanssa, sekä naisten että miesten kanssa. Ja juttelee muutenkin molempien sukupuolien kanssa.
[/quote]
Joo töissä. Mut lähteekö se tapaamaan niitä pirkkoja iltaisinkin, kun niiden kanssa on kiva kahvitella ja ystävystyä? Varmaan riippuu siitä miten kukin elää ja on sen puolisonsa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:40"]Unohda tuollaiset "kahvittelut". Lenkkikaverisi saa kotonaankin kahvit tehtyä, tai baarissa juotua, ei se siihen sinua tarvitse. Ja jos juttuseuraa on vailla, niin on kai teidän lenkkiporukassa miehiäkin, niin ettei tarvitse varattua naista siihen. Nää kahvikiemurat on jo niin nähty. [/quote] Komppaan, kyllä se juttelunsa saa juteltua siinä porukassakin! Se on vaan ihastunut.
[/quote]
Kaikki eivät tykkää olla isossa ryhmässä, kuten minä. No, opin tästä keskustelusta sen, että ei näköjään naisena kannata haaveillakaan miespuolisista kavereista. Viihtyisin miesten kanssa paremmin kuin naisten. En jaksa kauheasti naisten juttuja. Kai pitää sit tyytyä vain olemaan netissä.
No kai nyt ihmeessä jokainen täysipäinen ihminen osaa sanoa ei siinä vaiheessa JOS huomaa, että epelillä onkin muita ajatuksia mielessään. En nyt ihan kauhean vainoharhainen olisi, jos hän painottaa sitä, että kaverina kahville. Voit tietty ottaa miehesikin mukaan?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:21"]
No kai nyt ihmeessä jokainen täysipäinen ihminen osaa sanoa ei siinä vaiheessa JOS huomaa, että epelillä onkin muita ajatuksia mielessään. En nyt ihan kauhean vainoharhainen olisi, jos hän painottaa sitä, että kaverina kahville. Voit tietty ottaa miehesikin mukaan?
[/quote]
Se vasta outoa olisi, jos miehensä ottaisi mukaan.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:07"]Mä lähtisin, kiva tutustua uusiin ihmisiin ja hei, jos se tyyppi yrittää jotain voi aina sanoa ei.
[/quote]
KUN se yrittää. Usko pois ap, näin se vaan menee.
Mistäköhän sen voisi tietää?
Mitä sinä haluat? Haluatko käydä kaverina kahvilla? Haluaisitko, että kihlattuni kävisi kaverina kahvilla?
noi on niin henk.koht. juttuja. Joillakin toimii joillakin ei.
mitä sinä haluat? Se kai tossa on olennaista, koska sulle on imaistu yhden ihmisen tahto.
sä voit ihan ite päättää ...juu tai ei.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:07"]Mä lähtisin, kiva tutustua uusiin ihmisiin ja hei, jos se tyyppi yrittää jotain voi aina sanoa ei. [/quote] KUN se yrittää. Usko pois ap, näin se vaan menee.
[/quote]
Jessus. Siis jos joku on yrittänyt sun kohdalla, se tietty tarkoittaa että miljoona muutakin suomalaista tekee samoin. Aika kova yleistys.
Sanotaan, että on noin 15% mahdollisuus, että ihan oikeasti haluaisi vain juoda kahvia ja tutustua kaverina. On vain viisautta olla menemättä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:35"]
Sanotaan, että on noin 15% mahdollisuus, että ihan oikeasti haluaisi vain juoda kahvia ja tutustua kaverina. On vain viisautta olla menemättä.
[/quote]
Joo, ja missä on se tieteellinen tutkimus, johon viittaat? Mäkin heitän vähän hatusta: on 80 % mahdollisuus, että haluaisi kaveriseuraa. On 1 % mahdollisuus, että haluaisi kaveriseuraa (lue: ketään ihmistä maailmassa ei kiinnosta sinun seurasi, vain seksi). On 99 % mahdollisuus, että haluaisi kaveriseuraa.
Kas näin, näin helppoa se on vetää prosenttilukuja päästä. :)
Kyllä minun kokemukseni mukaan miehillä on aina ne taka-ajatukset mielessä. Ja ihan mielelläni olisin kaveri miesten kanssa, mutta kun miehillä ei kaveruus riitä. En ole edes kaunis, mutta ehkä vaikutan jotenkin epätoivoiselta? Enää en erehdy edes tutustumaan miehiin, koska tiedän että se ehdotus sieltä kuitenkin tulee.
Oman kokemuksen mukaan sanoisin, että ei kannata mennä. Olen naimisissa oleva nainen ja pyysin sinkkua miespuolista työkaveria kahville ihan vaan kaveripohjalta. Nyt olen niin ihastunut, ettei mitään järkeä. Ollaan vietetty aikaa yhdessä työn merkeissä ja sen ulkopuolella. Mitään kiellettyä ei ole tapahtunut, mutta ne tunteet. Voih että tuntuu pahalta.
Minulla oli vuosia sitten eräs tavallaan mentori, vanhempi mies. Erittäin hurmaava sekä ulkonäöltää että käytökseltään ja hyvin sivistynyt. Hän pyysi minut joskus kahville. Voin kuvitella sen teilaamisen, mikä naislaumassa aiheutuisi asiasta. Mutta tiedoksenne: hän oli ja on homoseksuaali. Eli kyllä jotkut oikeasti haluavat ihan vain jutella.
Jos mies sanoo itse, että vain kaverina, niin luottaisin siihen.
Kiitos kaikille kommenteista :) Enpä taida lähteä kahdestaan tämän kaverin kanssa kahville. En usko, että hän yrittää mitään, mutta paras jäädä kotiin, jos epäilyttää. Tätä tuli kokeiltua muutama vuosi sitten ja siitä aiheutui vain ongelmia. Jos joskus tehdään jotain porukalla, niin mikä ettei, mielelläni tutustun muihin. Eikä mulla ole mitään miehiä/miespuolisia kavereita vastaan tai luottamusongelmia kumppanin kanssa, jos olisin mies niin epäröisin samalla tavalla, jos nainen kutsuisi kahville ja itse olisin kihloissa :)
t. Alkup. kirjoittaja