IS: sairaanhoitajat tienaavat 3 800 euroa
Hannes Lindroos, 41, sairaanhoitaja, Helsinki
Bruttopalkka: 3 800 euroa
”Työskentelen Laakson sairaalassa ja hoidan muun muassa koronapotilaita. Valmistuin sairaanhoitajaksi 2006, eli 15 vuotta sitten. Jo opiskeluaikana tein töitä jonkin verran.
Kommentit (154)
Kai nyt joka alalla tienaa jos tekee pyhiä, tuplavuoroja, hälyvuoroja, öitä + mahdolliset muut työhön liittyvät lisät. Varmasti tuon 3800 voi saada tekemällä paljon näitä mainittuja vuoroja.
En ihan täysin ymmärrä tätä valitusta nimenomaan näistä sairaanhoitajien palkoista (tai lähihoitajien). Sen puolestani ymmärrän että työ on raskasta, mutta varmastikin suurimmassa osassa ammateista on omat vaikeutensa, oli ne sitten fyysisiä tai henkisiä tai vaikka molempia.
Itse olen kirjanpitäjä ja minun palkka on alle 2500 euroa kuussa . Totta on etten ole ihmisten hengestä vastuussa, mutta ihmisten elämiin oleellisesti liittyvistä asioista olen. Työni ei ole fyysisesti kuormittavaa, mutta henkisesti on.
On näitä matalapalkka-aloja (jos näitä voi niiksi sanoa edes) monia muitakin.
Älä yleistä! Ilmeisesti yksi meistä sitten tienaa, mutta en ole koko 18v sairaanhoitaja-urani aikana oikeassa elämässä törmännyt vastaavaan. Ei siis ole mitenkään normaali palkka sairaanhoitajalle. Tonni pois, niin ollaan lähempänä totuutta.
Minusta insinöörinä saa kohta sairaanhoitaja kovan kilpailijan. Palkassa jään , vaikka pyöritän vajaan kolmen miljoonan euron budjettia yksin vuositasolla. Hälytysvalmius läpi vuorokauden ja ylityölisiä ei tunneta. Taidan vaihtaa alaa...
Hyvä ola hoitja, kun saa raha ja kela. Pilukin.
Itse nostaisin lähihoitajien palkkoja, mutta sairaanhoitajien palkka on jo aika korkea. Jos jostainsyystä tarvitsee rahaa yli 3000 euroa, niin tekee niitä ylitöitä ja vuoroja, joilla saa tarvittaessa pumpattua sairaanhoitajan palkan korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ilman lisiä 2920e ja lisien kanssa noin 4000-4300
. Palkka on huono jos vertaa lääkäreihin.
ShNo ethän sinä ole lääkäri!
Lääkäri saavuttaa sairaanhoitajan pätevyyyden ensinmäisenä opiskeluvuonna.
Lääkäri ei ole hoitaja eikä hoitaja ole lääkäri. Ne ovat kaksi eri ammattia. Lääkärikin joutuisi käymään koulua muutaman vuoden, että hänestä tulisi hoitaja.
Yhteiskuntatieteiden maisteri, sosiaalityöntekijä. Lukio + 5 vuoden yliopistokoulutus. Palkka kaikkine ikälisineen 3570 €. Enimmäkseen päivätyö, ylityötunnit saa tunti tunnista, vaikka pitäisi olla oikeus lisiin!
Ei liity suoraan tähän mutta miksi nykyään hoitsuilla on tapana laittaa kuvia ig:hen itsestään työasut päällä ja täydessä meikissä irtoripsineen?
Vierailija kirjoitti:
Sh
Sun koulutus, osaaminen ja tietotaito on huono jos vertaa lääkäreihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse nostaisin lähihoitajien palkkoja, mutta sairaanhoitajien palkka on jo aika korkea. Jos jostainsyystä tarvitsee rahaa yli 3000 euroa, niin tekee niitä ylitöitä ja vuoroja, joilla saa tarvittaessa pumpattua sairaanhoitajan palkan korkealle.
Siinä vaiheessa ei olis enää mitään järkeä kouluttautua lähihoitajasta sairaanhoitajaksi. Mielestäni ja monen muun mielestä ero palkkauksessa jo nyt pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ShNo ethän sinä ole lääkäri!
Lääkäri saavuttaa sairaanhoitajan pätevyyyden ensinmäisenä opiskeluvuonna.
Lähde? Eihän lääkäri voi toimia esim. Sairaanhoitajan sijaisena. Ne on kaksi ihan eri ammattia. Miten joku ei tätä ymmärrä.
Hannes tekee varmaankin paljon yövuoroja, viikonloppuja ja ylitöitä, koska ei voi muuten olla noin iso palkka. Laakson sairaala on Helsingin kaupungin, voi tietenkin olla vähän parempi palkka, kuin Husilla.
Vierailija kirjoitti:
Kunnissa kirjastonhoitajat, sihteerit, SOS.virkailijat, työllisyysneuvojat, lastenhoitajat, Perus-insinöörit, kääntäjät alkupalkka Max 3200. Ylityötä harvoin tarjolla enemmän kuin 100 e/kk. 10 vuodesta saa ikälisän. Sen jälkeen nada.
3500 aloituspalkka kunnissa aine -opettajat, viestintä-ihmiset, hallintotyypit, projektityypit, markkinointi-ihmiset ym mukamas siistit tyypit.En tosiaan tajua sh ulinaa. Ovatko tosiaan niin tyhmiä että luulevat a) olevansa lekureita B) kaikkien muiden tienaavan enemmän, helpolla?
Tekevätkö 3-vuorotyötä? Sh päivätyössä tienaa sen 2500€. Onko se sitten hurjan paljon?
Vierailija kirjoitti:
Ei liity suoraan tähän mutta miksi nykyään hoitsuilla on tapana laittaa kuvia ig:hen itsestään työasut päällä ja täydessä meikissä irtoripsineen?
Ilmeisesti itse katselet niitä kuvia ja siksi niitä tulee sinulle näkyviin. Ei mulle vaan tuollaisia tule.
Niin ja ei tosiaan liity aiheeseen kuten itsekin totesit. Näköjään tästä yritetään taas saada aikaiseksi jotain hoitajien arvosteluketjua?
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä olen ja palkka pikkusen vajaa 3500. Kiire on kova, korona näkyy vahvasti töissä, vastuu on kova. Ei mahdollisuutta vuorolisiin
Vierailija kirjoitti:
POKS kirjoitti:
On kyllä yläkanttiin tuo palkka. Hoitajia on vaan liian vähän. Työtunnit puoliksi, niin alkaa kunto riittää.
Ihan oman lähiomaisen kohdalla nähty: Potilaista ei välitetä pätkääkään ja suorastaan vittuillaan sairaalan osastolla avuttomalle pelokkaalle vanhukselle. Mieli on pahoitettu jo monet kerrat. Mokailuja jos jonkinlaisia lääkkeiden ja osaamisen kanssa.
Jos nimimerkkisi kertoo mistä sairaalasta on kyse niin olen kuullut että on pahamaineinen paikka.
Joutuu paiskimaan ylitöitä varmaan vasten tahtoaan, koska kukaan ei halua tuonne töihin.
TyöpIkkakiusaamista on siellä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntatieteiden maisteri, sosiaalityöntekijä. Lukio + 5 vuoden yliopistokoulutus. Palkka kaikkine ikälisineen 3570 €. Enimmäkseen päivätyö, ylityötunnit saa tunti tunnista, vaikka pitäisi olla oikeus lisiin!
Sairaanhoitaja AMK. Kaikkine ikälisineen n. 2500€/kk. Päivätyö poliklinikalla. Ylityöt menee työaikapankkiin ja joskus saa sitten sovitusti lähteä vaikka puolituntia aiemmin kotiin. Sekään ei aina sovi.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä olen ja palkka pikkusen vajaa 3500. Kiire on kova, korona näkyy vahvasti töissä, vastuu on kova. Ei mahdollisuutta vuorolisiin
Jos olisi 3-vuorotyö, niin mitä se olisi tuohon 3500€ päälle?
Minä saa raha ja pi lu. Kun hoitaja. Kela lisä raha.