Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: sairaanhoitajat tienaavat 3 800 euroa

Vierailija
07.11.2021 |

Hannes Lindroos, 41, sairaanhoitaja, Helsinki

Bruttopalkka: 3 800 euroa

”Työskentelen Laakson sairaalassa ja hoidan muun muassa koronapotilaita. Valmistuin sairaanhoitajaksi 2006, eli 15 vuotta sitten. Jo opiskeluaikana tein töitä jonkin verran.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008366525.html

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saaran peruspalkka sairaanhoitajana on tällä hetkellä 2 307 euroa. Verojen jälkeen euroja jää käteen 1 537. Palkan päälle tulee lisiä korkeintaan satasen verran. Tuntipalkkalaisena Marengissa nettotienestit vaihtelevat sadasta kolmeen sataan euroon kuussa."

Tässä kahta työtä tekevän Saaran palkasta 

https://anna.fi/lifestyle/tyo-ja-raha/kaksi-pienipalkkaista-naista-kert…

Vierailija
22/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miten sh:t kehtaa valittaa että on pieni palkka ja esim. puhuvat vain peruspalkasta, vaikka siihen on mahdollista tehdä paljon lisiä päälle. Suurimmalla osalla ihmisistä on ihan sama tai pienempi peruspalkka, eikä mitään mahdollisuuksia lisillä kasvattaa palkkaa. 2500e/kk peruspalkka ei ole mikään palkkakuoppa tai sitten kaikki ovat siellä samassa kuopassa. Siitä toki olen samaa mieltä, että Suomessa on aivan liian pienet palkat suhteessa esim. etuuksiin ja esim. suorittava taho versus johtoporras, mutta ei sairaanhoitajat ja hoitsut, teitä ei erikseen syrjitä.

Sh:t myös kuvittelee, että muilla aloilla ei ole ikäviä juttuja tai kiirettä. Tiedoksi vaan, että harvassa ovat ne paikat, jossa johtaminen ja henkilöstömäärä olisi mitoitettu oikein, niin että sen työn ehtisi tehdä eikä olisi ihan loppu päivän päätteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä tienaan 1960 €? -.-

Me emme voi sitä tietää.

Vierailija
24/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lisäpalkka tee työstä yhtään kevyempää.

Vierailija
25/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Hannele samasta työstä samaa palkkaa kuin Hannes? Vai onko tuossa Hanneksen liksassa munalisä mukana?

Vierailija
26/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tajunnut miksi sh:t valittavat palkkansa pienuudesta suhteessa lääkäreiden palkkaan..

Tällä periaatteella sihteerien pitäisi saada toimitusjohtajan palkkaa.

Vierailija
27/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saaran peruspalkka sairaanhoitajana on tällä hetkellä 2 307 euroa. Verojen jälkeen euroja jää käteen 1 537. Palkan päälle tulee lisiä korkeintaan satasen verran. Tuntipalkkalaisena Marengissa nettotienestit vaihtelevat sadasta kolmeen sataan euroon kuussa."

Oudon paljon menee veroja. Silloin kun mun palkka oli 2300-2400, käteen jäi noin 1800.

Vierailija
28/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudon paljon menee veroja. Silloin kun mun palkka oli 2300-2400, käteen jäi noin 1800.

Mietin samaa. Kun mun osa-aikatyön palkka oli 2100 niin mulla jäi käteen vähän päälle 1600.

Vierailija
29/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

POKS kirjoitti:

On kyllä yläkanttiin tuo palkka. Hoitajia on vaan liian vähän. Työtunnit puoliksi, niin alkaa kunto riittää.

Ihan oman lähiomaisen kohdalla nähty: Potilaista ei välitetä pätkääkään ja suorastaan vittuillaan sairaalan osastolla avuttomalle pelokkaalle vanhukselle. Mieli on pahoitettu jo monet kerrat. Mokailuja jos jonkinlaisia lääkkeiden ja osaamisen kanssa.

Jos nimimerkkisi kertoo mistä sairaalasta on kyse niin olen kuullut että on pahamaineinen paikka.

Vierailija
30/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 3800 brutto on suorastaan v*ttuilua kun miettii, minkälaista koronapotilaiden hoito teholla on. Ei taukoja, hiostavat vaatteet ja maskit... 

Siis ettäkö mitä? Itse olen AMK insinööri jonka koulutus on pidempi kuin sairaanhoitajan ja tuollainen 3800 brutto on varmaan aika lähellä maksimia mitä voi koko uran aikana saavuttaa. Nyt ollut työelämässä neljä vuotta ja palkka 3200.

Onhan tuo hoitajalle nyt todella hyvä palkka ja aivan turha valittaa. Toki suomen verotus huolehtii kyllä siitä ettei rahaa käteen jää, ja noissakin palkoissa alkaa kohtuullisenkin kokoiset korotukset muuttua roposiksi kun verot otetaan pois.

Vierailija
31/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ilman lisiä 2920e ja lisien kanssa noin 4000-4300

. Palkka on huono jos vertaa lääkäreihin.

Sh

Aivan, mutta eihän sinulla olekaan lääkärin 6-12 vuoden  koulutusta.  Eikä lääkärin vastuuta.

Eikä tieteellistä koulutusta.

Eikä osaamista!

Ja kukaan tavallinen sairaanhoitaja ei saa lisienkään kanssa  4300 kuukaudessa.

Vierailija
32/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua sairaanhoitajat jaksaa koko ajan inistä palkoistaan? Terveisin varastotyöntekijä 1900e brutto/kk. Jos saisin 2500e brutto eläisin herroiksi!

Vierailija
33/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua sairaanhoitajat jaksaa koko ajan inistä palkoistaan? Terveisin varastotyöntekijä 1900e brutto/kk. Jos saisin 2500e brutto eläisin herroiksi!

Tää nyt on taas tällainen iltiksen höpöhöpöuutinen niinkuin oli se Husin rokotettujen koronapotilaiden kolmenkymmenen prossan määrä. 

Kun lukee muutakin otsikon niin totuus paljastuu.

Vierailija
34/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

POKS kirjoitti:

On kyllä yläkanttiin tuo palkka. Hoitajia on vaan liian vähän. Työtunnit puoliksi, niin alkaa kunto riittää.

Ihan oman lähiomaisen kohdalla nähty: Potilaista ei välitetä pätkääkään ja suorastaan vittuillaan sairaalan osastolla avuttomalle pelokkaalle vanhukselle. Mieli on pahoitettu jo monet kerrat. Mokailuja jos jonkinlaisia lääkkeiden ja osaamisen kanssa.

Jos nimimerkkisi kertoo mistä sairaalasta on kyse niin olen kuullut että on pahamaineinen paikka.

Kyllä, asia on valitettavasti näin. Olemme täysin heidän armoilla. Voimattomia ja sydän särkyy.

Vierailija
35/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! Enemmän kuin moni yliopiston käynyt lastensuojelun sosiaalityöntekijä, jolla on jumalaton vastuu.

Vierailija
36/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt miten sh:t kehtaa valittaa että on pieni palkka ja esim. puhuvat vain peruspalkasta, vaikka siihen on mahdollista tehdä paljon lisiä päälle. Suurimmalla osalla ihmisistä on ihan sama tai pienempi peruspalkka, eikä mitään mahdollisuuksia lisillä kasvattaa palkkaa. 2500e/kk peruspalkka ei ole mikään palkkakuoppa tai sitten kaikki ovat siellä samassa kuopassa. Siitä toki olen samaa mieltä, että Suomessa on aivan liian pienet palkat suhteessa esim. etuuksiin ja esim. suorittava taho versus johtoporras, mutta ei sairaanhoitajat ja hoitsut, teitä ei erikseen syrjitä.

Sh:t myös kuvittelee, että muilla aloilla ei ole ikäviä juttuja tai kiirettä. Tiedoksi vaan, että harvassa ovat ne paikat, jossa johtaminen ja henkilöstömäärä olisi mitoitettu oikein, niin että sen työn ehtisi tehdä eikä olisi ihan loppu päivän päätteeksi. 

Ne lisät ovat korvaus siitä että tehdään työtä silloin kun muilla on vapaata. Yöt, viikonloput ja pyhät.

Ja muilla aloilla ei ole ihmishenki käsissä

Vierailija
37/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannes hei! Millä osastolla Laakson sairaalassa työskentelet? 10 vai missä näitä koronapotilaita hoidetaan?

Huomenna laitan työhakemuksen sinne.

Vierailija
38/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ihmishenki käsissä? Oot töissä esim jouluna?

Opiskele sitten hoitajaksi, äläkä kitise!

Vierailija
39/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lisät ovat korvaus siitä että tehdään työtä silloin kun muilla on vapaata. Yöt, viikonloput ja pyhät.

Ja muilla aloilla ei ole ihmishenki käsissä

No eihän tuo pidä paikkaansa, sillä on muitakin aloja joilla on suora vaikutus ihmisten terveyteen ja turvallisuuteen.

Vierailija
40/154 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 3800 brutto on suorastaan v*ttuilua kun miettii, minkälaista koronapotilaiden hoito teholla on. Ei taukoja, hiostavat vaatteet ja maskit... 

Siis ettäkö mitä? Itse olen AMK insinööri jonka koulutus on pidempi kuin sairaanhoitajan ja tuollainen 3800 brutto on varmaan aika lähellä maksimia mitä voi koko uran aikana saavuttaa. Nyt ollut työelämässä neljä vuotta ja palkka 3200.

Onhan tuo hoitajalle nyt todella hyvä palkka ja aivan turha valittaa. Toki suomen verotus huolehtii kyllä siitä ettei rahaa käteen jää, ja noissakin palkoissa alkaa kohtuullisenkin kokoiset korotukset muuttua roposiksi kun verot otetaan pois.

Mitähän AMK inssi tienaisi 3-vuorotyöstä?