Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadin miestäni lukioon, olenko pinnallinen?

Vierailija
21.01.2015 |

Olenko pinnallinen, kun vaadin miestäni käymään lukion. Hänellä ei ole käytynä mitään muuta kuin peruskoulu. Sen jälkeen hän on elättänyt itsensä muusikkona. Tulot eivät ole suuren suuret, mutta eivät aivan pienetkään. Siksi lisäkouluttautuminen ei miestäni kiinnosta.

Mieheni on perusfiksu ja seuraa aikaansa mm. lehdistä, enkä oikein tiedä itsekään, miksi tahdon hänet lukioon, mutta jotenkin se vain ottaa koville, kun miehenä on pelkästään peruskoulun käynyt. 

Olenko paska ämmä vai voiko vaatimusta lukion käymisestä perustella jotenkin järkevästi? Minä olen koulutukseltani maisteri.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain keski-ikäistä äijänkörilästäkö sä olet lukioon pukkaamassa?

Vierailija
2/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko häntä motivoivan? Epäilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella asetat vaatimuksia koulutuksesta aikuiselle ihmiselle?

Vierailija
4/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lukio edes valmista mihinkään ammattiin. Aikuista ihmistä olet sinne vastentahtoisesti laittamassa?! Yritä nyt edes jotain järkevämpää koulutusta tarjota, mitä mies itse haluaa???

Vierailija
5/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA!!!

Vierailija
6/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit? Siinähän vaadit.

Vierailija
7/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä hyödyttää se, että mies istuisi iltalukiossa hmm, kuinka pitkään? Mitä konkreettista hyötyä siitä olisi hänelle itselleen?

Vierailija
8/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä vaatia samalla tavalla kuin voi vaatia siisteyttä, siistejä vaatteita tai laihduttamista, mutta sitä ei voi edellyttää. Miehesi tekee päätöksensä itse niin koulujen käymisessä kuin kodin siivoamisessakin.

Vierailija
9/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa vaiheessa olisi fiksumpaa mennä amikseen? No joo, miehen koulutus ei kuulu sinulle, hän on mikä on ja tekee mitä itse haluaa, ota tai jätä.

Vierailija
10/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole pinnallinen, mutta en ymmärrä miksi haluat miehesi lukioon. Itsesi takia, ettet joutuisi huonoon valoon kun olet "vain" peruskoulun käyneen kanssa? Kyseessä on nyt ilmeisesti kuitenkin ainakin kolmikymppinen ihminen? Hän elättää itsensä ja seuraa aikaansa. Siinä mielessä ymmärrän, että lukiossa käydään läpi monia mielenkiintoisia, yleisivistäviä asioita. Mikään ei estä ihmistä lukemasta kirjoja ja opiskelemasta itsenäisesti – tarvitaanko siihen ne lukiopaperit?

Sanon tähän vielä, että isoisäni on älykkäin ihminen, jonka tiedän. Ei aikanaan käynyt koulua edes kahta vuotta, mutta seuraa mediaa, lukee tietokirjoja ja käy kirjastossa viikoittain lainaamassa lisää luettavaa. Oppiminen ei katso ikää eikä koulutustasoa. Voin sanoa, että isoisäni tietää maailman menosta ja useista asioista paljon enemmän kuin minä, maisteri myös. Lopuksi, keskusteleeko aikuiset ihmiset koulutustaustasta edes? Aloin miettiä, että en tiedä edes monien sukulaisteni koulutusta.. Ei sellaisista asioista vaan tule keskusteltua.

Vierailija
11/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kykenee tosiaan elättämään itsensä peruskoulupohjalla, on se saavutus sinänsä. Mitä lukiokoulutus antaisi lisää? Entä olisitko sinä tyytyväinen ylioppilaaseen, vai alkaisiko sitten puskeminen yliopistoon?

Vierailija
12/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaisi miettiä muitakin vaihtoehtoja. Vanhemmalla iällä lukio saattaa olla vähän turha, koska se on oikeastaan enempi ponnahduslauta, mahd jatko-opintoihin, jolloin voi tutkiskella rauhassa vaihtoehtoja, kun ei tiedä mille sektorille lähtisi jatkamaan opintojaan. Toki ei iltalukiosta ole varmasti mitään haittaa ole  Enemmän ap näen tai olen lukevinani rivien välistä, että sinua huolettaa, että mitä, jos meiehlläsi syystä tai toisesta musiikin saralla ei menekkään kuin strömsössä, niin olisi kenties huolettomampaa, jos olisi olemassa toinenkin tukijalka, "porvarillinen ammatti" (-jota ei ylioopilastutkinto vielä ole) Tässä tilanteessa katselisin avoimin mielin, myös ammattiikoulu ja oppisopimuspaikkojakin - joiden pohjalta, jos "koulu-oppimisen" kipinä syttyy voi, myös jatkaa myöhemmin korkeakoulu/ yliopisto-opintoihin.  

Vierailija
13/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et minusta välttämättä pinnallinen, mutta ehkä vähän hölmö mielestäni. Olen itsekin maisteri ja mieheni on tohtori, ja minusta ajattelutapasi on kummallinen. Miehelläsi on ollut oma polkunsa työelämään, ja se on ilmeisesti toiminut. Miksi ihmeessä hänen pitäisi sinun takiasi käydä lukio, joka ei tosiaan sinänsä vielä ole mitään. Jos ei itse halua sitten opiskella jotain, mihin lukio tarvitaan. Ei se lukiokokemus aikuisena kuitenkaan olisi sama kuin sinulla.

Jos kouluttamattomuus harmittaa, ongelma on pääsi sisällä. Älä kaada sitä miehesi päälle. Itse olet kouluttamattoman puolison valinnut, et voi häntä ryhtyä muokkaamaan.

Vierailija
14/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö ammattikoulutukset vaadi paljon läsnäoloa? En oikein tiedä, kuinka pystyy yhdistämään jatkuvan reissaamisen ja yöllä tapahtuvan keikkatyön pakolliseen läsnäoloon.

Iltalukiossa läsnäolopakko lienee väljempi. Eikö kursseja voi suorittaa osittain tai kokonaan lukemalla? Näin pystyi tekemään ainakin omassa päivälukiossani. Suoritin mm. espanjan kurssit itse opiskellen. Niitä ei opetettu koulussa lainkaan.  

Vierailija
15/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole pinnallinen vaan idiootti.

Vierailija
16/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mies on käynyt vain peruskoulun ja silti tienaa paremmin kuin lääkäri ja insinööri kaverit...Enkä todellakaan haluaisi et nyt yhtäkkiä menisi lukioon, mieluummin amiskaan kun tulevaisuutta katsoo.

Vierailija
17/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap ON pinnalinen. Ei todin siksi, että halua miehensä kouluttautuvan, sillä kouluttautumiselle löytyy aina perusteita omasta kehityksstä parempiin työssä pysmisen mahdollisuuksiin. Ja mikä tahansa peruskoulun jöleinen kouluttautuminen lisää työssäpysymisen mahdollisuuksia, jopa pelkkä lukio, vaikka joku ammattitutkinto tietysti tuossa tilanteessa olisi varmempi. Mutta minusta ap on pinnallinn siksi, että hän ei tiedä eikä ole mietinyt näitä perusteita, vaan kyselee niitä täällä.

Vierailija
18/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies hyötyy lukiosta? Lukio on vain yleissivistävä laitos ja jos hän seuraa aikaansa yms niin ihan yhtä tyhjän kans koko homma. Ajan ja rahan hukkaa. Itse olen käynyt lukion, 3*ammattitutkinnon ja amk. Mieheni on käynyt 1*ammattitutkinnon ja on yrittäjänä eri alalla kuin koulutuksensa. Ei kävisi mielessäkään vaatia häntä kouluun vain jonkun paperin vuoksi..

Vierailija
19/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ole pinnallinen vaan idiootti." - En ole Ap, mutta, eipä sullakana taida olla kaikki kohdillaan. Keikkamuusikon - jos se nyt on edes Ap:n miehen ammatti -niin on kyllä verraten rankka jobi ja koettelee perhe-elämää monin tavoin, eikä vähiten siksi että työajat ovat usein silloin, kun muilla on vapaa-aikaa ja pitkin poikin suomen -niemeä- Kyllä silloin voi olla vähän huolissaan, että voisiko löytyä muutakin "tavanomaisempaa" jobia, jolla mies saattaisi ainakin osittain turvata perheen toimeentuloa. Elämme sen verta koulutus ukovaisessa maassa, että pelkällä peruskoulupohjalta on kyllä aika vaikea työllistyä, mihinkään jollei ole erinomaisia suhteita. - Tietysti on aina tilastollisia poikkeuksia. Joku onnekas ja ahkera päässee Hartwall areenalle tai olympia stadionin lavalle esiintymään ja saa paikan täyteen yleisöä,  mutta luulempa, että halukkaiita on enempi kuin heitä, jotka niin tekevät -ja onnsituvat siinä.  (Sopraano ja maailman metropolejakin hurmannut Karita Mattilakin taisi joutua perumaan olympia-areena keikkansa, kun ei tainnut saada myydyksi tarpeeksi lippuja).  

Vierailija
20/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:27"]Munkin mies on käynyt vain peruskoulun ja silti tienaa paremmin kuin lääkäri ja insinööri kaverit...Enkä todellakaan haluaisi et nyt yhtäkkiä menisi lukioon, mieluummin amiskaan kun tulevaisuutta katsoo.
[/quote]
Enemmän ku lääkärit? Onko sillä myös 25cm?