Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tuoksua hyvältä?

Vierailija
21.01.2015 |

Te hyvältä tuoksvat, miten teette sen?

-Kuinka usein peseydytte, mihin aikaan vuorokaudesta?

-Mitä shampoota, saippuaa ja dödöä käytät?

-Käytätkö suuvettä, ja jos käytät niin mitä merkkiä?

-Entäs hajuvedet?

-Kuinka usein vaihdat vaatteet?

Auttakaa mua, oon kyllästynyt haisemaan vähän tunkkaiselta aina koulupäivän päätteeksi :(

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa saattaa ruokalasta tarttua todella ikävä haju vaatteisiin ja hiuksiin loppupäiväksi.

Vierailija
22/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:36"]

Koulussa saattaa ruokalasta tarttua todella ikävä haju vaatteisiin ja hiuksiin loppupäiväksi.

[/quote]

Ei kai sentään, jos siellä ruokasalissa viettää päivässä vaan vartin :D AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Peseydyn joka aamu

- Käytän jotain hajustamatonta pesunestettä. Dödöä en käytä, koska se ärsyttää ihoa, enkä tarvitse dödöä. Shampoo on omenantuoksuinen lastenshampoo. Hoitoaine tavallinen XZ.

- En käytä suuvettä.

- En käytä hajuvesiä, enkä muuta kosmetiikkaa lukuunottamatta jojobaöljyä. Ota ap huomioon, että suurin osa meikeistä ja hiustuotteista haisee.

- Vaihdan alusvaatteet ja sukat kerran tai useammin päivässä. Paidan/mekon kerran päivässä. Hameen/housut muutaman päivän välein.

En haise, koska en hikoile juuri lainkaan, enkä käytä hajusteita. Toi jojobaöljy haisee vähän aikaa, kunnes on imeytynyt. Vartalovoide on hajustamatonta.

Vierailija
24/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:47"]- Peseydyn joka aamu

- Käytän jotain hajustamatonta pesunestettä. Dödöä en käytä, koska se ärsyttää ihoa, enkä tarvitse dödöä. Shampoo on omenantuoksuinen lastenshampoo. Hoitoaine tavallinen XZ.

- En käytä suuvettä.

- En käytä hajuvesiä, enkä muuta kosmetiikkaa lukuunottamatta jojobaöljyä. Ota ap huomioon, että suurin osa meikeistä ja hiustuotteista haisee.

- Vaihdan alusvaatteet ja sukat kerran tai useammin päivässä. Paidan/mekon kerran päivässä. Hameen/housut muutaman päivän välein.

En haise, koska en hikoile juuri lainkaan, enkä käytä hajusteita. Toi jojobaöljy haisee vähän aikaa, kunnes on imeytynyt. Vartalovoide on hajustamatonta.
[/quote]
Niin joo. Hiukset pesen joka kolmas päivä. Ei tarvii useammin.

Vierailija
25/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen käytännössä kaikki vaatteet aina 60 asteessa. En tiedä auttaako se, omille hajuilleen tulee hajuaistittomaksi. En käytä yleensä hajustettuja tuotteita tai dödöä, koska imetän ja yritän vältellä tarpeettomia kemikaaleja. Mun mielestä raskaana ja imettäessä mulla ei juuri koskaan haise esim kainalohiki. Mieheltä aina kyselen neuroottisesti, myös sen mukaan en haise. En tiedä totuutta. Pelottaa, että joskus vuoden päästä haistan nykyisiä vaatteita kaapista ja pyörryn häpeästä :D ennen raskautta käyttämäni esim rintsikat haisee ihan erilaisella kun kaapista ottaa. Silloin käytin ja tarttin dödöä. pesen siis nykyään kaiken, myös rintsikat 60 asteessa, hyvin on kestänyt vaikka käsinpesumerkki! Villavaatteita en tietenkään, mutta noin muuten, farkut jne.

Vierailija
26/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas lihan ja maitotuotteiden käyttö kuulemma vaikuttaa ominaishajuun ja eritteisiin, mene ja tiedä.

Vierailija
27/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen suihku, deodorantti ja puhtaat vaatteet nyt on itsestäänselvyyksiä. Kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota vaatteiden materiaaleihin, 60 asteen pesua kestävät puuvillapaidat saa täysin puhtaiksi ja hajuttomiksi. Myös ruokavalio vaikuttaa ihmisen ominaistuoksuun, kannattaa syödä kasvispainotteisesti ja paljon hedelmiä.

Vierailija
28/69 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:37"]http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4367052/Haisevat ihmiset :D :D :D Onkohan ap tämän ketjun haiseva ihminen?
[/quote]
En sentään :D AP

Vierailija
29/69 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä suihkussa ja vaihdan puhtaat alusvaatteet/vaatteet.Rasvaan itseni aina ja käytän hyväntuoksuista suihkusaippuaa,shampoota ja hoitoainetta.Vaatteiden pesussa käytän huuhteluainetta.Lisäksi suihkautan mietoa hyväntuoksuista dödöä/parfyymiä.Ihanaa tuoksua hyvälle ja varsinkin hiusten kuuluu tuoksua hyvälle.Tämä jokaikinen päivä!Saan usein kuulla miten hyvälle tuoksun.

Vierailija
30/69 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:39"]

Ihmisillä on erilainen tuo ominaistuoksukin ja se miten iho reagoi erilaisiin tuotteisiin, joidenkin iholla esim. rasvat ja hajuvedet tuoksuu paremmalta kuin jonkun toisen. 

[/quote]

Oon kuullu, et esim. intialaisten (tai ylipäätään ihmisten jotka ei juo maitoa) mielestä maitoa juovat länkkärit haisevat kauheen pahalta. Et se maidonjuonti saa ihon haisemaan pahalta. Mene ja tiedä et onko totta, vois kai kokeilla. AP

[/quote]

Jännä kun minusta taas intialaiset monesti haisevat ihan törkeän pahalta, en tajua mistä se ummehtunut haju tulee... eivätkö oikeasti itse sitä haista!

[/quote]Ihmisethän tottuvat omaan ominaishajuunsa. Intialaisissa tosiaan haisevat ne mausteiset ruoat, joita he tekevät. Mausteiden haju tarttuu vaatteisiin, hiuksiin, ihoon ja toki tulee ihon läpikin. Sama meissä suomalaisissakin. Muista maista tulevat haistavat meidän ominaishajumme. Olen myös kuullut tuon, että useat suomalaiset haisevat vähän maitomaiselta. Me vaan ollaan niin totuttu hajuumme, ettei sitä haisteta.

Mutta ap:n alkuperäiseen kysymykseen... Itse en itseäni haista, mutta mieheni aina nuuskii minua ja sanoo minun tuoksuvan aina hyvältä, joten vastaan :) Käyn suihkuissa joka aamu, pesen hiukset joka toinen päivä, pesen hampaat aamuin illoin, käytän tehokasta ja hyväntuoksuista deodoranttia, kasvorasvaa myös laitan aina pesun jälkeen (mieto tuoksu), vaihdan alusvaatteet 1-2 krt päivässä ja muutenkin vaatteet vähintäänkin parin päivän välein.

Vierailija
31/69 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette vastanneet mulle: hikoilette helpsti tai paljon päivän aikana? Eniten mua häiritsee varmaan kainalohien haju. AP

Vierailija
32/69 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, kirjoitusvirheitä edelliseesä viestissä. Piti lukea, että "hikoiletteko helposti tai paljon päivän aikana". AP

Vierailija
33/69 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kirjoitusvirhe viestissä 65 kans. Ei helvetti, pitäisi kai mennä nukkumaan kun ei edes oikeinkirjoitus onnistu :D AP

Vierailija
34/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:07"]

Runsas lihan ja maitotuotteiden käyttö kuulemma vaikuttaa ominaishajuun ja eritteisiin, mene ja tiedä.

[/quote]

Iyyh pitäisköhän lopettaa. AP

Vierailija
35/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu hajuttomalla pesuaineella ja shampoossa mieto tuoksu jos ollenkaan. Hajuvesi pääsee oikeuksiinsa kun ei ole lemujen sekamelska. Niin ja tuoksuton pyykinpesuaine tietty eikä huuhteluainetta kaikille vaatteille.

Vierailija
36/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:04"]Mä pesen käytännössä kaikki vaatteet aina 60 asteessa. En tiedä auttaako se, omille hajuilleen tulee hajuaistittomaksi. En käytä yleensä hajustettuja tuotteita tai dödöä, koska imetän ja yritän vältellä tarpeettomia kemikaaleja. Mun mielestä raskaana ja imettäessä mulla ei juuri koskaan haise esim kainalohiki. Mieheltä aina kyselen neuroottisesti, myös sen mukaan en haise. En tiedä totuutta. Pelottaa, että joskus vuoden päästä haistan nykyisiä vaatteita kaapista ja pyörryn häpeästä :D ennen raskautta käyttämäni esim rintsikat haisee ihan erilaisella kun kaapista ottaa. Silloin käytin ja tarttin dödöä. pesen siis nykyään kaiken, myös rintsikat 60 asteessa, hyvin on kestänyt vaikka käsinpesumerkki! Villavaatteita en tietenkään, mutta noin muuten, farkut jne.
[/quote]

Mulla ihan sama :D

Vierailija
37/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:27"]Auttakaa mua, oon kyllästynyt haisemaan vähän tunkkaiselta aina koulupäivän päätteeksi :(

[/quote]

Homekoulu tai sisäilmaongelmia?

Vierailija
38/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se hyvä tuoksu on tietysti makuasia. Mun mielestä suurin osa näistä "hajustetuista" ihmisistä haisee todella pahalta. Varsinkin on sekaisin shampoon, hiustököttien, dödön, voiteiden ja hajuvesien ja ehkä vielä huuhteluaineen löyhkä. Pelkkä tavallinen hajuvesikin haisee mun nenään todella pistävältä ja pahalta, tulee melkein pahoinvointia.

En tietenkään tiedä tuoksunko muiden mielestä hyvältä, omasta mielestäni tuoksun ja mieheni ihastelee aina tuoksuani ja nuuhkii illalla sängyssä hiuksiani. Ja joskus joku on seurassa kysynyt, että mitä parfyymiä käytät, kun tuoksut noin ihanalta. Käytän luomusaippuoita, esim. ruusua ja vartaloöljynä mulla on manteliöljy, johon sekoitan sopivaa eteeristä öljyä, vaikkapa just ruusua. Shampoota en käytä, enkä mitään hiustuotteita, pelkällä vedellä kun pesee niin niitä ei tarvitse. Huuhteluveteen sekoitan taas jotain eteeristä öljyä, jasmiini on aivan ihana. Kaikki muu onkin sitten hajusteetonta, joten ei tule sitä hajujen sekamelskaa.

Käyn suihkussa joka päivä ja vaihdan puhtaat alusvaatteet ja sukat, paita yleensä jokatoinen päivä, muut tarpeen mukaan. Suosin silkkiä, puuvillaa ja villaa, keinokuituja kartan. Ruuanlaiton ajaksi vaihdan vaatteet ja kietaisen huivin päähän.

Vierailija
39/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistäköhän vastaajat päättelevät olevansa päteviä vastaamaan ap:lle ;-)

Vierailija
40/69 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai paitoja tarvitse pestä joka viikko, ellei kainalot haise. Eräs tutkimus kertoo, että 20 astetta on useinkin riittävä pesulämpö.