Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-marketin riivatut itsepalvelukassat

Vierailija
21.01.2015 |

Kävin juuri S-marketissa ensimmäistä kertaa varmaan kahteen vuoteen. Kaupassa oli kauheat jonot ja itsepalvelukassoilla tyhjää, sinne siis. Kassat olivat kyllä helppoja käyttää, MUTTA voi luoja kun piippauksen jälkeen ostokset ladotaan siihen pakkaustasolle niin eihän siihen käynyt muu kuin muovipussi. Itse käytän K-marketista ostettua kauppakassia ettei kotiin tule muovikassitulvaa ja siinä sivussa säästän vähän varmaan luontoakin... Eli, miksi ihmeessä siihen tasolle käy vain muovipussit? Onko vaikeaa kehittää tekniikkaa eteenpäin ja sitä kautta mahdollistaa asiakkaille vähän vihreämpikin tapa kantaa ostokset kotiin? Mielestäni kannattaisi hioa laitteiden tekniikka ja käytännöllisyys kuntoon ennen käyttöönottoa... Lopulta minäkin päädyin mättämään ensin ostokset piippauksen kautta siihen tasolle ja kun olin maksanut niin siitä sitten kasseihin ja kassit kärryyn. Mielestäni tuo siirtelyoperaatio kuitenkin vesittää vähän PIKAkassojen ideaa....

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teini on innoissaan noista pikakassoista kun ei tarvi puhua kenenkään ihmisen kanssa...

Ai ei? Melkein aina tulee valvojahenkilö huokumaan niskan taakse, jos mietislkelet jotain nappia sekunnin liian kauan. Kassalla voi olla melkein anonyymimpi.

Vierailija
142/148 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun S-Marketiin tuli toi itsepalvelukassasysteemi jo vuosi sitten. Silloin alkuun oli juuri oman kassin kanssa hankaluuksia. Nyt riittää kun painaa siitä  oma kassi - nappulasta ja jos se on ennestään painava tulee kassoja vahtiva henkilö kuittaamaan. En koe sitä hankalaksi, kunhan vaan saavat ne alkusäädöt kohdilleen.

Mä oon ollu äärimmäisen tyytyväinen noihin kassoihin. Niille ei juuri koskaan tarvi jonottaa. Se mitä niillä ei saa maksettua on alkoholi. Silloin pitää muistaa mennä tavalliseen kassajonoon.

Ja se vasta on typerää. Muualla maailmassa alkoholi- ja tupakkaostoksissa järjestelmä vain vaatii juurikin sen itsepalvelukassavahdin kuittauksen, että ostaja on täysi-ikäinen. Ei ole vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa sellaiset älykärryt, mitkä lukisivat tuotteen hinnan heti ja kassalla vain maksu. Kun laitat kärryyn jotain plussaisi ja jos otat jotain pois, miinustaisi. Voisi jo kaupan sisällä pakata suoraan kasseihin tavarat.

Vierailija
144/148 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työntekijä ja viisi tai kuusi kassalaitetta lähellä.

Onhan se suuri säästö!

Eikä se ole mitään työtä kun heivauttaa tuotteet lukijan ohi.

Odotan vaan että Prismaankin tulisi nuo.

Meidn Prismassa on jo. Viisi konetta yhden vahdittavana. Aika jouten se henkilö on, pystyisi vahtimaan/opastamaan toisen mokoman heposti.

Systeemi pitäisi viedä siihen suuntaan että tavarat saisi pakata jo kaupassa suoraan ostoskassiin, eikä tarvisi purkaa kärryä ja pakata uudelleen hinnoittelun vuoksi.

Virossa on jo partnerkaart-kortinhaltijoille Selvereissä ja mm. Kaubamajan ruokakaupassa. Kauppaan mennessä vilautetaan partnerkaartia ja otetaan telineestä viivakoodinlukija ja ostokset piipataan sillä sitä mukaa kun ne valitaan. Voi pakata saman tien kassiinsa, lopuksi itsepalvelukassan luona palautetaan lukija, vilautetaan kassalla partnerkaartia ja maksetaan ostokset.

Varjopuolena se, että muut kuin kyseisen kortin haltijat eivät voi itsepalvelukassoja käyttää. Outoa sekin kyllä.

Vierailija
145/148 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:25"]

Kaupan kassatyöntekijä saattaa olla aika monenkin vanhuksen ainoa ihmiskontakti päivän aikana. 

Off topic, mutta tämä on todella rasittava argumentti kassojen puolesta. Olen kaupan kassallä töissä siksi, että elätän itseni, en siksi että kuuntelisin vanhuksien höpinöitä. Enkä kuuntelekaan.

T. Kaupan kassa

Itse ihmettelen, kun tähän törmää välillä kaupassa. Olen vaan täällä töissä ja tienaan elantoni. Myös esimerkiksi se myymäläsiivooja on siellä töissä ja tullut eteen tilanteita kun lapselle ihmettelen jonkun tuotteen sijaintia. Ja siivooja tai vartija ystävällisesti ehtii työnsä lomassa neuvoa. Vaikka ei kuulu hänen työhönsä ja se työaika on varmasti myös tarkkaan mitoitettua. Miksi kassatyöntekijän aika olisi arvokkaampaa, ettei ehdi paria sanaa vaihtaa iäkkään ihmisen kanssa, kun tekee työtään?

Vierailija
146/148 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä käytän normikassaa sen vuoksi että haluan myyjien säilyttävän työnsä.

Taivaastako ne palkat maksetaan?

Sulle varmaan ainakin.

Vierailija
147/148 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos sinulla ei ole S-etukorttia, paina "ei S-etukorttia"..., perke.. kun ärsyttävä ääni niissä laatikoissa!

Vierailija
148/148 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:25"]Itsepalvelukassoja ei pitäisi käyttää. Vaikka ne nopeuttaisivat omaa asiointia, on kolikolla aina se kääntöpuolikin.

Suuri osa kassoilla työskentelevistä on opiskelijoita. Opiskelijoiden työpaikat ovat kiven alla ja työnsaannin mahdottomuus voi jatkossa kohdata myös sinun lastasi.

Kaupan kassatyöntekijä saattaa olla aika monenkin vanhuksen ainoa ihmiskontakti päivän aikana. 

Olen oppinut kaupallisesta maailmasta sen, että vaikka osa töistä siirretään asiakkaan itsensä hoidettavaksi, siitä säästyneet rahat eivät hyödytä sitä asiakasta lainakaan tai vain nimellisesti. Yhteiskunnan kannalta on parempi, että meillä on niitä palkastaan veroja maksavia ihmisiä.

Mistäs luulet että ne palkat revitään?

Kyllä työvoiman käyttö aina lisää kustannuksia.

Osaatko päätellä mistä ne rahat otetaan?

Kun jakaa kassan palkan asiakasmäärällä, niin siitä ei montaa senttiä tule per asiakas...

Todellakin olen valmis maksamaan sen verran palvelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi