Joku mummo tuli raivoamaan minulle bussipysäkillä, että hänen on
päästävä istumaan. Tilanne: Istuin odottamassa bussia bussipysäkin penkillä. Istuin niin, että viereenkin mahtuu istumaan. Paikalle kävelee mummo ja joka laskee ostoskassinsa ja käsilaukkunsa siihen tyhjälle istuin tilalle. Jonka jälkeen alkaa huutamaan minulle, että minun on noustava ylös sillä hän haluaa istumaan. Sanoin, että siirtää ostoksensa maahan ja istuu siihen viereeni. Jonka jälkeen sain kuulla olevani epäkypsä, ylipainoinen? nuori, jonka tehtävä on antaa tilaa vanhuksille jos he pyytävät. Totesin vain, että luulen kyllä, että minä tarvitsen tätä istuin paikkaa viimeisillään raskaana enemmän kuin hänen ostos kassinsa. Mummo hiljeni ja tuhahti jotakin ja käänsi minulle selän. Mitä ihmettä muka tein väärin? Ensinnäkin jos minulle aletaan huutamaan aivan ensimmäiseksi, niin en kyllä todellakaan nouse mihinkään vaikka en olisi edes raskaana. Toiseksi kenenkään ei mielestäni tarvitse nousta ylös, koska joku haluaa myös ostoksensa penkille. Olen kyllä nyt niin hämilläni.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:23"]Kusipää on kusipää mummonakin. Yleensä pahenee vaan.
Mulle kerran alkoi mummo karjua ratikassa että istun ilmeisesti vanhusten paikalla. Tyhjiä penkkejä kuin paljon mutta ilmeisesti hänen paikkansa just vein. Olisin noussut heti mutta kun en edes huomannut koko mummoa ennen kuin alkoi karjunta ja valitus. (Istahdin hetkeksi alas, normisti seison matkan pari pysäkin väliä.)Mummon ystävä yritti hyssytellä (istuivat penkeillä) huusi vielä kun nousin pois ratikasta. Joku turkkimummoa kiristi.
[/quote]
Eniten ihmetyttää tuo, että töpötetään siinä vieressä hiljaa ja kun ei huomaa toista niin heti alkaa huuto. Jos en huomaa sinua ja haluat viereeni mikset vain kysy, että pääsenkö istumaan. Silloin sanon tottakai ja siirryn ikkunapaikalle, mutta jos ensimmäinen asia on mitä kuulen on huuto, en aijo edes liikkua. Ei voi olettaa, että aina huomaa ja tietää mitä joku haluaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:25"]http://www.vauva.fi/keskustelu/4372488/ketju/voi_mika_tilanne_bussissa
[/quote]
Olikohan sama mummeli riehumassa :o Ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:26"]
Huh. Olen pahoillani ap. Olenkin joskus miettinyt, miten joistain ihmisistä tulee vanhoina entistäkin herttaisempia ja joistain todella hankalia ja ilkeitä...
[/quote]
Näinhän se juuri menee. Luonteenpiirteet tuppaavat korostumaan iän myötä.