Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi helvetti mikä tilanne bussissa!

Vierailija
19.01.2015 |

Onko tämä teidän mielestä normaalia? Teinkö teidän mielestä jotain väärin..?

Äsken matkustin bussissa ja en istunut siinä ikkunapaikalla, koska mulle tulee siinä matkustamisesta jostain syystä huono olo. Olin laittanut mun painavan laukun sitten siihen ikkunapaikalle, en sen takia että halusin tarkotuksella ja tahallani varata sillä paikkaa vaan en jaksanut sylissäkään pitää kun se oli painava ja lattiallekaan bussissa en viitsinyt laittaa koska lattiat on aika likaset.

Kohta siihen mun viereen tulee yks mummo ja alkaa valittamaan siitä että VARAAN TAHALLANI SAATANA PAIKKAA! Vastapäätä oli samanlaista istumatilaa, mutta eipä kelvannut mummon istua siihen. Sanoin sille että Joo kyllä tähän saa istua, kun vain kysyy/pyytää. Kohta takapenkillä joku 40-50vuotias lehmä rupeaa valittamaan että "luulis käytöstapoja löytyvän kun tampataan koulun penkillä vielä parikymmentä vuotta!!!" mitä helvettiä? Tuli kyllä tämä koko tilanne niin puun takaa yhtäkkiä kun olla ja voi.. 

On multa ennenkin kysytty bussissa että pääseekö tähän sinun viereen istumaan? Ja oon sanonu ystävällisesti että Joo tottakai! Ja siirtänyt mun laukun syrjään. Mun mielestä on normaalia kysyä bussissa tuossa tilanteessa jos haluaa johonkin istumaan, että pääseekö tähän istumaan ja kohteliaat ihmiset antaa tilaa tottakai. Mutta mummon mielestä kuulemma tuollasta ei tarvii ees kysyä! :D  

Nyt mä olen sitten röyhkeä, parikymppinen, nainen... :)

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on semmoinen 40-50v kypsyneen näköinen ämmä joka ruuhkabussissa laittaa täpötäyden ruokaostoskassin siihen viereiselle penkilleen. Naama noilla on sitten semmoinen norsun vi*** että normaali ihminen ei tuommoiselta uskalla kysyäkään että pääsiskö istumaan kun bussi on ihan täpötäynnä.

Vierailija
2/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä täydessä bussissa kehtaisi romppeitani alkaa penkillä pitämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:20"]

Yleensä se on semmoinen 40-50v kypsyneen näköinen ämmä joka ruuhkabussissa laittaa täpötäyden ruokaostoskassin siihen viereiselle penkilleen. Naama noilla on sitten semmoinen norsun vi*** että normaali ihminen ei tuommoiselta uskalla kysyäkään että pääsiskö istumaan kun bussi on ihan täpötäynnä.

[/quote] No harmi vaan että mä en oo 40-50v, perusilme mulla voi olla norsunvittu, mutta sille en mahda mitään. Liekkö otti mummojen ja ämmien itsetunnon päälle kun minä tein tällä kertaa samoin. :)

Vierailija
4/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi suhun reagoitiin. Et tosin kertonut, että oliko bussi muuten täynnä vastapäistä paikkaa lukuunottamatta? Monet ei tykkää matkustaa selkä menosuuntaan vaan haluaisivat mieluummin vaikka istua jonkun viereen. Eli jos bussi on jo muuten täyttynyt, niin olisi ehkä ollut korrektimpaa nostaa se laukku kuitenkin syliin.

Sitä en ymmärrä itsekään, että jos on paljon tyhjiä paikkoja ympärillä, niin miksei silloin voisi pitää laukkua penkillä siihen asti, kunnes bussi alkaa täyttyä. Sen taas ymmärrän, että vanhukset tykkäävät bussin etuosasta, joten jos ainoat tyhjät paikat ovat takana, niin se ei heitä paljon lämmitä ja silloin pitää väistää tai siirtää se laukku tieltä jo aiemmin.

Vierailija
5/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseissa on 1 istumapaikka/matkustaja. Ei kai nyt muiden matkustajien tarvitse kysellä, että saako johonkin tyhjään paikkaan istua - eikös tyhjät paikat ole istumista varten?!

Vierailija
6/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on se aika rumaa varata se viereinen penkki sillä kassillaan. Ja vaatia muilta että heidän pitää pyytää lupaa istua sille. Miksi sulta pitäis kysyä lupa sen penkin käyttämiseen? Ei se sinun penkkisi ole etkä sä ole sen käytöstä maksanut. Se on vapaasti muiden käytettävissä ihan ilman sinun lupiasi.

Vierailija
7/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sä käyttäydyit epäkohteliaasti :D Musta keltäkään ei tarvitse kysyä että haluaako johonkin istua vai ei, me kaikki ollaan maksavia asiakkaita paitsi rattailla kulkevat että jokasella on oikeus istua myös sinun viereesi ilman että kysyy.. Et ole niin erityinen kuin luulet :D

Vierailija
8/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:23"]

[/quote] Tiedätkö mä en ees ajatellu tekeväni tahallani tollasta, kun en tee. Ja bussi ei muuten edes ollut täysi, siinä vastapäätä olisi ollut tilaa kyllä.

Vierailija
9/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:27"]

Ikävästi suhun reagoitiin. Et tosin kertonut, että oliko bussi muuten täynnä vastapäistä paikkaa lukuunottamatta? Monet ei tykkää matkustaa selkä menosuuntaan vaan haluaisivat mieluummin vaikka istua jonkun viereen. Eli jos bussi on jo muuten täyttynyt, niin olisi ehkä ollut korrektimpaa nostaa se laukku kuitenkin syliin.

Sitä en ymmärrä itsekään, että jos on paljon tyhjiä paikkoja ympärillä, niin miksei silloin voisi pitää laukkua penkillä siihen asti, kunnes bussi alkaa täyttyä. Sen taas ymmärrän, että vanhukset tykkäävät bussin etuosasta, joten jos ainoat tyhjät paikat ovat takana, niin se ei heitä paljon lämmitä ja silloin pitää väistää tai siirtää se laukku tieltä jo aiemmin.

[/quote] Mikä vika on takana istua?

Vierailija
10/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:23"]

[/quote] Tiedätkö mä en ees ajatellu tekeväni tahallani tollasta, kun en tee. Ja bussi ei muuten edes ollut täysi, siinä vastapäätä olisi ollut tilaa kyllä.
[/quote]
No älä enää tee. Se antaa ihmisestä tosi ylimielisen kuvan AINA vaikka bussissa olisikin tilaa.. Maksat yhdestä paikasta, et kahdesta.

Vierailija
11/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetajua. Jos bussi tulee täyteen, ei voi vain kuin ihmetellä sellaista lehmää (sukupuoleen ja ikään katsomatta) joka varaa kassillaan toistakin tyhjää paikkaa. Mutta jos tilaa löytyy, niin sen kassin voi kyllä nostaa jos joku välttämättä haluaa just siihen viereen ängetä istumaan.

Vierailija
12/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ystävällisiä vastauksia tullut täysin asialliseen aloitukseen.

Vierailija
13/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseissa on 1 istumapaikka/matkustaja. Ei kai nyt muiden matkustajien tarvitse kysellä, että saako johonkin tyhjään paikkaan istua - eikös tyhjät paikat ole istumista varten?!

[/quote] No mutta tuskin se kuitenkaan ihan kuolemaan johtava virhe on pitää laukkua myöskin tyhjällä penkillä jos tilaa on!? Ei minusta.

Vierailija
14/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan noussut heti, antanut tilaa ja istunut uudelleen, laukku sylissä omalle paikallesi. Ei tarvitse sanoa mitään, jos ei halua. Itse olisin sanonut korkeintaan "Olkaa hyvä". Olisit välttynyt takapenkkiläisen suunsoitolta ja omalta mielipahalta. 

Vierailija
15/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti kaikilla on vain yksi paikka, joten kun bussiin tulee vähänkään enemmän ihmisiä, olisi laukut syytä siirtää suosiolla johonkin muualle. Lisäksi se, että istut käytäväpaikalla ikkunapaikan sijaan antaa heti sellaisen vaikutelman, että teet viereesi tulemisen mahdollisimman hankalaksi. Tämä yhdistelmä vaikuttaa ulospäin töykeältä ja röyhkeältä, joten en ihmettele jos joku vähän napakammin sanoo. Toki kiroilu tai huutelu eivät myöskään ole kypsää käytöstä, mutta sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
16/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on se aika rumaa varata se viereinen penkki sillä kassillaan. Ja vaatia muilta että heidän pitää pyytää lupaa istua sille. Miksi sulta pitäis kysyä lupa sen penkin käyttämiseen? Ei se sinun penkkisi ole etkä sä ole sen käytöstä maksanut. Se on vapaasti muiden käytettävissä ihan ilman sinun lupiasi.

[/quote] Kun en edelleenkään varannut sillä laukulla sitä paikkaa kenellekkään! :D

Vierailija
17/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:27"]

[/quote] No mutta tuskin se kuitenkaan ihan kuolemaan johtava virhe on pitää laukkua myöskin tyhjällä penkillä jos tilaa on!? Ei minusta.
[/quote]
No jos on enää vaan selkä menosuuntaan olevia paikkoja joissa ei halua istua kukaan (huono-olo) niin on se kyllä virhe :D

Vierailija
18/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä kohteliaastikin asioita ilmaista eikä ole pakko kiroilla. Eikä paikan kysyminen mitenkään ylivoimaisen vaikeata voi olla. Mutta, jos bussi on lähes täynnä niin kannattaa jo valmiiksi ottaa reppu syliin. Jos bussi on puoliksi tyhjä niin ihan hyvin voi painavan repun tai kassin siirtää penkille, kevyttä kantamusta taas voi koko aika pitää sylissä.

Vierailija
19/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän turhan rankasti on aloittajalle aiheesta sanottu. Siihen paikkaan pääsee ihan ystävällisestikkin. Epäkohteliain pyyntö, jonka kerran bussissa töksäytin oli: "siirrä se laukkus johkii, et mäkin pääsen istumaan". Ei siihen tarvita mitään itkupotkuraivareita ja saarnaamisia paikanvaraamisista.

Se on vaan vissiin loppuunkulutettu luonnonvara tämä ystävällisyys. Pihdatkaa pihdatkaa!

Vierailija
20/167 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin halunnut istua siihen ja joku nirppanokka (sellaisen kuvan sunlaisista saa) olisi siinä istunut niin olisin istunut syliin tai ängennyt ikkunapaikalle laukkusi päälle. Tämä siis jos muita paikkoja ei ole tai ne paikat ovat selkä menosuuntaan.