Ostettiin pojalle kesällä lähes uusi mopo. Nyt myönsi keulineensa ja kaatuneensa ja mopoon on tullut aikamoiset jäljet
Tuli illalla kertomaan mitä oli tehnyt ja mitä kävi. Ei ollut onneksi loukannut itseään mitenkään ja se on tietysti tärkeintä. Se mikä meitä nyt harmittaa on tuo mopo, koska vakuutushan sitä ei korvaa vaan itse pitää tämä maksaa. Se on ihan toimiva mutta kieltämättä aika pahat jäljet siihen on tullut. Ei ole siis siinä kunnossa, että sillä kehtaa kouluun mennä tai muutenkaan ajella. Rahaa on myös millä tuon korjaa mutta mietin pojan omaa vastuuta tässä. Varmaan me vanhemmat maksetaan korjaus, mutta jotainhan tuosta pitää tulla kun omaa typeryyttään rikkoo tavaroita. On kuitenkin muuten melko kiltti ja noudattaa yhdessä sovittuja sääntöjä joten ei ihan hirveästi ole rajoja tarvinnut vetää. Muutenkin oli rehellinen ja myönsi suoraan mitä oli tullut tehtyä. Mies oli sitä mieltä, että vahinko oli ja ei tarvitse nyt mitään rangaistuksia tästä, mutta henkilökohtaisesti mua pelottaa tuollainen keuliminen että jos siinä vielä sattuu jotain. Nyt meni onneksi kuitenkin vain mopo. Mun mielestä joku pieni rangaistus olisi kohdillaan.
Kommentit (53)
Vieläkö joku oikeasti uskoo rangaistuksiin kasvatuskeinona?
Ennen aikaan sai jopa mopon, mutta jos kiinnosti ajella itse korjattiin aina se. Sillä opin ammatinkin ja korjasin lentokoneita koko urani ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että pojan kasvatus on ollut heikkoa. Lasu olisi varmasti ajankohtaista kun ei osaa ajaa mopoa ja syyllistyy liikenteen vaarantamiseen keulimalla
Itseasiassa keuliminen menee kategoriaan törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Ja jos vakuutusyhtiö joutuisi maksamaan keulimalla aiheutetusta vahingosta korvauksia, niin ne peritään takaisin keulijalta.
Tekevälle sattuu. Poika tekemään kotitöitä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että pojan kasvatus on ollut heikkoa. Lasu olisi varmasti ajankohtaista kun ei osaa ajaa mopoa ja syyllistyy liikenteen vaarantamiseen keulimalla
Itseasiassa keuliminen menee kategoriaan törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Ja jos vakuutusyhtiö joutuisi maksamaan keulimalla aiheutetusta vahingosta korvauksia, niin ne peritään takaisin keulijalta.
Itse juuri tarkistin omasta sakosta niin ei ole törkeä. Liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja vakava piittaamattomuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juuri tarkistin omasta sakosta niin ei ole törkeä. Liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja vakava piittaamattomuus
Aiheutitko onnettomuuden vai saitko sakot vain keulimisesta? Oletko aikuinen, joka keulii?
miksi annoitte pojan ajaa KÄYTETYLLÄ MOPOLLA olisitte laittaneet mopon olkkarin pöydälle ja onanoineet sen ympärillä kuinka hyviä vanhempia olette. eikö mopo ole ajoa ja harjoittelua varten. minun pappa tunat kulki 65-80- parista meni RUNKOKIN POIKKI isommissa hypyissä. nyt inssinä ajan enduroa. jos poika on viisas hän virittelee omansa 300e te saatte pitää sijoituksenne. kolhut mopossa tarkoittaa noin en tee toista kertaa. onko perheen autot kolhuttomia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheutitko onnettomuuden vai saitko sakot vain keulimisesta? Oletko aikuinen, joka keulii?
En aiheuttanut onnettomuutta, keulin syrjäisellä tiellä missä oli poliisit piilossa ristyksessä ja en nähnyt niitä. Oletettavasti 35 vuotias on aikuinen ja kyllä keulin moottoripyörälläni
mopo pois ja poika homojen kanteleen soitto kerhoon.
Maksatte korjaukset koska tunnusti tyhmyytensä. Poika tehköön vähintään viisisivuisen analyysin kuvineen aiheesta "Miksi liikenteessä ei perseillä" ja ajaa seuraavan kun lumet sulavat.
Vierailija kirjoitti:
Onko poika sama jantteri joka yritti tappaa Vaajakoskella viattoman autoilijan viime syksynä?
miten mopoilij pystyisi vahingoittamaan autoilijaa ajamisellaan ja jos ilmoituksessa lukee että hommattiin pojalle mopo kesällä niin vit tu ei se varmaan ole ajanut sillä viime syksynä välillä te yh äidit yllätätte tyhmyydellänne
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vakuutus ei korvaa? Keksipä parempia satuja...
tai sitten opettelet lukemaan netistä vakuutus ei korvaa jos mopoa on viritetty tai muunneltu
Meillä päin mopot ainakin oli minun aikaan käyttöesineitä ja omassa mopossa ei ollut varmaan yhtään ehjää katetta ja muutenkin hyvä että edes toimi. Olen kyllä kasvanut sitä aikaa kun ajateltiin että jos ei tullut henkilövahinkoja niin antaa mennä vaan itse korjasin moponi jos siitä jotain hajotin