Ostettiin pojalle kesällä lähes uusi mopo. Nyt myönsi keulineensa ja kaatuneensa ja mopoon on tullut aikamoiset jäljet
Tuli illalla kertomaan mitä oli tehnyt ja mitä kävi. Ei ollut onneksi loukannut itseään mitenkään ja se on tietysti tärkeintä. Se mikä meitä nyt harmittaa on tuo mopo, koska vakuutushan sitä ei korvaa vaan itse pitää tämä maksaa. Se on ihan toimiva mutta kieltämättä aika pahat jäljet siihen on tullut. Ei ole siis siinä kunnossa, että sillä kehtaa kouluun mennä tai muutenkaan ajella. Rahaa on myös millä tuon korjaa mutta mietin pojan omaa vastuuta tässä. Varmaan me vanhemmat maksetaan korjaus, mutta jotainhan tuosta pitää tulla kun omaa typeryyttään rikkoo tavaroita. On kuitenkin muuten melko kiltti ja noudattaa yhdessä sovittuja sääntöjä joten ei ihan hirveästi ole rajoja tarvinnut vetää. Muutenkin oli rehellinen ja myönsi suoraan mitä oli tullut tehtyä. Mies oli sitä mieltä, että vahinko oli ja ei tarvitse nyt mitään rangaistuksia tästä, mutta henkilökohtaisesti mua pelottaa tuollainen keuliminen että jos siinä vielä sattuu jotain. Nyt meni onneksi kuitenkin vain mopo. Mun mielestä joku pieni rangaistus olisi kohdillaan.
Kommentit (53)
Miten niin vakuutus ei korvaa? Keksipä parempia satuja...
Niin kauan kun poika siitä itse vapaaehtoisesti tuli teille kertomaan eikä yrittänyt peitellä ja valehdella, niin antaisin olla.
Pitäisi poika pieksää kun särki mopon
Vierailija kirjoitti:
Ei vakuutus tahallisia sähellyksiä maksa. Esim jos keulit tai ajat kännissä.
Kyllähän sulla on vilkas mielikuvitus, satutäti 🤣
Siis mopo toimii mutta ei sillä ei vaan kehtaa ajaa!? Poika itse kerää rahat korjausta varten jos sen haluaa korjata, pojallahan on siinä joka tapauksessa toimiva mopo jolla ajella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti sen vakuutusyhtiölle kertoisi?
Olen miehesi kanssa samoilla linjoilla eli vahinko, tyhmyydestään ihminen oppii. Parempi tärvätä yksi mopo kuin ihmishenkiä, joten maksaisin korjauksen ja muistuttaisin siitä, mitä olisi voinut tapahtua.
Järkevät vanhemmat ennustavat nuorelle parempaa tulevaisuutta kuin kostonhimoiset rahankyttääjä.
Mä inhoon noita finninaamaisia teinipoikia typerien mopojensa kanssa. Tuskin se teidän poika mikään kiltti on, vaikka ite niin luulette.
Tuolla kaupungilla rääkkää sitä Soliferiaan kaupunkilaisten hermojen kustannuksella. Näitä kuolemattomia keulijoita piisaa ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti sen vakuutusyhtiölle kertoisi?
No jospa sen näkee niistä vaurioista? Tasaiset vauriot takalokarissa kertovat aika suoraan tapahtuman…
Nämä liikenteen seassa keulivat mopopojat vois lähettää jollekin villin lännen leirille jossa pillastuneet hevoset seisovat takajaloillaan pojat satulassa. Sinne oppimaan vähän hevosvoimista jos pakko päästä keulimaan. Vihaan näitä keulijoita, aiheuttavat jatkuvasti vaaratilanteita.
No se on vaan muovikatetta. Hommaatte uudet katteet jotka poika vaihtaa itse, sillä selvä
Joku rangaistus kannattaa antaa, vaikka sitten korjauksen maksaminen. Ihan vain sen takia ettei jatkossa tee mitään yhtä typerää, kun tietää, mitä siitä seuraa. Ja kunnon puhuttelu keulimisen vaaroista
En keksi yhtäkään syytä sille, että lasta pitäisi rangaista asiasta, jonka hän itsekin kokee omasta tyhmyydestään johtuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtäkään syytä sille, että lasta pitäisi rangaista asiasta, jonka hän itsekin kokee omasta tyhmyydestään johtuvaksi.
Oot vakuuttunut ettei enää keuli eikä aiheuta vaaratilanteita?
Mulle mopot oli aina ns silmäteriä. Niitä pestiin, vahattiin ja kyllä, niitä myös viritettiin, mutta mitä niillä ei tehty oli keulittelu. Moni kaveri keuli moponsa paskan näköiseksi. Mulla oli aina puhdas, vahattu mopo joka kulki kovaa. Mua kiinnosti vauhti eikä pellenä mennä keula pystyssä. Sellanen laitettu mopo on paljon nätimpi kun se kulkee kovaa ja kiiltää. Leuhkasti mennä isolla tiellä autosta ohi. Silmäterä moponi kun sitten myin kun tulin auto ikään niin ei mennyt kuin kuukausi kun moponi tuli vastaan huoltoaseman pihalla. Täysin rikki keulitettu oli ja kaatuiltu. Olin myynyt moponi räkänokalle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että pojan kasvatus on ollut heikkoa. Lasu olisi varmasti ajankohtaista kun ei osaa ajaa mopoa ja syyllistyy liikenteen vaarantamiseen keulimalla
Eihän tässä missään puhuttu liikenteestä mitään. Yksityisalueella saa keulia niin paljon kuin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että pojan kasvatus on ollut heikkoa. Lasu olisi varmasti ajankohtaista kun ei osaa ajaa mopoa ja syyllistyy liikenteen vaarantamiseen keulimalla
Eihän tässä missään puhuttu liikenteestä mitään. Yksityisalueella saa keulia niin paljon kuin tykkää.
Eihän se niin ole että kotona saa tehdä rikoksia ja muualla ei.
Jäljet kertoo elämästä. Jos ei tullut henkilövahinkoja niin antaa mennä vain materiaalia voi uusia tarpeen vaatiessa
Selkään ansaitsis