Rokottamaton sukulainen vierailee 90-vuotiaan luona
Minulle selvisi just että rokottamaton rakennusalalla työskentelevä sukulainen on koko pandemian ajan vieraillut 90-vuotiaan anoppini luona.
Siellä se on istunut levittämässä koronaa kun koko muu suku on tehnyt kaikkensa turvatoimien eteen.
Ja sama meno jatkuu. Katsoo oikeudekseen tulla rokottamattoman vaimonsa kanssa kyläilemään meillekin varottamatta ja aivan yllättäen.
75 % anopin luona käyneistä muista vieraista on vielä ollut pahinta riskiryhmää.
Mitä tehdä ?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa. Vanhus on elänyt ihan hyvää elämää ilman pahoja perussairauksia. Mutta on tietysti jo aika heikko.
Koronan saaminen rokotettunakin voi olla se viimeinen tauti.En itse haluaisi omalle tunnolleni sitä että joku kuolee juuri minun takiani.
Mitä tällainen itsekeskeinen ihminen oikein ajattelee ?
Pelkäätkö myös joka päivä milloin vanhuksesi tulee ryöstetyksi? Jää auton alle? Kaatuu rappusissa? Saa veritulpan? Saa sydänkohtauksen? Jättää hellan päälle? Ottaa liikaa lääkkeitä? Ehditkö muuta tehdä kuin pelätä tämän vanhuksen mahdollisia kuolinsyitä, joita on siis satoja jokapäiväisessä elämässämme?
Joko on kuollut tää anoppi? Sillä sukulaisella vissiin korona 24/7
Sinä kuljet teennäisen turvallisuudentunteen ksnssa kun on piikki hihassa? Miten ihminen voi vieraantua noin pahasti luonnosta? Että joku ihminen olemuksellaan tappaa toisen. Nää hysteerikot on niin ….
No onko sitten parempi, että vanhus kuolee yksinäisyyteen näkemättä enää koskaan rokottamattomia ihmisiä? Jos ei 90-vuotiaana saa jo kuolla pois täältä sairaasta maailmasta missä ihmiset jaotellaan kahtia, niin milloin sitten.
Ap olet pelkäävä nössö, joka murehtii turhista asioista. Hanki elämä.
Luulen että pikkuisen suurempi riski menehtyä ihan mihin muuhun vaan kun sukulaisesi läsnäoloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, ei se auttais yhtään, vaikka olis rokotettu. Silti voi kantaa sitä virusta ihan yhtälailla. Ei se rokote estä sitä tartuntaa... Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?!
Rokotettu tartuttaa ja sairastaa vähemmän ja silloin on ainakin tehnyt oman velvollisuutensa.
Rokotettuna on tehnyt sen minkä voi.Tuollainen käytös on paskamaista piittaamattomuutta. En käsitä.
No älä puhu p*skaa. Rokotettu tartuttaa ihan yhtä paljon. Rokotettu suojaa tasan itsensä. Että sellasta piittaamattomuutta.
Ps. Kyllä, olen rokotettu.
Mitä mieltä tää 90 vuotias on itse. Se voisi olka ehkä painavampi mielipide kuin sinun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset voi olla noin itsekkäitä ? Eikö ne yhtään ajattele muiden terveysongelmia ?
Aina vaan minäminä minä ja minun vapauteni ja oikeuteni ?
Miten se rokote suojaa tartunnalta? Rokotetuthan niitä on, ketkä levittää tautia. Englannissa koronapassin vaatineesta festarista syntyi 5 000 koronatartuntaa, vaikka rokotukset oli kunnossa kaikilla osallistuneilla.
Rokotettuna levittää tautia vähemmän ja sairastaa taudin lievempänä.
Ottamalla rokotteen tekee sen minkä voi.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, ei se auttais yhtään, vaikka olis rokotettu. Silti voi kantaa sitä virusta ihan yhtälailla. Ei se rokote estä sitä tartuntaa... Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?!
Kyllä se rokote autaisi.
Ehkä annat kuitenkin anopin itse päättää vieraistaan. Tiedä muutenkaan paljonko hänellä on elinaikaa jäljellä, niin viettäköön viimeiset hetkensä kuinka huvittaa. Ihan samalla tavalla rokotettukin voi tartunnan tuoda. Rokottamaton on siinä mielessä turvallisempaa seuraa, että saa ehkä selkeämmin oireita ja ymmärtää silloin pysyä poissa.
Se sukulainen vain vedettää sinua ja kertoo olevansa rokottomaton. Ja naureskelee sinun vouhkaamistasi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä tää 90 vuotias on itse. Se voisi olka ehkä painavampi mielipide kuin sinun
Ei halua kuolla vielä eikä sairastaa.
Tuskin haluaa viikoiksi sairaalaan ja tehohoitoon. On niitä helpompiakin tapoja kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset voi olla noin itsekkäitä ? Eikö ne yhtään ajattele muiden terveysongelmia ?
Miten se rokote suojaa tartunnalta? Rokotetuthan niitä on, ketkä levittää tautia. Englannissa koronapassin vaatineesta festarista syntyi 5 000 koronatartuntaa, vaikka rokotukset oli kunnossa kaikilla osallistuneilla.
Onhan noita tutkimuksia ollut, että samanlainen viruskuorma ollut rokotetuillakin, mutta tartuttaisi vain vähemmän aikaa.
Eikö ole parempi, että korkean iän saavuttanut pääsee pian pois eikä makaa p.vaipoissa hoitokodissa vuosikausia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis uskooko joku vielä tähän narratiiviin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotettukin voi jättää käymättä yleisötapahtumissa tai tapaamasta 90-vuotiaita. Näin riski on pienempi. Mutta eihän se sovi rokotetuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa. Vanhus on elänyt ihan hyvää elämää ilman pahoja perussairauksia. Mutta on tietysti jo aika heikko.
Koronan saaminen rokotettunakin voi olla se viimeinen tauti.En itse haluaisi omalle tunnolleni sitä että joku kuolee juuri minun takiani.
Mitä tällainen itsekeskeinen ihminen oikein ajattelee ?Sanoisin, että lopeta turhan päiväinen pelkääminen ap. Ei kannata joutua covid psykoosiin, sitä on nyt liikkeellä kovasti. En tiedä mitä muita vinkkejä voisin antaa.
Sellannen vinkki noille passi/sirutusfriikeille, että Junalla menolippu PKorean suuntaan. Siellä sitten terveysturvallisesti junan vessaan Vain Jos on 8 piikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä annat kuitenkin anopin itse päättää vieraistaan. Tiedä muutenkaan paljonko hänellä on elinaikaa jäljellä, niin viettäköön viimeiset hetkensä kuinka huvittaa. Ihan samalla tavalla rokotettukin voi tartunnan tuoda. Rokottamaton on siinä mielessä turvallisempaa seuraa, että saa ehkä selkeämmin oireita ja ymmärtää silloin pysyä poissa.
Ei tämä sukulainen ole käyttänyt edes maskia kun muut ovat tehneet ihan kaikkensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamalla rokotteen tekee sen minkä voi.Onhan noita tutkimuksia ollut, että samanlainen viruskuorma ollut rokotetuillakin, mutta tartuttaisi vain vähemmän aikaa.
On myös tutkimuksia joissa todettu että rokotetun viruskuorma on 250 kertainen rokottamattomaan verrattuna.
Suomi on jakautunut kahtia. Jopa oman perheen sisällä on kahtiajakoa ja riitoja. Kohta alkaa sisällissota.