Rokottamaton sukulainen vierailee 90-vuotiaan luona
Minulle selvisi just että rokottamaton rakennusalalla työskentelevä sukulainen on koko pandemian ajan vieraillut 90-vuotiaan anoppini luona.
Siellä se on istunut levittämässä koronaa kun koko muu suku on tehnyt kaikkensa turvatoimien eteen.
Ja sama meno jatkuu. Katsoo oikeudekseen tulla rokottamattoman vaimonsa kanssa kyläilemään meillekin varottamatta ja aivan yllättäen.
75 % anopin luona käyneistä muista vieraista on vielä ollut pahinta riskiryhmää.
Mitä tehdä ?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, ei se auttais yhtään, vaikka olis rokotettu. Silti voi kantaa sitä virusta ihan yhtälailla. Ei se rokote estä sitä tartuntaa... Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?!
Rokotettu tartuttaa ja sairastaa vähemmän ja silloin on ainakin tehnyt oman velvollisuutensa.
Rokotettuna on tehnyt sen minkä voi.Tuollainen käytös on paskamaista piittaamattomuutta. En käsitä.
Taidat muutenkin olla melko ahdasmielinen, ettet käsitä miksi ihmiset toimivat erillälailla kuin sinä.
Täällä yksi ahdasmielinen joka ei voi ymmärtää ajatuksen juoksuasi. Ehkä se on pelko joka ajatuksiasi ohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset voi olla noin itsekkäitä ? Eikö ne yhtään ajattele muiden terveysongelmia ?
Aina vaan minäminä minä ja minun vapauteni ja oikeuteni ?
Miten se rokote suojaa tartunnalta? Rokotetuthan niitä on, ketkä levittää tautia. Englannissa koronapassin vaatineesta festarista syntyi 5 000 koronatartuntaa, vaikka rokotukset oli kunnossa kaikilla osallistuneilla.
Rokotettuna levittää tautia vähemmän ja sairastaa taudin lievempänä.
Ottamalla rokotteen tekee sen minkä voi.Rokotettukin voi jättää käymättä yleisötapahtumissa tai tapaamasta 90-vuotiaita. Näin riski on pienempi. Mutta eihän se sovi rokotetuille.
Tarkoitatko että olisi parempi että vanhuksesta oikeasti välittävät ja huolehtivat rokotetut varovaiset sukualiset jäisivät kotiin ja tämä yhden itsekkään paskiaisen pitäisi päästä lopulta tappamaan vanhus ? Ehkä haaveilemansa perinnön takia ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä tää 90 vuotias on itse. Se voisi olka ehkä painavampi mielipide kuin sinun
Ei halua kuolla vielä eikä sairastaa.
Tuskin haluaa viikoiksi sairaalaan ja tehohoitoon. On niitä helpompiakin tapoja kuolla.
Kukapa haluaisi, mutta elämä on ikävä kyllä yhtä riskiä. Vanha hapero vanhus voi kuolla vaikka mihin muuhunkin. Esim kaaduttuaan portaisiin
Vierailija kirjoitti:
Suomi on jakautunut kahtia. Jopa oman perheen sisällä on kahtiajakoa ja riitoja. Kohta alkaa sisällissota.
Ei ala jonkun 10% persuvähemmistön takia mikään sota.
He vaan täyttävät sairaalat ja muut joutuvat maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset voi olla noin itsekkäitä ? Eikö ne yhtään ajattele muiden terveysongelmia ?
Miten se rokote suojaa tartunnalta? Rokotetuthan niitä on, ketkä levittää tautia. Englannissa koronapassin vaatineesta festarista syntyi 5 000 koronatartuntaa, vaikka rokotukset oli kunnossa kaikilla osallistuneilla.
Ottamalla rokotteen tekee sen minkä voi.Rokotettukin voi jättää käymättä yleisötapahtumissa tai tapaamasta 90-vuotiaita. Näin riski on pienempi. Mutta eihän se sovi rokotetuille.
Tarkoitatko että olisi parempi että vanhuksesta oikeasti välittävät ja huolehtivat rokotetut varovaiset sukualiset jäisivät kotiin ja tämä yhden itsekkään paskiaisen pitäisi päästä lopulta tappamaan vanhus ? Ehkä haaveilemansa perinnön takia ?
Kuinka monesti se on jo tappanut sen vanhuksen tämän kahden vuoden aikana?
Onko sukulainen krooninen koronan kantaja? Oireettomana sairastanut vanhus on kovassa kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Mitä anoppisi on sanonut asiasta? Ja sinä taas voit omalla kotiovellasi sanoa sukulaisillesi, että ei ole mitään asiaa teille sisään. Mun siskoni lapsenlapsia ei ole rokotettu (koska ovat vielä päiväkoti- ja alakouluikäisiä), mutta he kyläilevät yli 90-vuotiaiden isoisovanhempiensa luona. Tämä on ihan näiden vanhusten oma toivomus siitäkin huolimatta, että koronatartuntojen määrä lasten keskuudessa kasvaa koko ajan.
Muuten samaa mieltä mutta eihän tässä ole kyse vain anopista vaan muistakin anopin luona vierailevista ihmisistä jotka AP.n mukaan ovat riskiryhmää.
Jos anoppi sairastuu sairastuu moni muukin. Ja tauti leviäåä.
Vierailija kirjoitti:
Sinäsinä sinä ja sinun tahtosi. Entäpä jos se vanhus haluaa tämän vieraan? Varmasti tiedät, että te rokotetut sukulaiset voitte levittää koronaa ja vaikka mitä muutakin vanhukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde ?
Vierailijalla on hällä väliä-asenne. Mitäpä hän välittäisi jos täti sattuu kuolla kupsahtamaan!
Minulla on vuotta nuorempi täti ja hänenkin luonaan käy rokottamaton sukulainen, joka viettää aktiivista seuraelämää, viettää aikansa kaupoissa ja kahviloissa, ei käytä maskia ja sanoo suoraan että korona tulee jos tulee. Tätini pelkää hänen vierailujaan. Ei uskalla kuitenkaan sanoa mitään. Kaikki muut joita tätini tapaa noudattavat suosituksia.
Minun silmiini sukulaisen käytös vaikuttaa silkalta itsekkyydeltä, jollei jopa ihan narsimilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäsinä sinä ja sinun tahtosi. Entäpä jos se vanhus haluaa tämän vieraan? Varmasti tiedät, että te rokotetut sukulaiset voitte levittää koronaa ja vaikka mitä muutakin vanhukseen?
Entäs jos tartuttaa vanhuksen ja vanhuksesta oikeasti huolehtivat iäkkäät ja sairaat sukulaiset siinäsivussa myös ?
Tämä ”minäminä minä- ihminen voi sairastuttaa tappavasti monta ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä annat kuitenkin anopin itse päättää vieraistaan. Tiedä muutenkaan paljonko hänellä on elinaikaa jäljellä, niin viettäköön viimeiset hetkensä kuinka huvittaa. Ihan samalla tavalla rokotettukin voi tartunnan tuoda. Rokottamaton on siinä mielessä turvallisempaa seuraa, että saa ehkä selkeämmin oireita ja ymmärtää silloin pysyä poissa.
Alkuvaiheessa voi tartuttaa, vaikkei olisi vielä oireita.
Itse tapaan yhtä iäkästä sukulaista. Silloin käytän ffp2-maskia, pesen käsiä joka käänteessä ja menen vierailulle vastapestyissä vaatteissa. Ja toki on rokotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monesti se on jo tappanut sen vanhuksen tämän kahden vuoden aikana?
Sinulle kuoleman aiheuttaminen toiselle ihmiselle on vitsin aihe ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailijalla on hällä väliä-asenne. Mitäpä hän välittäisi jos täti sattuu kuolla kupsahtamaan!
Minulla on vuotta nuorempi täti ja hänenkin luonaan käy rokottamaton sukulainen, joka viettää aktiivista seuraelämää, viettää aikansa kaupoissa ja kahviloissa, ei käytä maskia ja sanoo suoraan että korona tulee jos tulee. Tätini pelkää hänen vierailujaan. Ei uskalla kuitenkaan sanoa mitään. Kaikki muut joita tätini tapaa noudattavat suosituksia.
Minun silmiini sukulaisen käytös vaikuttaa silkalta itsekkyydeltä, jollei jopa ihan narsimilta.
Meillä tuollainen pantaisiin kuriin. Jos ei hyvä auttaisi löytyy raskaampiakin keinoja.
Sinun sukulainen ei ole aivopesty valtamedian propagandalla. Olisit iloinen sukulaisestasi, joka on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamalla rokotteen tekee sen minkä voi.Siis uskooko joku vielä tähän narratiiviin??
Ihan muuten vaan huvikseen on jo rokotettu jo 75% koko maapallon aikuisväestöstä ?
(Suomen persuja, Afrikan köyhiä , venäläisiä ja entisen itäblokin maita lukuunottamatta. )
Syökö teillä koko suku mummon lääkkeitä, ettei mummo sairastu? Jaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamalla rokotteen tekee sen minkä voi.Siis uskooko joku vielä tähän narratiiviin??
Ihan muuten vaan huvikseen on jo rokotettu jo 75% koko maapallon aikuisväestöstä ?
(Suomen persuja, Afrikan köyhiä , venäläisiä ja entisen itäblokin maita lukuunottamatta. )
Persuista en tiedä, mutta koronatilanne Afrikassa on erittäin hyvä. Liekö syynä juurikin tuo rokottamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas oon kaikille sanonut olevani rokotettu, vaikka oikeasti en ole rokotetta ottanut enkä ota. Näin pääsee helpommalla.
Kyllä se selviää viimeistään sitten kun joudut teholle. Valheella on lyhyet jäljet, sanotaan eli ehkä se on jo piakkoin.
Pelaat venäläistä rulettia, mutta pelkäät sitä piikkiä? Onko hieman ristiriitaa?
On kuitenkin valitettavaa, että ruletissasi on liipasimella myös muita ihmisiä. Eivätkä he mahda mitään, vaikka kuin yrittäisivät suojautua.
Mä taas oon kaikille sanonut olevani rokotettu, vaikka oikeasti en ole rokotetta ottanut enkä ota. Näin pääsee helpommalla.