Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile, millainen on "luuserinainen"

Vierailija
20.01.2015 |

Uskoisin, että meillä kaikille on jonkinlainen mielikuva siitä, minkälainen on luuserimies. Minulle se on sosiaalisesti taitamaton, vähän luonnevikainen, viinaan menevä, laiska, aggressiivinen, sivistymätön työnvieroksuja, joka syyttää muita siitä, että hänen elämänsä ei tyydytä.

Sinun mielikuvasi voi olla erilainen. Emme kiistele siitä.

Huomasin kuitenkin, ettei sana luuserinainen herätä minussa oikein minkäänlaisia mielikuvia. Aivan kuin nainen ei voisi olla luuseri, vaikka varmaan sekin on mahdollista. :)

Kerro siis: minkälainen on sinun mielikuvasi luuserinaisesta?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Koulutusta on vaikka muille jakaa, mutten silti saa töitä. Onneksi minulla on hyvin tienaava mies, joten pärjään silti vallan hyvin :)

Vierailija
62/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että naisilla "luuseriuteen" tai epäonnistumiseen liitetään näin vahvasti ulkonäkö ja paino. Omasta mielestäni on turhaa edes tuomita toisia sen mukaan kuka on "luuseri" ja kuka ei. Eikö oonistunut elämä ole sellainen missä oltaisiin edes jotenkuten onnellisia. Itse olen kohtuullisen koulutettu ja tavallisen näköinen nainen ja kyllä tässä vielä joku päivä onnelliseksi päästään.

Erikoiseksi koin myös sen miten nainen, joka on rakastunut mieheen jolla on etninen tausta on "luuseri" mutta niin on myös rasisti. Itse olen ollut ihastunut tummaihoiseen mieheen joka oli suomalaissyntyinen ja opiskeli tietokoneinsinööriksi. Lopuksi juttu kaatui siihen, että mies oli liian ujo itseeni verrattuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pidän itseäni aika hyvänä esimerkkinä luuserinaisesta. Eli:
- työtön, ei työhistoriaa
- koulutuksena vain yo ja ammatillinen perustutkinto
- epäsosiaalisuus ja lähes erakkoelämä
- ruma ulkonäkö (ylipaino, huolittelemattomuus)
- ei suunnitelmia, unelmia
- asun vanhemmillani (jackpot!)

Vierailija
64/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:43"]Työtön tai alhaisesti koulutettu, ylipainoinen ja mamun kanssa tehtyjä lapsia. [/quote] Voi ei, mulla on korkeasti koulutetun yhdysvaltalaisen valkoisen aviomieheni (naimisissa 12 v.) kolme lasta - olenko luuseri?

[/quote]

no oletko työtön,kouluja käymätön ja ylipainoinen myös?vai onko sulla vain lapsia tämän yhdysvaltalaisen miehen kanssa?se ei susta luuseria tee mutta ei todellakaan ole myöskään mikään suuri saavutus..

[/quote]

Mun mielestä 12 vuoden avioliitto ja jokainen lapsi ovat saavutus <3

Vierailija
65/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:51"]

Lihava automaattisesti luuseri..? Voi johtua sairaudesta. Mutta varmaan sekin on luuseria, jos sattuu sairastumaan. Ohis.

[/quote]

Eikö lihavuus siis johdukaan siitä että keho saa enemmän energiaa kuin sitä kuluu?
Lihooko tällainen "sairas" vaikkei saisi ollenkaan ravintoa? Vai syökö sittenkin vaan liikaa kulutukseensa verraten?

Vierailija
66/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:57"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:51"] Lihava automaattisesti luuseri..? Voi johtua sairaudesta. Mutta varmaan sekin on luuseria, jos sattuu sairastumaan. Ohis. [/quote] Voi myös olla ns. läskigeeni. Tutullani esim. on. Hän ei jaksa kuntoilla, tai vahtia syömisiään koska lihoaisi kuulemma joka tapauksessa tämän geenin takia. En aiemmin ollut edes kuullut moisesta. No, oppia ikä kaikki. :) [/quote]   Läskigeenistä: Ei ollut ylipainoisia ihmisiä sen enempää Siperiassa kuin Saksankaan vankileireillä. Ei sellaista ole. Joku voi olla taipuvaisempi lihomiseen, mutta loppujen lopuksi meistä ihan joka ikinen vähäisellä energian saannilla ja suurella kulutuksella 100% varmuudella laihtuu.  Luuserinainen, no, todennäköisesti koko elämän mittainen kotiäiti (kotona kun lapset vanhoja), ei mitään omaa koulutusta/työpaikkaa, päihderiippuvainen, jämähtänyt tyylillisesti tietylle vuosikymmenelle joka ei nykyaikaan sovellu. Roikkuja, joka antaa anteeksi miehelleen taloudellisten tai henkisten seikkojen vuoksi esimerkiksi pettämisen, asiattoman käytöksen suhteessa jne.  [/quote] Tästä kilpirauhasesta on puhuttu täällä useasti mutta aina on joku ,jonka mielestä sairastuneen pitäisi vain ryhdistäytyä. Omalla kohdallani lääkitystä vaihdettiin 3 kk sitten, tuloksena -12kg. Ruokavaliota en ole muuttanut. Ehkä sitten " ryhdistäytysin" ?

[/quote]

Millainen lääkitys noilla vankileieillä lienee ollut...?

Vierailija
67/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 05:24"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:57"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:51"] Lihava automaattisesti luuseri..? Voi johtua sairaudesta. Mutta varmaan sekin on luuseria, jos sattuu sairastumaan. Ohis. [/quote] Voi myös olla ns. läskigeeni. Tutullani esim. on. Hän ei jaksa kuntoilla, tai vahtia syömisiään koska lihoaisi kuulemma joka tapauksessa tämän geenin takia. En aiemmin ollut edes kuullut moisesta. No, oppia ikä kaikki. :) [/quote]   Läskigeenistä: Ei ollut ylipainoisia ihmisiä sen enempää Siperiassa kuin Saksankaan vankileireillä. Ei sellaista ole. Joku voi olla taipuvaisempi lihomiseen, mutta loppujen lopuksi meistä ihan joka ikinen vähäisellä energian saannilla ja suurella kulutuksella 100% varmuudella laihtuu.  Luuserinainen, no, todennäköisesti koko elämän mittainen kotiäiti (kotona kun lapset vanhoja), ei mitään omaa koulutusta/työpaikkaa, päihderiippuvainen, jämähtänyt tyylillisesti tietylle vuosikymmenelle joka ei nykyaikaan sovellu. Roikkuja, joka antaa anteeksi miehelleen taloudellisten tai henkisten seikkojen vuoksi esimerkiksi pettämisen, asiattoman käytöksen suhteessa jne.  [/quote] Tästä kilpirauhasesta on puhuttu täällä useasti mutta aina on joku ,jonka mielestä sairastuneen pitäisi vain ryhdistäytyä. Omalla kohdallani lääkitystä vaihdettiin 3 kk sitten, tuloksena -12kg. Ruokavaliota en ole muuttanut. Ehkä sitten " ryhdistäytysin" ?

[/quote]

Millainen lääkitys noilla vankileieillä lienee ollut...?
[/quote]

Kommentoin tähän vain sen verran, että jollain "vankileiriruokavaliolla" on käsittääkseni aika vaikeaa ylläpitää normaalia elämää. Jos kilpparihäiriö hidastaa aineenvaihduntaa ja saat syödä todella vähän kaloreita laihtuaksesi ts. kuihduttamaan itseäsi, ei jaksa välttämättä elää. Tai näin mä ainakin näkisin asian.

Vierailija
68/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun asiakas, väkivaltainen, sotaveteraanihuppari ja verkkarit sekä ei meikkiä tai punakka naama jossa on suttuinen silmämeikki. Vaihtoehtoisesti teinivaatteet, leopardia, liikaa meikkiä ja puhkiblondattu tukka. Lapsia tai ei, käy lähipubissa kännäämässä ja valitsee miehikseen rikollisia ja idiootteja. Työtön, eikä yritäkään hakea töitä. Voi olla ylipainoinen tai laiha, ei merkitystä. Tupakoi.

Vierailija
69/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä: ruma, huono työpaikka, ei kavereita/miestä...

Vierailija
70/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin minä. Matalasti koulutettu (kun ei ole päässyt minnekään amista pidemmälle, ) sairastellut paljon, entinen koulukiusattu, vanhemmat väkvaltaisia/narsisteja, ylipainoinen, ujo ja liian kiltti, usein riidoissa ihmisten kanssa, ei voi saada lapsia (lapset tehty ivf-hoidolla), mies häpeää muttei sano sitä ääneen.

Vierailija
71/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi luuseri. Hyvä koulumenestys, korkeakoulututkinto (miehellä myös), kaksi lasta, omakotitalo, liikunnalliset harrastukset, terveelliset elämäntavat. Mutta: olen työtön. Häpeä tekee minusta luuserin.

Vierailija
72/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei edes yritä.

Vierailija
73/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vain valkoisen rodun edustajilla sitten tämä läskigeeni. Mitä olen telkkarista katsonut niin ei paljoa Afrikan savanneilla noita läskigeenisiä näy.

M42

Vierailija
74/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:39"]

Uskoisin, että meillä kaikille on jonkinlainen mielikuva siitä, minkälainen on luuserimies. Minulle se on sosiaalisesti taitamaton, vähän luonnevikainen, viinaan menevä, laiska, aggressiivinen, sivistymätön työnvieroksuja, joka syyttää muita siitä, että hänen elämänsä ei tyydytä.

Sinun mielikuvasi voi olla erilainen. Emme kiistele siitä.

Huomasin kuitenkin, ettei sana luuserinainen herätä minussa oikein minkäänlaisia mielikuvia. Aivan kuin nainen ei voisi olla luuseri, vaikka varmaan sekin on mahdollista. :)

Kerro siis: minkälainen on sinun mielikuvasi luuserinaisesta?

[/quote]

Karkeapuheinen naikkonen, jolla kuluu liikaa röökiä ja alkoholia. Haalaa joka lauantai-aamuyö kotiinsa vaihtuvia miekkosia baarista. Nykyinen tai tuleva yh tai etävanhempi. Lukee Seiskaa ja katsoo juonitteluun tai vahingoniloon perustuvia realityjä telkkarista.

Vierailija
75/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:51"]

Lihava automaattisesti luuseri..? Voi johtua sairaudesta. Mutta varmaan sekin on luuseria, jos sattuu sairastumaan. Ohis.

[/quote]

Voi myös olla ns. läskigeeni. Tutullani esim. on. Hän ei jaksa kuntoilla, tai vahtia syömisiään koska lihoaisi kuulemma joka tapauksessa tämän geenin takia. En aiemmin ollut edes kuullut moisesta. No, oppia ikä kaikki. :)

[/quote]

Niin tai sitten on vain niin isot luut että sitä läskiä ihan itsestään kertyy niiden päälle useita senttejä...

Ei helvetti että aina jaksetaan jauhaa tätä että "kyllä se ylipaino voi johtua sairaudesta" JOO VOI johtua mutta useimmiten ei.

Vierailija
76/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri on sellainen joka kokee epäonnistuneensa elämässään. Myöskin korkeasti koulutettu ja ns paremmissa piireissä elävä voi kokea itsensä luuseriksi. Vastaavasti taas se vuokrakerrostalossa elävä yh-äiti saattaa kokea elämänsä hyvinkin mielekkäänä ja kokea olevansa onnistunut. Mielestäni luuserius on sisäistä, ei niinkään ulkoisiin ominaisuuksiin tai saavutettuihin tekoihin perustuvaa.

Vierailija
77/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:09"]

Taitaa olla vain valkoisen rodun edustajilla sitten tämä läskigeeni. Mitä olen telkkarista katsonut niin ei paljoa Afrikan savanneilla noita läskigeenisiä näy. M42

[/quote]

läskigeenistä en tiedä, mutta kyllä afrikassakin lihavia on. Vai eikö soita mitään kelloja mielikuva afrikkalaisesta "big mamasta", sellainen arvostettu, lihava vanhempi rouva, joka on lapsensa kasvattanut ja ylpeänä kulkee vesisaavi päänsä päällä, ryhti suorassa?

siellä se on monessa paikassa arvostettuakin, olla lihava, mutta se ei kerro läskigeenistä (:D) vaanlähinnä varakkuudesta. Näinhän oli tilanne euroopassakin vielä jonkun aikaa sitten.

Vierailija
78/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:09"]

Taitaa olla vain valkoisen rodun edustajilla sitten tämä läskigeeni. Mitä olen telkkarista katsonut niin ei paljoa Afrikan savanneilla noita läskigeenisiä näy. M42

[/quote]

Afrikasta ne on mustien amerikkalaistenkin geenit peräisin. Ja todellakin ON lihavia heissä.

Vierailija
79/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin Sinkkuelämää-sarjan ämmät. M.

Vierailija
80/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:39"]

[/quote]

Luuserinainen omaa paljon noita samoja luonteenpiirteitä. Ulkoinen ero on sosiaalisessa statuksessa. Luuserimies ei yleensä saa ketään puolisoksi tai kaveriksi, vaan erakoituu ja syrjäytyy. Luuserinainen yrittää parisuhteita, yleensä puoliluuserirenttumiesten kanssa, jotka jäävät usein onnettomiksi ja lyhyiksi. Luuserinainen saa kuitenkin liudan onnettomuuteen tuomittuja lapsia laiminlyötäväksi, mutta lapset pitävät hänet jollain tavalla yhteiskunnan menossa mukana ja tukevat häntä myös aikuistuttuaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän