Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile, millainen on "luuserinainen"

Vierailija
20.01.2015 |

Uskoisin, että meillä kaikille on jonkinlainen mielikuva siitä, minkälainen on luuserimies. Minulle se on sosiaalisesti taitamaton, vähän luonnevikainen, viinaan menevä, laiska, aggressiivinen, sivistymätön työnvieroksuja, joka syyttää muita siitä, että hänen elämänsä ei tyydytä.

Sinun mielikuvasi voi olla erilainen. Emme kiistele siitä.

Huomasin kuitenkin, ettei sana luuserinainen herätä minussa oikein minkäänlaisia mielikuvia. Aivan kuin nainen ei voisi olla luuseri, vaikka varmaan sekin on mahdollista. :)

Kerro siis: minkälainen on sinun mielikuvasi luuserinaisesta?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjenhallinta hukassa, rahat käytetään tupakkaan ja tatuointeihin, raivareita ja känni-itkua, ei koulutusta eikä suunnitelmia. Lasun asiakas jos lapsia on, jos on lemmikki ei huolehdi siitäkään.

Vierailija
42/85 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

piripää akat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tunnen itseni luuseriksi, koska:
- olen ollut 8 kk työtön
- olen lähettänyt 20-30 osaamistasi vastaavaa työhakemusta, enkä päässyt edes r-kioskin kassalle
- saan toimeentulotukea
- en päässyt syksyllä opiskelemaan
- olen muuttunut hieman ilkeäksi ja liian suorasanaiseksi edellisten syiden aiheuttaman katkeruuden takia
- olen käynyt ammattioppilaitoksessa ammatin millä en ikinä luultavasti työllisty
- käytän suht paljon alkoholia, koska muutakaan tekemistä ei perus arjen ja ajan tappamisen lisäksi ole.

Eli nämä tekevät aidon luuserinaisen.

Vierailija
44/85 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen itseni luuseriksi. Älyä olisi ollut moneen haastavaan ammattiin, mutta olen valinnut opiskelupaikkani (amk) ja työpaikkani läheisteni mukaan, eli halunnut ennemmin ylläpitää ihmissuhteita kuin tähdätä työelämässä korkealle. Ystäväni ovat tehneet uraa ja nähneet paljon vaivaa menestyksensä eteen, he ovatkin vaativissa työtehtävissä. Itse tyydyin rutiiniammattiin. Luuserius on siis kai mielestäni alisuorittamista.

Vierailija
45/85 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:31"]

Nainen joka on hetken hurmiossa hommannu lapsen, jättäen koulutukset ja työt kesken, ei ole lapsenisän kanssa enää yhdessä, kun onkin valinnut huonon siittäjän, elämässä ei ole millään muulla kun lapsella väliä.

[/quote]

:D on meillä ihmisillä vaan erilaiset käsitykset luuseriudesta. Mun mielestä, jos yksin lapsen kanssa jäänyt äiti oikeasti välittää lapsesta ja vastuullisesti huolehtii hänestä, hän ei todellakaan ole mikään luuseri.

Vierailija
46/85 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanteet vaihtuvat ja voivat vaihdella laidasta toiseen yhden ihmisen elämän aikana, joten itse en luokittele ketään luuseriksi pelkän avioeron, työttömyyden, tai masentumisen perusteella. Ihmisillä on taipumus selvitä kriiseistä ja parhaimmillaan myös kehittyä niiden ansiosta.

Luuseri sen sijaan tarkoittaa mulle ihmistä, joka tuntee suurta tyydytystä loukatessaan muita ja nauttii esim. siitä että pääsee 'lyömään lyötyä'.

Vierailija
47/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
48/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:43"]Työtön tai alhaisesti koulutettu, ylipainoinen ja mamun kanssa tehtyjä lapsia.
[/quote]

Mamu tarkottaa ei-valkoista? Eli jos menetän työni niin kiitos hollantilaisen mieheni olen luuseri. Oke.

Vierailija
49/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:43"]Työtön tai alhaisesti koulutettu, ylipainoinen ja mamun kanssa tehtyjä lapsia. [/quote] Voi ei, mulla on korkeasti koulutetun yhdysvaltalaisen valkoisen aviomieheni (naimisissa 12 v.) kolme lasta - olenko luuseri?

[/quote]

Haista vittu, tiiät ihan hyvin että kun puhutaan mamuista, tarkoitetaan kaikenmaailman koukkunokka-rättipäitä eikä valkoisia maahanmuuttajia. 

[/quote]

Yllä täydellinen esimerkki luuseri WT-alatyylisesti ilmaisutapa, sekä rasistinen kommenti siinä piste ii:n päälle! Kiitos tästä loistavasta esimerkistä, millä tavalla luuseri puhuu ja reagoi!
[/quote]

Nimenomaan! Haluaisin myös muistuttaa, että tää retoriikka, jossa valkoinen hieno mies ei olekaan mamu, pn vaarallista! En esim haluaisi, että mieheni karkotettaisiin maasta jonkun pienen rikkeen takia (vaikka ylinopeus). Kun mamuille vaaditaan karkotuksia ekasta rikoksesta, tää voisi olla tulos, vaikka teillä on mielessä vain ne "toisenlaiset" mamut ja erityyppiset rikoksetkin. Just saying.

Vierailija
50/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
51/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:00"]

Kunnan vuokratalossa asuva, monta lasta eri miehille, työtön, kouluttamaton, elää avustuksilla, ylipainoinen, rumia tatuointeja, värjätyt huonokuntoiset hamppuhiukset tai hiuspidennykset, räikeät kynnet, sotkuinen meikki, liian pienet, halvat vaatteet, korvalehdet täynnä halpoja koruja. Tupakoi, käy paikallisessa räkälässä kaljoittelemassa. Kovaääninen, alatyylinen puhetapa. Kaikkitietävä, ylimielinen asenne. Jos hänellä on mies, niin samanlainen, isot suomikorut kaulassa killuva tatuoitu kalju rumilus, joka vaihtuu tasaisin väliajoin.

[/quote]

Tässäpä se tulikin. Mun mielestä monikaan yksittäinen asia ei tee luuseriksi, kuten mitä täälläkin on mainittu. Esim. jos miettii yksinään matala koulutus, ylipaino, työttömyys, sosiaalisesti taitamaton jne. Joku voi olla matalasti koulutettu ja elää hyvää elämää, joku voi olla ylipainoinen menestyjä, joku korkeasti koulutettu työtön, joku älykäs sosiaalisesti taitamaton jne. Eli juurikin sellainen litania vähän negatiivisempia asioita kuten yllä olevassa lainauksessa niin sitten voisi sanoa että ei hyvin mene, mutta tietty silti jokainen tyylillään:D

Paljon aiheen vierestä. Millainen on muuten sosiaalisesti taitamaton? Puhuu toisten päälle, töksäyttelee ilkeyksiä tai ei ole minkäänlaista tilannetajua jutuissaan, ei anna muille suunvuoroa jne? Hassua vain, miten olen ennen ajatellut että itse en ole sosiaalisesti kovin taitava, en ole kovin supliikkityyppi joka keksisi aina jotain small talkia loputtomiin ja hauskaa sanottavaa. Mutta en puhu toisten päälle tai jos meinaan samaan aikaan niin annan toiselle puheenvuoron, kuuntelen ja annan toisille puheenvuoroja mutta osaan sanoa mielipiteeni ja kysyä ja kommentoida jne. Jännä kun tuntuu että itseäni ei pidetä lähipiirissä ehkä niin sosiaalisesti taitavana, mutta niitä läheisiä kyllä pidetään jotka töksäyttelevät jopa loukkaavia juttuja, puhuvat päälle, eivät ole kiinnostuneita toisten sanomisista ja eivät anna muille suunvuoroa. Ehkäpä olen sitten itsekin sosiaalisesti ihan ok, jotenkin vaan kummallista miten sosiaalinen  taitavuus on toisten mielestä lähinnä röyhkeyttä ja käytöstapojen puutetta.

Vierailija
52/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:00"]

Kunnan vuokratalossa asuva, monta lasta eri miehille, työtön, kouluttamaton, elää avustuksilla, ylipainoinen, rumia tatuointeja, värjätyt huonokuntoiset hamppuhiukset tai hiuspidennykset, räikeät kynnet, sotkuinen meikki, liian pienet, halvat vaatteet, korvalehdet täynnä halpoja koruja. Tupakoi, käy paikallisessa räkälässä kaljoittelemassa. Kovaääninen, alatyylinen puhetapa. Kaikkitietävä, ylimielinen asenne. Jos hänellä on mies, niin samanlainen, isot suomikorut kaulassa killuva tatuoitu kalju rumilus, joka vaihtuu tasaisin väliajoin.

[/quote]

Tismalleen myös oma mielipiteeni! Lisäisin tähän vielä, että nainen on myös rasisti niin etnisyyteen kuin kaikenlaisiin vähemmistöihin kohdistuen.

[/quote]

rasismi on perusteetonta ennakkoluuloa jotain etnistä ryhmää kohtaan. Jos taas tietää, että esim joku ryhmittymä usein varastaa tai joku ryhmittymä usein raiskaa, ei se ole rasismia vaan realismia. Tinkelibaut tät ;)

Vierailija
53/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhh

Vierailija
54/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

white trash-aloitusten tekijä taas vauhdissa. Jos haluat tietää, millainen on syvästi häiriintynyt nainen, niin katso peiliin. 

Vierailija
55/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
56/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika samanlainen kuin luuserimieskin. Mikään yksittäinen asia ei tee ihmisestä luuseria.

Vierailija
57/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:43"]Työtön tai alhaisesti koulutettu, ylipainoinen ja mamun kanssa tehtyjä lapsia. [/quote] Voi ei, mulla on korkeasti koulutetun yhdysvaltalaisen valkoisen aviomieheni (naimisissa 12 v.) kolme lasta - olenko luuseri?

[/quote]

no oletko työtön,kouluja käymätön ja ylipainoinen myös?vai onko sulla vain lapsia tämän yhdysvaltalaisen miehen kanssa?se ei susta luuseria tee mutta ei todellakaan ole myöskään mikään suuri saavutus..

Vierailija
58/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:51"]Sellainen joka jää hiihtokilpailuissa viimeiseksi
[/quote]

Hih, minä hävisin ala-asteen hiihtokisat kuusi kertaa peräkkäin, eli koko ala-asteen ajan :) Tunnetaankohan me? Oletko yksi kiusaajistani? En kylläkään ole luuseri, vaan varsin onnellinen, tasapainoinen ja omalla alallani menestynyt ihminen.

Vierailija
59/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:59"]

Elämäntilanteet vaihtuvat ja voivat vaihdella laidasta toiseen yhden ihmisen elämän aikana, joten itse en luokittele ketään luuseriksi pelkän avioeron, työttömyyden, tai masentumisen perusteella. Ihmisillä on taipumus selvitä kriiseistä ja parhaimmillaan myös kehittyä niiden ansiosta.

Luuseri sen sijaan tarkoittaa mulle ihmistä, joka tuntee suurta tyydytystä loukatessaan muita ja nauttii esim. siitä että pääsee 'lyömään lyötyä'.

[/quote]

Oon samaa mieltä.

Mun tuntemissani ihmisissä suurimpia luusereita on olleet ne entiset koulukiusaajat, jotka ovat jatkaneet kiusaamista vielä aikuisenakin työelämässä ja lähipiirissään ja netissä tietenkin.

Vierailija
60/85 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Sairastuin 25-vuotiaana ja nyt ollut jo muutaman vuoden työkyvyttömyyseläkkeellä. Perse auki, yh. Odotan että lapseni kasvaa aikuiseksi, ja sen jälkeen aloitan juomisen. Siinäpä ainoat haaveet tulevaisuudelle. Viikon kohokohta tietty lotto ja jokeri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme