Mikä puhelin sinulla on ?
Minulla puhelinkuume. 5G -rummutusta kaupoissa. A40 käytössä. Heikko akku. 3100 mAh. Seuraan myyntilukuja. Kyllä kansa tietää. Nuoret ovat hyvin perillä asioista.
Kommentit (328)
iPhone 8 Plus. Pitkään olin iPhone vastaan, mutta lopulta sitten ostin sellaisen melkein kolme vuotta sitten. On ollut kyllä paras puhelin mitä mulla on ollut tähän asti. En enää vaihda pois tästä merkistä. Mulla on nykyään Applen läppäri ja on niin kätevää kun nuo kaksi laitetta on automaattisesti toisiinsa yhteydessä. Kätevää esim. kun otetut kuvat näkyy molemmissa laitteissa. Kamerasta siirretyt kuvat näkyy molemmissa riippumatta kumpaan ne alunperin siirsin. Löytyy myös iPad joka on paljon parempi kuin aiempi Huawein tabletti.
Applen laitteita päivitetään pidempään kuin muita. Mun vanha tabletti oli hyvä n. kolme vuotta. Sitten alkoi kaikki päivitysten saamiset loppua eri sovelluksiin ja lopulta en saanut edes tietoturvaa päivitettyä. Ei saanut enää päivitettyä käyttöjärjestelmää niin siksi tuli ongelmia. Eipä ole tullut samaa ongelmaa ipadin kanssa. Myös Applen läppäri on ollut paljon parempi kuin HP:n läppäri mikä mulla oli aiemmin.
Toki jokainen ostaa sen merkkisen laitteen minkä itse haluaa. En vain ymmärrä miksi pitää haukkua Applea aivan paskaksi vaikka ei ole siitä kokemusta. Mulla on kokemusta Androideista ja mun kokemus on, että Apple on parempi. Kallis se toki on, mutta on se hinta väärtti. Mitään parin tonnin puhelimia en kyllä ymmärrä. Voisi Androidit antaa päivityksiä pidempään niin ei tarvitsisi niitä niin usein vaihtaa. Miehellä on ollut sama iPhone kuusi vuotta, Android olisi jo lopettanut käyttöjärjestelmän päivitykset aikoja sitten.
Nokian kännykkä ilman netti, mielenrauha, koska ei ole nettiä ja tarvi näprätä koko aikaa.
Iphone 12 mini.
Applen käyttöjärjestelmä on kaamea (luulin, että se ei voi NIIN paha olla kuin moni väittää tykkäävänsä, mutta olin väärässä). Puhelimen käteensopiva koko on taas mahtava. 5G täysin turha - omalla seudulla se on hitaampi kuin 4G ja lisäksi kuluttaa enemmän akkua.
Suosittelisinko? Jos saat hyvästä tarjouksesta max. 500€, haluat pienemmän puhelimen ja pystyt elämään Applen suurten rajoitusten kanssa kyllä, mutta muutoin parempia vaihtoehtoja löytyy paljon halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fairphone 3, jonka toivon pysyvän käyttökelpoisena mahdollisimman pitkään. Inhoan uusien kodinkoneiden ja tietotekniikan ostamista 😅
Mulla myös Fairphone, kestävältä vaikuttaa ja varaosia siihen voi vaihtaa itse.
Juuri näistä samoista syistä ostin omani melkein puolitoista vuotta sitten, enkä ole katunut. Luuri on toiminut ongelmitta, ja
saan kaiken haluamani tehtyä. Varaosia en ole tarvinnut (vielä), mutta on jotenkin lohdullista tietää, että voin tarvittaessa vaihtaa esim. akun todella helposti itse.
Meitä FP-käyttäjiä soisi olevan enemmän; ehkä trendi jossakin vaiheessa vaihtuu kiimaisesta joka vuosi "parempaan päivittämisestä" kestävämpään älylaitekuluttamiseen...
Vähän toista vuotta vanha Iphone 11 Pro Max, 256 gigan muistilla.
Mallimerkintä lappu on tippunut joten en ole varma. Puhelin tuli kuitenkin Helsingin Puhelin Yhdistyksen liittymän mukana.
Samsung A70, jo muutaman vuoden vanha joten irtosi pilkkahintaan ja hyvin pelaa
Nokia 3.4. Ihan hyvä huntin puhelin.
Joku iPhone, ei mitään muistikuvaa mallista, mutta pari vuotta vanha ja näyttökin hajalla, mutta toimii muuten ihan ok. Uusi luuri pitäisi tässä jossain vaiheessa hakea toimistolta ja sekin on joku iPhone.
Minulla on matkapuhelin noin vuodelta 2011. Lankapuhelimesta luovuin jo vuonna 2005!
Mulla on kaksi ikivanhaa Nokia peruspuhelinta, lisäksi Lumia, LG ja Moto, kaikki toimii ja käytössä.
Cat b35. Huippu puhelin, vedenpitävä, iskunkestävä, pitkä puhe+valmiusaika.
Vierailija kirjoitti:
Doro :(
Otan osaa. Ymmärrän hyvin, että miksi suupiolet vetää alas. Vanhaa tekniikkaa kalliilla hinnalla. Doro kerros vaan sotkee käyttäjää. Helpompi seniorin oppia tavallinen älypuhelin.
Joku tommonen vanha. Kampi kyljessä ja kaikki. Sitä vissiin veivattiin käyntiin? En muista enää. Kukaan siihen ei ole enää vuosiin soittanut ja itse en sillä enää jostain syystä yhteyttä saa. Onneksi pärjään tällä tehopeliläppärilläni mitkä tyttären tyttären tyttäret mulle toi! Nimim. "onnellinen mummo".
Vanha nokia, jossa kaikki se mitä puhelimessa tarvii olla eli voi soittaa ja tekstitellä. Ei kiitos älypuhelimille!
Samsung Galaxy A52 5G