Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävä 80-lukua.

Vierailija
20.01.2015 |

Katselin youtubesta Kikkaa: 

Tuli hyviä muistoja lapsuudesta mieleen. Elämä oli silloin niin turvattua ja helppoa. Tuntuu että elämästä on tullut koko ajan monimutkaisempaa, pitää koko ajan päteä, nuorillakin on lukemattomia eri alakulttuureja ja on kovat paineet olla 'jotakin'. Musiikki oli parempaa, en kestä nykymusiikkia. Nousukausi. Lapsetkin viettivät paljon aikaa ulkona. Nykyään on yhteiskunnassa valloillaan paniikki milloin mistäkin. 

Onko tämä aika todella huonompaa?

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko niin, mutta mäkin ikävöin 80-lukua. Varmaan johtuu siitäkin, että olin silloin lapsi ja elämä oli huolettomampaa ja hauskempaa. Sieltä on niin paljon hyviä muistoja. Tulen järjettömän surulliseksi, kun mietin ettei sinne ole vaan paluuta. Kaikki menneet vuosikymmenet niin mennyttä, vain muistot jää, nyyh.

Vierailija
2/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap tuli vahingossa alapeukku...ennen ihmiset ei ollu teknologia-koukussa, vrt nykyään kaikki puhelimet kädessä baarissa jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se 80-luku mitään kulta-aikaa ollut, se vain tuntuu siltä koska oltiin silloin lapsia. silloinkin oli huolia ja ongelmia, rikollisuutta ja köyhyyttä, mutta niitä vain ei lapsille kerrottu. leikittiin ja juoksenneltiin, ja kuultiin radiosta musiikkia joka itsessään ei ole niin ihmeellistä mutta nyt kuulostaa enkelten laululta koska sen mielessään yhdistää niihin huolettomuuden aikoihin :)

Vierailija
4/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkei 80-lukukaan nyt mikään ihannevuosikymmen ollut, mutta nyt ollaan niin negatiivisia, kriittisiä ja kateellisia kaikesta, että ahdistaa ja surettaa. Ja sitten toisaalta näennäisempaattisia ja auttavaisia. Miksi Suomesta tuli tällainen ? Itse lopetin iltapäivälehtien lukemisen, ne on todellisia p....n levittäjiä. Samoin, ja samasta syystä, kannattaisi lopettaa kaikkien keskutelupalstojenkin lukeminen, joissa se vaivoin peitelty, muista piittamaton p...a pulpahtelee pintaan. Kaikkea kun on niin helppo arvostella täysin heppoisin perustein ja asiasta mitään tietämättä.

Vierailija
5/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillon mikään juuri paremmin ollut. Kahdenkymmenen vuoden päästä sä sitäpaitsi ikävöit 10-lukua. Ihminen ikävöi aina menneitä aikoja.

Vierailija
6/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuus oli 70luvulla ja se vasta ihanaa olikin. 80-luvulla olin teini ja aikuinen ja hauskaa aikaa toki sekin. 

Vierailija
7/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

00-luku ei ollut minulle helppo vuosikymmen.

ap

Vierailija
8/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että tämän päivän lapset tulee muistamaan tän ajan samallalailla kun sä muistat 80-luvun.

Vierailija
9/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ikävöiny kasaria siitä asti kun loppui. 80-luvun lopussa olin teini-ikäinen ja ne kesät oli ihan parhautta. Musiikki oli hyvää ja kuuntelen sitä monesti vieläkin. Vaatemuoti oli ihanaa, hiusmuoti ei niinkään :D

Kyllä mä sanoisin, että silloin oli maailma paremmalla mallilla. Ihmiset on muuttuneet huonompaan suuntaan teknologian edistyessä. Kiireisimpiä, kiukkuisempia ja ahdistuneempia.

Vierailija
10/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kuunnella jotain hittilistaa spotifystä, mutta se kuulosti kaamealta. Kuuntelen kyllä paljon musiikkia muuten. Kikka ei ole mikään suosikkiartistini, mutta tuli mieleen että kuuntelten jopa tuota mieluummin, kuin 'cooleja' nykyhittejä, jotka ovat tuotettu kuulostamaan kaikki samanlaiselta puurolta. 

ap

Vierailija
11/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:01"]

Musta tuntuu että tämän päivän lapset tulee muistamaan tän ajan samallalailla kun sä muistat 80-luvun.

[/quote]

Niinhän se menee, varsinkin kun on taloudellisesti niin hankalat ajat tulossa.

ap

Vierailija
12/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:02"]

Mä oon ikävöiny kasaria siitä asti kun loppui. 80-luvun lopussa olin teini-ikäinen ja ne kesät oli ihan parhautta. Musiikki oli hyvää ja kuuntelen sitä monesti vieläkin. Vaatemuoti oli ihanaa, hiusmuoti ei niinkään :D

Kyllä mä sanoisin, että silloin oli maailma paremmalla mallilla. Ihmiset on muuttuneet huonompaan suuntaan teknologian edistyessä. Kiireisimpiä, kiukkuisempia ja ahdistuneempia.

[/quote]

Miksi vaikuttaa siltä että yhä useammat ihmiset voivat pahoin? Tekikö maaseutu ja eristyneisyys ihmiset onnellisemmiksi? Ei ollut mahdottomia silikoni-takapuoli Kardashianeja esikuvina nuorilla. Itse voin huonosti jo 90-luvun ulkonäköihanteiden takia, mutta tuntuu että nykyään ihanteet on jostain ulkoavaruudesta. Tavalliset nuoretkin laittaa botoksia, ja missit käy leikkaan sekä naamaa että tissii. Kauneuskirurgia kuuluu tulevaisuuden terveydenhoitoon?

ap

Vierailija
13/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:57"]

Ei sillon mikään juuri paremmin ollut. Kahdenkymmenen vuoden päästä sä sitäpaitsi ikävöit 10-lukua. Ihminen ikävöi aina menneitä aikoja.

[/quote]

Ei se noin mene. 20 vuoden päästä 10-lukua ikävöi 10-luvun lapset ja nuoret. Minä olen 70-luvun lapsi/nuori ja ikävöin kovastikin 70-lukua ja 80-lukua en taas pätkääkään, vaikka Kikan tunsin 80lunu lopulla ihan henkilökohtaisesti ja oli Kikan uran alkuaikoihin pientä sutinaakin, joka tosin loppui ennen kuin kunnolla alkoikaan minun ruvettua seurustelemaan ja Kikan noustessa parrasvaloihin Mä haluun viihdyttää hitillään.

Vierailija
14/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin olkatoppaukset päälle ja pari klassikkobiisiä soimaan!

Vierailija
15/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, tuo ihana 80-luku, jolloin Suomen itsemurhat olivat jatkuvassa noussussa. Toisin kuin nykyään, kun itsemurhiakin tehdään vähemmän ja vähemmän.

Vierailija
16/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:13"]

Ei muuta kuin olkatoppaukset päälle ja pari klassikkobiisiä soimaan!

[/quote]

Ihan hyvin voisin käyttääkin jotain tuon ajan vaatteita, ja musiikkia kuuntelen aina silloin tällöin.

ap

Vierailija
17/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:13"]

Oi, tuo ihana 80-luku, jolloin Suomen itsemurhat olivat jatkuvassa noussussa. Toisin kuin nykyään, kun itsemurhiakin tehdään vähemmän ja vähemmän.

[/quote]

No kyllähän hesarin vuosikymmenkatsauksessakin sanottiin että koko ajan mennään parempaan suuntaan.

ap

Vierailija
18/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä muistelee lämmöllä kun paras teiniaikakin oli silloin.

http://www.surfmusic.de/format/80s.html

Tuossa muutama kasariradiokanava^^ jos joku tykkää kuunnella. Mulla soi tämä-->

http://www.surfmusic.de/radio-station/golden-radio,9532.html

Vierailija
19/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla pelättiin 3. maailmansotaa ja ydinpommeja.

Vierailija
20/159 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään, joka olisi käynyt Discostreetillä Turussa 80-luvun puolivälissä. Teinien limudisko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan