Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä talo ei ole kotini koska mies omistaa sen

Vierailija
07.11.2021 |

Taikka pankki, velkaa on. Löytyykö saman asian kanssa painivia? Minulla on ollut jo pidemmän aikaa tunne että tämä asunto on vain "alue" jossa elän. Ei tule oman kodin tunnetta. Uskoisin että jopa vuokra-asunnossa joka olisi minun nimissäni olisi kodikkaampaa. Ei ole intoa sisustaa, tehdä remonttia, panostaa pihatöihin jne. Vain koska mies omistaa tämän kaiken. Ei mies sitä varsinaisesti näytä mutta joskus saattaa sanoa kuinka hän maksaa ja päättää mitä haluaa. Jos tulee jotain isompaa riitaa niin voi mainita kuinka talo on hänen eikä yhteinen.

Tuloni ovat sairauteni vuoksi todella pienet. Mies tienaa aika paljon. Meillä on lapsia. En pysty mitenkään osallistumaan lainan maksamiseen. Ymmärrän kyllä että mies on se joka maksaa mutta eihän tämä mikään ihanteellinen tilanne ole! Lentäisin todennäköisesti kuin leppäkeihäs pihalle ja vauhdilla jos mies haluaisi eron. Tuntuu että en näe itseäni tässä vuosien kuluttua. Ajatuksia?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies on apn kohdalla pedannut asiansa.

Parisuhde ei ole balanssissa.

Teillä vaasti jokin syy miksi on näin toimittu. Onko sinulla ap luottotiedot menneet ettet pystynyt ottamaan lainaa tähän nykyiseen kotiinne?

Sen ymmärrän, että sairastuminen tiputtaa tulot.

Henkistä väkivaltaa mieheltäsi edes vihjaista, että talo on vain hänen nimissään.

Miksi sitä tarvitsisi toitottaa jos yhdessä avioliitossa eletään, lapset kasvatettavan ja yhteinen elämä.

Aiemmin ollut yhteinen tili ja nyt erilliset.

Tässä taustalla on paljon enemmän, nyt jää epäselväksi miksi kaikki muuttui.

Mikä luottamuspula teille syntyi?

Vierailija
82/83 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisomistuksesta tulee tosi usein riidat. Jos sulla ei oo rahaa maksaa puolia taloista / kuluista ole kiitollinen että on katto päänpäällä. Mieti jos joutuisit asumaan jossain kaupungin vuokrayksiössä. Älä tunteile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin puolisoni omistamaan taloon. Velkaa hänellä ei tästä ole tietääkseni ollut enää vuosiin, ehkä vuosikymmeniin, mutta hän omistaa tämän täysin. Kumpikaan meistä ei halua sitä vaihtoehtoa, että ostaisin tästä osuuden itselleni, koska siinä ei olisi mitään järkeä. Minä makselisin seuraavat vuodet itseäni kipeäksi pankille enkä enää pystyisi matkustelemaan, harrastamaan ja tekemään muita meidän yhteisiä juttujamme, ja pöljäähän se olisi, että mies sitten makselisi molempien menot niillä rahoilla, mitä hän kaupasta saisi. Vain pankki voittaisi.

Minulle tämä on koti. Maksamme asumismenot puoliksi, poikkeuksena merkittävät (useiden tuhansien eurojen) remontit, joita lyhentelen puolisolleni pikkuhiljaa kunhan tulevat ajankohtaisiksi. Eli niistäkin maksan osuuteni mutta en kerralla. Tällä tavalla osallistuminen on tasavertaista mutta minä en joudu ottamaan kohtuutonta riskiä siitä, että ero yhtäkkiä tulisikin juuri kun olen sijoittanut kymppitonnin lämmitysjärjestelmän uusimiseen tai vastaavaan.

Kumpikaan meistä ei ole erityisen innostunut sisustamisesta, mutta halutessani saan tottakai hankkia uusia verhoja, liinavaatteita ja huonekalujakin. Oman työhuoneeni voin sisustaa ihan millaiseksi haluan kysymättä edes miehen mielipidettä. Samoin puutarhaa hoidan kuin omaani.

Tottakai tiedän, että jos eroamme, niin minä tästä lähden, mutta olen jo kerran elämässä menettänyt rakkaudella rakennetun kodin 90-luvun lamavuosina, joten tiedän, että ilman eroakin elämä voi vetää maton jalkojen alta.