Mitä ajattelet, kun lihava ihminen maksaa sosiaaltoimiston ruokalapulla?
Mitä ajattelet kaupassa, jos lihava ihminen lappaa kassahihnan täyteen eineksiä, limpparia ja höpöjogurtteja ja maksaa koko lystin sosiaaliviraston ruokalapulla?
Kommentit (54)
Joka itsensä ylentää, se alennettakoon.
Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa muiden ostokset. Ostakoot vaikka oravannahoilla.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:53"] Asiahan ei minulle kuulu. Eikä muuten kuulu sinullekaan. [/quote]' Kyllä kuuluu, mihin verorahoja käytetään. Eivät varmasti ole sossussa tarkistaneet, tarvitseeko ihminen oikeasti niin paljon ruokaa. [/quote] Kun se lihava ihminen saa sossusta tasan saman verran rahaa kun hoikkakin. Sossu ei voi määrätä ostaako sillä hyvälaatuista ruokaa, syökö joka päivä hesessä, vai tuhlaako sen viinaan ja tupakkaan.
[/quote]
Miksi ei vahdita? Tuollahan vain tuetaan huono-osaisuuden lisääntymistä. Kai sossuillakin on jokin moraalinen vastuu.
[/quote]
Miten tämä vahtiminen käytännössä suoritettaisiin? Mitä rangaistuksia saisi jos ostaa sipsejä ja limsaa sossun antamilla rahoilla? Mitä luulet, kuinka monta ihmistä jouduttaisiin palkkaamaan lisää, että tämä vahtiminen saataisiin toteutettua?
[/quote]
Kyllähän kuitista näkee yhdellä vilauksella, onko ruoka terveellistä vai onko siellä eineksiä, lisäainehöttöä, limppareita, keksejä ym. paskaa.
Epäterveellisten ruokien summa voitaisiin vähentää seuraavan kuukauden sosiaalieduista. Tällöin ihmiset sekä vastuuta että myös terveelisille elintavoille.
Ihmeellistä, että nykyään ihmisillä on vain pelkkiä oikeuksia. Yhteiskunnan etujen vastineena ihmisillä kuuluisi olla myös velvoitteita.
[/quote]
Minä veronmaksajana ehdottomasti vastustan holhousyhteiskuntaa, jossa ruvetaan määräämään syömisetkin ihmisten puolesta, jos joutuu yhteiskunnan tuen varaan. Ja ilmeisesti karsimaan myös kaikki mukavuudet, lemmikit ja hyvää mieltä tuovat asiat elämästä? Se jos mikä on syrjäyttämistä. Mieluummin tulisi panostaa ennaltaehkäiseviin asioihin, esim. ravinto- ja terveystieto kouluissa, neuvolassa, myös helpommin saatavilla julkisen terveydenhuollon kautta. Ehkä hoitsujen ja sossutätien rinnalla pitäisikin olla hyvinvointineuvojia, joiden apu olisi kaikkien tavoitettavissa jo ennen kuin edessä on ylipainoisuus, diabetes, burnout tai vastaava.
Miksi eläintenruoka on "höpöhöpöä" kuten joku sanoi? Minä olin työttömäksi jäämisen jälkeen tosi tiukilla (muutaman kuukauden) ja minulla on koira ja kissa. Oli pakko hakea diakoniasta tuollainen maksusitoumus lappu ja sillä ei tosiaan saanut ostaa eläimille ruokaa. Noh, ostin sitten monta pakettia jauhelihaa yms. ja tein niistä lemmikeilleni.
Pyritäänkö tällä ehkäisemään etteivät köyhät ostaisi eläinten ruokia omaksi syötäväksi, vai mikä tämän takana on? Pakkohan ne eläimetkin on jotenkin ruokkia.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:27"]
Miksi eläintenruoka on "höpöhöpöä" kuten joku sanoi? Minä olin työttömäksi jäämisen jälkeen tosi tiukilla (muutaman kuukauden) ja minulla on koira ja kissa. Oli pakko hakea diakoniasta tuollainen maksusitoumus lappu ja sillä ei tosiaan saanut ostaa eläimille ruokaa. Noh, ostin sitten monta pakettia jauhelihaa yms. ja tein niistä lemmikeilleni.
Pyritäänkö tällä ehkäisemään etteivät köyhät ostaisi eläinten ruokia omaksi syötäväksi, vai mikä tämän takana on? Pakkohan ne eläimetkin on jotenkin ruokkia.
[/quote]
Elukat voi laittaa pois jos ei ole varaa itse ruokkia. En minä halua verorahoillani elättää sinun paskarakkiasi.
Siis ihan tosissaan minä sairaseläkeläinen en voisi koskaan esim ostaa mitään hyvää herkkuja kaupasta koska elän yhteiskunnan avustuksilla? Että ihan koko loppuelämä pitää mennä askeettisella ruokavaliolla pelkästään siitä syystä että olen sairastunut enkä ole työkykyinen? Eli seuraavat 60 vuotta??
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:31"]
[/quote]
Elukat voi laittaa pois jos ei ole varaa itse ruokkia. En minä halua verorahoillani elättää sinun paskarakkiasi.
[/quote]
Minä taas mielelläni maksan työttömien ja sairaiden muiden vähävaraisten lemmikit, sillä niistä on valtavasti iloa näille ihmisille ja ne tuovat heille hyvää oloa. Joten voidaan sopia että ne menee mun verorahoista :)
En yhtään ihmettele, että juuri diakonia haluaa näännyttää eläinparat nälkään. Enkä muutenkaan ymmärrä, se eläinten ruokaosuus on pois ainoastaan tältä ostolapun käyttäjältä, eli hän joutuu pienentämään annoksiaan lemmikkiensä hyväksi. Mitä se muille kuuluu?
Normaaleilla tunteilla varustetun ihmisen on suorastaan mahdotonta heittää lemmikkinsä kadulle hädän hetkellä, sellaista täällä joku vajakki ehdotti. En myöskään ymmärrä tätä köyhyyteen joutuneiden vainoamista. Aivan kuin he olisivat omasta tahdostaan joutuneet työttömiksi. Toivon, että karman laki toteutuu näiden idioottien kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:38"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:53"] Asiahan ei minulle kuulu. Eikä muuten kuulu sinullekaan. [/quote]' Kyllä kuuluu, mihin verorahoja käytetään. Eivät varmasti ole sossussa tarkistaneet, tarvitseeko ihminen oikeasti niin paljon ruokaa. [/quote] Kun se lihava ihminen saa sossusta tasan saman verran rahaa kun hoikkakin. Sossu ei voi määrätä ostaako sillä hyvälaatuista ruokaa, syökö joka päivä hesessä, vai tuhlaako sen viinaan ja tupakkaan. [/quote] Miksi ei vahdita? Tuollahan vain tuetaan huono-osaisuuden lisääntymistä. Kai sossuillakin on jokin moraalinen vastuu. [/quote] Miten tämä vahtiminen käytännössä suoritettaisiin? Mitä rangaistuksia saisi jos ostaa sipsejä ja limsaa sossun antamilla rahoilla? Mitä luulet, kuinka monta ihmistä jouduttaisiin palkkaamaan lisää, että tämä vahtiminen saataisiin toteutettua? [/quote] Kyllähän kuitista näkee yhdellä vilauksella, onko ruoka terveellistä vai onko siellä eineksiä, lisäainehöttöä, limppareita, keksejä ym. paskaa. Epäterveellisten ruokien summa voitaisiin vähentää seuraavan kuukauden sosiaalieduista. Tällöin ihmiset sekä vastuuta että myös terveelisille elintavoille. Ihmeellistä, että nykyään ihmisillä on vain pelkkiä oikeuksia. Yhteiskunnan etujen vastineena ihmisillä kuuluisi olla myös velvoitteita. [/quote] Minä veronmaksajana ehdottomasti vastustan holhousyhteiskuntaa, jossa ruvetaan määräämään syömisetkin ihmisten puolesta, jos joutuu yhteiskunnan tuen varaan. Ja ilmeisesti karsimaan myös kaikki mukavuudet, lemmikit ja hyvää mieltä tuovat asiat elämästä? Se jos mikä on syrjäyttämistä. Mieluummin tulisi panostaa ennaltaehkäiseviin asioihin, esim. ravinto- ja terveystieto kouluissa, neuvolassa, myös helpommin saatavilla julkisen terveydenhuollon kautta. Ehkä hoitsujen ja sossutätien rinnalla pitäisikin olla hyvinvointineuvojia, joiden apu olisi kaikkien tavoitettavissa jo ennen kuin edessä on ylipainoisuus, diabetes, burnout tai vastaava.
[/quote]
Miksi mielestäsi yhteiskunnan velvollisuus on antaa ihmisille rahaa, mutta ihmsiet eivät ole mitään velkaa yhteiskunnalle? Oletko miettinyt, ettei sellainen yhteiskunta voi toimia pidemmän päälle?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:31"]
[/quote]
[/quote]
Minä taas mielelläni maksan työttömien ja sairaiden muiden vähävaraisten lemmikit, sillä niistä on valtavasti iloa näille ihmisille ja ne tuovat heille hyvää oloa. Joten voidaan sopia että ne menee mun verorahoista :)
[/quote]
Mä liityn mukaan, menköön munkin verorahoista :)
Tuo kuolee kohta tohon sontaan. Sossun lapusta en ajattele mitään.
Mistä sen tietää että joku maksaa jollain sossun lapulla? En ole koskaan moista nähnyt.
Miksi kansaa kiinnostaa enemmän yksittäisen sosiaalihuollon "asiakkaan" kauppaostokset, kuin vaikkapa se että Nalle on siirtänyt kirjansa Ruotsiin mutta edelleen saa maaseutukartanolleen taloustukia Suomesta leikkiessään farmaria. Tai se, että Suomen valtio ei tue pienyrittäjyyttä mutta antaa satojen miljoonien vuosittaista verohelpotusta niille kansainvälisille suuryrityksillemme, jotka viimeisten vuosien aikana ovat lakkauttaneet tehtaita Suomessa ja siirtäneet veroparatiiseihin varoja. Suhteellisuuden tajua. Tai ylipäätänsä siitä, että jokaisen pörssiyhtiön tulot ovat julkista tietoa, mutta Suomen valtio ei kertaakaan ole julkistanut edes osaa menoistaan (militaarisyistä ymmärrän ettei armeijan kuluja eritellä), me emme todellakana tiedä minne veroeurot menevät mutta eivät pääosin sosiaalieläteille sen enempää kuin terveydenhuoltoonkaan, se on varma se. No, Kreikkaan meni pari miljardia...
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:43"]
Epäterveellisten ruokien summa voitaisiin vähentää seuraavan kuukauden sosiaalieduista. Tällöin ihmiset sekä vastuuta että myös terveelisille elintavoille.
[/quote]
Kuinka epäterveellinen ruoka määritellään? Karppaajat vetää pekonia, kermaa ja runsasrasvaisia tuotteita. Itse syön perunaa koska ärtyvän suolen takia kasvisosasto kohdallani ei ole kovin suuri.
Minä miettisin, että hyvin väärennetty, tai että kassa ei osaa työtään. Toimeentulotuesta kun ei saa maksusitoumuksia ruokakauppaan.
Että kunpa saisi elämäänsä tervellistäkin suuntaa . Ei kannata aina tuomita.
Asiahan ei minulle kuulu. Eikä muuten kuulu sinullekaan.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:53"] Asiahan ei minulle kuulu. Eikä muuten kuulu sinullekaan. [/quote]' Kyllä kuuluu, mihin verorahoja käytetään. Eivät varmasti ole sossussa tarkistaneet, tarvitseeko ihminen oikeasti niin paljon ruokaa. [/quote] Kun se lihava ihminen saa sossusta tasan saman verran rahaa kun hoikkakin. Sossu ei voi määrätä ostaako sillä hyvälaatuista ruokaa, syökö joka päivä hesessä, vai tuhlaako sen viinaan ja tupakkaan.
[/quote]no sinänsä sossu voi määrätä, että sitä maksusitoumusta ei voi käyttää viinaan ja tupakkaan, mutta valitettavasti sen voi käyttää eineksiin, roskaruokaan, sipseihin, eläintenruokiiin ja muuhun höpöhöpöön.. :(itse näin näitä jatkuvasti Lidlin kassalla myyjänä, ihan vähän aika sitten s-marketin asiakkaana yms..
[/quote]lisätään vielä että yleensä nää maksusitoumustyypit oli niitä laitapuolenkulkijan oloisia, mutta esim tuo s-marketissa näkemäni oli just parikymppinen fitnessmimmin oloinen typykkä, joka osti kaikkea p*skaa, eineksiä ja huttua! sekä kissanruokaa..
[/quote]
No mutta sittenhän asiat on hyvin. Fittnessmimmi tuskin aiheuttaa yhteiskunnalle esim. huonosta terveydestä johtuvia kustannuksia. Mitä helvetin väliä, ostaako se mimmi ompun, nakin vai suklaapatukan, jos katsoo sillä pysyvänsä hengissä. Mikä ruokanatsi sinä olet määräämään, että yhteiskunnan rahalla saa ostaa vain tiettyjä tuotteita? Ei varmaan sais liian nättejä vaatteitakaan olla, jos on köyhä?