Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, kun lihava ihminen maksaa sosiaaltoimiston ruokalapulla?

Vierailija
20.01.2015 |

Mitä ajattelet kaupassa, jos lihava ihminen lappaa kassahihnan täyteen eineksiä, limpparia ja höpöjogurtteja ja maksaa koko lystin sosiaaliviraston ruokalapulla?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:53"]

Asiahan ei minulle kuulu. Eikä muuten kuulu sinullekaan.

[/quote]'

Kyllä kuuluu, mihin verorahoja käytetään. Eivät varmasti ole sossussa tarkistaneet, tarvitseeko ihminen oikeasti niin paljon ruokaa.

Vierailija
42/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyylää kassoilla muiden maksutoimituksia. EVVK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulisi hetken vitutus ja inho sitten sääli ja sen jälkeen unohtaisi koko jutun.

Vierailija
44/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:53"]

[/quote]'

Kyllä kuuluu, mihin verorahoja käytetään. Eivät varmasti ole sossussa tarkistaneet, tarvitseeko ihminen oikeasti niin paljon ruokaa.

[/quote]

Sittenhän sun pitäisi myös vahtia, ketkä kaikki käyvät kirjastossa lainaamassa kirjoja, ketkä kaikki ajelevat kännissä ja aiheuttavat kolareita ja ketkä kaikki tekevät aiheettomia lastensuojeluilmoituksia, kun niihinkin ja niiden selvittämiseen käytetään verorahoja.

Taidat vain tykätä mollata lihavia ihmisiä sen takia, että sun säännöt ja "moraaliset ohjenuorat" ovat jotenkin "parempia" olevinaan.

Vierailija
45/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tappaispa itsensä". Rehellisesti.

Vierailija
46/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä huomannut kassalla että joku maksais paperilla, mutta niitä ei taida olla täällä maalla.

Vierailija
47/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta lihavillakin on oikeus ruokaan ja herkkuihin.

Vierailija
48/54 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:38"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:53"] Asiahan ei minulle kuulu. Eikä muuten kuulu sinullekaan. [/quote]' Kyllä kuuluu, mihin verorahoja käytetään. Eivät varmasti ole sossussa tarkistaneet, tarvitseeko ihminen oikeasti niin paljon ruokaa. [/quote] Kun se lihava ihminen saa sossusta tasan saman verran rahaa kun hoikkakin. Sossu ei voi määrätä ostaako sillä hyvälaatuista ruokaa, syökö joka päivä hesessä, vai tuhlaako sen viinaan ja tupakkaan. [/quote] Miksi ei vahdita? Tuollahan vain tuetaan huono-osaisuuden lisääntymistä. Kai sossuillakin on jokin moraalinen vastuu. [/quote] Miten tämä vahtiminen käytännössä suoritettaisiin? Mitä rangaistuksia saisi jos ostaa sipsejä ja limsaa sossun antamilla rahoilla? Mitä luulet, kuinka monta ihmistä jouduttaisiin palkkaamaan lisää, että tämä vahtiminen saataisiin toteutettua? [/quote] Kyllähän kuitista näkee yhdellä vilauksella, onko ruoka terveellistä vai onko siellä eineksiä, lisäainehöttöä, limppareita, keksejä ym. paskaa. Epäterveellisten ruokien summa voitaisiin vähentää seuraavan kuukauden sosiaalieduista. Tällöin ihmiset sekä vastuuta että myös terveelisille elintavoille. Ihmeellistä, että nykyään ihmisillä on vain pelkkiä oikeuksia. Yhteiskunnan etujen vastineena ihmisillä kuuluisi olla myös velvoitteita. [/quote] Minä veronmaksajana ehdottomasti vastustan holhousyhteiskuntaa, jossa ruvetaan määräämään syömisetkin ihmisten puolesta, jos joutuu yhteiskunnan tuen varaan. Ja ilmeisesti karsimaan myös kaikki mukavuudet, lemmikit ja hyvää mieltä tuovat asiat elämästä? Se jos mikä on syrjäyttämistä. Mieluummin tulisi panostaa ennaltaehkäiseviin asioihin, esim. ravinto- ja terveystieto kouluissa, neuvolassa, myös helpommin saatavilla julkisen terveydenhuollon kautta. Ehkä hoitsujen ja sossutätien rinnalla pitäisikin olla hyvinvointineuvojia, joiden apu olisi kaikkien tavoitettavissa jo ennen kuin edessä on ylipainoisuus, diabetes, burnout tai vastaava.

[/quote]

Miksi mielestäsi yhteiskunnan velvollisuus on antaa ihmisille rahaa, mutta ihmsiet eivät ole mitään velkaa yhteiskunnalle? Oletko miettinyt, ettei sellainen yhteiskunta voi toimia pidemmän päälle?
[/quote]

Kun kyse ei ole mistään palkasta tai palkkiosta, vaan turvaverkosta. Ei siinä jäädä velkaa kellekään. Turvaverkon tarkoitus on pitää ihminen pinnalla kunnes tämä selviää rannalle ja jatkaa matkaa.

Vierailija
49/54 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö ajattelen?

ruokalappu ruoka lounaslippu lounaslappu lounas loppu ruoka on loppu pitääkin lounasta muistaa ostaa ruokaa lounaaksi lihapullat onko kerma maito pitää muistaa kermaan tehdä ei maitoon kerma ja rakuuna mutta ei ei bernaisekastiketta sentään liikaa musta valkopippuri kanssa no mulla on listassa ne lista puhelimessa puhelin puhelin missä mun puhelin voi vittu huh taskussa

Jotenkin tuohon tapaan.

Vierailija
50/54 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:53"] Asiahan ei minulle kuulu. Eikä muuten kuulu sinullekaan. [/quote]' Kyllä kuuluu, mihin verorahoja käytetään. Eivät varmasti ole sossussa tarkistaneet, tarvitseeko ihminen oikeasti niin paljon ruokaa. [/quote] Kun se lihava ihminen saa sossusta tasan saman verran rahaa kun hoikkakin. Sossu ei voi määrätä ostaako sillä hyvälaatuista ruokaa, syökö joka päivä hesessä, vai tuhlaako sen viinaan ja tupakkaan.

[/quote]

Miksi ei vahdita? Tuollahan vain tuetaan huono-osaisuuden lisääntymistä. Kai sossuillakin on jokin moraalinen vastuu.

[/quote]

Hyvä idea. Käytetäänpä lisää verorahoja siihen, että kytätään ostavatko työttömät verorahoilla tarpeeksi terveellistä ruokaa... Itse tosin mieluummin käyttäysin ne kyttäykseen suunnatut verorahat suoraan köyhille jaettavaksi käytettäväksi, miten itse haluavat.

Vierailija
51/54 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:31"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:27"] Miksi eläintenruoka on "höpöhöpöä" kuten joku sanoi? Minä olin työttömäksi jäämisen jälkeen tosi tiukilla (muutaman kuukauden) ja minulla on koira ja kissa. Oli pakko hakea diakoniasta tuollainen maksusitoumus lappu ja sillä ei tosiaan saanut ostaa eläimille ruokaa. Noh, ostin sitten monta pakettia jauhelihaa yms. ja tein niistä lemmikeilleni. Pyritäänkö tällä ehkäisemään etteivät köyhät ostaisi eläinten ruokia omaksi syötäväksi, vai mikä tämän takana on? Pakkohan ne eläimetkin on jotenkin ruokkia. [/quote] Elukat voi laittaa pois jos ei ole varaa itse ruokkia. En minä halua verorahoillani elättää sinun paskarakkiasi. [/quote] Minä taas mielelläni maksan työttömien ja sairaiden muiden vähävaraisten lemmikit, sillä niistä on valtavasti iloa näille ihmisille ja ne tuovat heille hyvää oloa. Joten voidaan sopia että ne menee mun verorahoista :) [/quote] Mä liityn mukaan, menköön munkin verorahoista :)

[/quote]

Minä myös!

Vierailija
52/54 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti en ajattelisi mitään, tai tuntisin ehkä myötätuntoa siitä, että hän on joutunut taloudellisesti vaikeaan tilanteeseen ja toivoisin, että hänen tilanteensa paranee pian.

Vierailija
53/54 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:53"]

[/quote]'

[/quote]

Kun se lihava ihminen saa sossusta tasan saman verran rahaa kun hoikkakin. Sossu ei voi määrätä ostaako sillä hyvälaatuista ruokaa, syökö joka päivä hesessä, vai tuhlaako sen viinaan ja tupakkaan.
[/quote]

Toimeentulotuen käyttämistä ei toki vahdita, mutta ei maksusitoumuksella todellakaan voi ostaa alkoholia eikä tupakkaa! Eikä se lappu missään Hesen kassalla käy, tietenkään :D
T. Ässän kassa

Vierailija
54/54 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suostun maksaan verorahoistani:
- eläintenruokaa ja -tarvikkeita, paitsi koirien sadeasuja.
- ihmisten ruokaa, peruselintarvikkeita ja eineksiä
karkkia ja herkkuja kerran viikossa kohtuullinen määrä tai lapsen synttäreille tarpeen mukaan.
- viinipullon kerran kahteen viikkoon sekä saunaoluet 2 kpl kerran viikossa, käy myös erikoisoluet tai siiderit, myös mm. inkivääriolut
- lehtitilaus 1 kpl, ei Seiska
- vaatteita tarpeen mukaan peruslaatua, ei Manolo Blahnikkeja, Michael Korsia tai Cuccia, pirattiversiot pikkurahalla on
- Kotimaan matkailu muutaman kerran vuodessa sukulaisiin tai ystävien lui, ei sisällä huvipuistoja, elämysparkkeja, hotelli- tai mökkimajoitusta
- Välttämättömät kodinkoneet, ei sisällä vedenkeitin, vohvelirauta, espressokeitin, monitoimikone, suoristusrauta, sähköhamnasharja (poikkeus lääkärin määräyksestä), höyrypesuri, purkin aukaisija eikä marjakuivuri.
- Välttämättömät huonekalut: sänky, ruokapöytä, neljä tuolia, syöttötuoli tarvittaessa, verhot, matto 3 kpl keskikokoinen, säilytyskaappi ellei asunnossa ole kiinteitä kaapistoja.

Tsrkempi lista sisältää niin paljon yksityiskohtia, että niuden luetteleminen kävisi liian työlääksi tässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän