Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmeen TÖITÄ sen parisuhteen eteen pitää tehdä?

Vierailija
20.01.2015 |

mitä se työ on, mistä aina puhutaan? jotkut sanovat, että yhteistä aikaa. Mistä lähtien seksi tai illallinen on ollut työtä?

Kommentit (1105)

Vierailija
561/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:31"]

Hei rakas. Viedään lapset mummolaan ja lähdetään hotelliin tekemään töitä. Sinä urakoit ensin minulle hemmottelua ja romantiikkaa ja minä annan sinulle palkaksi pillua ja sitten olemme kumpikin tyytyväisiä.

[/quote]

Heko heko. Esitätkö tyhmempää kuin oletkaan vai oletko vain äärettömän humoristinen?

[/quote]

No kyllä tästä ketjusta saa tällaisen kuvan. Kukaan ei tunnut viihtyvän puolison kanssa, vaan yhdessäolo on työtä, mistä saa sitten palkan. Toisen huomioiminen on työtä. Sairaan puolison hoito on työtä. Rakastelu on työtä. Ankeaa.

Vierailija
562/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:35"]

Kyllä on parisuhteet ankeaa. Tästä saa kuvan, että suurimman osan suhteet on väkisin työn vääntämistä ja surkeaa ja sitten odotetaan lopussa jotain taivaspaikkaa kiitokseksi.

[/quote]

Mikä siinä "työ"-sanassa on niin hirvittävän vaikeaa? Jos nyt kommentoin sun tyyliisi, tämä oma kommenttisi selittää hyvin sitä, miksi puolet liitoista päätyy eroon. Kun toinen ei automaattisesti takaakaan omaa onnea ja pitäisi ehkä nähdä vaivaa yhteisen ajan järjestämiseksi, se onkin ihan liikaa vaadittu (TYÖTÄ!!1 OMG!!!1!!!) ja päädytään eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on sanana selvästi monelle täällä hirveän negatiivisesti latautunut.

[/quote]

Aikaisemmin tässä ketjussa parisuhteen ylläpitämiseksi liittyvä työ rinnastettiin mm. liikuntaan: "[Se]on työlästä ja kuluttaa energiaa, mutta ihmiset kuitenkin tekevät sitä, koska siitä on hyötyä tuosta työläydestä huolimatta. Eikä kukaan tule kauhistelemaan, kuinka hirveää jonkun elämän täytyy olla kun hän käy useasti viikossa lenkillä tai uimassa."

Tuo negatiivinen konnotaatio tulee nimenomaan keskustelijoilta, jotka kokevat joutuvansa ponnistelemaan parisuhteessa. Osa meistä  kuitenkin harrastaa liikuntaa, koska siitä tulee hyvä olo, tai tuemme toisiamme parisuhteessa ja käymme treffeillä, koska nuo ovat niitä syitä, joiden vuoksi ylipäätään olemme parisuhteessa. -72

Vierailija
564/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:37"]

Hei rakas. Viedään lapset mummolaan ja lähdetään hotelliin tekemään töitä. Sinä urakoit ensin minulle hemmottelua ja romantiikkaa ja minä annan sinulle palkaksi pillua ja sitten olemme kumpikin tyytyväisiä.

[/quote]

Heko heko. Esitätkö tyhmempää kuin oletkaan vai oletko vain äärettömän humoristinen?

[/quote]

No kyllä tästä ketjusta saa tällaisen kuvan. Kukaan ei tunnut viihtyvän puolison kanssa, vaan yhdessäolo on työtä, mistä saa sitten palkan. Toisen huomioiminen on työtä. Sairaan puolison hoito on työtä. Rakastelu on työtä. Ankeaa.

[/quote]

Kuka noin on väittänyt? 

Vierailija
565/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:39"]

Kyllä on parisuhteet ankeaa. Tästä saa kuvan, että suurimman osan suhteet on väkisin työn vääntämistä ja surkeaa ja sitten odotetaan lopussa jotain taivaspaikkaa kiitokseksi.

[/quote]

Mikä siinä "työ"-sanassa on niin hirvittävän vaikeaa? Jos nyt kommentoin sun tyyliisi, tämä oma kommenttisi selittää hyvin sitä, miksi puolet liitoista päätyy eroon. Kun toinen ei automaattisesti takaakaan omaa onnea ja pitäisi ehkä nähdä vaivaa yhteisen ajan järjestämiseksi, se onkin ihan liikaa vaadittu (TYÖTÄ!!1 OMG!!!1!!!) ja päädytään eroon.

[/quote]

Ennemin sitä eroon päädytään, jos toisen lähelläolo ja kuunteleminen on työtä, eikä hyvää yhdessäoloa. Siinä on se ero. 

Vierailija
566/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt maalaisjärjelläkin sanoo että parisuhteen töihin kuuluu lyhykäisyydessään yhteinen aika ja tekeminen sekä toisesta huolehtiminen ja sen näyttäminen ettei toista pidä itsestäänselvyytenä. Läheisyyttä ja hipsuttamista ei myöskään sovi unohtaa ja melkein kaikki aikaisemmat on suorastaan tykänneet siitä että hipsutetaan ja silitellään välillä rankan työpäivän jälkeen ja itse tykkään hieroa ja hipsuttaa naista vaikka hän ei siitä pitäisikään. Tämä ei myöskään tarkoita että se koskeminen olisi vain seksin toivossa tai pitäisi johtaa seksiin. Mulla tulee aivan kuin luonnostaan halu antaa läheisyyttä ja halailla pimeässä syysillassa kaipa oon vähän nössö sitten naisten mielestä.

mies24

Vierailija
567/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:40"]

Työ on sanana selvästi monelle täällä hirveän negatiivisesti latautunut.

[/quote]

Aikaisemmin tässä ketjussa parisuhteen ylläpitämiseksi liittyvä työ rinnastettiin mm. liikuntaan: "[Se]on työlästä ja kuluttaa energiaa, mutta ihmiset kuitenkin tekevät sitä, koska siitä on hyötyä tuosta työläydestä huolimatta. Eikä kukaan tule kauhistelemaan, kuinka hirveää jonkun elämän täytyy olla kun hän käy useasti viikossa lenkillä tai uimassa."

Tuo negatiivinen konnotaatio tulee nimenomaan keskustelijoilta, jotka kokevat joutuvansa ponnistelemaan parisuhteessa. Osa meistä  kuitenkin harrastaa liikuntaa, koska siitä tulee hyvä olo, tai tuemme toisiamme parisuhteessa ja käymme treffeillä, koska nuo ovat niitä syitä, joiden vuoksi ylipäätään olemme parisuhteessa. -72

[/quote]

Sinäkö et koskaan ole joutunut tekemään ainuttakaan kompromissia suhteessasi? Et näkemään vaivaa, että saisitte yhteistä aikaa? Ellet, epäilen, että sun miehelläsi on hyvin erilainen kuva teidän parisuhteestanne ja siitä, kuinka paljon sen eteen pitää "töitä" tehdä. Kuulostaa muuten erittäin pinnalliselta touhulta. Kuinka kauan olitkaan muuten suhteessasi ollut? 

Vierailija
568/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:39"]

[/quote]

[/quote]

Ennemin sitä eroon päädytään, jos toisen lähelläolo ja kuunteleminen on työtä, eikä hyvää yhdessäoloa. Siinä on se ero. 

[/quote]

Kelle muka se toisen lähellä olo on työtä? Sä esität nyt tyhmempää kuin oletkaan. Ainakin toivon niin.

Vierailija
569/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:17"]

Niin mutta ihmiset on parisuhteessa vapaaehtoisesti. Miksi olla suhteessa jossa joutuu tekemään töitä? 

Mitäs jos myöntäisitte teille parisuhde on statuskysymys ja että olette mieluummin huonossa suhteessa kuin yksin?

[/quote]

Minä näen mielelläni vähän vaivaa sen eteen, että saan sellaisen parisuhteen jonka haluan, sen sijaan, että odotan että taivaasta tipahtaa juuri minulle sillä hetkellä täydellinen kumppani, joka vielä 30 vuoden päästäkin tikkua ristiin laittamatta olisi sitä.

Ihan samalla tavalla näen vaivaa urani eteen, jotta saavuttaisin tavoittelemani elintason sen sijaan, että istun lähipubissa sossun rahoilla kaljaa litkimässä ja odottelen lottovoittoa.

Harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti, jotta pysyisin terveenä ja hyväkuntoisena.

Pyrin kehittämään kommunikaatio- ja ihmissuhdetaitojani, jotta saan nauttia vähän syvemmistä ja merkityksellisemmistä ystävyys- ja kaverisuhteista ja laajemmasta sosiaalisesta verkostosta.

Elämässä harvemmin saavuttaa mitään, ellei sen eteen tee työtä, mutta ei se työ välttämättä tässä yhteydessä ole mitenkään negatiivinen asia. Päin vastoin se kehittymisprosessi on useimmiten vähintään yhtä palkitseva kuin lopputulos.

[/quote]

Kannattaisiko valita puoliso paremmin, ettei tarvitse 30 vuotta tehdä töitä, että saa lopulta palkaksi...minkä. Minä mieluummin olen elänyt hyvää elämää alusta asti puolisoni kanssa jo kohta sen 30 vuotta. Ihan tavallista ja hyvää elämää yhdessä.

[/quote]

Palkaksi on saanut 30 onnellista vuotta ja rakkautta saman kumppanin kanssa, kehittänyt itseään ihmisenä, nähnyt ja kokenut kaikenlaista ja oppinut paljon sekä itsestään että toisesta. Mitä muuta siltä suhteelta pitäisi saada? Miksi sen eteen ei saisi nähdä vaivaa?

Vierailija
570/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:42"]

Ehkä nyt maalaisjärjelläkin sanoo että parisuhteen töihin kuuluu lyhykäisyydessään yhteinen aika ja tekeminen sekä toisesta huolehtiminen ja sen näyttäminen ettei toista pidä itsestäänselvyytenä. Läheisyyttä ja hipsuttamista ei myöskään sovi unohtaa ja melkein kaikki aikaisemmat on suorastaan tykänneet siitä että hipsutetaan ja silitellään välillä rankan työpäivän jälkeen ja itse tykkään hieroa ja hipsuttaa naista vaikka hän ei siitä pitäisikään. Tämä ei myöskään tarkoita että se koskeminen olisi vain seksin toivossa tai pitäisi johtaa seksiin. Mulla tulee aivan kuin luonnostaan halu antaa läheisyyttä ja halailla pimeässä syysillassa kaipa oon vähän nössö sitten naisten mielestä.

mies24

[/quote] Meillä tuo on luonnollista yhdessäoloa, ei työtä. 

Vierailija
571/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies24

[/quote]

Okei, alankin käyttää työ-sanaa parisuhteessani: esim. illalla, "ja nyt töihin" ja kannan mieheni sänkyyn. Tällä tavalla ainakin muistaa, milloin on tehnyt parisuhdetyötä, kun on kuulomuistihavainto asiasta ja mieskin varmasti muistaa. 

Vierailija
572/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Kun olen tehnyt ruoan, kerron miehelle, että olen nyt tehnyt töitä suhteemme eteen valmistamalla ruoan. Nyt teemme parisuhteemme eteen töitä lojumalla sohvalla kainalokkain ja hipsuttamalla toisiamme. Nyt menemme tekemään töitä illalla sänkyyn. Muuten ei mies huomaa, kuinka paljon työskentelen hyvän parisuhteen eteen.

Vierailija
573/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:43"]

Sinäkö et koskaan ole joutunut tekemään ainuttakaan kompromissia suhteessasi? Et näkemään vaivaa, että saisitte yhteistä aikaa? Ellet, epäilen, että sun miehelläsi on hyvin erilainen kuva teidän parisuhteestanne ja siitä, kuinka paljon sen eteen pitää "töitä" tehdä. Kuulostaa muuten erittäin pinnalliselta touhulta. Kuinka kauan olitkaan muuten suhteessasi ollut? 

[/quote]

Toistan itseäni: En tee parisuhteessa kompromisseja siinä merkityksessä, että taipuisin tekemään jotakin itselleni vastenmielistä tai epämiellyttävää, koska toinen sitä vaatii. En myöskään vaadi itse muilta tällaisia uhrauksia. Uhrauksien tekeminen ja eräänlainen vuorotellen kärsiminen ei kuulu sellaiseen parisuhteeseen, josta minä olisin kiinnostunut. Parisuhde on olemassa siksi, että molemmat voivat saada, mitä haluavat.

Yhteistä aikaa ei ole koskaan ollut vaikea järjestää. Satumme nimittäin pitämään toistemme seurasta ja hakeudumme siihen kuin itsestään. Siksi mm. asumme yhdessä.

Olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta, ja suhteemme on kummankin mielestä oikein hyvä. Kumpikaan meistä ei pidä sitä pinnallisena vaan elämänsä syvimpänä ihmissuhteena. -72

Vierailija
574/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:53"]

Näinpä. Kun olen tehnyt ruoan, kerron miehelle, että olen nyt tehnyt töitä suhteemme eteen valmistamalla ruoan. Nyt teemme parisuhteemme eteen töitä lojumalla sohvalla kainalokkain ja hipsuttamalla toisiamme. Nyt menemme tekemään töitä illalla sänkyyn. Muuten ei mies huomaa, kuinka paljon työskentelen hyvän parisuhteen eteen.

[/quote]

:D Tämä oli hauska. -72

Vierailija
575/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies24

[/quote] Mutta kun tuo on rakkautta, ei työtä

Vierailija
576/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako parisuhdetyöstä työtodistuksen lopussa

Vierailija
577/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:30"]

-72: ylläesitettyyn tilanteeseen haluaisin itsekin kuulla vastauksen sinulta.  

[/quote]

Vastasin jo. Ei minusta ole lapsiperheen logistisia ongelmia ratkaisemaan. -72

[/quote

ihan turha meidän onkin sitten peistä käännellä, lapseton parisuhde mahdollistaa kaiken yllä kuvailemasi. Parisuhde muuttuu niin olennaisesti kun siihen astuu mukaan vanhemmuus. Mutta se onkin ihan eri keskustelun asia. 

Vierailija
578/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies24

[/quote]

Jos olet parisuhteessa jossa toinen ei tykkää hipsuttelusta ja sinä taas tykkäät niin siitä voi keskustella.

Sinä tykkäät siitä vaikka siksi että toinen on ihana ja tykkäät olla lähellä ja tykkäät antaa hellyyttä ja haluat että toinen tuntee kuinka mukavaa sinulla on hänen lähellään.

Toinen ei tykkää että heti työpäivän jälkeen hipsutellaan. Hän haluaa vaikka ensin käydä suihkussa, syödä, vaihtaa kotihousut, hänellä on edellisistä suhteista kokemus että hipsuttelu on automaattisesti esileikkiä, hän ei yksinkertaisesti ole tottunut hipsutteluun vaan kokee sen vaikka ahdistavana.

Eli toinen tykkää jostain ja toinen ei. Kummassakaan ei ole mitään pahaa eikä kummankaan välittämistä voi punnitä hipsuttelujen määränä. Siihen pitää löytyä joku yhteinen ratkaisu. Kun asiaa on avattu keskustelemalla voi ratkaisu vaikka olla että kun toinen tulee töistä kotiin hän haluaa ensin vaihtaa ne kotihousut ja sitten hipsutellaan. 

Tämä on siis sitä "työtä" ajatustensa ja tekemisiensä avaamista. Ei se tee suhteesta huonompaa vaan auttaa ymmärtämään toista :) -68-

Vierailija
579/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 18:41"]

-72, jos puolisosi joutuu huomenna onnettomuuteen ja päätyy pyörätuoliin loppuiäkseen. Jätätkö hänet?

[/quote]

Eipä kukaan voi tuollaiseen kysymykseen etukäteen vastata. Jätän puolisoni, jos minulle käy mahdottomaksi elää hänen kanssaan onnellisessa parisuhteessa.  Säälistä en tietenkään seurustele kenenkään kanssa, ihan niin kuin en halua kenenkään seurustelevan minun kanssani säälistä. -72

Vierailija
580/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 18:41"]

-72, jos puolisosi joutuu huomenna onnettomuuteen ja päätyy pyörätuoliin loppuiäkseen. Jätätkö hänet?

[/quote]

Eipä kukaan voi tuollaiseen kysymykseen etukäteen vastata. Jätän puolisoni, jos minulle käy mahdottomaksi elää hänen kanssaan onnellisessa parisuhteessa.  Säälistä en tietenkään seurustele kenenkään kanssa, ihan niin kuin en halua kenenkään seurustelevan minun kanssani säälistä. -72

[/quote]

:D Tulihan se sieltä. Kyllä on mukava rakentaa elämää tuohon. Ja tiedoksesi, kyse ei ole säälistä, kyse on rakkaudesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi