Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmeen TÖITÄ sen parisuhteen eteen pitää tehdä?

Vierailija
20.01.2015 |

mitä se työ on, mistä aina puhutaan? jotkut sanovat, että yhteistä aikaa. Mistä lähtien seksi tai illallinen on ollut työtä?

Kommentit (1105)

Vierailija
521/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:30"]

Bravo kommentoija 60 (ja 62, 64, 68, 73 ja 74+lainaus), siinä se on.

Itse teen jatkuvasti töitä ymmärtääkseni itseäni paremmin ja kehittääkseni toimintatapojani, ei käy edes mielessä etten tekisi. Sama pätee parisuhteeseen. Silloin se sama ymmärtämiseen pyrkiminen ja kehittäminen tehdään yhdessä.

Voisin kuvitella, että meillä kaikilla on painolastia ja fakkiintuneita käsityksiä, sokeita pisteitä ja selkeitä haittapuolia, jotka näkee itsekin ja joista kärsii, mutta niiden korjaaminen voi kestää vuosia tai ikuisesti. Näitä on omasta mielestäni aika välttämätöntä käydä läpi.

[/quote]

Miksi on välttämätöntä käydä läpi? Mikä se on palkinto joka sinua odottaa?

Minä en kehitä itseäni vaan kehityn koska se tuntuu niin vittumaiselta olla väärässä ja on kivempi olla oikeassa. Sinä ilmeisesti kehität tietoisesti itseäsi mutta en ymmärrä miksi. 

[/quote]

Näkisin, että kommenttini nro 85 vastaa myös tähän kysymykseen. Koska muistan kehitykseni ja olen siihen tyytyväinen, se on vähän niin kuin lahja menneisyyden itseltäni.

[/quote]

Niin mutta ihmiset on parisuhteessa vapaaehtoisesti. Miksi olla suhteessa jossa joutuu tekemään töitä? 

Mitäs jos myöntäisitte teille parisuhde on statuskysymys ja että olette mieluummin huonossa suhteessa kuin yksin?

[/quote]

Tämä on varmaankin näkökulmakysymys, mun mielestä muunlaisia parisuhteita ei ole tulossakaan kuin sellaisia joissa tehdään töitä (tämä siis koskee itseäni, muiden puolesta en halua sanoa). En ole tällä hetkellä parisuhteessa ja mun vaakakupissa oma tunne painaa enemmän kuin statuksen tuoma turvan tunne.

[/quote]

Osaatko kuvitella sellaista parisuhdetta jossa sinä saat olla miten haluat ja joku toinen tykkää sinusta juuri sellaisena?

[/quote]

en osaa kuvitella molempia parisuhteen osapuolia tyydyttävää, läpi elämän kestävää parisuhdetta jossa toinen on miten itseä huvittaa ja toinen tykkää siitä loputtomasti. Toki tuollaisia parisuhteita varmasti on tässä maassa, tiedänkin useita, mutta ei ne oikeasti onnellisia ole ja usein niihin liittyy pettämistä kun tarpeeksi kauan on alistuttu olemaan vain toisen mieliksi omat tarpeet laiminlyöden. 

[/quote]

Anteeksi mutta kuka nyt laiminlöi omat tarpeensa?

Vierailija
522/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:06"]

On kuitenkin aika naivia väittää, ettei parisuhteessa tarvitsisi ikinä tinkiä omista haluistaan, vaikkei sitä itse aina tiedostakaan.

[/quote]

Minä olen kyllä parisuhteessa ihan omasta halustani. Parisuhde nimenomaan auttaa minua saamaan sen, mitä elämässäni haluan. Se on tapa toteuttaa halujani, ei tinkiä niistä. 

Parisuhde ei edellytä uhrautumista tai epämiellyttävien asioiden tekemistä. En ole kiinnostunut parisuhteesta, jossa toinen odottaisi minulta asioita, joita en itse halua tehdä. Joissakin suhteissa on ilmeisesti tapana painostaa toinen luopumaan eri sukupuolta edustavista kavereista, osallistua sukujuhliin tai vaihtaa pukeutumistyyliä. Minä valitsen mieluummin suhteen, jossa olemme molemmat valmiiksi samalla aaltopituudella.

Molemminpuolinen avunanto, toisen huomioiminen, toisesta huolehtiminen ja yhteisen ajan viettäminen vaikkapa ravintolaillallisen, seksin tai lautapelien merkeissä eivät ole minusta mitään parisuhteen ylläpitämiseksi tehtävää työtä vaan ne ovat yksinkertaisesti parisuhteessa olemista. Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä se varsinainen parisuhde sitten on, jos ei näitä asioita? Tai vaihtoehtoisesti: Miksi joku kutsuisi näitä asioita työksi tai välttämättömäksi pahaksi, jota tehdään jonkin muun päämäärän takia (vrt. se urheiluesimerkki)?

-72

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:30"]

Bravo kommentoija 60 (ja 62, 64, 68, 73 ja 74+lainaus), siinä se on.

Itse teen jatkuvasti töitä ymmärtääkseni itseäni paremmin ja kehittääkseni toimintatapojani, ei käy edes mielessä etten tekisi. Sama pätee parisuhteeseen. Silloin se sama ymmärtämiseen pyrkiminen ja kehittäminen tehdään yhdessä.

Voisin kuvitella, että meillä kaikilla on painolastia ja fakkiintuneita käsityksiä, sokeita pisteitä ja selkeitä haittapuolia, jotka näkee itsekin ja joista kärsii, mutta niiden korjaaminen voi kestää vuosia tai ikuisesti. Näitä on omasta mielestäni aika välttämätöntä käydä läpi.

[/quote]

Miksi on välttämätöntä käydä läpi? Mikä se on palkinto joka sinua odottaa?

Minä en kehitä itseäni vaan kehityn koska se tuntuu niin vittumaiselta olla väärässä ja on kivempi olla oikeassa. Sinä ilmeisesti kehität tietoisesti itseäsi mutta en ymmärrä miksi. 

[/quote]

Näkisin, että kommenttini nro 85 vastaa myös tähän kysymykseen. Koska muistan kehitykseni ja olen siihen tyytyväinen, se on vähän niin kuin lahja menneisyyden itseltäni.

[/quote]

Niin mutta ihmiset on parisuhteessa vapaaehtoisesti. Miksi olla suhteessa jossa joutuu tekemään töitä? 

Mitäs jos myöntäisitte teille parisuhde on statuskysymys ja että olette mieluummin huonossa suhteessa kuin yksin?

[/quote]

Tämä on varmaankin näkökulmakysymys, mun mielestä muunlaisia parisuhteita ei ole tulossakaan kuin sellaisia joissa tehdään töitä (tämä siis koskee itseäni, muiden puolesta en halua sanoa). En ole tällä hetkellä parisuhteessa ja mun vaakakupissa oma tunne painaa enemmän kuin statuksen tuoma turvan tunne.

[/quote]

Osaatko kuvitella sellaista parisuhdetta jossa sinä saat olla miten haluat ja joku toinen tykkää sinusta juuri sellaisena?

[/quote]

en osaa kuvitella molempia parisuhteen osapuolia tyydyttävää, läpi elämän kestävää parisuhdetta jossa toinen on miten itseä huvittaa ja toinen tykkää siitä loputtomasti. Toki tuollaisia parisuhteita varmasti on tässä maassa, tiedänkin useita, mutta ei ne oikeasti onnellisia ole ja usein niihin liittyy pettämistä kun tarpeeksi kauan on alistuttu olemaan vain toisen mieliksi omat tarpeet laiminlyöden. 

[/quote] Minä osaan silloin, kun toinen on sellainen josta toinen tykkää ja päinvastoin. Alkaa kyllä olla selvää, että olen voittanut lotossa... t: olinkohan alunperin 33 tai jotain

Vierailija
524/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä teillä jotka ovat niin kärkkäästi "työtä" vastaan, tapahtuu jos toinen sairastuu vakavasti tai loukkaantuu? Eikö viimeistään siinä vaiheessa tarvitse tehdä uhrauksia, kun toinen joutuu esimerkiksi pyörätuoliin? Vai kannattaako moiseen enää sitten kuluttaa omaa arvokasta aikaa? Tokihan se on mukavampaa heivata pyörätuolissa istuva ihminen pois elämästä ja ottaa tilalle toinen terve yksilö.:D

Vierailija
525/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä näen mielelläni vähän vaivaa sen eteen, että saan sellaisen parisuhteen jonka haluan, sen sijaan, että odotan että taivaasta tipahtaa juuri minulle sillä hetkellä täydellinen kumppani, joka vielä 30 vuoden päästäkin tikkua ristiin laittamatta olisi sitä.

Ihan samalla tavalla näen vaivaa urani eteen, jotta saavuttaisin tavoittelemani elintason sen sijaan, että istun lähipubissa sossun rahoilla kaljaa litkimässä ja odottelen lottovoittoa.

Harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti, jotta pysyisin terveenä ja hyväkuntoisena.

Pyrin kehittämään kommunikaatio- ja ihmissuhdetaitojani, jotta saan nauttia vähän syvemmistä ja merkityksellisemmistä ystävyys- ja kaverisuhteista ja laajemmasta sosiaalisesta verkostosta.

Elämässä harvemmin saavuttaa mitään, ellei sen eteen tee työtä, mutta ei se työ välttämättä tässä yhteydessä ole mitenkään negatiivinen asia. Päin vastoin se kehittymisprosessi on useimmiten vähintään yhtä palkitseva kuin lopputulos.

Vierailija
526/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:55"]

On kuitenkin aika naivia väittää, ettei parisuhteessa tarvitsisi ikinä tinkiä omista haluistaan, vaikkei sitä itse aina tiedostakaan.

[/quote]

Minä olen kyllä parisuhteessa ihan omasta halustani. Parisuhde nimenomaan auttaa minua saamaan sen, mitä elämässäni haluan. Se on tapa toteuttaa halujani, ei tinkiä niistä. 

Parisuhde ei edellytä uhrautumista tai epämiellyttävien asioiden tekemistä. En ole kiinnostunut parisuhteesta, jossa toinen odottaisi minulta asioita, joita en itse halua tehdä. Joissakin suhteissa on ilmeisesti tapana painostaa toinen luopumaan eri sukupuolta edustavista kavereista, osallistua sukujuhliin tai vaihtaa pukeutumistyyliä. Minä valitsen mieluummin suhteen, jossa olemme molemmat valmiiksi samalla aaltopituudella.

Molemminpuolinen avunanto, toisen huomioiminen, toisesta huolehtiminen ja yhteisen ajan viettäminen vaikkapa ravintolaillallisen, seksin tai lautapelien merkeissä eivät ole minusta mitään parisuhteen ylläpitämiseksi tehtävää työtä vaan ne ovat yksinkertaisesti parisuhteessa olemista. Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä se varsinainen parisuhde sitten on, jos ei näitä asioita? Tai vaihtoehtoisesti: Miksi joku kutsuisi näitä asioita työksi tai välttämättömäksi pahaksi, jota tehdään jonkin muun päämäärän takia (vrt. se urheiluesimerkki)?

-72

[/quote]

Minä minä minä minun halut ja vielä kerran minä. 

Vierailija
527/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:56"]

Mitenkä teillä jotka ovat niin kärkkäästi "työtä" vastaan, tapahtuu jos toinen sairastuu vakavasti tai loukkaantuu? Eikö viimeistään siinä vaiheessa tarvitse tehdä uhrauksia, kun toinen joutuu esimerkiksi pyörätuoliin? Vai kannattaako moiseen enää sitten kuluttaa omaa arvokasta aikaa? Tokihan se on mukavampaa heivata pyörätuolissa istuva ihminen pois elämästä ja ottaa tilalle toinen terve yksilö.:D

[/quote] Meinaatko että rakkaus loppuu sitten niiltä, joilla on parisuhde soljunut ilman ylimääräistä työtä? Miten musta tuntuu, ettö ne pysyy yhdessä entistä paremmin.

Vierailija
528/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa kuvitella molempia parisuhteen osapuolia tyydyttävää, läpi elämän kestävää parisuhdetta jossa toinen on miten itseä huvittaa ja toinen tykkää siitä loputtomasti.

[/quote]

Paljastan sinulle hyvän ja helpon parisuhteen salaisuuden: valitse kumppani, jonka luonne sopii yhteen omasi kanssa ja joka haluaa elämältä samoja asoita kuin sinä. 

Tunnut tuossa yllä olettavan, että ensin mainittu osapuoli haluaa asioita, jotka ovat vahingollisia tälle jälkimmäiselle osapuolelle. Näinhän ei tarvitse olla. Itse asiassa jos ne "itseä huvittavat asiat" ovat niin erilaisia, että parisuhteen onnistuminen vaatii jatkuvia kompromisseja ja kovaa työtä, ei parisuhde ole välttämättä kovinkaan antoisa. -72

Vierailija
529/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:58"]

[/quote]

Olet löytänyt arisuhteen onnistumisen kannalta kaikkein tärkeimmän sanan. -72

Vierailija
530/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-72

[/quote]

Minä haluan mennä illalla salille ja vaimo samaan aikaan joogaan, mutta nico-petteri 2v ei vielä oikein pärjää kotona yksin vaikka reipas poika onkin. Miten sinä ratkaisisit tämän, ilman että kukaan joutuu luopumaan henkilökohtaisista haluistaan? Oletetaan vielä että lapsenvahti ei ole vaihtoehto eikä ipanaa voi mukaankaan ottaa.

Vierailija
531/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:58"]

[/quote]

Olet löytänyt arisuhteen onnistumisen kannalta kaikkein tärkeimmän sanan. -72

[/quote]

Jos rakastat itseäsi enemmän, kuin mitään muuta. Mihin tarvitset parisuhdetta?

Pidän itseäni maailman onnellisempana miehenä, mutta olisin valmis heittämään kaiken menemään perheeni takia. 

Vierailija
532/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:04"]

[/quote]

-72

[/quote]

Minä haluan mennä illalla salille ja vaimo samaan aikaan joogaan, mutta nico-petteri 2v ei vielä oikein pärjää kotona yksin vaikka reipas poika onkin. Miten sinä ratkaisisit tämän, ilman että kukaan joutuu luopumaan henkilökohtaisista haluistaan? Oletetaan vielä että lapsenvahti ei ole vaihtoehto eikä ipanaa voi mukaankaan ottaa.

[/quote]

Menit mönkään jo vaimoa valitessa, olisi pitänyt valita kumppani joka ei joogaa, ainakaan silloin kun haluat mennä salille.

Vierailija
533/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ööö, nyt en tajua. Miksi se olisi työtä, jos hoitaa rakasta läheistään. Sitä tehdään rakkaudesta, ei työstä. En ole kokenut työksi sitä, että olen istunut teho-osastolla mieheni vieressä. Se on päivänselvää, että rakkaan ihmisen kanssa mennään myötä-ja vastamäet.

Minusta alkaa näyttämään, että nämä työtätekevät elävät parisuhteessa kaksi ihan omaa elämäänsä omiin suuntiinsa ja jos joutuu olemaan yhdessä, se on työtä. Tai jos jopa auttamaan toista, kun toinen sairastuu, niin se kai on jo urakkatyötä, mistä pitää saada joku erityinen palkka.

Huh huh.

Vierailija
534/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuo teidän pitää itse ratkaista. Meille lapsiperhe-elämä on liian hankalaa. :) -72

Vierailija
535/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:57"]

[/quote]

Minä näen mielelläni vähän vaivaa sen eteen, että saan sellaisen parisuhteen jonka haluan, sen sijaan, että odotan että taivaasta tipahtaa juuri minulle sillä hetkellä täydellinen kumppani, joka vielä 30 vuoden päästäkin tikkua ristiin laittamatta olisi sitä.

Ihan samalla tavalla näen vaivaa urani eteen, jotta saavuttaisin tavoittelemani elintason sen sijaan, että istun lähipubissa sossun rahoilla kaljaa litkimässä ja odottelen lottovoittoa.

Harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti, jotta pysyisin terveenä ja hyväkuntoisena.

Pyrin kehittämään kommunikaatio- ja ihmissuhdetaitojani, jotta saan nauttia vähän syvemmistä ja merkityksellisemmistä ystävyys- ja kaverisuhteista ja laajemmasta sosiaalisesta verkostosta.

Elämässä harvemmin saavuttaa mitään, ellei sen eteen tee työtä, mutta ei se työ välttämättä tässä yhteydessä ole mitenkään negatiivinen asia. Päin vastoin se kehittymisprosessi on useimmiten vähintään yhtä palkitseva kuin lopputulos.

[/quote]

Kannattaisiko valita puoliso paremmin, ettei tarvitse 30 vuotta tehdä töitä, että saa lopulta palkaksi...minkä. Minä mieluummin olen elänyt hyvää elämää alusta asti puolisoni kanssa jo kohta sen 30 vuotta. Ihan tavallista ja hyvää elämää yhdessä.

Vierailija
536/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:00"]

[/quote] Meinaatko että rakkaus loppuu sitten niiltä, joilla on parisuhde soljunut ilman ylimääräistä työtä? Miten musta tuntuu, ettö ne pysyy yhdessä entistä paremmin.

[/quote]

Minä taas luulen, että ne parit, jotka ovat suhteessaan jo aiemmin joutuneet ratkomaan pienempiä murheita ovat isomman kriisin sattuessa vahvemmilla kuin ne, jotka ovat siihen asti elelleet tyystin ilman konflikteja. 

Vierailija
537/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:08"]

[/quote]

Ööö, nyt en tajua. Miksi se olisi työtä, jos hoitaa rakasta läheistään. Sitä tehdään rakkaudesta, ei työstä. En ole kokenut työksi sitä, että olen istunut teho-osastolla mieheni vieressä. Se on päivänselvää, että rakkaan ihmisen kanssa mennään myötä-ja vastamäet.

Minusta alkaa näyttämään, että nämä työtätekevät elävät parisuhteessa kaksi ihan omaa elämäänsä omiin suuntiinsa ja jos joutuu olemaan yhdessä, se on työtä. Tai jos jopa auttamaan toista, kun toinen sairastuu, niin se kai on jo urakkatyötä, mistä pitää saada joku erityinen palkka.

Huh huh.

[/quote]

Tämä esimerkki oli kohdistettu näille, joille parisuhteessa oma itse on ykkösprioriteetti. Tämmöinen ihminen on parisuhteessa itsensä takia ja toinen on vain apukeino päästä tavoitteisiin. Ei siis mitään tekemistä rakkauden kanssa.

Vierailija
538/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:51"]

Minä en kanssa ymmärrä. Parisuhdetta pitää hoitaa tai pitää tehdä töitä sen eteen, yäks. Kuulostaa kamalalta. Me mennään syömään yhdessä jos huvittaa, jos ei huvita, ei mennä. Ei se mitään työtä ole. Tehdään asioita yhdessä ilman että sitä sen kummemmin mietitään. Siinä se salaisuus. 

[/quote]

Ollan oltu 26 vuotta yhdessä ja näin on menty. Tehdään sitä mikä tuntuu hyvältä, eikä sitä mitä suosituksissa ja yleisessä hyvässä sanotaan.

Vierailija
539/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:09"]

[/quote]

Tuo teidän pitää itse ratkaista. Meille lapsiperhe-elämä on liian hankalaa. :) -72

[/quote]

Keksit varmaan itsekin hetkessä noin 100 vastaavaa esimerkkiä, joihin ei liity lapset, mutta jatka vaan kiertelyä :)

Vierailija
540/1105 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieheni työprojekti. Hän on tehnyt töitä jo 32 vuotta, että saa palkaksi hyvän suhteen kanssani. Hän on työstänyt itseään ja kasvanut ihmisenä ja työskennellyt suhteessamme, että vihdoin joskus hänellä olisi hyvä suhde kanssani. Tämä on juuri sitä, mitä hyvä parisuhde on. Työtä sen eteen, että joskus voisi saavuttaa hyvän yhdessäolon, kun lapset ovat maailmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi