Henna, 24, on yksi rokottamattomista hoitajista
Iltalehdessä tänään: Henna Hänninen kertoo, että ei ole rokotevastainen, mutta kokee, että ei ole vaarassa sairastua vakavaan koronamuotoon, kun on nuori, terve, ei ylipainoinen eikä tupakoi.
Hyvä näin.
Mutta HEI haloo: samaHenna on töissä lähihoitajana.
Ketkäköhän ne ovat, joita Henna hoitaa?
Tietenkin hoitoa tarvitsevat: yleensä sairaat, heikot, heiveröiset - vanhat?
Käsittämätöntävastuuttomuutta olla hoitoalalla ja kuljettaa viruksia mukanaan.
Minä en vähempää voi välittää, jos "Hennat" itse saavat vakavia tautimuunnoksia, mutta että tahallaan kulkevat tartuttamassa muita?
Ei mene kaaliin ei.
Toivottavasti työnantajat selvittävät ketkä ovat rokottamattomat ja huolehtivat siitä, että "Hennat" jäävät pois ihmisten ilmoilta vaikkapa pesemään kotihoidon pyykkiä ja viikkaamaan lakanoita.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Jos rokotteet toimii niin mitä hittoa ylipäätään välitätte siitä onko joku toinen rokotettu vai ei? Arvaisin, että näette rokottamattomat pettureina, ettekä siedä sitä että joku pääsee "vähemmällä" kuin te.
Juuri näin. Jos kaikki potilaat on kerran OMASTA TAHDOSTA rokotettu niin eihän sen ole väliä jos on rokottamatoon hoitaja. Rokotehan suojelee sitä potilasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitaja vanhuspuolella. En voi sietää näitä rokottamattomia hoitajia. Täysin edesvastuutonta toimintaa. Luvat pois näiltä hoitajilta, jotka eivät välitä hoidettavistaan, vaan levittävät tauteja.
Otetaan vaan luvat pois rokottamattomilta hoitajilta. Silloin vanhukset kuolevat nälkään, kun kukaan ei tule heitä ruokkimaan kun 30% hoitajista poistuu jo nyt hyvin ohuesta työntekijärivistöstä. Lopputulos on sama, mummot jäävät ilman hoitoa. Nyt on uutisoitu, että muillakin aloilla on hyvin töitä joten vaikka puolet hoitajista potkittaisiin kortistoon, he työllistyisivät kyllä ajan mittaan muillekin aloille.
Jaa- oletko siis sitä mieltä, että on parempi lähettää tautia levittävät rokottamattomat hoitajat paikalle tappamaan mummot? Just. joo.
Ja koko tautiakaan ei olisi enää kiertämässä maailmassa jos te rokotevastaiset tai koronaan uskomattomat ette olisi hampaat irvessä täällä levittämässä tautia aina uusiin ja uusiin variantteihin. Ei heru ymmärrystä.
Miksi sä et tajua, että rokote EI estä tartuntaa? Olen itsekin kahteen kertaan rokotettu eli älä tule sönköttämään, että olen rokotevastainen.
t:Lähihoitaja vanhustyössä
Rokote ei estä tartuntaa, mutta se vähentää sairastumisen todennäköisyyttä minimiin.
Mun potilas kysyi että olenko rokotettu?
Vastasin että en.
Hän sanoi ettei halua minun hoitoa.
Kävelin huoneesta pois ja annoin hänen maata iltavuoroon asti paskat housuissa. Iltavuoroon tuli sitten rokotettu hoitaja.
Näin meillä. Jokainen voi toivoa asioita ja niitä noudatetaan jos pystytään. Seuraavana pöivänä ei enään haitannut rokottamaton hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos rokotteet toimii niin mitä hittoa ylipäätään välitätte siitä onko joku toinen rokotettu vai ei? Arvaisin, että näette rokottamattomat pettureina, ettekä siedä sitä että joku pääsee "vähemmällä" kuin te.
Pääsee vähemmällä? Minusta oli todella minimaalinen vaiva töitten jälkeen käväistä kauppareissulla ottamassa piikki olkavarteen.
Olen rokotettu sairaanhoitaja. Rokotteista huolimatta tartutin lapseni, puolisoni, vanhempani sekä kaksi työkaveria. Kaikki rokotettuja ja kaikki alkuun oireettomia kunnes tuli pientä kurkku kipua, nuhaa ja lämpöä.
En siis näe eroa rokotettujen ja rokottamattomien hoitajien välillä, heistä jokainen voi tartuttaa muita.
Oletettavasti oireet olisivat olleet kovempia mikäli ei rokotetta olisi ollut, siksi olen sitä mieltä että olisi hyvä jos mahdollisimman moni sen ottaisi. Yhteiskunta voisi palata normaaliin mikäli kaikki sairastuneet olisivat meidän tavoin pienessä nuhakuumeessa. Siltikään en tuomitse niitä jotka eivät rokotetta ole halunnut olit sitten opettaja, lääkäri, postelijooni tai _lähihoitaja_
Vierailija kirjoitti:
Vastasin että en.
Kävelin huoneesta pois ja annoin hänen maata iltavuoroon asti paskat housuissa. Iltavuoroon tuli sitten rokotettu hoitaja.
Näin meillä. Jokainen voi toivoa asioita ja niitä noudatetaan jos pystytään. Seuraavana pöivänä ei enään haitannut rokottamaton hoitaja.
Kuulostaa kyllä hyvinkin rokottamattoman hoitajan asenteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin että en.
Kuulostaa kyllä hyvinkin rokottamattoman hoitajan asenteelta.
Eihän me voida väkisin ketään hoitaa.
Täällä alkaa olla rokotevastaisten kooontumisajot.
Sen ihmisryhmän asenteisiin ei auta vetoaminen tieteellisiin tutkimuksiin, vastuuntuntoon kanssakulkijoita kohtaan, terveydenhuollon resurssien rajallisuuteen tai oikeastaan mihinkään. Heillä on vain oikeus vailla velvollisuutta, vapaus vailla vastuuta.
Joten jatkakaa keskenänne.
Teette arvaakaan paljonko hoitajia on rokottamatta. Meitä on aika vidusti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi vaihtoehto teitä hoitamaan?
A. Rokotettu normaalisti elävä ja vapaa-aikaansa viettävä hoitaja
B. Rokottamaton rajoituksia noudattava ja ihmisiä vapaa-ajallaan välttelevä hoitaja
Hah hah. Onpa idioottimainen kysymys. Näkis vaan, että sun rokottamaton välttelee ihmisiä.
No esim minä en ole kahteen vuoteen käynyt ravintolassa, baarissa, tapahtumissa tai juhlissa. En edes elokuvissa. Olen rokottamaton, kaupoissa maski, käsidesi aina mukana, en koske ovenkahvoihin jne.
Miksi siis kaikki sairastuu juuri minun takiani? Miksi juuri minä olen se kuka levittää koronaa? Enhän edes käy muualla kuin kaupassa ja töissä.
Korona levittäytyy ilman mukana. Joku aivastaa lähelläsi, ja se pöpö kyllä kulkeutuu sinuun kiinni. Maski ei ole umpiona naamallasi. Korona voi elää pinnalla kolmekin vuorokautta, joten jossain vaiheessa sinä siihen kosket. Iholla, hiuksissa, kauppakassin pinnassa, vaatteissa, kengissä... Nukkuessa hierot sitten naamaasi. Tai kun otat kupin kaapista, kaadat siihen kahvia – ja laitat kupin reunan suuhusi.
Vierailija kirjoitti:
Sen ihmisryhmän asenteisiin ei auta vetoaminen tieteellisiin tutkimuksiin, vastuuntuntoon kanssakulkijoita kohtaan, terveydenhuollon resurssien rajallisuuteen tai oikeastaan mihinkään. Heillä on vain oikeus vailla velvollisuutta, vapaus vailla vastuuta.
Kuulostaa teinimeiningiltä. Eikö nuorison pitänyt pelastaa maailma? Niinkö se pelastetaan, että jätetään rokotteet ottamatta ja pidetään peukkua, ettei sairastuta?
Vierailija kirjoitti:
Vastasin että en.
Oli kai siellä työvuorossa muitakin hoitajia kuin sinä, siis rokotettuja. Miksi et pyytänyt rokotettua hoita jaa paikalle? Syyllistyit heittellejättöön. Tekstisi ja kielen käyttösi btw paljastaa, että psyykkinen terveydentilasi vaatii mitä pikimmin vähintään työterveydenhuollon tasoista arviota.
Vierailija kirjoitti:
Rokottaminen olisi jo täysin turhaa jos te rokottamattomat ja maskeista piittaamattomat olisitte huolehtineet alun perin vastuustanne muitakin kohtaan. Hävettää teidän puolestanne.
Vierailija kirjoitti:
Teette arvaakaan paljonko hoitajia on rokottamatta. Meitä on aika vidusti
Etsi uusi työ. En välitä hoitajasta jonka sanavarastoon kuuluu naisen sukuelimen käyttö panettelumielessä. Opettelisit alkeelliset käyttäystymistavat. Tekisit hyvän työn kollegoillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottaminen olisi jo täysin turhaa jos te rokottamattomat ja maskeista piittaamattomat olisitte huolehtineet alun perin vastuustanne muitakin kohtaan. Hävettää teidän puolestanne.
Höpö höpö aivan älyvapaata roskaa, mutta häpeä vaan ihan rauhassa. Niin sun sietääkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokotettu sairaanhoitaja. Rokotteista huolimatta tartutin lapseni, puolisoni, vanhempani sekä kaksi työkaveria. Kaikki rokotettuja ja kaikki alkuun oireettomia kunnes tuli pientä kurkku kipua, nuhaa ja lämpöä.
En siis näe eroa rokotettujen ja rokottamattomien hoitajien välillä, heistä jokainen voi tartuttaa muita.
Oletettavasti oireet olisivat olleet kovempia mikäli ei rokotetta olisi ollut, siksi olen sitä mieltä että olisi hyvä jos mahdollisimman moni sen ottaisi. Yhteiskunta voisi palata normaaliin mikäli kaikki sairastuneet olisivat meidän tavoin pienessä nuhakuumeessa. Siltikään en tuomitse niitä jotka eivät rokotetta ole halunnut olit sitten opettaja, lääkäri, postelijooni tai _lähihoitaja_
Hetkinen, onko meillä näin tietämättömiä terveydenhuollon ammattilaisia?
Ilman muuta voit tartuttaa lapsesi jos menet kauppaan, hypistelet siellä ties mitä, mitä rokottamaton ja sairastunut on hypistellyt - toisin sanoen, nappaat tuon rokottamattoman ja viruksen kantajan räkää, tulet kotiin, et pese käsiäsi vaan kiirehdit lääppimään miestäsi ja lastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin että en.
Minun työntekijänä joutuisit pyöröovesta ulos saman tien koeajallasi. Jätä ihmisen heitteille etkä välitä omista vastuistasi.
Onneksi meillä Suomessa ei ole monta sinun kaltaista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika vaatia kahta hoitojonoa: rokottamat yhteen, rokotetut toiseen.
Rokottamattomat voisivat myös panna hoitamaan muita rokottamattomia; niitähän riittää.
Rokotetut saavat rokotettujen hoidon.
Ei siinä pitäisi olla mitään epäreilua eihän?
On tääkin kun idiootit kinaa täällä rokotteista. Ei taida olla yhtään fiksua argumenttia puolesta tai vastaan. Te ootte ihmiset ihan pihalla koko koronasta.