Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henna, 24, on yksi rokottamattomista hoitajista

Vierailija
06.11.2021 |

Iltalehdessä tänään: Henna Hänninen kertoo, että ei ole rokotevastainen, mutta kokee, että ei ole vaarassa sairastua vakavaan koronamuotoon, kun on nuori, terve, ei ylipainoinen eikä tupakoi.
Hyvä näin.
Mutta HEI haloo: samaHenna on töissä lähihoitajana.
Ketkäköhän ne ovat, joita Henna hoitaa?
Tietenkin hoitoa tarvitsevat: yleensä sairaat, heikot, heiveröiset - vanhat?
Käsittämätöntävastuuttomuutta olla hoitoalalla ja kuljettaa viruksia mukanaan.
Minä en vähempää voi välittää, jos "Hennat" itse saavat vakavia tautimuunnoksia, mutta että tahallaan kulkevat tartuttamassa muita?
Ei mene kaaliin ei.
Toivottavasti työnantajat selvittävät ketkä ovat rokottamattomat ja huolehtivat siitä, että "Hennat" jäävät pois ihmisten ilmoilta vaikkapa pesemään kotihoidon pyykkiä ja viikkaamaan lakanoita.

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan perusterveitä nuoria on sairastunut, tämä saatettakoon lähihoitajatar Hennan tietoon. Mutta toisaalta; ei sote yhtä lähihoitajaa kaipaa. Jos tauti tulee ja pistää puremaan nurmea, niin tappio ei vielä tunnu tilastoissa. Pyyhittäköön vain pois muonavahvuudesta.

Vierailija
22/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitaja vanhuspuolella. En voi sietää näitä rokottamattomia hoitajia. Täysin edesvastuutonta toimintaa. Luvat pois näiltä hoitajilta, jotka eivät välitä hoidettavistaan, vaan levittävät tauteja.

Otetaan vaan luvat pois rokottamattomilta hoitajilta. Silloin vanhukset kuolevat nälkään, kun kukaan ei tule heitä ruokkimaan kun 30% hoitajista poistuu jo nyt hyvin ohuesta työntekijärivistöstä. Lopputulos on sama, mummot jäävät ilman hoitoa. Nyt on uutisoitu, että muillakin aloilla on hyvin töitä joten vaikka puolet hoitajista potkittaisiin kortistoon, he työllistyisivät kyllä ajan mittaan muillekin aloille.

Jaa- oletko siis sitä mieltä, että on parempi lähettää tautia levittävät rokottamattomat hoitajat paikalle tappamaan mummot? Just. joo.

Ja koko tautiakaan ei olisi enää kiertämässä maailmassa jos te rokotevastaiset tai koronaan uskomattomat ette olisi hampaat irvessä täällä levittämässä tautia aina uusiin ja uusiin variantteihin. Ei heru ymmärrystä.

Miksi sä et tajua, että rokote EI estä tartuntaa? Olen itsekin kahteen kertaan rokotettu eli älä tule sönköttämään, että olen rokotevastainen.

t:Lähihoitaja vanhustyössä

Totta kai kaikki tajuaa ettei rokote estä tartuntaa 100% mutta jos saa tartunnan, tauti on lievempi. Paljon lievempi.

Aina löytyy joitain poikkeuksiakin mutta tuohon voi luottaa, ettei taudin pahin muoto tule jos on kaksi rokotusta.

Ihmisen vastustuskykyyn vaikuttaa kokonaisuutena kaikki muut sairaudet, kuten krooniset vakavat sairaudet. Niitä on useita. Siksi muutamia kaksi kertaa rokotettuja päätyy myös tehohoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitaja vanhuspuolella. En voi sietää näitä rokottamattomia hoitajia. Täysin edesvastuutonta toimintaa. Luvat pois näiltä hoitajilta, jotka eivät välitä hoidettavistaan, vaan levittävät tauteja.

Otetaan vaan luvat pois rokottamattomilta hoitajilta. Silloin vanhukset kuolevat nälkään, kun kukaan ei tule heitä ruokkimaan kun 30% hoitajista poistuu jo nyt hyvin ohuesta työntekijärivistöstä. Lopputulos on sama, mummot jäävät ilman hoitoa. Nyt on uutisoitu, että muillakin aloilla on hyvin töitä joten vaikka puolet hoitajista potkittaisiin kortistoon, he työllistyisivät kyllä ajan mittaan muillekin aloille.

Jaa- oletko siis sitä mieltä, että on parempi lähettää tautia levittävät rokottamattomat hoitajat paikalle tappamaan mummot? Just. joo.

Ja koko tautiakaan ei olisi enää kiertämässä maailmassa jos te rokotevastaiset tai koronaan uskomattomat ette olisi hampaat irvessä täällä levittämässä tautia aina uusiin ja uusiin variantteihin. Ei heru ymmärrystä.

Miksi sä et tajua, että rokote EI estä tartuntaa? Olen itsekin kahteen kertaan rokotettu eli älä tule sönköttämään, että olen rokotevastainen.

Totta kai kaikki tajuaa ettei rokote estä tartuntaa 100% mutta jos saa tartunnan, tauti on lievempi. Paljon lievempi.

Aina löytyy joitain poikkeuksiakin mutta tuohon voi luottaa, ettei taudin pahin muoto tule jos on kaksi rokotusta.

Ihmisen vastustuskykyyn vaikuttaa kokonaisuutena kaikki muut sairaudet, kuten krooniset vakavat sairaudet. Niitä on useita. Siksi muutamia kaksi kertaa rokotettuja päätyy myös tehohoitoon.

Sen huonokuntoisen vanhuksen kannalta on ihan sama vaikka hänet tartuttanut hoitaja olisi sairastanut lievän muodon. Siihen ei paljon tarvita, että huonokuntoinen ihminen kuolee.

Vierailija
24/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän lähdin alalta juuri tuon takia että hoitajan oletetaan aina uhraavan itsensä hoidettavan edestä.

Tuo koronatilanteen alku oli järkyttävä, irtisanomiset kiellettiin ja alalta poistuneet hoitajat oltaisiin voitu pakottaa töihin. Rokotepakkoja on jo ja lisää tulee.

Maksaisivat edes tuosta kunnolla, mutta kun palkka on surkea, työolot surkeat eikä kukaan edes kunnioita ammattiasi vaan hoitajat ovat varmaan pilkatuin ammattiryhmä mitä on.

Kiitos, mutta ei kiitos hoitotyölle vaikka potilaiden hoitamisesta pidinkin.

Vierailija
25/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote ei estä KAIKKIA tartuntoja. Jotkut rokotetutkin saavat tartunnan. Kuitenkin rokotettu välttyy tartunnalta huomattavasti useammin kuin rokottamaton. Ja jos ihmisellä itsellään ei ole tartuntaa, ei hän myöskään tartuta muita. Tämä on se asia mitä moni ei tajua kun väittää, että rokotetut tartuttavat yhtä paljon kuin rokottamattomat. Tässä viitataan sitten tutkimuksiin ymmärtämättä, että niissä tutkimuksissa on kyse läpäisyinfektiosta eli itse tartunnan saaneista rokotetuista, ei rokotetuista yleensä.

Jopa minä tajuan tämän vaikka olen täysin kouluttamaton ihminen.

Vierailija
26/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen alakoululainenkin tiedä, että tartuttavuus on korkeimmillaan juuri ennen kuin itse sairastuu. Sitten kun on itse sängyn pohjalla on liian myöhäistä alkaa suojella muita.

Käsittämätöntä vastuuttomuutta.

Tämä edelleen koskee niin rokotettuja, kuin rokottamattomiakin.

Rokottamaton sentään saa jonkinlaisia oireita, kun taas rokotettu ei välttämättä mitään.

Rokotettu perusterve nuori henkilö tuskin edes sairastuu. Eli tartuttavuus ja viruksen eritys jäävät vähäisiksi.

Entä mummo ja sen kaverit, joilla ei ole hyvää immuniteettia?

Sinäpä sen sanot!

Onneksi on maita kuten Italia ja nyt Saksa, joissa rokottamattomuus ei ole enää yksityisasia.

Minusta olisi korkea aika ilmoittaa, miten rokottamaton pannaan korvaamaan kustannukset, jotka syntyvät hänen tartuttaessaan muita "tietämättään" viruksilla. Pitäisi olla myös olla kaksi erilaista hoitojonoa: hoitopaikat rokotetuille ja hoitopaikat rokottamattomille. Rokottamattomat hoidetaan vain, jos resurssit riittävät sen jälkeen kun rokotetut on hoidettu.

Kyllä. Kuulostaa julmalta, mutta miksi rokottamaton edes haluaisi hoitopaikan kun kerta muutenkin on sitä mieltä, ettei hänellä ole riskiä sairastua vakavasti?

Vierailija
27/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin tyrmistyneenä ihmetellä miten jotkut ihmiset olla niin typeriä, tietämättömiä ja suorastaan vainoharhaisen vihamielisiä ihan normaaleja terveitä kanssaihmisiä kohtaan. Rokottamattomat eivät ole mitään spitaalisia jotka tartuttavat automaattisesti jokaiseen tappavan koronan, ja rokotettu tartuttaa ihan yhtä lailla ja mahdollisesti enemmänkin, syistä jotka tässäkin ketjussa on jo kerrottu, ja todisteena sekin että Suomessa on ollut viime aikoina enemmän koronaa kuin ikinä vaikka jo 80% on rokotettu. Piti tulla laumasuojaa jo 60%:ssa, ei ole näkynyt ja puheet laumasuojasta onkin loppuneet täysin. Tilanne ei myöskään muutu mihinkään vaikka rokotekattavuus nousisi 90%, ja pian tuplarokotetut lasketaan nekin rokottamattomiksi kuten ainakin Israelissa on jo, kun suoja heikkenee nopeasti. 

Vierailija
28/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote ei estä KAIKKIA tartuntoja. Jotkut rokotetutkin saavat tartunnan. Kuitenkin rokotettu välttyy tartunnalta huomattavasti useammin kuin rokottamaton. Ja jos ihmisellä itsellään ei ole tartuntaa, ei hän myöskään tartuta muita. Tämä on se asia mitä moni ei tajua kun väittää, että rokotetut tartuttavat yhtä paljon kuin rokottamattomat. Tässä viitataan sitten tutkimuksiin ymmärtämättä, että niissä tutkimuksissa on kyse läpäisyinfektiosta eli itse tartunnan saaneista rokotetuista, ei rokotetuista yleensä.

Jopa minä tajuan tämän vaikka olen täysin kouluttamaton ihminen.

Kirjoitat niin selkeästi että luulisi myös kiukuttelijoiden ymmärtävän. Jos vaan suostuvat lukemaan ja ymmärtämään.

Kiitos!

Vierailija
29/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on parempi vaihtoehto teitä hoitamaan?

A. Rokotettu normaalisti elävä ja vapaa-aikaansa viettävä hoitaja

B. Rokottamaton rajoituksia noudattava ja ihmisiä vapaa-ajallaan välttelevä hoitaja

Vierailija
30/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin tyrmistyneenä ihmetellä miten jotkut ihmiset olla niin typeriä, tietämättömiä ja suorastaan vainoharhaisen vihamielisiä ihan normaaleja terveitä kanssaihmisiä kohtaan. Rokottamattomat eivät ole mitään spitaalisia jotka tartuttavat automaattisesti jokaiseen tappavan koronan, ja rokotettu tartuttaa ihan yhtä lailla ja mahdollisesti enemmänkin, syistä jotka tässäkin ketjussa on jo kerrottu, ja todisteena sekin että Suomessa on ollut viime aikoina enemmän koronaa kuin ikinä vaikka jo 80% on rokotettu. Piti tulla laumasuojaa jo 60%:ssa, ei ole näkynyt ja puheet laumasuojasta onkin loppuneet täysin. Tilanne ei myöskään muutu mihinkään vaikka rokotekattavuus nousisi 90%, ja pian tuplarokotetut lasketaan nekin rokottamattomiksi kuten ainakin Israelissa on jo, kun suoja heikkenee nopeasti. 

Ei ole vainoharhaa, ei ole kyse spitaalisista vaan siitä, että jos jätät ottamatta rokotteen olet osana jatkamassa tätä turhaa pandemiaa, joka olisi loppunut alkuunsa, jos vaan sinä ja sinun kaltaisesi olisivat heti alkuun ymmärtäneet olla sen vaivaisen kolme viikkoa hissukseen. Mutta ei, te hilluitte huutamassa pitkin katuja että "meillä on oikeus ja minä-minä-minä". Joten tuhositte sen helpoimman tavan selvitä tästäkin pandemiasta.

Ettekö ymmärrä hävetä?

Ette näköjään.

Vierailija
31/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vakavasti harkita, että kieltäydyn hoitamasta rokottamattomia. Olen yksityinen ammatinharjoittaja ja siten pystyn valitsemaan hoitooni tulevat. Miksi ottaisin riskin saada koronan ihmiseltä, jolla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta. Minullakin on valinnanvapaus, kuten vielä on heilläkin jotka eivät ota rokotetta.

Vierailija
32/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B. Rokottamaton rajoituksia noudattava ja ihmisiä vapaa-ajallaan välttelevä hoitaja

Hah hah. Onpa idioottimainen kysymys. Näkis vaan, että sun rokottamaton välttelee ihmisiä.

Vierailija
33/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan vakavasti harkita, että kieltäydyn hoitamasta rokottamattomia. Olen yksityinen ammatinharjoittaja ja siten pystyn valitsemaan hoitooni tulevat. Miksi ottaisin riskin saada koronan ihmiseltä, jolla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta. Minullakin on valinnanvapaus, kuten vielä on heilläkin jotka eivät ota rokotetta.

Kiitos. Näin on hyvä.

Vierailija
34/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen alakoululainenkin tiedä, että tartuttavuus on korkeimmillaan juuri ennen kuin itse sairastuu. Sitten kun on itse sängyn pohjalla on liian myöhäistä alkaa suojella muita.

Rokottamaton sentään saa jonkinlaisia oireita, kun taas rokotettu ei välttämättä mitään.

Rokotettu perusterve nuori henkilö tuskin edes sairastuu. Eli tartuttavuus ja viruksen eritys jäävät vähäisiksi.

Sinäpä sen sanot!

Onneksi on maita kuten Italia ja nyt Saksa, joissa rokottamattomuus ei ole enää yksityisasia.

Minusta olisi korkea aika ilmoittaa, miten rokottamaton pannaan korvaamaan kustannukset, jotka syntyvät hänen tartuttaessaan muita "tietämättään" viruksilla. Pitäisi olla myös olla kaksi erilaista hoitojonoa: hoitopaikat rokotetuille ja hoitopaikat rokottamattomille. Rokottamattomat hoidetaan vain, jos resurssit riittävät sen jälkeen kun rokotetut on hoidettu.

Kyllä. Kuulostaa julmalta, mutta miksi rokottamaton edes haluaisi hoitopaikan kun kerta muutenkin on sitä mieltä, ettei hänellä ole riskiä sairastua vakavasti?

Miten todistat, että Pirjo-mummosi kuoli rokottamattoman takia? Eikä esim. sinun takiasi?

Vierailija
35/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä sen sanot!

Tähän ollaan onneksi menossa myös muissa maissa. Toivottavasti Suomi ei ole taas se viimeinen joka ymmärtää.

Vierailija
36/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah. Onpa idioottimainen kysymys. Näkis vaan, että sun rokottamaton välttelee ihmisiä.

No esim minä en ole kahteen vuoteen käynyt ravintolassa, baarissa, tapahtumissa tai juhlissa. En edes elokuvissa. Olen rokottamaton, kaupoissa maski, käsidesi aina mukana, en koske ovenkahvoihin jne.

Miksi siis kaikki sairastuu juuri minun takiani? Miksi juuri minä olen se kuka levittää koronaa? Enhän edes käy muualla kuin kaupassa ja töissä.

Vierailija
37/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli harvinaisen fiksu kirjoitus iltalehdessä. Täyttä totta. En ymmärrä miten ihmiset eivät yhtään oivalla viruksen toimintaa, ettekö tosiaan ole ikinä olleet biologiasta lainkaan perillä, edes yläasteella?

Voin kertoa salaisuuden. Moni lääkärikään ei ole ottanut koronarokotetta. Eikä ota muitakaan kausirokotteita.

Rokote ei suojaa kuin sinut itsesi, on henkilökohtainen pohdinta ja työssäni näen myös vakavia rokotehaittapotilaita.

T. Sairaanhoitaja, rokottamaton

Vierailija
38/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim minä en ole kahteen vuoteen käynyt ravintolassa, baarissa, tapahtumissa tai juhlissa. En edes elokuvissa. Olen rokottamaton, kaupoissa maski, käsidesi aina mukana, en koske ovenkahvoihin jne.

Miksi siis kaikki sairastuu juuri minun takiani? Miksi juuri minä olen se kuka levittää koronaa? Enhän edes käy muualla kuin kaupassa ja töissä.

No loisto juttu. Paitsi että kyllä se virus voi tarttua kaupassa ja töissäkin joten kyllä rokottautuminen olisi viisasta.

Vierailija
39/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli harvinaisen fiksu kirjoitus iltalehdessä. Täyttä totta. En ymmärrä miten ihmiset eivät yhtään oivalla viruksen toimintaa, ettekö tosiaan ole ikinä olleet biologiasta lainkaan perillä, edes yläasteella?

Voin kertoa salaisuuden. Moni lääkärikään ei ole ottanut koronarokotetta. Eikä ota muitakaan kausirokotteita.

Rokote ei suojaa kuin sinut itsesi, on henkilökohtainen pohdinta ja työssäni näen myös vakavia rokotehaittapotilaita.

T. Sairaanhoitaja, rokottamaton

Valehtelet.

Etkö häpeä.

Vierailija
40/132 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsen A vaihtoehdon. Luotan enemmän rokotettuun hoitajaan, koska on vastuunsa tunteva ihminen.

B:n rokottamattomuus kertoo vastuuttomuudesta, joten miksi uskoisin hänen elävän muutenkaan vastuunsa tuntien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi