Henna, 24, on yksi rokottamattomista hoitajista
Iltalehdessä tänään: Henna Hänninen kertoo, että ei ole rokotevastainen, mutta kokee, että ei ole vaarassa sairastua vakavaan koronamuotoon, kun on nuori, terve, ei ylipainoinen eikä tupakoi.
Hyvä näin.
Mutta HEI haloo: samaHenna on töissä lähihoitajana.
Ketkäköhän ne ovat, joita Henna hoitaa?
Tietenkin hoitoa tarvitsevat: yleensä sairaat, heikot, heiveröiset - vanhat?
Käsittämätöntävastuuttomuutta olla hoitoalalla ja kuljettaa viruksia mukanaan.
Minä en vähempää voi välittää, jos "Hennat" itse saavat vakavia tautimuunnoksia, mutta että tahallaan kulkevat tartuttamassa muita?
Ei mene kaaliin ei.
Toivottavasti työnantajat selvittävät ketkä ovat rokottamattomat ja huolehtivat siitä, että "Hennat" jäävät pois ihmisten ilmoilta vaikkapa pesemään kotihoidon pyykkiä ja viikkaamaan lakanoita.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitaja vanhuspuolella. En voi sietää näitä rokottamattomia hoitajia. Täysin edesvastuutonta toimintaa. Luvat pois näiltä hoitajilta, jotka eivät välitä hoidettavistaan, vaan levittävät tauteja.
Otetaan vaan luvat pois rokottamattomilta hoitajilta. Silloin vanhukset kuolevat nälkään, kun kukaan ei tule heitä ruokkimaan kun 30% hoitajista poistuu jo nyt hyvin ohuesta työntekijärivistöstä. Lopputulos on sama, mummot jäävät ilman hoitoa. Nyt on uutisoitu, että muillakin aloilla on hyvin töitä joten vaikka puolet hoitajista potkittaisiin kortistoon, he työllistyisivät kyllä ajan mittaan muillekin aloille.
Jaa- oletko siis sitä mieltä, että on parempi lähettää tautia levittävät rokottamattomat hoitajat paikalle tappamaan mummot? Just. joo.
Ja koko tautiakaan ei olisi enää kiertämässä maailmassa jos te rokotevastaiset tai koronaan uskomattomat ette olisi hampaat irvessä täällä levittämässä tautia aina uusiin ja uusiin variantteihin. Ei heru ymmärrystä.
Miksi sä et tajua, että rokote EI estä tartuntaa? Olen itsekin kahteen kertaan rokotettu eli älä tule sönköttämään, että olen rokotevastainen.
t:Lähihoitaja vanhustyössä
Totta kai kaikki tajuaa ettei rokote estä tartuntaa 100% mutta jos saa tartunnan, tauti on lievempi. Paljon lievempi.
Aina löytyy joitain poikkeuksiakin mutta tuohon voi luottaa, ettei taudin pahin muoto tule jos on kaksi rokotusta.
Ihmisen vastustuskykyyn vaikuttaa kokonaisuutena kaikki muut sairaudet, kuten krooniset vakavat sairaudet. Niitä on useita. Siksi muutamia kaksi kertaa rokotettuja päätyy myös tehohoitoon.Sen huonokuntoisen vanhuksen kannalta on ihan sama vaikka hänet tartuttanut hoitaja olisi sairastanut lievän muodon. Siihen ei paljon tarvita, että huonokuntoinen ihminen kuolee.
Paljon puhutaan eutanasiasta ja kuinka ei ikinä itse toivoisi päätyvänsä vanhusten hoitolaitokseen tekemään hidasta kuolemaa. Silti nyt heille toivotaankin monta laitosvuotta lisää. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin tyrmistyneenä ihmetellä miten jotkut ihmiset olla niin typeriä, tietämättömiä ja suorastaan vainoharhaisen vihamielisiä ihan normaaleja terveitä kanssaihmisiä kohtaan. Rokottamattomat eivät ole mitään spitaalisia jotka tartuttavat automaattisesti jokaiseen tappavan koronan, ja rokotettu tartuttaa ihan yhtä lailla ja mahdollisesti enemmänkin, syistä jotka tässäkin ketjussa on jo kerrottu, ja todisteena sekin että Suomessa on ollut viime aikoina enemmän koronaa kuin ikinä vaikka jo 80% on rokotettu. Piti tulla laumasuojaa jo 60%:ssa, ei ole näkynyt ja puheet laumasuojasta onkin loppuneet täysin. Tilanne ei myöskään muutu mihinkään vaikka rokotekattavuus nousisi 90%, ja pian tuplarokotetut lasketaan nekin rokottamattomiksi kuten ainakin Israelissa on jo, kun suoja heikkenee nopeasti.
Ei ole vainoharhaa, ei ole kyse spitaalisista vaan siitä, että jos jätät ottamatta rokotteen olet osana jatkamassa tätä turhaa pandemiaa, joka olisi loppunut alkuunsa, jos vaan sinä ja sinun kaltaisesi olisivat heti alkuun ymmärtäneet olla sen vaivaisen kolme viikkoa hissukseen. Mutta ei, te hilluitte huutamassa pitkin katuja että "meillä on oikeus ja minä-minä-minä". Joten tuhositte sen helpoimman tavan selvitä tästäkin pandemiasta.
Ettekö ymmärrä hävetä?
Ette näköjään.
Höpö höpö, enkä häpeä mitään koska ei ole yhtään mitään hävettävää. Sinun pitäisi hävetä kun suostut ihan mihin tahansa pompotteluun ja vaadit muitakin suostumaan. Enkä ole hillunut pitkin katuja huutelemassa mitään eikä ole kukaan muukaan. Ja vaikka olisikin niin mitä sitten? En käy edes baareissa tai muutenkaan massatapahtumissa. Olen ollut täysin terve koko ajan ja niin on kaikki läheisetkin, maskia käyttänyt kerran viisi minuuttia koemielessä. Korona ei rokotuksilla ole katoamassa yhtään mihinkään kuten ei muutkaan vastaavat nuhataudit, ja tämä "pandemia" ei ole missään vaiheessa edes oikeasti täyttänyt lähellekään pandemian kriteerejä sen enempää kuin kausiflunssat joka vuosi. Ihan THL:n omia kriteerejä. Kokonaiskuolleisuus ei ole noussut yhtään. Ruotsissa ja Norjassa osataan suhtautua tähänkin asiaan paljon sivistyneemmin kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi vaihtoehto teitä hoitamaan?
A. Rokotettu normaalisti elävä ja vapaa-aikaansa viettävä hoitaja
B. Rokottamaton rajoituksia noudattava ja ihmisiä vapaa-ajallaan välttelevä hoitaja
Hah hah. Onpa idioottimainen kysymys. Näkis vaan, että sun rokottamaton välttelee ihmisiä.
No esim minä en ole kahteen vuoteen käynyt ravintolassa, baarissa, tapahtumissa tai juhlissa. En edes elokuvissa. Olen rokottamaton, kaupoissa maski, käsidesi aina mukana, en koske ovenkahvoihin jne.
Miksi siis kaikki sairastuu juuri minun takiani? Miksi juuri minä olen se kuka levittää koronaa? Enhän edes käy muualla kuin kaupassa ja töissä.
Voit saada sen tartunnan töistä tai kaupasta, eivät ne mikrobivapaita paikkoja. Jos sairastut, sinä olet todennäisemmin se, joka joutuu sairaalahoitoon rokottamattomana ja viet tilaisuuden joltain toiselta saada tarvitsemaansa hoitoa, koska resurssit ovat rajalliset.
Vierailija kirjoitti:
Se, että täysin rokotettu tartuttaisi on mahdollista mutta todennäköisyys on pienempi.
Jos rokote tehoaa kuten väitetään, rokotettuja oireettomia tai vähäoireisia viruksen kantajia on moninkertaisesti rokottamattomiin oireettomiin ja vähäoireisiin verrattuna. Niinpä riskiryhmäläinen saa viruksen todennäköisemmin rokotetulta virusta levittävältä lähihoitajalta tai muulta ihmiseltä, johon hän on kontaktissa. Olisi perusteltua, että erityisesti rokotetut saavat olla kontaktissa hoidettaviin, läheisiin tai muihin ihmisiin tapahtumissa vain negatiivisen testituloksen annettuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitaja vanhuspuolella. En voi sietää näitä rokottamattomia hoitajia. Täysin edesvastuutonta toimintaa. Luvat pois näiltä hoitajilta, jotka eivät välitä hoidettavistaan, vaan levittävät tauteja.
Otetaan vaan luvat pois rokottamattomilta hoitajilta. Silloin vanhukset kuolevat nälkään, kun kukaan ei tule heitä ruokkimaan kun 30% hoitajista poistuu jo nyt hyvin ohuesta työntekijärivistöstä. Lopputulos on sama, mummot jäävät ilman hoitoa. Nyt on uutisoitu, että muillakin aloilla on hyvin töitä joten vaikka puolet hoitajista potkittaisiin kortistoon, he työllistyisivät kyllä ajan mittaan muillekin aloille.
Jaa- oletko siis sitä mieltä, että on parempi lähettää tautia levittävät rokottamattomat hoitajat paikalle tappamaan mummot? Just. joo.
Ja koko tautiakaan ei olisi enää kiertämässä maailmassa jos te rokotevastaiset tai koronaan uskomattomat ette olisi hampaat irvessä täällä levittämässä tautia aina uusiin ja uusiin variantteihin. Ei heru ymmärrystä.
Miksi sä et tajua, että rokote EI estä tartuntaa? Olen itsekin kahteen kertaan rokotettu eli älä tule sönköttämään, että olen rokotevastainen.
Totta kai kaikki tajuaa ettei rokote estä tartuntaa 100% mutta jos saa tartunnan, tauti on lievempi. Paljon lievempi.
Aina löytyy joitain poikkeuksiakin mutta tuohon voi luottaa, ettei taudin pahin muoto tule jos on kaksi rokotusta.
Ihmisen vastustuskykyyn vaikuttaa kokonaisuutena kaikki muut sairaudet, kuten krooniset vakavat sairaudet. Niitä on useita. Siksi muutamia kaksi kertaa rokotettuja päätyy myös tehohoitoon.Sen huonokuntoisen vanhuksen kannalta on ihan sama vaikka hänet tartuttanut hoitaja olisi sairastanut lievän muodon. Siihen ei paljon tarvita, että huonokuntoinen ihminen kuolee.
Paljon puhutaan eutanasiasta ja kuinka ei ikinä itse toivoisi päätyvänsä vanhusten hoitolaitokseen tekemään hidasta kuolemaa. Silti nyt heille toivotaankin monta laitosvuotta lisää. Hmm.
Anteeksi kuinka?
Oletko sinä siis se henkilö joka määrittelee, kuinka kauan heikko vanhus hoitolaitoksessa saa elää?
Me jotka olemme eutanasian puolella emme todellakaan halua itse määrätä, milloin vaikkapa tartuttaa johonkin vanhaan ihmiseen virus, jotta tuo voisi kuolla pois kitumasta. Eutanasialla minä ja sinä voimme itse määritellä milloin elämämme on liian kivuliasta elämisen arvoiseksi. Sinä et ole jumala joka määrää minun elämästäsi. Ymmärrätkö?
Tarpeeksihan on puhuttu hoivalaitoksien "enkeleistä" jotka luulevat tekevänsä palveluksen tappaessaan vanhuksia ja vammaisia. Ymmärrä nyt että tuo on rikos ja siitä saat rangaistuksen. Joka on Suomessa aivan liian lyhyt.
Googlaa "kauhtutkimus ruotsissa" tuskin kukaan enää vapaaehtoisesti tuota kamaa hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että täysin rokotettu tartuttaisi on mahdollista mutta todennäköisyys on pienempi.
Jos rokote tehoaa kuten väitetään, rokotettuja oireettomia tai vähäoireisia viruksen kantajia on moninkertaisesti rokottamattomiin oireettomiin ja vähäoireisiin verrattuna. Niinpä riskiryhmäläinen saa viruksen todennäköisemmin rokotetulta virusta levittävältä lähihoitajalta tai muulta ihmiseltä, johon hän on kontaktissa. Olisi perusteltua, että erityisesti rokotetut saavat olla kontaktissa hoidettaviin, läheisiin tai muihin ihmisiin tapahtumissa vain negatiivisen testituloksen annettuaan.
Puhut kuin 60-70 -luvun kommunisti. Sekoat omiin sanoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Haista home, sinä olet rokotelobbari! hahhaa
Eikös ne rokotetut ihan samalla lailla levitä sitä koronaa kuin rokottamattomat? Itseään sillä rokotteella suojaa, sekä terveydenhuollon kantokykyä ja yhteiskunnan sujuvaa toimintaa. Mutta pakko rokotetta ei ole ottaa, eikä se niihin vanhuksiin vaikuta onko hoitaja rokotettu vai ei.
Lähihoitajan palkka on niin huono, että ei kai heiltä nyt voida vaatia että onnettoman palkan, raskaan työn ja rankkojen työaikojen lisäksi heillä ei tulisi olla edes oikeutta päättää omasta kehostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan vakavasti harkita, että kieltäydyn hoitamasta rokottamattomia. Olen yksityinen ammatinharjoittaja ja siten pystyn valitsemaan hoitooni tulevat. Miksi ottaisin riskin saada koronan ihmiseltä, jolla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta. Minullakin on valinnanvapaus, kuten vielä on heilläkin jotka eivät ota rokotetta.
Sinähän se työssäsi kohtaat eri ihmisiä ja siten sinulla on suurempi riski saada ja levittää tautia eteen päin. Vaikka jokainen asiakkaasi olisi rokotettu.
Käytän potilastyössäni ffb3-luokan hengityssuojainta.
Hemmetti kun ottaa päähän nuo rokottamattomat työkaverini. Meillä niitä on muutama ja kenenkään äidinkieli ei ole suomi. Olen itse menossa riskiryhmään kuuluvana ottamaan 3. Koronarokotteeni parin viikon päästä. Hoitoalan ihmisenä ihmettelen tätä tietämättömyyttä ja tyhmyyttä.
Meillä on osastolla puolet hoitajista rokottamattomia. Itse olen rokotettu 3 kertaa, mutta jokainen päättäköön itse ottaako vai ei.
Meillä on vierailukielto osastolla ja siltikin korona on tänne päätynyt. Osaston lääkärimmekin sanoi että todennäköisesti rokotettu hoitaja on tuonut koska kukaan rokottamaton ei ole sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen vastustuskykyyn vaikuttaa kokonaisuutena kaikki muut sairaudet, kuten krooniset vakavat sairaudet. Niitä on useita. Siksi muutamia kaksi kertaa rokotettuja päätyy myös tehohoitoon.
Lakatkaa nyt jo jauhamasta tätä basua että rokotettu saa lievemmän taudin. Tiedättekö mitä? Sitä ei voi mitenkään todentaa! Kerron anekdootin tuttavapiiristämme. Kaksi rokottamatonta ja yksi rokotettu saivat kaikki koronan. Jokaisella kuumeilua kesti kaksi viikkoa ja sitten alkoi toipuminen. Aivan samat kestot säryissä ja yskässä ja kaikessa. Toki löytyy niitä joiden mielestä tuplarokotettu olisi ollut vähintään teholla ilman rokotteitaan.
Mistä se rokotettu tietää että millainen tauti olisi muuten ollut? Teihin on vaan lonbaus uponnut ja isosti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on osastolla puolet hoitajista rokottamattomia. Itse olen rokotettu 3 kertaa, mutta jokainen päättäköön itse ottaako vai ei.
Meillä on vierailukielto osastolla ja siltikin korona on tänne päätynyt. Osaston lääkärimmekin sanoi että todennäköisesti rokotettu hoitaja on tuonut koska kukaan rokottamaton ei ole sairastunut.
No huppista. Mitenköhän se korona osui sinne? Siis eeeeihän siksi, että puolet teistä on rokottamattomia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen vastustuskykyyn vaikuttaa kokonaisuutena kaikki muut sairaudet, kuten krooniset vakavat sairaudet. Niitä on useita. Siksi muutamia kaksi kertaa rokotettuja päätyy myös tehohoitoon.Lakatkaa nyt jo jauhamasta tätä basua että rokotettu saa lievemmän taudin. Tiedättekö mitä? Sitä ei voi mitenkään todentaa! Kerron anekdootin tuttavapiiristämme. Kaksi rokottamatonta ja yksi rokotettu saivat kaikki koronan. Jokaisella kuumeilua kesti kaksi viikkoa ja sitten alkoi toipuminen. Aivan samat kestot säryissä ja yskässä ja kaikessa. Toki löytyy niitä joiden mielestä tuplarokotettu olisi ollut vähintään teholla ilman rokotteitaan.
Mistä se rokotettu tietää että millainen tauti olisi muuten ollut? Teihin on vaan lonbaus uponnut ja isosti.
No juu, kerropa sinä noita satuja enemmänkin! Ei ole järkeä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huppista. Mitenköhän se korona osui sinne? Siis eeeeihän siksi, että puolet teistä on rokottamattomia!
Kaikki joutui osastolla testiin joilla ei ollut rokotusta ja kenelläkäön ei todettu koronaa. Mieti sitä. Rokotettuja ei testattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan vakavasti harkita, että kieltäydyn hoitamasta rokottamattomia. Olen yksityinen ammatinharjoittaja ja siten pystyn valitsemaan hoitooni tulevat. Miksi ottaisin riskin saada koronan ihmiseltä, jolla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta. Minullakin on valinnanvapaus, kuten vielä on heilläkin jotka eivät ota rokotetta.
Sinähän se työssäsi kohtaat eri ihmisiä ja siten sinulla on suurempi riski saada ja levittää tautia eteen päin. Vaikka jokainen asiakkaasi olisi rokotettu.
Käytän potilastyössäni ffb3-luokan hengityssuojainta.
Hah hah.
Odotan sitä hetkeä, että Suomi siirtyy sivistysvaltioiden joukkoon. Toivottavasti pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen alakoululainenkin tiedä, että tartuttavuus on korkeimmillaan juuri ennen kuin itse sairastuu. Sitten kun on itse sängyn pohjalla on liian myöhäistä alkaa suojella muita.
Käsittämätöntä vastuuttomuutta.
Tämä edelleen koskee niin rokotettuja, kuin rokottamattomiakin.
Rokottamaton sentään saa jonkinlaisia oireita, kun taas rokotettu ei välttämättä mitään.
Rokotettu perusterve nuori henkilö tuskin edes sairastuu. Eli tartuttavuus ja viruksen eritys jäävät vähäisiksi.
Entä mummo ja sen kaverit, joilla ei ole hyvää immuniteettia?
Sinäpä sen sanot!
Onneksi on maita kuten Italia ja nyt Saksa, joissa rokottamattomuus ei ole enää yksityisasia.
Minusta olisi korkea aika ilmoittaa, miten rokottamaton pannaan korvaamaan kustannukset, jotka syntyvät hänen tartuttaessaan muita "tietämättään" viruksilla. Pitäisi olla myös olla kaksi erilaista hoitojonoa: hoitopaikat rokotetuille ja hoitopaikat rokottamattomille. Rokottamattomat hoidetaan vain, jos resurssit riittävät sen jälkeen kun rokotetut on hoidettu.
Kyllä. Kuulostaa julmalta, mutta miksi rokottamaton edes haluaisi hoitopaikan kun kerta muutenkin on sitä mieltä, ettei hänellä ole riskiä sairastua vakavasti?
Eri hoitojonot lihaville, tupakoiville, liikuntaa harrastamattomille, alkoholinjuojille, heille joilla huonot geenit.
Eikö kaikille olisi hyvä ratkaisu, että rokottamattomat hoitajat hoitaisivat rokottamattomia potilaita ja rokotetut hoitajat rokotettuja potilaita.
Tiedän kyllä, ettei ole realistinen vaihtoehto.