Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hitto että tää työttömyys ahdistaa!!!

Vierailija
20.01.2015 |

Olen ollut vasta 1,5 kk työttömänä mutta tuntuu että pää hajoaa! Olen ollut kahdesti oma-aloitteisesti työtön... Ekalla kerralla irtisanouduin itse kamalasta työstä ja olin 3 kk työtön, toisella kerralla sain potkut yt-neuvotteluissa, mutta ehdin olla vain 3 viikkoa työtön. ( ja silloinkin ahdisti jo ihan pirusti ) Tämä työllisyystilanne on niin järkyttävä että se lisää tuskaa. Moni joka on ollut työttömänä on kuitenkin saanut työpaikan suht nopeasti... Olen toki tosi iloinen heidän puolestaan, mutta kun linkedin:issä tulee päivityksiä miten on aloitettu uusi työ, niin mahassa kouraisee että koska voin omalle kohdalle kirjoittaa jotain muuta kuin " looking for new job opportunities". Voi hitto tää työttömyys on perseestä... Ei mulla muuta :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terminologiaa: potkut annetaan työntekijästä johtuvista syistä. YT:issä annetaan kenkää. Ap ja muut yt:issä pihalle potkitut, saitte kenkää; ette potkuja. Tässä on iso ero.

Vierailija
22/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saithan viimeksikin työtä, joten kai se nytkin on mahdollista. Elähän luovuta. Mikä ala?

Kaupallinen koulutus, asiatuntijatehtävissä teollisuudessa yli 15v. Nyt ikää 43v, olenko liian vanha jo 😞

Et ole liian vanha. Miehelle taitaa olla kuitenkin parempi ikä tuo. Oletko mies vai nainen?

Olen itse 42 v. nainen, ja huolettaisi työttömäksi jääminen. Uskoisin silti jotain löytäväni, koska on kokemusta ja osaankin jotain. Useita koulutuksia olen hankkinut.

Nainen olen... koulutus on, kielitaitoa ja vuosien kokemus mutta niin vaan tunnun olevan ylijäämää työmarkkinoilla. 😞

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:51"]

Odota kun olet 25 vuotta työttömänä kuten minä, ahdistaakohan sua sitten? palstan mukaan kun ei tietenkään saa ahdistaa. t.ammattivalittaja

25v työttömänä on jo ihan oma moka. Siinä välissä olisit opiskellut vaikka aivokirurgiksi, tai no, ihan miksi muuksikin tahansa. Olisit voinut muuttaa jo monta kertaa paremmille työapajille tai perustaa oman yrityksen. Oikeasti, ymmärrän vielä sen että ehkä vuosi, max 2 etsitään oman alan töitä omalta alueelta, mutta jos parin vuoden työttömyydenkään jälkeen ei mitään töitä ole näkyvissä niin on ihan silkkaa typeryyttä olla joko uudelleenkouluttautumatta, jatkokouluttautumatta tai muuttamatta johonkin missä töitä on.  no eihä tuo ämmä voi opiskella ku on oppimisvaikeuksia, koulufobiaa, syöpää, adoptioon annettuja lapsia joiden uusiovanhemmat vittuilee ja kaikki pilkkaa köyhyydestä jne.

Vierailija
24/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää että entisistä työkavereistani moni on saanut työpaikan. Mutta kun ei osaa kirjoittaa kauniita hakemuksia, CV on tyly lista, parissa haastattelussa olen ollut suorastaan yliasiallinen niin ei pääse "tekijäluonne" esiin...

Kyllä suorastaan vituttaa nähdä että vähemmän osaavat pääsevät duuniin mutta itse ei pääse koska HR-tädit eivät tykkää minusta. No en minäkään ole koskaan heistä tykännyt...

Vierailija
25/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työttömyyden sinänsä tarvitse olla ahdistavaa edes? On tietysti ymmärrettävää jos ahdistuu esim. toimeentulon vuoksi mutta pelkästään sosiaalisen vertailun vuoksi on turha ahdistua, työttömyyshän on niin yleistä nykyisin, oli sitten melkein minkälainen koulutus tahansa. En tarkoita että "onpas kivaa" olla työtön mutta ehkä ahdistus ei myöskään edistä tilannetta.

Vierailija
26/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai työttömyyden sinänsä tarvitse olla ahdistavaa edes? On tietysti ymmärrettävää jos ahdistuu esim. toimeentulon vuoksi mutta pelkästään sosiaalisen vertailun vuoksi on turha ahdistua, työttömyyshän on niin yleistä nykyisin, oli sitten melkein minkälainen koulutus tahansa. En tarkoita että "onpas kivaa" olla työtön mutta ehkä ahdistus ei myöskään edistä tilannetta.

Niin on yleistä kyllä, mutta omassa ystäväpiirissäni ei ole YHTÄÄN työtöntä itseni lisäksi. Ja yritän kyllä olla ahdistumatta koska tiedän että se ei auta mitään mutta ei se mieli niin vaan tottele 😞

Vierailija
27/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hae sinne Uudenkaupungin autotehtaalle.

Vierailija
28/30 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitä osaamista. Opiskele.

Tsemppiä :)

Vierailija
29/30 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä talous on kuopassa Suomessa.. pahemmassa kuin moni edes tajuaa. Nostan sen takia, että ainakin itse olen pari kertaa meinannut tulla jo hulluksi. Tässä voi mennä vuosia, että tilanne korjaantuu ja työpaikat lisääntyvät vielä hitaammin. Uudelleenkoulutus..?? Millä rahalla ja resursseilla? Kaikilla ei oo samat lähtökohdat asioihin.. Älkää sortuko vääntämään sellaisten kanssa jotka ovat yksinkertaisia ymmärtämään muuten kuin omasta näkökulmasta. 

Olen tekevää sorttia, mutta nyt tilanne on niin huono, että ei meinaa löytää edes montaa osa-aikaista työtä. Ja asutaan loukussa vähän syrjässä mistä ei sitten niin vaan pääse töihin. Auto pitää olla ja sen hajoaminen tietää usein palkattomia päiviä. Enää ei riitä että toisella on työ. Jos kaikki viedään alta yhtäkkiä niin ne vaan viedään. Tämän piti olla unelma kämppä,. mutta se muuttuikin kauhuksi. Valitettavasti.

Se joka ei samoissa saappaissa ole niin ei ymmärrä. Joutunut parille ihmiselle vääntämään ja kuullut ties mitä saarnaa. Itseltään on todellisuus varmaan mennyt. Sitten nää sossun täyselätit jotka tienaa lapsilla. Muuten niistä ei ois mihinkään. Jos ihminen ei ymmärrä, se ei vaan ymmärrä. Onhan se raskasta, mutta aina löytyy se joka ymmärtääkin. 

Kyllä tässä on itsensä maailmasta poistamista miettinyt puolisen vuotta. Kuukausi kuukaudelta menee sinne suuntaan enemmän ajatukset. Jos sen päätän, kukaan ei voi estää. 

Vierailija
30/30 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä talous on kuopassa Suomessa.. pahemmassa kuin moni edes tajuaa. Nostan sen takia, että ainakin itse olen pari kertaa meinannut tulla jo hulluksi. Tässä voi mennä vuosia, että tilanne korjaantuu ja työpaikat lisääntyvät vielä hitaammin. Uudelleenkoulutus..?? Millä rahalla ja resursseilla? Kaikilla ei oo samat lähtökohdat asioihin.. Älkää sortuko vääntämään sellaisten kanssa jotka ovat yksinkertaisia ymmärtämään muuten kuin omasta näkökulmasta. 

Olen tekevää sorttia, mutta nyt tilanne on niin huono, että ei meinaa löytää edes montaa osa-aikaista työtä. Ja asutaan loukussa vähän syrjässä mistä ei sitten niin vaan pääse töihin. Auto pitää olla ja sen hajoaminen tietää usein palkattomia päiviä. Enää ei riitä että toisella on työ. Jos kaikki viedään alta yhtäkkiä niin ne vaan viedään. Tämän piti olla unelma kämppä,. mutta se muuttuikin kauhuksi. Valitettavasti.

Se joka ei samoissa sa

Nykyhallituksen tavoite. Rikkaat rikastuu ja köyhät kuolee pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi