Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun jotkut ihmiset harventaa hiusten pesukin väliä, niin mitä hyötyä siitä on?

Vierailija
06.11.2021 |

Olen kuullut jopa kehuja, ettei tarvitse pestä kun kahdesti viikossa. Miksei?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahka tottuu ja rasvoittuu hitaammin

Vierailija
2/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyjä? Säästyy vettä, kemikaaleja, hiusten kunto, aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan sinä totut niihin likaisempiin hiuksiin ;)

Vierailija
4/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt, jos alat vänkäämään? Sama se on minulle, en sitten kerro enempää.

Vierailija
5/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon ja hiuspohjan rasvoittuminen on geeneistä kiinni. Ei naamaakaan yleensä kehoteta jättämään pesemättä, jotta se ei rasvoittuisi. Sopivilla tuotteilla voit peseytyä joka päivä, päästä varpaisiin.

Vierailija
6/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en minäkään ymmärrä miksi sitä päänahkaa pitäisi pestä harvemmin kuin muuta kehoa. Kyllä se likaantuu ja tulee rasvaa ja muuta likaa ympäristöstä. Ei ne hiukset pesua usein kaipaa, mutta päänahka kyllä. Siinä missä muukin keho. Ja kaikilla ei tosiaankaan totu, jos sulla on ongelmana rasvoittuva iho, ei siihenkään sanota, että älä pese naamaasi koko viikkoon, kyllä se tottuu. Siihen vaan tarvitsee oikeat aineet. Ja lukekaa seborreasta, se vaivaa aika monia.

Vierailija
7/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt, jos alat vänkäämään? Sama se on minulle, en sitten kerro enempää.

En ole ap, miksi luulet etteivät ketjuun voi muut vastata? En vänkää enkä kiellä kokemustasi, mutta tieteellistä pohjaa sille ei ole. Eikä mitään erityistä syytä olla pesemättä silloin kun hiuspohja pesua vaatii.

Vierailija
8/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo pari kertaa viikossa ole mitään. Näillä kiihkeimmillä pesuvälin harventajilla on tavoitteena lopettaa hiusten pesu suunnilleen kokonaan. Hyi hele.

Nämä ihmiset tottuvat omaan hajuunsa tai eivät kai alun alkaen haista omaa päätään.

Millähän logiikalla päänahka alkaa pesemättömyyden takia pysyä itsestään puhtaana? Ei tuo perustu mihinkään. Ei ne kainalot tai muukaan iho niin toimi. Jos ei pese, on likainen.

En ymmärrä, mitä pahaa on hiusten pesemisessä. Ei siitä sen kummempaa kemikaalikuormaa tule kuin saippuastakaan. Joka tapauksessa mieluummin elän puhtaana ja raikkaana.

Vierailija
9/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos lutraat päähäsi muotoiluaineita, kuivashampoota jne., on syytä pestä usein. Enemmän se vaikuttaa negatiivisesti, jos annat kaiken töhnän muhia päänahassa.

Vierailija
10/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyötyjä? Säästyy vettä, kemikaaleja, hiusten kunto, aikaa.

Säästyy vettä?! Oikeasti? Siis suomalainen vetää vessanpöntöstä alas juomakelpoista vettä joka huuhtelulla ja sinä päätät alkaa säästää siten, etten pese hiuksia. Se on yksi itikan pieru, mitä tukan pesuun kuluu viikossa vettä.

Vierailija
11/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihon ja hiuspohjan rasvoittuminen on geeneistä kiinni. Ei naamaakaan yleensä kehoteta jättämään pesemättä, jotta se ei rasvoittuisi. Sopivilla tuotteilla voit peseytyä joka päivä, päästä varpaisiin.

Ei ole sellaisia tuotteita tullut vastaan, että voisin kuivan päänahan tai kiharat houkset pestä päivittäin.

Vierailija
12/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa naamaan ei kehoteta koskemaan yhtään enempää kuin on tarvis. Itse en varsinaisesti pese sitä, toki kastuu suihkussa. Saan kyselyitä, että miten ihoni on niin hyvässä kunnossa.

Vierailija
13/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen urbaanilegenda kiersi aiemmin, että päänahka kuivuu, jos sitä pesee liian usein. Minä pesen pelkällä vedellä joka aamu ja pari kertaa viikossa shampoolla. Ei ole vielä päänahka kuivunut. En käytä hiuksiin muotoilutuotteita, joten vedellä huuhtaisten lähtee hiki.

Vierailija
14/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun pesemään hiukset joka päivä ja onhan se rasittavaa. Ja uskon kyllä että olen totuttanut hiukset tai päänahan siihen. Ja voi olla että ne mun käyttämät aineetkin on vääränlaisia ja aiheuttaa sitä rasvoittumista. En vaan pysty olemaan pesemättä, kun ällöttää, enkä jaksa vihkiytyä aiheeseen siinä määrin että pääsisin selvyyteen mikä shampoo olisi parempi, ettei tarvitse pestä niin usein. 

En minä kasvojakaan joka päivä millään pesuaineella pese eikä ne siitä tunnu mitenkään kärsivän. Vartaloa pesen saippualla aniharvoin, yleensä vaan kainalot pesen saippualla. Niin miksi pitää sitten itseään piinata hiustenpesulla? Silkkaa laiskuutta ja saamattomuutta, ei jaksa nähdä vaivaa että pääsisi pesukierteestä pois.

Vierailija
15/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Säästyy aikaa, tietenkin. En käy suihkussa, jos hiuksia ei tarvitse pestä (tai en ole liikkunut hikeen saakka).

Vierailija
16/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan ennen hiukset rasvoittuivat paljon nopeammin. Nyt voin helposti olla niin että pesen vain kahdesti viikossa, sekin vaikuttaa, että vaihdevuosien takia on hormonitoiminta laantunut.

Vierailija
17/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan ennen hiukset rasvoittuivat paljon nopeammin. Nyt voin helposti olla niin että pesen vain kahdesti viikossa, sekin vaikuttaa, että vaihdevuosien takia on hormonitoiminta laantunut.

Käyn kyllä suihkussa päivittäin.

Vierailija
18/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kyllä suihkussa päivittäin.

Niin että peset ihon päivittäin muualta muttet päänahasta? Tiesit varmaan, että päänahka on myös ihoa? Itse asiassa se altistuu enemmän esim. pienhiukkasille kuin muut alueet ihosta. Päänahka hikoilee kuten varpaat, nivuset tai kainalot, koska siinä on paljon hikirauhasia.

Vierailija
19/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tukka huonoon kuntoon, jos pesen päivittäin.

Vierailija
20/60 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se ihmetyttää myös meitä kampaajia. Hienotunteisia yleensä ollaan, mutta monella esim. hilseongelma helpottaisi, kun sen päänahan pesisi riittävän usein. Hilse on nimittäin useimmin merkki tulehtuneesta päänahasta, joka tuottaa liikaa talia. Miten se päänahka sitten pääsee siihen tilaan. Yleisin syy: hiivojen lisääntyminen, siis yksinkertaisesti normaali rasva on hyvä alusta hiivojen lisääntymiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi