Millainen ihminen NAUTTII työttömän pilkkaamisesta?
Lukekaa nyt työttömien haukkujat jumalauta tämä tiedosto, alusta loppuun.
Mikä teitä oikein vaivaa?
Kommentit (186)
Kerro sinä kuka nauttii? Minun ystäväni, sukulaiseni, tuttavani eivät hauku.
Älä vaan sano, että suivaannuit jostain kommentista täällä!!! Tässä provoilun ja liioittelun mestassa.
Harmi, että missään ei ole listaa yrityksistä, jotka on palkanneet lisää väkeä. Nytkin on työpaikkoja, joihin kukaan ei viitsi tulla, koska matkaa liikaa (yli 1 km bussipysäkiltä), palkka liian pieni (13 e/h), työ alkaa liian aikaisin (klo 7.30) ja vaaditaan oma-aloitteisuutta.
Ei näitä tosissaan, ei täällä kukaan varmaan työssäkäyvä ole. Kaikki joutilaat täällä kököttää, osa vielä nukkuu.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:45"]
Harmi, että missään ei ole listaa yrityksistä, jotka on palkanneet lisää väkeä. Nytkin on työpaikkoja, joihin kukaan ei viitsi tulla, koska matkaa liikaa (yli 1 km bussipysäkiltä), palkka liian pieni (13 e/h), työ alkaa liian aikaisin (klo 7.30) ja vaaditaan oma-aloitteisuutta.
[/quote]
mikset mene, tai suosittele tuttavallesi?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:37"]
Lukekaa nyt työttömien haukkujat jumalauta tämä tiedosto, alusta loppuun.
[/quote]
Kirjoituksesta päätellen olet sivistymätön/kouluttamaton. Olisit opiskellut niin sinullakin olisi ehkä työ.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:47"]
[/quote]
mikset mene, tai suosittele tuttavallesi?
[/quote]
Minulla on jo työpaikka (vuorotyö) ja tuttavat on töissä hekin. Jokainen työtön tuttavapiirissä on työllistynyt oma-aloitteisesti alle kuukaudessa omalle alalleen.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:52"]
Minulla on jo työpaikka (vuorotyö) ja tuttavat on töissä hekin. Jokainen työtön tuttavapiirissä on työllistynyt oma-aloitteisesti alle kuukaudessa omalle alalleen.
[/quote]
Kumma, että nämä suu vaahdossa jumalautaa hokevat av-mammat ei työllisty.. :)
Eikä tuolla listalla ollu kuin julkkikset. Minä ja mieheni puututtiin.
Kyllähän se hyljeksintä alkaa heti yyteitten jälkeen jo omalla työpaikalla. Työnsä säilyttäneet kääntää kirjaimellisesti selkänsä.
Helpompaa oli aikaisemmassa työssä lähtee usean muun kanssa. Nyt sopeutustoimet koski vain minua, työpaikan pienituloisinta. Onhan se sinällään hyvä, että pieni palkkani pelasti yrityksen. Ja johtajat, jotka huonolla osaamisellaan vieneet asiat huonoon jamaan, vaan jatkavat johtajanpalkkojensa nostamista. Ja kohta taas sopeutettava ja siitä seuraavaksi pieniliksasimmasta. Tietty. Minä en häpeä, tein oman työni paremmin kuin pomoni omansa. Silti minä kärsin. Elämä on.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:56"]
[/quote]
[/quote]
Kun ei ole koulutusta, osaamista eikä motivaatiota, niin työllistyminen vaikeutuu kummasti.
Ihmiset joilla ei ole todellisuudesta realistista käsitystä, eivät ole itse joutuneet työttömksi, itsekeskeiset, sairaat (henkisesti), omaa egoaan pönkittävät, isin pikkutyttäret ja pojat, mahdollisesti töissä olevat, narsistit, hyväosaiset ja paskiaiset, sellaiset ihmiset nauttivat työttömien ja muiden vähempiosaisten haukkumisesta.
Itse toivon koko sydämestäni, että nämä kusipäät joutuisivat itse työttömiksi ja saisivat kokea mitä se oikeasti on. Tiedän, monia, jotka ovat olleet suuressa äänessä kun itsellä on ollut työpaikka ja sittenmmin on työpaikka kadonnut alta, sen jälkeen ei ole niistä suista kuulunut kriittistä sanaa työttömiä kohtaan.
Muutamalle olen sanonut suoraan millainen kaksinaamainen paskiainen on kyseessä, kun ymmärrärrystä löytyy heti kun se työttömyys sattuikin omalle kohdalle. Lisäksi, näissä suuri osa on olleet juuri näitä "kyllä tekevälle työtä löytyy" ja kaikki on itsestä kiinni. Ei se vaan ole niin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:56"]
[/quote]
[/quote]
Kun ei ole koulutusta, osaamista eikä motivaatiota, niin työllistyminen vaikeutuu kummasti.
[/quote]
Niin. Kun esim. pelkän toimistoapulaisen hommaan vaaditaan min. 3 pätevyyttä; useamman kieln kielenkääntäjän, kirjanpidon, teknikon jne. Ja palkka 1600e/kk.
Eipä tuohon pääse pelkällä 30 vuoden kokemuksella vastaavasta hommasta.
[/quote]
listaa näitä paikkoja tähän ketjuun, tieto tuskin on salaista.
Anna mennä nyt!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:15"]
Anna mennä nyt!
[/quote]
Ohis.
Jos tieto ei ole salaista, niin löydät sen varmaan itsekin. Ei ihme, että on työtön jos ei ole valmiuksia edes googlen käyttämiseen. Kaikki pitäisi tuoda lautasella eteen, tieto ja työpaikka.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:43"]
Anna mennä nyt!
[/quote]
Ohis.
Jos tieto ei ole salaista, niin löydät sen varmaan itsekin. Ei ihme, että on työtön jos ei ole valmiuksia edes googlen käyttämiseen. Kaikki pitäisi tuoda lautasella eteen, tieto ja työpaikka.
[/quote]
Eli mitään tällaisia paikkoja ei olekaan. Olipa yllätys.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:48"]
Anna mennä nyt!
[/quote]
Ohis.
[/quote]
Eli mitään tällaisia paikkoja ei olekaan. Olipa yllätys.
[/quote]
No ei varmasti ole jos niitä ei edes osaa hakea. Nälkäänkin kuolee jos ei osaa syödä.
3 sekunnin googlaamisella...
Suomen pienet ja keskisuuret yritykset aikovat pitää kiinni työntekijöistään epävarmasta taloustilanteesta huolimatta. Tuoreesta barometristä ilmenee, että yrityksistä useampi aikoo palkata lisää työvoimaa kuin antaa potkuja nykyisille.
Suomen Yrittäjien mukaan pienissä yrityksissä yhdenkin työntekijän vähennys leikkaa liiketoimintaa ja vaikeuttaa nousua, kun markkinatilanne aikanaan paranee.
Pk-barometriin vastasi yli 5 000 pientä ja keskisuurta yritystä. Kyselyn teettivät Suomen Yrittäjät, Finnvera ja työ- ja elinkeinoministeriö.
Anna mennä nyt!
[/quote]
Ohis.
[/quote]
Olen ihan työelämässä oleva henkilö, paitsi nyt sairaslomalla. Vakituinen paikkakin on, tosin minunkin työpaikassani on YT:t menneillään. Ihmettelin vain noita antamiasi epämääräisiä tietoja, mikä estää sinua kirjoittamasta firmojen nimiä tänne suoraan? Et muka voi kertoa mitään muita hakusanoja kuin tuon "13 €/tunti". Aika moni työtön tekee tällä hetkellä työtä ilmaiseksi ja olisi kiitollinen saadessan tietää, että missä ovat ne runsaslukuiset työpaikat, joista maksetaan ihan oikeasti palkkaakin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:57"]
Eikä tuolla listalla ollu kuin julkkikset. Minä ja mieheni puututtiin.
Kyllähän se hyljeksintä alkaa heti yyteitten jälkeen jo omalla työpaikalla. Työnsä säilyttäneet kääntää kirjaimellisesti selkänsä.
Helpompaa oli aikaisemmassa työssä lähtee usean muun kanssa. Nyt sopeutustoimet koski vain minua, työpaikan pienituloisinta. Onhan se sinällään hyvä, että pieni palkkani pelasti yrityksen. Ja johtajat, jotka huonolla osaamisellaan vieneet asiat huonoon jamaan, vaan jatkavat johtajanpalkkojensa nostamista. Ja kohta taas sopeutettava ja siitä seuraavaksi pieniliksasimmasta. Tietty. Minä en häpeä, tein oman työni paremmin kuin pomoni omansa. Silti minä kärsin. Elämä on.
[/quote]
Tuo on niin totta, siitä on minullakin omakohtaista kokemusta. Omat hommat ulkoistettiin tilitoimistoon ja minä sain lähteä. Hetkessä osa työkavereista kohteli minua niin kuin minulla olisi joku vaarallinen, tarttuva tauti. Edes huomenta ei voinut minulle enää sanoa. Kyllä se tuntui pahalle.
Itse onneksi työllistyin heti uudelleen eri yritykseen. Minulla kävi tosi hyvä tuuri, kun satuin juuri oikeaan aikaan kysymään sieltä työmahdollisuuksista. Päiväkin myöhemmin vastaus olisi ollut ei. Tuo oli ihan lottovoittoon verrattava asia.
En tiedä oletko sinä nyt työtön, eikä kiinnostakaan, mutta tuon kiroilun voisit lopettaa.