Millainen ihminen NAUTTII työttömän pilkkaamisesta?
Lukekaa nyt työttömien haukkujat jumalauta tämä tiedosto, alusta loppuun.
Mikä teitä oikein vaivaa?
Kommentit (186)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:41"]
Kaikilla työläisillä tuntuu olevan muokan tuuri ja työttömillä av-mammoilla aina huono tuuri. Työllistä itsesi tekemällä tutkimus tästä aiheesta. Miten onni voi jakautua niin selvästi, siinä hyvä aihe tutkimukselle.
[/quote]
Ei kaikki nyt tietenkään tuurista ole kiinni, mutta useammin varmaankin työn saaneella on käynyt hyvä tuuri ja työttömäksi jääneellä huono kuin päinvastoin.
[/quote]
Tuuriahan se, ihmisen pätevyys ja muu ei vaikuta mitään. Nopalla heittävät kenelle on töitä ja kenelle ei.
[/quote]
Kyllä paljon on kiinni siitä, että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Työelämässä on edelleen niin paljon tumpeloita, jotka hoitavat duuninsa vasemmalla kädellä, ja kortistossa vastaavasti fiksuja ja kyvykkäitä tyyppejä.
Vai muuttuvatko esim. yt:n tai konkurssin jälkeen työnsä menettäneet alansa asiantuntijat yhtäkkiä jotenkin pätemättömiksi? Meitä on juuri nyt työttöminä paljon.
[/quote]
Hyville ihmisille käy elämässä hyvin, se on karman laki. Huonoille käy huonosti. On heidän omaa syytään siis tavalla tai toisella jos on joutuneet työttömiksi. Huonoja ihmisiä jossain mielessä kaikki.
Näin se vaan on, se on elämän laki.
[/quote]
tää on totuus. kaikki mun tuntemat kellä menee jotenkin huonosti on jotenkin vajukkeja, vanhoja, rumia, köyhiä tai mts.
[/quote]
Voi lapsi kulta. Sinäkin vanhenet, etkä ainakaan kaunistu siinä prosessissa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:45"]Harmi, että missään ei ole listaa yrityksistä, jotka on palkanneet lisää väkeä. Nytkin on työpaikkoja, joihin kukaan ei viitsi tulla, koska matkaa liikaa (yli 1 km bussipysäkiltä), palkka liian pieni (13 e/h), työ alkaa liian aikaisin (klo 7.30) ja vaaditaan oma-aloitteisuutta.
[/quote]
Harmi ettei noita paikkoja tosiaan täällä ole. Tällä kylällä mihinkään ei ole liian pitkä matka kävellen. Pienemmälläkin palkalla olen töitä tehnyt, ja edellisessä paikassa aamuvuoro alkoi 4.30. Vaan kun ei vaan ole niitä töitä. Siivoojan ja lääkärin paikkoja parit. Harmi ettei kumpaankaan ole koulutusta. Ja kyllä, hain sitä siivoojaan paikkaa, mutta homma kaatui siihen koulutuksen puuttumiseen. Lääkärin paikkaa en kumma kyllä viitsi edes hakea.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:51"]
Tätä ketjua lukiessa herää parikin kysymystä.
Miksi täällä pitäisi antaa pienen yrityksen nimi, joka on palkkaamassa työvoimaa? Juuri niissä on äärimmäisen tärkeää, että työntekijä on ahkera eikä valmiiksi katettua pöytää vaativa henkilö.
Miksi akateemisuutta pitää kokoajan korostaa? Tutkinto on kyllä merkki tehdystä työstä, mutta kuinka monella on kaikki opittu tieto heti mielessä päälimmäisenä vai onko tuo koulutus enemmänkin työkalu tiedon hankkimista varten? Tämä ei siis tarkoita, etteikö normaali rivimies kykenisi samaan tiedonhakuun.
[/quote]
Miksei kukaan työtön vastaa tähän asialliseen kysymykseen? Te vastaatte vain asiattomiin, eikö äly riitä vastata jos joku kysyy asiallisesti?
[/quote]
Miksikö pitäisi antaa pienen yrityksen nimi, no jos vaikka siksi, että se pieni työntekijää tarvitseva yritys ja työnhakija kohtaisivat, oletko koskan kuullut sellaisesta mahdollisuudesta?
Sinun ajatusmaailmallasi näillä yrityksillä pitäisi olla taito löytää ne haluamansa työntekijät sitten ilman sen kummempaa, miksiköhän heillä ei sitten ole niitä tarvitsemiaan tekijöitä?
Olet oikeasti joko aivan saatnan tyhmä tai sitten se, mikä on todennäköisempää, sinäkään et tiedä yhtään yritystä joka palkkaisi uusia työntekijöitä, sinun tapauksessasi yhdistyy kyllä molemmat edellämainitut seikat.
Toista kysymystäsi ei kannata edes noteerata, sen verran typerä kysymys ja jos et sitä itse ymmärrä, että miksi niin, olet jälleen auttamattoman tyhmä.
Minä kysyn nyt sinulta ja osotan asiallista vastausta, jos tiedät näitä vapaita työpaikkoja/yrityksiä, miksi et nyt auta molempia osapuolia kohtaamaan kertomalla mitkä yritykset palkkaisivat heti uutta väkeä?
Miksi täällä pitäisi antaa pienen yrityksen nimi, joka on palkkaamassa työvoimaa? Juuri niissä on äärimmäisen tärkeää, että työntekijä on ahkera eikä valmiiksi katettua pöytää vaativa henkilö.
[/quote]
Minusta on jotenkin mielenkiintoinen ajatus tämä, että enää ei edes kerrota, mikä firma työvoimaa tarvitsisi vaan se täytyy työnhakijan vain hakea kaikkiin ja toivoa, että jossain tarvitaan. Täällä oli jo aiemmin jokin paikka, johon kaivattiin työntekijää, mutta haku ei silti ollut päällä. Minusta ei ole valmiiksi katetun pöydän vaatimista, että jotain kautta ilmaistaisiin, että yritykseen kaivataan työntekijää. Sen toki ymmärrän, että pienelle yritykselle 200 hakemusta ja peräänsoittelijat voi olla ongelma.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:05"] Edelleen anna työsi ihmiselle joka "makaa himassa veronmaksajien ilmaisilla rahoilla" ja anna yhdelle ihmiselle elämään sisältöä. [/quote] Siitä voit hakea töitä, siellä niitä on jos haluat samaa työtä tehdä. https://www.google.fi/#q=katsastusmies+ty%C3%B6paikat [/quote] Niin? En pyytänyt mitä tahansa työtä vaan juurikin SINUN työpaikkasi. Suureen ääneen täällä työttömiä haukut niin anna Sinä työsi jollekin työttömälle ja mene sinä makaan sinne himaas perse homees sohvalle. Olethan vain kateellinen rikkaille tuöttömille! ;)
[/quote]
Edelleen en ole haukkunut työttömiä, miksi yrität vääntää sanomiset vääräksi. Olen ainostaan sanonut etten tykkää siitä, että ilmaiseksi saatu raha ei kelpaa vaan vielä valitetaan, että lisää pitää saada. Ei kiinnosta maata kotona vaikka siitä saisi 3000€/kk. Ollut pikkupojasta asti ns. duunari ja viihdyn töissä, joten en ole kateelliinen ja jätän sen sinun harteille.
[/quote]
Ei täällä tiemmä kukaan valittanut, että lisää korvauksia pitäisi saada, vaan että töitä pitäisi saada. Ja töistä tietysti palkkaa, saathan sinäkin.
Ylipäänsä erittäin rasittavaa, miten työttömistä puhuttaessa täytyy aina mainita sossupummilusmut, jotka eivät töitä haluaisi tehdäkään. Se on todella leimaavaa työttömiä kohtaan, heitä on varsinkin tällä hetkellä työttömistä todella häviävän pieni osa.
Menisit säkin tekemään töitä. Hushus, töitä kyllä riittää, mutta laiskoista työttömistä ei ole niiden tekemiseen. Tiedossa on, toivottavasti tulee reilut alennukset korvauksiin ensi hallituskaudella.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:07"]
Ihmiset joilla ei ole todellisuudesta realistista käsitystä, eivät ole itse joutuneet työttömksi, itsekeskeiset, sairaat (henkisesti), omaa egoaan pönkittävät, isin pikkutyttäret ja pojat, mahdollisesti töissä olevat, narsistit, hyväosaiset ja paskiaiset, sellaiset ihmiset nauttivat työttömien ja muiden vähempiosaisten haukkumisesta.
Itse toivon koko sydämestäni, että nämä kusipäät joutuisivat itse työttömiksi ja saisivat kokea mitä se oikeasti on. Tiedän, monia, jotka ovat olleet suuressa äänessä kun itsellä on ollut työpaikka ja sittenmmin on työpaikka kadonnut alta, sen jälkeen ei ole niistä suista kuulunut kriittistä sanaa työttömiä kohtaan.
Muutamalle olen sanonut suoraan millainen kaksinaamainen paskiainen on kyseessä, kun ymmärrärrystä löytyy heti kun se työttömyys sattuikin omalle kohdalle. Lisäksi, näissä suuri osa on olleet juuri näitä "kyllä tekevälle työtä löytyy" ja kaikki on itsestä kiinni. Ei se vaan ole niin.
[/quote]
Sanoit asiaa. Samoin minä toivon, että nuo kusipäisimmät suunsoittajat saisivat potkut niistä vielä nykyisistä työpaikoistaan. Saisivat mokomat maistaa omaa lääkettään, kun vuorostaan joutuisivat tölvittäviksi. Nykyään ei ole enää montaakaan alaa, jossa voisi olla satavarma vakituisestakaan työpaikastaan, niin luulisi ainakin normaalien ihmisten osaavan pitää mölyt mahassaan; esim. kaikensorttiset kusipäät, jotka suunnilleen ovat saaneet SUHTEILLA tms, ilman omaa oikeaa osaamistaan, työpaikkansa.
Itsellä akateeminen koulutus ja lisäksi liuta opistotasoista koulutusta yms, mutta kun ei ole ns. suhteita, niin vakityötä en ole onnistunut saamaan, ainoastaan määräaikaisia. Enkä asu Helsingissä, vaan alueella, jossa melkein 20 % työttömyys, mutta perheellisenä en voi missään Helsingissä asti käydä työssä ja ukollani taas on täällä asuinpaikkakunnallamme vakituinen työ, niin eipä tule muuttokaan kyseeseen.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:35"]
Menisit säkin tekemään töitä. Hushus, töitä kyllä riittää, mutta laiskoista työttömistä ei ole niiden tekemiseen. Tiedossa on, toivottavasti tulee reilut alennukset korvauksiin ensi hallituskaudella.
[/quote]
Painu hoidattamaan päätäsi!
Minä kysyn nyt sinulta ja osotan asiallista vastausta, jos tiedät näitä vapaita työpaikkoja/yrityksiä, miksi et nyt auta molempia osapuolia kohtaamaan kertomalla mitkä yritykset palkkaisivat heti uutta väkeä?
Odottelen asiallista vastaustasi, annahan kuulua!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:35"]
[/quote]
Kelle sä oikein huutelet? Etpä itsekään näy töitä tekevän, keskellä päivää roikut jossain nettipalstalla...
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:05"] Edelleen anna työsi ihmiselle joka "makaa himassa veronmaksajien ilmaisilla rahoilla" ja anna yhdelle ihmiselle elämään sisältöä. [/quote] Siitä voit hakea töitä, siellä niitä on jos haluat samaa työtä tehdä. https://www.google.fi/#q=katsastusmies+ty%C3%B6paikat [/quote] Niin? En pyytänyt mitä tahansa työtä vaan juurikin SINUN työpaikkasi. Suureen ääneen täällä työttömiä haukut niin anna Sinä työsi jollekin työttömälle ja mene sinä makaan sinne himaas perse homees sohvalle. Olethan vain kateellinen rikkaille tuöttömille! ;)
[/quote]
Edelleen en ole haukkunut työttömiä, miksi yrität vääntää sanomiset vääräksi. Olen ainostaan sanonut etten tykkää siitä, että ilmaiseksi saatu raha ei kelpaa vaan vielä valitetaan, että lisää pitää saada. Ei kiinnosta maata kotona vaikka siitä saisi 3000€/kk. Ollut pikkupojasta asti ns. duunari ja viihdyn töissä, joten en ole kateelliinen ja jätän sen sinun harteille.
[/quote]
Missähän kohtaa olen sanonut, että haluan "ilmaista" rahaa lisää? On aivan turha sinun alkaa mulle vittuilemaan minun työttömyydestäni, kun et itse ole valmis auttamaan antamalla työpaikkaasi sitä enemmän tarvitsevalle. Todella itsekästä toimintaa.
Sinä et siedä "sohvalla makaavia ilmasen rahan käyttäjiä", mutta tiedätkös mitä. Enpä minäkään osaa arvostaa kaltaistasi ihmistä, joka kuvittelee voivansa alkaa selittämään, miten töitä on joka nurkalla, mut kun se vaan ei kelpaa.
Luuletko todellakin, että nautin himassa olosta?! Olisin valmis tekemään töitä ihan milloin tahansa jos vaan siitä saisin enemmän rahaa käteen mitä nyt. Ja kohtuuttomalta kun se kuullostaakin niin olisihan se kiva, jos se työ olisi semmoisen matkan päässäkin, ettei koko palkkaa tartteis työmatkoihin kuluttaa vaan siitä jäisi elämiseenkin jotain.
Tiedän vaativani ihan liikoja, koska työttömänähän mun pitää ottaa työtä vastaan 300 kilsan päästä vain siksi kun olen työtön.
Sori, mut työttömälläkin on muutakin elämää kuin työn haku ja töiden vastaanotto kohtuuttomien matkojen päästä. Vai olisitko sinä valmis kuluttamaan päiväsi töissä ja työmatkoissa pelkästään?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:19"]
Miksi akateemisuutta pitää kokoajan korostaa? Tutkinto on kyllä merkki tehdystä työstä, mutta kuinka monella on kaikki opittu tieto heti mielessä päälimmäisenä vai onko tuo koulutus enemmänkin työkalu tiedon hankkimista varten? Tämä ei siis tarkoita, etteikö normaali rivimies kykenisi samaan tiedonhakuun.
[/quote]
Miksei kukaan työtön vastaa tähän asialliseen kysymykseen? Te vastaatte vain asiattomiin, eikö äly riitä vastata jos joku kysyy asiallisesti?
[/quote]
Miksikö pitäisi antaa pienen yrityksen nimi, no jos vaikka siksi, että se pieni työntekijää tarvitseva yritys ja työnhakija kohtaisivat, oletko koskan kuullut sellaisesta mahdollisuudesta?
Sinun ajatusmaailmallasi näillä yrityksillä pitäisi olla taito löytää ne haluamansa työntekijät sitten ilman sen kummempaa, miksiköhän heillä ei sitten ole niitä tarvitsemiaan tekijöitä?
Olet oikeasti joko aivan saatnan tyhmä tai sitten se, mikä on todennäköisempää, sinäkään et tiedä yhtään yritystä joka palkkaisi uusia työntekijöitä, sinun tapauksessasi yhdistyy kyllä molemmat edellämainitut seikat.
Toista kysymystäsi ei kannata edes noteerata, sen verran typerä kysymys ja jos et sitä itse ymmärrä, että miksi niin, olet jälleen auttamattoman tyhmä.
[/quote]
Helpottiko?
-81
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Helpottiko?
-81
[/quote]
Ohis
Yllättävää, että suurella suulla puhut miten on paaaaaljon avoimia paikkoja. Kun niitä kysytään suoraan niin niitä ei enää olekaan. :D
Noloa!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:49"]
Missähän kohtaa olen sanonut, että haluan "ilmaista" rahaa lisää?
[/quote]
ohis.
Sinähän olet ihan pässi jos et haluaisi ilmaista rahaa lisää. Minä ainakin haluaisin hyvin paljon rahaa ihan ilmaiseksi, siksi mm. lottoan.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:00"]
[/quote]
ohis.
Sinähän olet ihan pässi jos et haluaisi ilmaista rahaa lisää. Minä ainakin haluaisin hyvin paljon rahaa ihan ilmaiseksi, siksi mm. lottoan.
[/quote]
Jos mä saisin valita, haluanko satunnaisen arvontavoiton vai töitä alaltani, ottaisin ehdottomasti jälkimmäisen. Mutta jatka sä pässi vaan lottoamista.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:49"]
[/quote]
ohis.
[/quote]
Vai mä olen pässi kun haluan töihin?! :D
Ei jumalauta!!! Ollakko tyhmä kun on työtön vai ollakko pässi kun haluaakin töihin?! :D
Mieluummin pässi ku tyhmä! ;)
Mä en lottoo, koska en halua syytää rahojani tommosiin turhuuksiin. Haluan vain työpaikan, josta saisin rahaa ja saisin päiviini sisältöä enemmän ja elämälleni suuntaa. Mut sehän nyt on ihan liikaa vaadittu. Pitääpäs alkaaki lottoomaan.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:51"] Tätä ketjua lukiessa herää parikin kysymystä. Miksi täällä pitäisi antaa pienen yrityksen nimi, joka on palkkaamassa työvoimaa? Juuri niissä on äärimmäisen tärkeää, että työntekijä on ahkera eikä valmiiksi katettua pöytää vaativa henkilö. Miksi akateemisuutta pitää kokoajan korostaa? Tutkinto on kyllä merkki tehdystä työstä, mutta kuinka monella on kaikki opittu tieto heti mielessä päälimmäisenä vai onko tuo koulutus enemmänkin työkalu tiedon hankkimista varten? Tämä ei siis tarkoita, etteikö normaali rivimies kykenisi samaan tiedonhakuun. [/quote] Miksei kukaan työtön vastaa tähän asialliseen kysymykseen? Te vastaatte vain asiattomiin, eikö äly riitä vastata jos joku kysyy asiallisesti? [/quote] Miksikö pitäisi antaa pienen yrityksen nimi, no jos vaikka siksi, että se pieni työntekijää tarvitseva yritys ja työnhakija kohtaisivat, oletko koskan kuullut sellaisesta mahdollisuudesta? Sinun ajatusmaailmallasi näillä yrityksillä pitäisi olla taito löytää ne haluamansa työntekijät sitten ilman sen kummempaa, miksiköhän heillä ei sitten ole niitä tarvitsemiaan tekijöitä? Olet oikeasti joko aivan saatnan tyhmä tai sitten se, mikä on todennäköisempää, sinäkään et tiedä yhtään yritystä joka palkkaisi uusia työntekijöitä, sinun tapauksessasi yhdistyy kyllä molemmat edellämainitut seikat. Toista kysymystäsi ei kannata edes noteerata, sen verran typerä kysymys ja jos et sitä itse ymmärrä, että miksi niin, olet jälleen auttamattoman tyhmä. Minä kysyn nyt sinulta ja osotan asiallista vastausta, jos tiedät näitä vapaita työpaikkoja/yrityksiä, miksi et nyt auta molempia osapuolia kohtaamaan kertomalla mitkä yritykset palkkaisivat heti uutta väkeä? [/quote] Helpottiko? -81 [/quote] Ohis Yllättävää, että suurella suulla puhut miten on paaaaaljon avoimia paikkoja. Kun niitä kysytään suoraan niin niitä ei enää olekaan. :D Noloa!
[/quote]
No kyllä on todella ohis.
En ole maininnut mistään monista työpaikoista, vaan täysin teoreettisesti miettinyt miksi tällä palstalla kannattaisi mainita yritys.
Nyt hahmottuu vähitellen tuo akateemisuuden esiintuominen.
-81
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:04"]
[/quote]
ohis.
[/quote]
Jos mä saisin valita, haluanko satunnaisen arvontavoiton vai töitä alaltani, ottaisin ehdottomasti jälkimmäisen. Mutta jatka sä pässi vaan lottoamista.
[/quote]
10 miljoonaa ensi lauantaina jaossa ja kyllä se minulle ennemmin kelpaisi kun työpaikka. Luulen, että en ole ainut pässi joka valitsisi samoin. Tosin arvostukseni työtöntä kohtaan nousi kommenttisi myötä hyvin paljon. En olisi arvannut, että työttömälle työpaikka on 10 miljoonaa arvokkaampi.
Sinulle 81 annan pienen neuvon, jos ei ole katetta puheilleen, kannattaa opetella pitämään pää kiinni! Jos itse esittää kysymyksiä ja saa vastauskia sekä vastakysymyksen johon toivotaan asiallista vastausta, miksi sitä et voi antaa?
Minä tiedän, sinulla ei ole kapasiteettia siihen, ei puheisiisi eikä älyllisesti. Säälittävä luuseri joka yrittää päteä, toimitko isän firmassa ja luulet isäsi tarvitsevan työntekijää, onko pelkona, että joudut saamattomana lähtemään sen uuden tilalta?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:32"]
[/quote]