Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidlin asiakkaat miksi käytte muualla?!?

Vierailija
19.01.2015 |

Mä en tajua kun pääsääntöisesti Lidlin asiakkaat valittavat S- ja K- kaupan hinnoista, miksi?! 

Käykää te siellä Lidlissä ja antakaa ihmisten jotka haluavat palvelua käydä noissa K- ja S- ryhmissä.

olen itse töissä S- kaupassa ja joka päivä saa kuulla kuinka x tuote on halvempi lidlissä jne.. Niin mitä sä sitten täällä teet?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean mustavalkoista tämä keskustelu. Totta kai Lidlissä ei ole ihan yhtä hyvä valikoima kuin S-marketissa, saati Citymarketissa! Monia tuotteita puuttuu täysin ja monista on suppeampi valikoima eri merkkejä.

Toisaalta hintataso ON vieläkin alempi. Tänään oli juuri HS:ssa tuore hintavertailu. Lukekaa sieltä, jos ette usko. Lisäksi ainakin itse suosin Lidliä laadun takia: ainakin vihanneksissa ja paistopisteen leivonnaisissa on hinta-laatu-suhde parempi lähi-Lidlissä kuin lähi-ässässä tai lähi-cittarissa.

Kuitenkin kun teen esim. etnoruokaa, haen kyllä mausteet cittarista sekä etnokaupasta. Lidlissä on ajoittain niitäkin, mutta tarjonta on kampanjanomaista, ei säännöllistä. Muutenkin tiettyjen erityistuotteiden kohdalla joutuu usein käymään muualla. Perusjutut löytyvät hyvin ja huokealla Lidlistä.

Kannattaa ottaa pää puskasta ja tajuta, että eri kaupoilla on omat kilpailuvalttinsa. Ei ole olemassa yhtä ja parasta kauppaa... ketjujen liikkeissäkin on kovasti eroja, samoin asiakkaiden tarpeilla. Tottumuskysymyksistäkin on isosti kiinni.

Vierailija
22/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:28"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 23:32"] Mä en tajua kun pääsääntöisesti Lidlin asiakkaat valittavat S- ja K- kaupan hinnoista, miksi?!  Käykää te siellä Lidlissä ja antakaa ihmisten jotka haluavat palvelua käydä noissa K- ja S- ryhmissä.   olen itse töissä S- kaupassa ja joka päivä saa kuulla kuinka x tuote on halvempi lidlissä jne.. Niin mitä sä sitten täällä teet? [/quote] Alkoi kiinnostaa mitä palvelua K- tai S- ryhmän kaupoissa saa? Aika vähissä on. [/quote] MW Täällä meidän pikkukaupungissa on k-kauppa, jossa oikeasti saa tosi hyvää palvelua :) kaikki työntekijät tervehtivät vastaan kävellessään, lihatiskin myyjä huutelee "voinko auttaa" kun katselen valmiiksi pakattuja lihoja siinä lähellä. Jos etsin jtn tuotetta/tarvitsen neuvoja, lähettyvillä on lähes aina joku työntekijä jolta kysyä ja joka mielellään sitten palvelee. Olen oikeestaan itsekin "hämmentynyt", kuinka tuollaisia kauppoja voi vielä olla :D siellä ilmiselvästi kauppias panosta asiakaspalveluun. No, kauppa onkin suosittu, vaikka hinnat ovatkin hieman korkeammat. Etenkin vanhemmat ihmiset tykkäävät asioida kyseisessä kaupassa. En ihmettele.

[/quote]

Itsekin maksan mielellään hieman palvelusta, mutta eipä sitä "normaali" S ja K kaupoista saa yhtään enempää kun L kaupasta. Kiva että sinulla on palveleva kauppa lähellä.
[/quote]

No k-supermarketeissa ja s-marketeissa on kyllä yleensä esim. Palvelutiskit joista saa kalaa ja lihaa. Lidleissä kaikki on vakuumissa ja esim. Kalavalikoima rajoittuu lidlissä lähinnä loheen ja kalapuikkoihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa kaupoissa käyn, koska en tykkää kaikista Lidlin tuotteista ja saan jotkut tuotteet halvemmalla prismasta tai cittarista..ei kai kukaan sitoudu vain yhteen kauppaketjuun?

Vierailija
24/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä haen kaikki perusostokset eli mitä sieltä vain saa ja K-marketista muuta tuotetta ja jotain totutusti hyvälle maistuvaa esim. suolakurkut tynnyristä jne. S-ryhmän kaupassa en käy juuri ollenkaan; kaikki kaupat on kyllä samalla etäisyydellä eli n. 5km.

Oletko nyt ap tyytyväinen vastaukseen? Toki yritän vieläkin vähentää K-S-kaupoista ostamista. Sitten olet varmaan supertyytyväinen jos vielä tulisi S- ja K-konkurssi?

Vierailija
25/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:37"]

kyllä ainakin jokaisessa cittarissa ja prismassa missä minä olen käynyt on palvelutiskit. Tämän lisäksi onvielä erikseen leikkele ja juustotiskit. Myös leipomo löytyy useammasta kaupasta.  

Viikonloppuisin on erilaisia konsulentteja esittelemässä. 

Kysyin jouluna paikalliselta k- kauppiaalta onnistuisiko saada 5 juustokoria, hinnaltaan 25e ja kävin hakemassa aattona aivan mahtavasti pakatut juustokorit.

ja näitä palvelevia kauppoja on monia. Jos nyt muutama paska paikka on siellä täällä niin kyllä niitä parempia on suomi täynnä.

[/quote]

Mua taas ärsyttää suunnattomasti nämä tuotteita tyrkyttävät konsulentit. On tosi hankalaa sukkuloida lasten kanssa siitä ohitse, kun tuputtavat allergisille sitä sun tätä. Kivat sulle, konsulenttitäti, joka melkein tapoit lapseni...

Harvan päivittäiseen tai viikottaisenkaan ostoskorikokoelmaan kuuluu mahtavasti pakatut juustokorit. Perusruualla ainakin meillä eletään ja noista ei tarvitse maksaa yhtään lidlin hintoja enempää. Olimme aikaisemmin melkoisen uskollisia Prisman asiakkaita, mutta muuton myötä lähimmäksi kaupaksemme osui lidl ja ruokalasku putosi 1800e/kk -> 800e/kk. Mistään ei ole jouduttu tinkimään, joten jonkun 100 tuotteen alennuslista S-ryhmä tai Keskon kaupoissa ei kyllä ainakaan meitä saa siirtymään lidlistä pois.

[/quote]

erittäin mielenkiintoista että oikein 1000e säästöä joka kuukausi ja samat tuotteet. Äsken muuten taivaalla lensi kolme lehmää ja satoi puolukoita.

Vierailija
26/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä ei saa mm. kermarahkaa, heidän rasvaisimmassa rahkassa on rasvaa vain puolet kermarahkan rasvasta. Tosin en tiedä siirrynkö kokonaan Lidlin rahkaan, se maksaa n. 0,59e kun taa kermarahka maksaa n. 0.79e. Kumpikaan ei ole kotimaista.

Jos kermarahka ja moni muut tuote kuten esim. broileri maksaisi s-liikkeessä yhtä vähän kuin Lidlissä, ostaisin se ässästä. Nyt haen Lidlistä koska en halua olla tyhmä ja maksaa turhasta liikaa.

Vierailija
27/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin junttia käydä jossain kaupassa ja valittaa hinnoista - kelle muullekaan kuin kassalle. Sehän ne hinnat taikookin alemmas kun kehtaat siitä valittaa! Not. Alkaa vaan sekä asiakasta että työntekijää vituttamaan entistä enemmän. Ei tarvinne arvata mitä teen työkseni :D

Vierailija
28/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:33"]Kauhean mustavalkoista tämä keskustelu. Totta kai Lidlissä ei ole ihan yhtä hyvä valikoima kuin S-marketissa, saati Citymarketissa! Monia tuotteita puuttuu täysin ja monista on suppeampi valikoima eri merkkejä.

Toisaalta hintataso ON vieläkin alempi. Tänään oli juuri HS:ssa tuore hintavertailu. Lukekaa sieltä, jos ette usko. Lisäksi ainakin itse suosin Lidliä laadun takia: ainakin vihanneksissa ja paistopisteen leivonnaisissa on hinta-laatu-suhde parempi lähi-Lidlissä kuin lähi-ässässä tai lähi-cittarissa.

Kuitenkin kun teen esim. etnoruokaa, haen kyllä mausteet cittarista sekä etnokaupasta. Lidlissä on ajoittain niitäkin, mutta tarjonta on kampanjanomaista, ei säännöllistä. Muutenkin tiettyjen erityistuotteiden kohdalla joutuu usein käymään muualla. Perusjutut löytyvät hyvin ja huokealla Lidlistä.

Kannattaa ottaa pää puskasta ja tajuta, että eri kaupoilla on omat kilpailuvalttinsa. Ei ole olemassa yhtä ja parasta kauppaa... ketjujen liikkeissäkin on kovasti eroja, samoin asiakkaiden tarpeilla. Tottumuskysymyksistäkin on isosti kiinni.

[/quote]

HS:n vertailu oli huonosti tehty, muissa kaupoissa esimerkiksi oli otettu Valion mehu, Lidlissä oman merkin, realistisempaa olisi ollut verrata vaikka rainbown mehua. Samoin kuin muissa verrattu aitoa Coca-Colaa, Lidlissä siti-colaa, samoin muroissakin on eroja. Olisi realistisempaa verrata Lidlin tuotteita esimerkiksi Rainbown, X-tran, Pirkan ja EuroShopperin tuotteisiin. Samanlainen hintaero on ns. Merkkiriisimuroissa ja kaupan oman merkin muroissa, kuin merkkimurot vs. Lidlin murot.

Vierailija
29/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 23:32"]

Mä en tajua kun pääsääntöisesti Lidlin asiakkaat valittavat S- ja K- kaupan hinnoista, miksi?! 

Käykää te siellä Lidlissä ja antakaa ihmisten jotka haluavat palvelua käydä noissa K- ja S- ryhmissä.

olen itse töissä S- kaupassa ja joka päivä saa kuulla kuinka x tuote on halvempi lidlissä jne.. Niin mitä sä sitten täällä teet?

[/quote]

tuolla asenteellasi ne asiakkaat varmasti menevätkin LIDLiin pysyvästi. 

luuletko että se on sinulle jotenkin positiivinen asia???

Vierailija
30/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:20"]

En käy Lidlissä periaatteestakaan. Välillä käyn katsomassa onko tuotteet halventunut, eniten ostetut tuotteet halvempia muualla, maito, ruiseväs, kana, jauheliha, juusto. Enkä kävisi muutenkaan, ahdas ja pimeä, mieluummin käyn S-Marketissa ja Cittarissa, välillä isommassa kaupungissa Prismassa. T. Opiskelija

[/quote]

Mä käyn siellä periaatteesta koska en viitsi polttaa rahoja, heitellä niitä tuuleen, pyyhkiä niillä persettäni ja rahoittaa pöhöttyneen organisaation himmailukuluja. 

Vierailija
31/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:33"]Kauhean mustavalkoista tämä keskustelu. Totta kai Lidlissä ei ole ihan yhtä hyvä valikoima kuin S-marketissa, saati Citymarketissa! Monia tuotteita puuttuu täysin ja monista on suppeampi valikoima eri merkkejä. Toisaalta hintataso ON vieläkin alempi. Tänään oli juuri HS:ssa tuore hintavertailu. Lukekaa sieltä, jos ette usko. Lisäksi ainakin itse suosin Lidliä laadun takia: ainakin vihanneksissa ja paistopisteen leivonnaisissa on hinta-laatu-suhde parempi lähi-Lidlissä kuin lähi-ässässä tai lähi-cittarissa. Kuitenkin kun teen esim. etnoruokaa, haen kyllä mausteet cittarista sekä etnokaupasta. Lidlissä on ajoittain niitäkin, mutta tarjonta on kampanjanomaista, ei säännöllistä. Muutenkin tiettyjen erityistuotteiden kohdalla joutuu usein käymään muualla. Perusjutut löytyvät hyvin ja huokealla Lidlistä. Kannattaa ottaa pää puskasta ja tajuta, että eri kaupoilla on omat kilpailuvalttinsa. Ei ole olemassa yhtä ja parasta kauppaa... ketjujen liikkeissäkin on kovasti eroja, samoin asiakkaiden tarpeilla. Tottumuskysymyksistäkin on isosti kiinni.   [/quote] HS:n vertailu oli huonosti tehty, muissa kaupoissa esimerkiksi oli otettu Valion mehu, Lidlissä oman merkin, realistisempaa olisi ollut verrata vaikka rainbown mehua. Samoin kuin muissa verrattu aitoa Coca-Colaa, Lidlissä siti-colaa, samoin muroissakin on eroja. Olisi realistisempaa verrata Lidlin tuotteita esimerkiksi Rainbown, X-tran, Pirkan ja EuroShopperin tuotteisiin. Samanlainen hintaero on ns. Merkkiriisimuroissa ja kaupan oman merkin muroissa, kuin merkkimurot vs. Lidlin murot.

[/quote]

juu nuo vertailut on ihan p:stä mutta kun ihmisille on pakko saada mielikuva että Lidlissä on reippaasti halvempaa niin tehdään se juuri noin.

Vierailija
32/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:27"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:24"]

Mä kävisin muuten lidlissä mutta sieltä ei saa esim hyviä salaattijuustoja. Joudun joka tapauksessa ajamaan k-markettiin joten niiden muutamien hyvien ja halpojen tuotteiden (esim paistopiste) takia en mene lidliin

[/quote]

Mitähän mahdat tarkoittaa salaattijuustolla? Jos tarkoitat fetatyyppistä juustoa niin Lidlissä nimenomaan on hyvää se joka on isossa metallipurkissa, muistaakseni noin kilon paketti. 
[/quote]

Ei ole valmiita salaattijuustokuutioita, kuten esim pirkan vastaava tuote

Vierailija
33/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain ylijäämäpalautusten vuoksi.

Vierailija
34/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:24"]

Mä kävisin muuten lidlissä mutta sieltä ei saa esim hyviä salaattijuustoja. Joudun joka tapauksessa ajamaan k-markettiin joten niiden muutamien hyvien ja halpojen tuotteiden (esim paistopiste) takia en mene lidliin

[/quote]

Mitähän mahdat tarkoittaa salaattijuustolla? Jos tarkoitat fetatyyppistä juustoa niin Lidlissä nimenomaan on hyvää se joka on isossa metallipurkissa, muistaakseni noin kilon paketti. 

[/quote]Tarvitsen salaattijuustoa 100g kuukaudessa suurinpiirtein, loput menisivät roskikseen. Vai pidättekö tuollaista pönttöä jääkaapissa vuoden?

Vierailija
35/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon taas niin yllättynyt siitä millasia ihmisiä on olemassa. Ketä OIKEESTI kiinnostaa missä kaupassa toiset käy ja miksi? Kai kaikki saa käydä missä haluaa ja kommentoida hintoja miten haluaa, tosin oon sitä mieltä että kassahenkilökunnalle niistä ei tarviis kommentoida. Hankkikaa nyt ihmiset omaan elämäänne jotakin sisältöä sillä te tän ketjun ihmiset vaikutatte aika säälittäviltä....

Vierailija
36/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:37"]

kyllä ainakin jokaisessa cittarissa ja prismassa missä minä olen käynyt on palvelutiskit. Tämän lisäksi onvielä erikseen leikkele ja juustotiskit. Myös leipomo löytyy useammasta kaupasta.  

Viikonloppuisin on erilaisia konsulentteja esittelemässä. 

Kysyin jouluna paikalliselta k- kauppiaalta onnistuisiko saada 5 juustokoria, hinnaltaan 25e ja kävin hakemassa aattona aivan mahtavasti pakatut juustokorit.

ja näitä palvelevia kauppoja on monia. Jos nyt muutama paska paikka on siellä täällä niin kyllä niitä parempia on suomi täynnä.

[/quote]

Mua taas ärsyttää suunnattomasti nämä tuotteita tyrkyttävät konsulentit. On tosi hankalaa sukkuloida lasten kanssa siitä ohitse, kun tuputtavat allergisille sitä sun tätä. Kivat sulle, konsulenttitäti, joka melkein tapoit lapseni...

Harvan päivittäiseen tai viikottaisenkaan ostoskorikokoelmaan kuuluu mahtavasti pakatut juustokorit. Perusruualla ainakin meillä eletään ja noista ei tarvitse maksaa yhtään lidlin hintoja enempää. Olimme aikaisemmin melkoisen uskollisia Prisman asiakkaita, mutta muuton myötä lähimmäksi kaupaksemme osui lidl ja ruokalasku putosi 1800e/kk -> 800e/kk. Mistään ei ole jouduttu tinkimään, joten jonkun 100 tuotteen alennuslista S-ryhmä tai Keskon kaupoissa ei kyllä ainakaan meitä saa siirtymään lidlistä pois.

[/quote]Taas tätä sontaa. Jos jonkun ruokalasku putoaa 33 euroa päivässä, on ollut kyllä hiukan hukassa koko homma. Minä ruokin koko seitsemän hengen perheeni 33 eurolla päivä, Prisman ruoilla.

Vierailija
37/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:01"]

[/quote]

tuolla asenteellasi ne asiakkaat varmasti menevätkin LIDLiin pysyvästi. 

luuletko että se on sinulle jotenkin positiivinen asia???

[/quote]

eivät ne mene kun meidän kaupassa on monta sellaista tuotetta mitä lidlissä ei ole, eikä lidl voi ottaa niitä valikoimaan koska niillä on tarkat säädökset mitä myydään ja mitä ei. 

Voisihan jokainen kauppa laittaa hinnat lidlin tasolle mutta sitten ne kaikki muut tuotteet olisi todella paljon kalliimpia siis ne kaikki mitä lidlistä ei saa. Nyt hinta o jaoteltu tasaisesti kaikkiin tuotteisiin.

Vierailija
38/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei varmaan yksittäinen myyjä pystykään hinnalle paljoa tekemään. Eiköhän tuo viestisi kerro juuri miksi siellä asioidaan. Tietenkin kannattaa ostaa sieltä sitä mikä on edullisempaa ja laadultaan vastaavaa, kun sinne ehtii. Aivan sama kuin vaateostosten tai muiden kohdalla, jos kahdella lähellä olevalla myymälällä on samanlainen polkupyörä tai vaikka talvitakki, eiköhän se tule ostettua sieltä, mistä saa edullisemmin.

Suurin osa kuukausittaisista ostoksistani päätyy S-ryhmälle, ehkä 90%. Haluatko oikeasti, että alan asioimaan muualla?

Jos jossain tuotteessa on ollut vikaa tai kaupalla on parantamista valikoimassa tai hinnassa, kerron siitä keskustellessani myyjien kanssa. Tiedän, että on asioita, joihin myyjä ei voi vaikuttaa ja kaikkiin asioihin ei tule muutosta, mutta asiakkaana koen, että voin ottaa kantaa ostoksiini.

Vierailija
39/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tällä hetkellä ole kätevällä etäisyydellä yhtään prismaa tai citymarkettia, koska kuljen julkisilla.

Vaikka asun Helsingin keskusta-alueella, tai no ainakin kehä1:n sisäpuolella, niin lähin Prisma on työmatkalla lähimmillään reilun 100 metrin päässä. Joutuisin poistumaan metrosta ja palaamaan takaisin jatkamaan matkaa, eli käyntiin kuluisi aikaa noin puoli tuntia ylimääräistä. K-citymarket on noin 200 metrin päässä, kuten Prismakin joutuisin poistumaan metrosta ja palaamaan takaisin. Käyn prismassa ehkä kerran pari kuukaudessa.

S-marketin ja K-marketin ohi kävelen päivittäin töihin, joten s-marketissa käyn lähes päivittäin. 

Lidl myymälässä käydessäni joudun kulkemaan 20 metriä extraa, joten siellä käyn mylös lähes päivittäin.

JOS kulkisin töihin autolla, niin minulla olisi kaksikin Prismaa kätevästi työmatkan varrella (mitä väliä tehdä autolla muutaman sadan metrin koukkaus?) ja yksi K-ciytmarket, joten toki kävisin näissä useammin.

Lidl on selkeästi halvin vaihtoehdoista KÄYTÄNNÖSSÄ, koska Prisma ja K-citymarket eivät sovellu julkisella kulkemisen ja kävelemisne yhdistelmääni.

Lisäksi pidän Lidl kaupoissa käymisestä, koska aika mikä kuluu siitä kun saavun kaupan ovelle - siihen kun poistun kaupsta on noin 10 minuuttia, Prismoissa ja K-citymarketeissa menisi vähintään 20 min.

41v m

Vierailija
40/50 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä raukat isoja ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi