Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettuun aikaan kuukausi, vieläkö voin lähetä Tukholmaan viikonlopuksi?

Vierailija
19.01.2015 |

Kaverit keksi, että lähdetäänkin viikonloppuna Tukholmaan. Ensin olin, että jei, mennään vaan. Mutta ensi viikonloppuna laskettuun aikaan on kolme viikkoa. Nyt aloin miettiä, uskaltaako lähteä. No, syntyyhän niitä vauvoja varmaan Ruotsissakin, mutta entä jos synnytys alkaakin laivalla?

Olen voinut raskauden ajan tosi hyvin eikä mulla siinä mielessä olisi mitään estettä lähteä. Ihan pystyn kävelemään ja istumaan kuten tavallisestikin. Tai no, kävely on ehkä mun aiempaan vauhtityyliin verrattuna hiukan verkkaisempaa, mutta ihan hyvin voin kävellä pitkiäkin matkoja. EI väsytä eikä mitään. Sikäli en näe, miksen voisi lähteä.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi.

Vierailija
2/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki lähteä. Minä itse en lähtisi. Lapseni ovat syntyneet etuajassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lähteä mutta itse en myöskään lähtisi.....ahdistaisi ajatus jos vauva alkaisi syntymään laivalla.

Vierailija
4/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi.

Vierailija
5/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe ! Jos skidi syntyy ruotsissa se saa kaksoiskansalaisuuden vähänkö hienoo!

Vierailija
6/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikat on kiinni ja eka lapsi niin uskaltaisin.

Vierailija
7/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästääkö laivayhtiö edes kyytiin noin pitkällä raskautta?

Vierailija
8/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa selvää saako laivalle edes mennä noilla viikoilla. Ja hei, rv 37 on vähän eri asia kuin "kuukausi laskettuun"

Vierailija
9/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli laskettu aika vuosi sitten tammikuun lopussa ja joulukuun lopussa olin Tukholman risteilyllä ja loppiaisen 2 yötä Tallinnassa.

Vierailija
10/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt oikeasti haluatko synnyttää laivassa jossa ei välttämättä ole yhtään asiantunetaa henkilöä auttamassa. Ei ne helikopteritkaan sinne hetkessä ehdi.

Vierailija
11/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eka lapsi. Paikoista en tiedä mitään, kukaan ei ole katsonut. Mitään kivuliaita supistuksia ei ole ollut.

Mua ei oikeastaan edes ahdista ajatus, että vauva alkaisi syntyä laivalla. Tuskin se sieltä niin äkkiä tulee, koska välissähän on Maarianhamina ja synnytetäänhän sielläkin, joten sinne nyt varmaan ehtisi sitten synnyttämään. Ja joku sairaanhoitaja niillä laivalla kai on, sairaanhoitajathan ne sairaalassakin synnytykset hoitaa.

Osaan ruotsia ihan hyvin, joten en jotenkin osaa edes stressata vaikka lapsi syntyisi Tukholmassa. Toisaalta en jaksa uskoa, että hän nyt ensi viikonloppuna syntyy kuitenkaan.

Tuskin ne alkaa laivaterminaalissa tentata, että kuinka pitkällä mun raskaus on. :) Mulla ei edes ole mikään kovin iso massu. Mutta silti mietin, onko tämä nyt ihan järkevää kuitenkaan... Hassua, ensin en nähnyt retkelle mitään estettä.

Vierailija
12/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:13"]

Lähe ! Jos skidi syntyy ruotsissa se saa kaksoiskansalaisuuden vähänkö hienoo!

[/quote]

Enpä usko, että saisi, koska en olisi itse kirjoilla Ruotsissa.

Vierailija
13/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:17"]

Otapa selvää saako laivalle edes mennä noilla viikoilla. Ja hei, rv 37 on vähän eri asia kuin "kuukausi laskettuun"

[/quote]

Onko, mitä eroa niillä on?

Vierailija
14/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:20"]

Ja joku sairaanhoitaja niillä laivalla kai on, sairaanhoitajathan ne sairaalassakin synnytykset hoitaa.

[/quote]

jaa, tais olla provo...

Vierailija
15/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt oikeasti haluatko synnyttää laivassa jossa ei välttämättä ole yhtään asiantunetaa henkilöä auttamassa. Ei ne helikopteritkaan sinne hetkessä ehdi.

[/quote]

Mun mummo on synnyttänyt ekat lapset saunassa eikä sielläkään mitään naapurin emäntää kummoisempaa asiantuntijaa ollut paikalla.

Vierailija
16/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:20"]On eka lapsi. Paikoista en tiedä mitään, kukaan ei ole katsonut. Mitään kivuliaita supistuksia ei ole ollut.

Mua ei oikeastaan edes ahdista ajatus, että vauva alkaisi syntyä laivalla. Tuskin se sieltä niin äkkiä tulee, koska välissähän on Maarianhamina ja synnytetäänhän sielläkin, joten sinne nyt varmaan ehtisi sitten synnyttämään. Ja joku sairaanhoitaja niillä laivalla kai on, sairaanhoitajathan ne sairaalassakin synnytykset hoitaa.

Osaan ruotsia ihan hyvin, joten en jotenkin osaa edes stressata vaikka lapsi syntyisi Tukholmassa. Toisaalta en jaksa uskoa, että hän nyt ensi viikonloppuna syntyy kuitenkaan.

Tuskin ne alkaa laivaterminaalissa tentata, että kuinka pitkällä mun raskaus on. :) Mulla ei edes ole mikään kovin iso massu. Mutta silti mietin, onko tämä nyt ihan järkevää kuitenkaan... Hassua, ensin en nähnyt retkelle mitään estettä.
[/quote]
Okei, ehkä laivalla synnyttäminen ei ahdista nyt. Mutta mieti, olette juuri vaikka aavalla merellä, ja synnytys alkaa. Nojoo, totta onhan sielläkin lääkäreitä ym, mutta esim lapsen isä? Tai jos synnytys on tavallista vaikeampi? Mieti riskejä nyt :)

Vierailija
17/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:17"]

[/quote]

Onko, mitä eroa niillä on?

[/quote]

rv37 on huomattavasti todennäköisempää että synnytys alkaa kuin rv35-36

Vierailija
18/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jollain syntynyt vauva Ruotsissa juuri em. tilanteessa? Oli juttua ip-lehdissä. Löytyisikö Googlella?

T. En lähtisi. Esikoinen syntyi kuukautta ennen laskettua aikaa yllättäen.

Eniten jännittäisi, että synnytys käynnistyisi kesken laivamatkan

Vierailija
19/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:22"]

Ja joku sairaanhoitaja niillä laivalla kai on, sairaanhoitajathan ne sairaalassakin synnytykset hoitaa.

[/quote]

jaa, tais olla provo...

[/quote]

No ei ole. EIkö laivalla muka ole sairaanhoitajaa? Ystäväni sai vauvan kaksi viikkoa sitten ja kuulemma lääkäri kävi vaan kerran vilkaisemassa, muuten paikalla oli vain kätilöitä. Eikö kätilöllä ole sairaanhoitajan koulutus.

Se on muuten kumma. Kirjoitti tänne IHAN mitä tahansa, kyllä jostain löytyy se provon huutaja.

Vierailija
20/84 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:22"]

[/quote]

jaa, tais olla provo...

[/quote]

No ei ole. EIkö laivalla muka ole sairaanhoitajaa? Ystäväni sai vauvan kaksi viikkoa sitten ja kuulemma lääkäri kävi vaan kerran vilkaisemassa, muuten paikalla oli vain kätilöitä. Eikö kätilöllä ole sairaanhoitajan koulutus.

Se on muuten kumma. Kirjoitti tänne IHAN mitä tahansa, kyllä jostain löytyy se provon huutaja.

[/quote]

Luuletko että jollain tavallisella laivan sairaanhoitajalla on kokemusta synnytyksen hoitamisesta? Kätilöllä on kätilön koulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi