Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei-niin-kiva sattuma nettikaverin kanssa

Vierailija
19.01.2015 |

Olen vähän nuoremman puoleinen mutta yli 20 niin voi selittää vähän asioita...

Ole siis netissä jutellut yhden tytön kanssa ehkä jotain yli vuoden ajan aika usein, kun meillä on samanlaisia harrastuksia. Ollaan sitten keskusteltu tämän tytön kanssa vähän kaikesta ja tiedän tämän vaikeista asioista jne. Ei ole ehkä ollut niin kauhean hyviä ystäviä mutta hänen on kuulemma ollu helppo puhua. Hällä on myös "viestintäkanava" jossa olen nähnyt sen juttukumppanini kuvia. Tykkää siis olla sos.mediassa esillä. Yksi vaikea asia on ollut eräs mies, josta tyttö kertoo, ettei ole päässyt yli ja sai tietää myöhemmin, että tällä miehellä on tyttöystävä. Nettikaverini oli ihan murtunu siitä, kun oli sitä mieltä, että heidät on tarkotettu yhteen ja ehti olla aika pitkään kaukaa ihastunut ja unelmoida yhteisestä tulevaisuudesta ennen kuin kuuli tyttöystävästä. Oli yrittänyt tehdä aloitteitakin mutta jätkä ei sitten kai tajunu.

Sitten näin Facebookissa tämän nettikaverin kuvan tägättynä erään poikaystäväni naiskaverin kanssa, jonka kanssa ollaan kaverustuttu aika hyvin. Tää kaveri on kertonu erään kaverinsa olleen todella ihastunut poikaystävääni, mutta tää kyseinen kaveri sitten muutti pois - ja yks syy muttei niistä painavin on tämä poika. Nyt sitten, kun on kyselly vähän ja vaikuttaa siltä, että tää miehen kaveri on puhunu nimenomaan tästä kaverista. Muutin tälle paikkakunnalle sen jälkeen, kun tämä kaveri oli muuttanut muualle. Meidän suhde oli pitkään kaukosuhde ennen kuin alettiin avoilemaan viime vuonna.   

Olen tässä viikonlopun miettinyt, että mitä tehdä. Pitäisikö yrittää vain vähitellen vähentää yhteydenpitoa, ennen kuin tapahtuu mitään suurempaa? Ollaan vähän puhuttu näkemisestä tätä ennen, etenkin kun hän sanoi että voisi käydä tapaamassa kaveriaan tällä paikkakunnalla, jossa nyt minä ja avokkini ja meidän yhteinen kaveri asuu. Ei ehkä ole kamalan hyvä, että tälle nettituttavalle tulee jossain vaiheessa ilmi, että on puhunu suuren ihastuksensa tyttöystävän kanssa, sillä mielialat vaihtelee todella voimakkaasti etenkin tästä ihastuksesta puhuttaessa ja on aika moneen kertaan kironnu, miks tän pitikin olla varattu. On välillä ollu todella pahasti pohjalla. En tiedä onko "pokkaa" jatkaa kaveruutta, kun olen saanut tietää aika paljon ihastuksesta...

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma mainittiinko tätä jo, mutta kumpi teki aloitteen tutustumisessa, sinä vai Jenna?

Vierailija
82/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitutulla on puhelinnumerosi (oletettavasti siis myös nimesi ja osoitteesi) ja teillä on yhteinen kaveri. Hänellä on (ollut?) pakkomielle poikaystävästäsi. On hyvinkin mahdollista että hän on tutustunut sinuun tietäen kuka olet, vai "ilmenikö" poikaystävän parisuhdestatus hänelle kirjoittelunne jo alettua? Kumpi teistä teki aloitteen tutustua netissä?

Toisaalta, jos hän on jo ollut halukas päästämään irti pakkomielteestään ja muuttamaan jopa kauemmas hänestä, olisi varmaan asiallista kertoa mitä olet tilanteesta saanut selville ja näin kohteliaasti lopettaa yhteydenpito. Toki tämä kertominen täytyy suorittaa "silkkihansikkain" ja tarkkaan etukäteen miettien, mikä ei olekaan ongelma jos kommunikoitte vain kirjoittamalla.

Kertoisin asiasta myös avomiehelle, ainakin pääpiirteissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en muista ihan tarkkaan, kumman aloitteesta alettiin pitää yhteyttä. Minulla kun on enemmänkin nettikavereita. Ehkä se oli Jenna. Sen muistan, että tästä ihastuksestaan on puhunut alusta alkaen mutta niin sekavia, etten muista oliko varattu vai ei vai epäilikö sen olevan varattu.

Joku tais kysyä, että eikö ole maininnu nimeä. Ei nimeä mutta kaikenlaisilla muilla nimityksillä puhunu tästä ihastuksestaan ja kuvaillu sillä tavalla että mm. linkannu joitakin julkkisten kuvia tai niiden kautta kuvannu, "minkänäköinen ihastus on". Mutta eivät minusta ole "samannäkösiä" olleet kuin sillä että ruumiinrakenne ja ehkä hiusten väri on ollut sama tai sitten tämä ihastunut keskittyy aivan muihin seikkoihin miehessä kuin minä...

Miehellä on kirjat ihan muualla ja posti käännetty. Vaikka asutaan samassa osoitteessa niin, puhelinnumeron kautta etsisi tietoja niin ei näe, että asutaan samassa. En tiedä, tietääkö tämä sitten oikean osoitteen.

Viime yönä kysyin avokilta, että haluaisiko hän tietää, jos joku olisi häneen ihastunut. Sanoi, että ei tiedä ja vastasi, että todennäköisesti ei. Jätin asian (toistaiseksi) siihen.

Pitänee puhua Iidan kanssa tästä aiheesta, että mitäs tehään. Se kuitenkin tietää tämän kaverin pitemmältä ajalta kuin minä.

-Ap

Vierailija
84/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tämä Jenna tietää sinun olevan Matin kumppani. Jos kerta unelmoinut niin kauan poikaystävästäsi, niin varmasti on selvittänyt uuden kumppanin henkilöllisyyden, eli tässä tapauksessa aloittajan henkilöllisyyden. Voisi hyvinkin selittää teidän lähentyneet välit - tällä tavalla Jenna pyrkisi taas Matin lähettyville.

Jos olisin aloittajan tilanteessa, niin itse pyrkisin vähentämään yhteydenpitoa pikku hiljaa.

Vierailija
85/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:40"]

Miehellä on kirjat ihan muualla ja posti käännetty. Vaikka asutaan samassa osoitteessa niin, puhelinnumeron kautta etsisi tietoja niin ei näe, että asutaan samassa. En tiedä, tietääkö tämä sitten oikean osoitteen.

[/quote]

Ja jos tietää pakkomielteensä kohteena olevan miehen tyttöystävän nimen (kuten varmaan tietääkin, jakaako miehesi tietojaan somessa?) hän tietää sen olevan sinä. Osoite lienee vain lisäbonusta siinä tilanteessa.

Vierailija
86/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOH HOIIIIIIJJAAAAAAAAAAAA...!!!!!!!!!!!

Vierailija
87/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Jenna on sut stalkannut somesta ja nyt koettaa kieroilla elämääsi. Been there done that. Mulle on tehty melkein tommonen temppu. Kieroilua kesti kolme vuotta ja päättyi veriseen riitaan kaikkien kolmen kesken...

Vierailija
88/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista mahtaa olla elämä yleisesti, jos koet tuon ongelmaksi tai ylipäätään ajattelun arvoiseksi asiaksi? En siis yritä olla ilkeä, tai alentuva sinua kohtaan, mutta onko ihmisillä oikeasti noin triviaaleja ongelmia? Itse olen ollut aina hyvin välinpitämätön tälläisistä ihmissuhteista, joten en pääse oikein kiinni siihen, mikä tässä nyt on se ongelma? Miksi edes välität?

Vierailija
89/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:08"]

Se Jenna on sut stalkannut somesta ja nyt koettaa kieroilla elämääsi. Been there done that. Mulle on tehty melkein tommonen temppu. Kieroilua kesti kolme vuotta ja päättyi veriseen riitaan kaikkien kolmen kesken...

[/quote]

Miten tuota on pystynyt jatkamaan kolme vuotta?? Toisaalta mietin, miten tätäkin on pystynyt jatkamaan yli vuoden. En olisi ikinä saanut asiaa varmaan selville, jollen olisi Iidan kanssa näin hyvissä väleissä.

En mahda mitään sille, että välitän. Olen pahoillani Jennan puolesta, mutta ikävä kyllä asiat nyt on näin. 

-Ap

Vierailija
90/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:12"]

Millaista mahtaa olla elämä yleisesti, jos koet tuon ongelmaksi tai ylipäätään ajattelun arvoiseksi asiaksi? En siis yritä olla ilkeä, tai alentuva sinua kohtaan, mutta onko ihmisillä oikeasti noin triviaaleja ongelmia? Itse olen ollut aina hyvin välinpitämätön tälläisistä ihmissuhteista, joten en pääse oikein kiinni siihen, mikä tässä nyt on se ongelma? Miksi edes välität?

[/quote]

Koska se pakkomielteinen henkilö saattaa olla vaarallinen. Jos hän todella tietää kenen kanssa on jutellut, on tuo jo aika sairasta.

Vierailija
91/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:12"]

[/quote]

Koska se pakkomielteinen henkilö saattaa olla vaarallinen. Jos hän todella tietää kenen kanssa on jutellut, on tuo jo aika sairasta.

[/quote]

Ei kannata olla sellaiseten ihmisten kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
92/101 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenikö tämä vielä johonkin suuntaan?

Vierailija
93/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuitko Ap tämän Jennan kanssa ennen vai jälkeen kun aloit seurustelemaan Matin kanssa?

Vierailija
94/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
95/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna odottaa tietenkin vesi kielellä, että esittelet hänet Matille. Onko tämä Jenna hyvännäköinen?

Vierailija
96/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna odottaa tietenkin vesi kielellä, että esittelet hänet Matille. Onko tämä Jenna hyvännäköinen?

Vierailija
97/101 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä Jenna on tuntenu Matin ehkä pari kolme vuotta. Että minun ja Matin kuvio on ollut jo pitempään tiedossa, mutta Matti ei liikoja huutele yksityiselämästään, jollei kukaan kysy suoraan. Tässä on ollut enemmänkin Mattiin ihastuneita naisia ja Matti ei ole tajunut, esittivät asian miten vain vaan on pitänyt näitä kaverillisina eleinä. Minunkin piti sanoa Matille ihan suoraan, että rakastan häntä ja pitää ihan kunnon vuodatus tunteistani, ennenkuin Matti tajusi, että aijaa, miten eteenpäin. Sitä ennen olin jo lämmitellyt Mattia melkein vuoden ja antanut omasta mielestäni selkeitä vinkkejä kiinnostuksestani, mutta Matti ei tajunut. Tässä välissä moni muukin oli yrittänyt iskeä Mattia, mutta Matti ei tajunut. Eli jos on tajunut Jennan lähestymiset, niin annan aplodit.

Juttelin eilen illalla Iidan kanssa. Iida ei ollut uskoa, että Jenna olisi tehnyt jotain tällaista mutta kertoi sitten, että Jenna on ollut useamman kerran sairaalassa oman käytöksensä vuoksi ja hänellä on hoitosuunnitelma. Iida mietti, pitäisikö hänen linkata FB-profiilini tälle Jennalle ja kysyä, että tietääkö, että olen sen ihastuksen poikaystävä tms. mutta voi olla aika riskialtista, jos ei tiedäkään. Me mietitään asiaa. Iida sanoi myös, että Matille kyllä pitäisi kertoa tästä asiasta. 

Jennalta on tullut eilen muutama viesti, mutten ole vastannut niihin.

-Ap

Vierailija
98/101 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Iida meni omin lupineen kyselemään "salakavalasti", että tietääkö kuka Matin tyttöystävä on, mutta Iida tais sanoa vähän liikaa. Jenna nimittäin sai kohtauksen ja alkoi sitten pommittaa minua viesteillä. Meni numerokin estoon, kun se rupes soittelemaan.

Iida ja Jenna ei nähtävästi ole enää tän takia väleissä ja oon estäny Jennan kaikkialla. Olen vähän tuohtunu Iidalle, että meni sanomatta mulle asiasta. Ja nyt sitten tietää Mattikin tästä tilanteesta. Iida sano, että hän ei ole ihan varma, tieskö Jenna, eli nyt ei sitten tiedetä kummin asia oli. Tuosta ragepaskan määrästä päättelisin, ettei muuten tainnu tietää...

-Ap

Vierailija
99/101 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten tilanne edennyt?

Vierailija
100/101 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ekaan kommenttiin, mitenkö niin ei ymmärrä ? Minä ymmärsin hyvin. Selitä tälle tytölle että näit hänet tägättynä siihen kuvaan ja mietit että onko henkilö johon hän on ihastunut niin xxxx niminen. Jos on niin kerrot että hän on sinun miesystäväsi. Jos välit menevät niin sitten menevät, puhu mielummin totta kuin jätä kertomatta !