Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei-niin-kiva sattuma nettikaverin kanssa

Vierailija
19.01.2015 |

Olen vähän nuoremman puoleinen mutta yli 20 niin voi selittää vähän asioita...

Ole siis netissä jutellut yhden tytön kanssa ehkä jotain yli vuoden ajan aika usein, kun meillä on samanlaisia harrastuksia. Ollaan sitten keskusteltu tämän tytön kanssa vähän kaikesta ja tiedän tämän vaikeista asioista jne. Ei ole ehkä ollut niin kauhean hyviä ystäviä mutta hänen on kuulemma ollu helppo puhua. Hällä on myös "viestintäkanava" jossa olen nähnyt sen juttukumppanini kuvia. Tykkää siis olla sos.mediassa esillä. Yksi vaikea asia on ollut eräs mies, josta tyttö kertoo, ettei ole päässyt yli ja sai tietää myöhemmin, että tällä miehellä on tyttöystävä. Nettikaverini oli ihan murtunu siitä, kun oli sitä mieltä, että heidät on tarkotettu yhteen ja ehti olla aika pitkään kaukaa ihastunut ja unelmoida yhteisestä tulevaisuudesta ennen kuin kuuli tyttöystävästä. Oli yrittänyt tehdä aloitteitakin mutta jätkä ei sitten kai tajunu.

Sitten näin Facebookissa tämän nettikaverin kuvan tägättynä erään poikaystäväni naiskaverin kanssa, jonka kanssa ollaan kaverustuttu aika hyvin. Tää kaveri on kertonu erään kaverinsa olleen todella ihastunut poikaystävääni, mutta tää kyseinen kaveri sitten muutti pois - ja yks syy muttei niistä painavin on tämä poika. Nyt sitten, kun on kyselly vähän ja vaikuttaa siltä, että tää miehen kaveri on puhunu nimenomaan tästä kaverista. Muutin tälle paikkakunnalle sen jälkeen, kun tämä kaveri oli muuttanut muualle. Meidän suhde oli pitkään kaukosuhde ennen kuin alettiin avoilemaan viime vuonna.   

Olen tässä viikonlopun miettinyt, että mitä tehdä. Pitäisikö yrittää vain vähitellen vähentää yhteydenpitoa, ennen kuin tapahtuu mitään suurempaa? Ollaan vähän puhuttu näkemisestä tätä ennen, etenkin kun hän sanoi että voisi käydä tapaamassa kaveriaan tällä paikkakunnalla, jossa nyt minä ja avokkini ja meidän yhteinen kaveri asuu. Ei ehkä ole kamalan hyvä, että tälle nettituttavalle tulee jossain vaiheessa ilmi, että on puhunu suuren ihastuksensa tyttöystävän kanssa, sillä mielialat vaihtelee todella voimakkaasti etenkin tästä ihastuksesta puhuttaessa ja on aika moneen kertaan kironnu, miks tän pitikin olla varattu. On välillä ollu todella pahasti pohjalla. En tiedä onko "pokkaa" jatkaa kaveruutta, kun olen saanut tietää aika paljon ihastuksesta...

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos tämä "Jenna " oikeesti tietääkin kuka olet. Näyttelee ettei tiedä..

Vierailija
42/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseen

Vierailija
44/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap mies vai nainen?

Vierailija
45/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nainen. Meen nukkumaan. Olen tässä siitä lähtien, kun tajusin, että kerronko asiasta avokille vai en. Tekis mieli kertoa, mutta en haluaisi vääntää yhtään enempää veistä Jennan haavassa. -Ap

Vierailija
46/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:44"]Mitäpä jos tämä "Jenna " oikeesti tietääkin kuka olet. Näyttelee ettei tiedä..
[/quote]
En tiedä tietääkö. Mutta vaikea uskoa. -Ap
P.S. Saatanan mobiilissa ei rivitystä....

Vierailija
47/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Jenna tietää kuka Ap on.

Jenna toivoo kuulevansa ap: lta, että ap:lla on Matin kanssa ongelmia parisuhteessa, jolloin Jenna tietenkin iskisi heti kiinni Mattiin

Vierailija
48/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on ollut suhteessa 4 vuotta tän Matin kanssa, eli siitä on ainakin 4 vuotta kun tää Jenna on Matin viimeksi tavannut, kuulostaa aika hullulta että vielä vuosien päästäkin jaksaa olla noin "pakkomielteinen" miehen suhteen... :/

Vierailija
49/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:31"]

Mun tyttärellä, 11 v., on "nettikavereita" pelien kautta saatuina, mutta kiinnostaisi tietää, mitä on yli kakskymppisten nettikaverit? 

[/quote]

No foorumeilta, Twitteristä, Tumblrista... yms. somesaiteilta.

Vierailija
50/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
51/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:44"]Mitäpä jos tämä "Jenna " oikeesti tietääkin kuka olet. Näyttelee ettei tiedä.. [/quote] En tiedä tietääkö. Mutta vaikea uskoa. -Ap P.S. Saatanan mobiilissa ei rivitystä....

[/quote]

Jotkut epätoivoisesti ihastuneet voivat kehittää pakkomielteen ja se voi kohdistua myös ihastuksen kumppaniin. Minä veikkaisin että hän tietää ja suosittelisin sulle että ota etäisyyttä ja lopeta vähitellen yhteydenpito.

Vierailija
52/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
53/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
54/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää tajusin... en osaa sanoa mitään järkevää... kai toimisin tossa typerästi :D oon aika tahditon. Kysyisin siltä tyylii et "voisikko sanoa mielipiteen et onko tää kuva liian ällösöpö et lisäisin fbsee:)" ja sit lähettäisin sille

Vierailija
55/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tavannut tätä nettikaveriasi? Jos et, niin ota etäisyyttä.

Vierailija
56/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
57/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no pidä ihan suosiolla vähemmän yhteyttä ja lopulta et ainakaan oma-aloitteisesti. Jos tyttö kyselee miten menee, niin voit vastata, mutta älä enää itse aloita keskusteluja. Näin pääset pikkuhiljaa tilanteesta.
Ja kun hän kyselee, niin et vastaa heti. Pidät taukoa, sanot että on kiireitä.
Ei ole kummankaan edun mukaista että juttu tulee ilmi. Älä ihmeessä tapaa häntä.
Tässä vaiheessa vielä voit esittää ettet tiennyt hänen olevan SE tyttö.
Myöhemmin se ei enää onnistu.
Kyllä se löytää toisen olkapään jolle itkeä. Sä teet vaan palveluksen, jos vetäydyt. Mieti nyt. Tyttö varmaan romahtaa jos yhtäkkiä tajuaa sun olevan se tyttöystävä. Mitäs sä sit sanot? "Ööh, sori"
Parempi että sä olet siinä vaiheessa kaukana tämän tytön elämästä kun hän saa tietää.

Vierailija
58/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on ehkä epäsuosittu mielipide, mutta minä en kertoisi. Sattumaltahan asia sinulle selvisikin, eikö? Ihan hyvin voisit edelleen olla autuaan tietämätön koko asiasta. Harvemmin nyt tuollaiset asiat ilmi tulevatkaan?? "Ai moi, sä oot se Jenna joka oli aikoinaan ihastunut mun mieheeni, hauska tutustua, mä olen kuullut susta tosi paljon"... öö. Eihän se noin yleensä mene? Minulla ei ainakaan ole aavistustakaan, kuka edes minuun itseeni on joskus ollut ihastunut :D Saatikka sitten johonkin muuhun.

Eihän se kaveruus tietty tuollaisena voi jatkua, mutta ei minun mielestäni kyllä ole AP:n vastuulla kertoakaan asiasta tuolle kaverille. Jos AP olisi tehnyt jotain väärin niin sitten kyllä, mutta tässä tapauksessa ei. Tuollainen epävakaalta kuulostava persoona voi vaikka kanavoida raivonsa AP:tä kohtaan, mistä sitä tietää.

Vierailija
59/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertosin sille miehelles ja voisitko/pystytkö juttelemaan sille Iidalle asiasta? Mutta miten itse et oo tajunnut, että kyseinen Jenna on puhunut juuri sinun miehestä? Tai siis varmaan on sanonut nimen, tai kuvaillut ulkonäköä tai tapoja yms? 

Vaikea tilannehan tuo on, haluaisitko Jennan tilassa kuulla asiasta vai et? Voisko pidempi kirjeen tyylinen viesti toimia? Selität että tajusit tuon asian, ja olet pahoillasi tilanteesta, mutta et voi sille mitään ja toivot että ystävyys voisi jatkua?

Vierailija
60/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin uskon, että tämä Jenna tietää kuka ap on. Kuulostaa melkoisen sairaalta. Kertoisin ehkä tai sitten en kertoisi. Mutta joka tapauksessa lopettaisin yhteydenpidon. Kertoisin ehkä sen pienen mahdollisuuden varalta, että Jenna ei jostain kumman syystä tietäisi kenelle on jutellut ja kyseessä olisi käsittämätön sattuma. Mutta siihen sattumaan mun on kyllä vaikea uskoa...

Ai niin, ja kerro miehelle!