Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei-niin-kiva sattuma nettikaverin kanssa

Vierailija
19.01.2015 |

Olen vähän nuoremman puoleinen mutta yli 20 niin voi selittää vähän asioita...

Ole siis netissä jutellut yhden tytön kanssa ehkä jotain yli vuoden ajan aika usein, kun meillä on samanlaisia harrastuksia. Ollaan sitten keskusteltu tämän tytön kanssa vähän kaikesta ja tiedän tämän vaikeista asioista jne. Ei ole ehkä ollut niin kauhean hyviä ystäviä mutta hänen on kuulemma ollu helppo puhua. Hällä on myös "viestintäkanava" jossa olen nähnyt sen juttukumppanini kuvia. Tykkää siis olla sos.mediassa esillä. Yksi vaikea asia on ollut eräs mies, josta tyttö kertoo, ettei ole päässyt yli ja sai tietää myöhemmin, että tällä miehellä on tyttöystävä. Nettikaverini oli ihan murtunu siitä, kun oli sitä mieltä, että heidät on tarkotettu yhteen ja ehti olla aika pitkään kaukaa ihastunut ja unelmoida yhteisestä tulevaisuudesta ennen kuin kuuli tyttöystävästä. Oli yrittänyt tehdä aloitteitakin mutta jätkä ei sitten kai tajunu.

Sitten näin Facebookissa tämän nettikaverin kuvan tägättynä erään poikaystäväni naiskaverin kanssa, jonka kanssa ollaan kaverustuttu aika hyvin. Tää kaveri on kertonu erään kaverinsa olleen todella ihastunut poikaystävääni, mutta tää kyseinen kaveri sitten muutti pois - ja yks syy muttei niistä painavin on tämä poika. Nyt sitten, kun on kyselly vähän ja vaikuttaa siltä, että tää miehen kaveri on puhunu nimenomaan tästä kaverista. Muutin tälle paikkakunnalle sen jälkeen, kun tämä kaveri oli muuttanut muualle. Meidän suhde oli pitkään kaukosuhde ennen kuin alettiin avoilemaan viime vuonna.   

Olen tässä viikonlopun miettinyt, että mitä tehdä. Pitäisikö yrittää vain vähitellen vähentää yhteydenpitoa, ennen kuin tapahtuu mitään suurempaa? Ollaan vähän puhuttu näkemisestä tätä ennen, etenkin kun hän sanoi että voisi käydä tapaamassa kaveriaan tällä paikkakunnalla, jossa nyt minä ja avokkini ja meidän yhteinen kaveri asuu. Ei ehkä ole kamalan hyvä, että tälle nettituttavalle tulee jossain vaiheessa ilmi, että on puhunu suuren ihastuksensa tyttöystävän kanssa, sillä mielialat vaihtelee todella voimakkaasti etenkin tästä ihastuksesta puhuttaessa ja on aika moneen kertaan kironnu, miks tän pitikin olla varattu. On välillä ollu todella pahasti pohjalla. En tiedä onko "pokkaa" jatkaa kaveruutta, kun olen saanut tietää aika paljon ihastuksesta...

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä voi muuta sanoa kuin että kylläpä sitä tajuaa olevansa vanha kun tätä lukee.

Vierailija
62/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille jennalle vaan että heii meillä on muuten yhteisiä fb kavereita ootko huomannu,mun poikaystävän kaveri yms :) kato miten reagoi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita yhteiskuva teistä faceen tai muualle mistä tää "Jenna" sen näkee ja kuvatekstiks tyyliin "kohta kolmevuotispäivä"tm. Siinä olet samalla rehellinen ja näet Jennan reaktion asiaan.

Vierailija
64/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö Matti että Jenna on häneen ihastunut?

Vierailija
65/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu Matin kanssa ihan ensin mitä pitäisi tehdä. Jos Jenna on kovin epävakaa, ei tuota kannata suoraan päin naamaa laukaista. On todella ikävä sattuma, mutta sinä et ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
66/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ihastunut kuulostaa aika epävakaalta. Sen kannattaisi käydä psykiatrilla. Enkä sano tätä ilkeilläkseni, vaan koska kuulostaa huolestuttavalta.

Vierailija
67/101 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matti vähän asberger vai muuten vaan sosiaalisesti hidas? Jäänyt monta toosaa painamatta kun ei ole tajunnut.

Vierailija
68/101 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
69/101 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:38"]

Iida sano, että hän ei ole ihan varma, tieskö Jenna, eli nyt ei sitten tiedetä kummin asia oli. Tuosta ragepaskan määrästä päättelisin, ettei muuten tainnu tietää...

-Ap

[/quote]

Hätääntyyhän se jäätyään kiinni jos on tiennyt ja tarkoituksellisesti elämääsi ujuttautunut?

Vierailija
70/101 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:38"]

Iida sano, että hän ei ole ihan varma, tieskö Jenna, eli nyt ei sitten tiedetä kummin asia oli. Tuosta ragepaskan määrästä päättelisin, ettei muuten tainnu tietää...

-Ap

[/quote]

Hätääntyyhän se jäätyään kiinni jos on tiennyt ja tarkoituksellisesti elämääsi ujuttautunut?

[/quote]

Mutta miksi se minulle alkaisi siitä rageamaan? Hänhän se on jääny kiinni, jos asia näin oli.

-Ap

Vierailija
71/101 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää jonkun saippuasarjan juonikuvio?

Vierailija
72/101 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Matti suhtautuu tilanteeseen?

Vierailija
73/101 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap mies???

Vierailija
74/101 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
75/101 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se matti nyt jo tietää kaiken. Kerro ihmeellä jos ei. Toihan voi olla vaarallista.
Jospa se jenna siellä ajattelee että sinä olet tienny koko ajan ja kiusannut häntä. Raivostuisi tosta kuka vaan. Nyt on tosiaan parempi pitää matalaa profiilia. Jos se iida vois nyt sitten olla puhemiehenä kun kerran oli niin lörppä jo aiemminkin. Puhuis nyt vaan totta.

Vierailija
76/101 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna oli estäny Iidan facessa ja nyt Iidaa oli ruvennu pommittamaan viesteillä joista ei saa mitään selvää ja soitti, itki kiros ja nyt se oli tehny kai feikkifacebook tunnuksen, josta se oli laittanu minulle viestiä kun oli ekana estäny. Se on nyt ollu illasta alkaen helvetin humalassa eli perseet vaan kunnolla olalle -.- Ei helvetti oikeesti tätä menoa. Taidan kohta itekin vetää kunnolla kännit kun ei jaksa. Meno vitun teini ja ihmiset on kuitenki jo sen teini-iän ylittäny. 

Täh miten niin muka mies???

-Ap

Vierailija
77/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:59"]

Tutustuitko Ap tämän Jennan kanssa ennen vai jälkeen kun aloit seurustelemaan Matin kanssa?

[/quote]

Jälkeen. Olen Matin kanssa ollut yhdessä yli neljä vuotta eli suhteemme aloittaminen ei ole edes osunut niihin aikoihin, kun Jenna ja Matti ovat tavanneet toisensa. 

-Ap

Vierailija
78/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:38"]

Todennäköisesti tämä Jenna tietää sinun olevan Matin kumppani. Jos kerta unelmoinut niin kauan poikaystävästäsi, niin varmasti on selvittänyt uuden kumppanin henkilöllisyyden, eli tässä tapauksessa aloittajan henkilöllisyyden. Voisi hyvinkin selittää teidän lähentyneet välit - tällä tavalla Jenna pyrkisi taas Matin lähettyville.

Jos olisin aloittajan tilanteessa, niin itse pyrkisin vähentämään yhteydenpitoa pikku hiljaa.

[/quote]

Totta kyllä puhut... On vain vaikea uskoa, että joku ottaisi tuollaisen elämäntehtäväkseen.

-Ap

Vierailija
79/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:02"]

Jos pelkäät reaktiota niin mietipä millainen reaktio sieltä tulee kun hän älyää tilanteen ja sen että olet tiennyt mutta salannut sen. 

[/quote]

Voi saatana. Mutta mitenkä kertoa asiasta sillä tavalla, että se sattuisi vähiten?

-Ap

[/quote]

Sillä tavalla että käyttäydy oikein hämmästyneesti, mitä oletkin. Kysy vain että etteihän vain hänen ihastuksensa ollut x, sillä tajutsit juuri facebookia selatessasi että teillä on yhteinen facebook kaveri joka on xn ystävä. Ei sinun tarvitse pahoitella tai mitään, ethän ole itsekään tiennyt.

[/quote]

Niin no tää saattas ratkaista "ongelman" ihan tällä itsessään, että hän lopettaa yhteydenpidon kuin seinään ja päättää puolestani. Tai vaihtoehtosesti alkaa sitten minulle huutamaan asiasta jostain syystä.... Mutta eniten pelottaa, mitä tapahtuu sen jälkeen kun se käytös on ollu vähintäänkin itsetuhoista. 

-Ap

[/quote]

Sä et ole vastuussa toisen tekemisistä, etenkään, kun et ole itse tehnyt mitään väärää. Ainut väärä, mitä voisit tässä tilanteessa tehdä, on jättää kertomatta asiasta nettikaverillesi. Se, mitä hän sen jälkeen tekee, on hänen valintansa ja vastuullaan.

Vierailija
80/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta on niin pakkomielteisen ihastunut, että se vaikuttaa muuttamiseen eri paikkakunnalle ja aiheuttaa mielenterveysongelmia, niin en kyllä yhtään ihmettelisi jos tämä Jenna tietäisikin varsin hyvin kuka olet.