Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jooga vai pilates laihtumiseen?

Vierailija
06.11.2021 |

Ja mikä jooga polttaisi kaloreita ja silottelisi vartaloa parhaiten?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän, rahat voit lähettää minulle

Vierailija
22/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävely ja juoksu ei onnistu, niin en suosittelisi mitään fyysisempää joogaakaan. 

Kokeile pilatesta. Ja niinkuin muutkin täällä ovat sanoneet, laihtuminen lähtee lautaselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio laihtumiseen, liikunta hyvinvointiin. Joogamuotoja on paljon erilaisia niin vaikea verrata tuolla lailla.

Sanoinkin tuossa ylempänä jo, että ruokavalio ei nyt auta kun kilot eivät johdu epäterveellisestä ruoasta. Syön jo riittävän terveellisesti. En vain ole kyennyt sairaudesta johtuen liikkumaan ja kiloja on tullut siksi. Normaalisti varmaan riittäisi se että lähtisi kävelyn kautta liikkeelle, mutta ei ole mahdollista. Lääkärin suositus on nämä lajit tai uinti, mutta se ei onnistu talviaikaan kun sitä hallia ei ole lähellä. 

Kiloja tulee koska energian kulutuksesi on pienempi kuin energiamäärä, jota saat ravinnosta. Ruoan terveellisyys ei ole merkityksellistä vaan kokonaiskalorimäärä. Jos syöt pähkinä-annoksen ja avokadon, sinun pitää joogata kaksi tuntia, jotta saat syömäsi kalorit poltettua. On helpompaa olla syömättä sitä avokadoa ja pähkinöitä, kuin tehdä 2h joogaharjoitus.

Kannattaa vaihtaa se porvoolainen valelääkäri ihan oikeaan terveysalan ammattilaiseen.

Vierailija
24/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan :D

Vierailija
25/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilateksesta minulla ei ole kokemusta, mutta olen joogannut vuoden.

Aloitin todella rauhallisesti (yin ja hatha), ja etenin koko ajan liikkeet ja hengitystekniikan ainakin suurin piirtein opittuani vauhdikkaampaan ja raskaampaan joogaan.

Jos totta puhutaan, niin kroppani ei ole _ulkoisesti_ muuttunut, eikä paino ole pudonnut, mutta olen kuitenkin voimakkaampi, ja toki notkeampi. Olen päässyt käsiksi lihaksiin, joiden olemassaolosta en tiennytkään.

Ja ylipäätään voin paremmin. Olin siis ennen joogaharrastustani sohvaperuna.

Mutta tuosta valelääkäristä: vain porvoolainen lääkäri ei suosittelisi liikuntaa painonhallinnan tueksi.

Vierailija
26/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi sohvalla makoilu?

muista myös huolehtia riittävästä elimistön sipsi ja siideritarpeesta, ettei elimistö mene lepotilaan ja sitten ei enää laihdu

Vierailija
27/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan ei ole mikään läskienhävitysihme. molemmat ovat enemmän venyttelyä.

Vierailija
28/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astangajoogassa kyllä kuluu kaloreita, samoin moderni power jooga kuluttaa paljon kaloreita. Syke nousee ja hiki tulee, näissä joogatyyleissä on paljon punnerruksia, lankutuksia ja tasapainottelua. Mutta aloittelijan voi kyllä olla hyvä aloittaa jostain muusta kuin noista rankimmista. Youtubesta voit kokeilla esim jotain beginner vinyasa flow videota, niissä on elementtejä astangasta mutta ei yhtä rankkaa.

Vierailija
29/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooga on kyllä paljon muutakin kuin venyttelyä. Onhan se aika staattista, mutta kyllä etenkin syvät lihakset vahvistuu joogassa. Monet joogaliikkeet on niin vaativia, ettei niitä ilman hyvää lihaskuntoa ole edes mahdollista tehdä. Vai pystytkö esimerkiksi tuosta vain nostamaan itsesi rististunnassa käsiesi varaan istumaan ilmassa? Se on nimittäin yleinen joogaliike astangassa.

Tästä huolimatta läskien hävitykseen tarvitaan kyllä muutakin kuin joogaa, mutta se on hyvä tuki siihen prosessiin silti. Oma kuntoni on kohonnut paljon kun olen tehnyt nyt puolisen vuotta lähes päivittäin joogaa 30-60 min, nykyään enemmän nimenomaan sellaista joogaa, jossa oikeasti tulee hiki ja syke nousee ja oikein tuntee, että lihakset tekee töitä.

Vierailija
30/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body balance yhdistää molemmat. Kyllä kummassakin hiki tulee, jos tekee liikkeet oikein ja vetää napaa sisään eli keskittyy myös keskivartalon tukemiseen.

Vierailija
31/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sä ees mitä pilates on

Vierailija
32/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilateksesta minulla ei ole kokemusta, mutta olen joogannut vuoden.

Aloitin todella rauhallisesti (yin ja hatha), ja etenin koko ajan liikkeet ja hengitystekniikan ainakin suurin piirtein opittuani vauhdikkaampaan ja raskaampaan joogaan.

Jos totta puhutaan, niin kroppani ei ole _ulkoisesti_ muuttunut, eikä paino ole pudonnut, mutta olen kuitenkin voimakkaampi, ja toki notkeampi. Olen päässyt käsiksi lihaksiin, joiden olemassaolosta en tiennytkään.

Ja ylipäätään voin paremmin. Olin siis ennen joogaharrastustani sohvaperuna.

Mutta tuosta valelääkäristä: vain porvoolainen lääkäri ei suosittelisi liikuntaa painonhallinnan tueksi.

Ap:n lääkäri ei suositellut liikuntaa painonhallinnan tueksi, kuten epäsuorasti väität. Ap:n lääkärin mukaan ap ei laihdu ruokavaliomuutoksin, vaan ainoastaan liikkumalla. Tämä yksinkertaisesti on täysin väärin ja valheellista. Sen takia tässä pilkkaamme lekuria porvoolaiseksi valelääkäriksi.

Vierailija
33/45 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates ei laihduta. Itse olen vuosia harrastanut pilatesta ohjatulla tunnilla 2-3 kertaa viikossa kävelyn lisäksi ja en ole laihtunut. Nyt kuukauden ajan olen käynyt 2-3 lihaskuntotunnilla viikossa edm. lisäksi ja paino alkoi tippumaan. Sykettä nostava lihaskunto vaikkapa kuntosali on laihduttavampaa kuin pilates.

Utube pilates ja jooga kannattaa ottaa vasta kun on harrastanut pidempään salissa jossa on peilit ja palautetta antava ohjaaja. Väärillä liikkeillä voi tehdä hallaa selälle.

Vierailija
34/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio laihtumiseen, liikunta hyvinvointiin. Joogamuotoja on paljon erilaisia niin vaikea verrata tuolla lailla.

Sanoinkin tuossa ylempänä jo, että ruokavalio ei nyt auta kun kilot eivät johdu epäterveellisestä ruoasta. Syön jo riittävän terveellisesti. En vain ole kyennyt sairaudesta johtuen liikkumaan ja kiloja on tullut siksi. Normaalisti varmaan riittäisi se että lähtisi kävelyn kautta liikkeelle, mutta ei ole mahdollista. Lääkärin suositus on nämä lajit tai uinti, mutta se ei onnistu talviaikaan kun sitä hallia ei ole lähellä. 

Ne sun kilot ei ole tullut liikunnan puutteesta, vaan väärästä ravinnosta. Sitä faktaa ei lääkäri pysty muuttamaan.

Kiitos kommentistasi. Oli täällä onneksi asiallisiakin joukossa. Sinulle tiedoksi: Olen 4kk joutunut olemaan enempi/vähempi vuodelevossa. Ruokavaliossa ei ole vikaa vaan siinä että liikkuminen on ollut alle 200 askelta päivässä. Kulutus on todellakin ollut olematonta. Olisin toki voinut jättää kokonaan syömättäkin ihan vaan sinun mieliksesi, mutta ajattelin että olisi kiva säilyä hengissä. 

Nyt liikkumista aloitellaan hiljalleen. Lääkäri suositteli aloittamaan näillä lajeilla ja kävely on tässä vaiheessa vielä minimissä. Lisätään sitä sitten kun pystyy. Juoksemaan pääsen hyvällä tuurilla jo keväällä. 

Vierailija
35/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilates

Yhdistettyä 600kcal/pvä ketoosi-ruokavalioon

Mitäs sitten kun ketoosi loppuu? Kyllä laihduttaminen pitäisi olla uusi elämäntapa eikä mikään pikadieetti. 

Vierailija
36/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas teinit trollailee ja ilkeilee. Älä välitä niistä. Joogalla itse aloittaisin, jos on jotain sairautta taustalla. Siinä on helpompi säädellä liikkeiden tasoa. Kannattaa ottaa alkuun jotain kevyempää joogaa ja sitten vasta kevyen startin jälkeen siirtyä Astangaan. Tsemiä!

Vierailija
37/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sun kilot ei ole tullut liikunnan puutteesta, vaan väärästä ravinnosta. Sitä faktaa ei lääkäri pysty muuttamaan.

Kiitos kommentistasi. Oli täällä onneksi asiallisiakin joukossa. Sinulle tiedoksi: Olen 4kk joutunut olemaan enempi/vähempi vuodelevossa. Ruokavaliossa ei ole vikaa vaan siinä että liikkuminen on ollut alle 200 askelta päivässä. Kulutus on todellakin ollut olematonta. Olisin toki voinut jättää kokonaan syömättäkin ihan vaan sinun mieliksesi, mutta ajattelin että olisi kiva säilyä hengissä. 

Nyt liikkumista aloitellaan hiljalleen. Lääkäri suositteli aloittamaan näillä lajeilla ja kävely on tässä vaiheessa vielä minimissä. Lisätään sitä sitten kun pystyy. Juoksemaan pääsen hyvällä tuurilla jo keväällä. 

Jos liikkuminen on vähäistä, silloin muutetaan ruuan sisältöä, ei kituuteta nälässä.  Lihomisesi johtuu syömisistä, ei liikunnan vähäisyydestä.  Mutta onhan se kiva tekosyy.

Vierailija
38/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamasi viesti on aivan asiallinen. Lihominen johtuu ruuasta, ei liikunnan puutteesta.

Vierailija
39/45 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen jooga. Joka päivä 10-60min joogaa.

Opettele myös joogahengitys sitten, kun itse asennot alkaa sujua

Vierailija
40/45 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvioisi laihduttavuuden perusteellla lajin valintaa vaan sillä mikä parhaiten parantaa sitä terveysongelmaa, joka sut on vienyt petiin kuukausiksi. Itse olen kokeillut sekä joogaa että pilatesta ja pidän joogasta siksi, että siinä hengityksen käyttö sujuu multa luontevammin.

Jos päädyt joogaan aloittaisin yinistä ja jatkaisin hathaan. Myöhemmin sitten astanga tai yang-yin on tehokasta jos kaipaa rasitusta ja haluaa lihaskuntoa. Flow-joogassa on hyvä olla kunnolla toimiva lihaksisto jo valmiita ettei tule yllättäviä ongelmia nivelten ja selkärangan kanssa.