Ei meidän perheellämme ole varaa niihin herkkuihin, joita sinun perheesi syö. Onko se oikein?
Olen tätä miettinyt ja tullut siihen lopputulokseen, että tämä ei ole oikein. Miksi joku saa syödä herkkuja ja toinen ei? Lapsen poskelle vierähtää kyynel, kun hän näkee muiden syövän herkkuja ja hän ei niitä saa. Miksi yhteiskunta ei tee asialle mitään?
Kommentit (87)
Onko asia sinulle henkisesti raskas? Keskitytään hei aloittajan tunteisiin tässä ketjussa, on TÄYSIN TURHAA ja lapsellista alkaa kinastella siitä, onko tämä oikein vai ei ja mikä on herkku ja mikä ei ja maksaako se herkku paljon vai ei!
Eli niin takaisin aloittajan tunteisiin, sinua siis surettaa se, että te ette ole samalla viivalla muiden kanssa. Se tuntuisi kenestä tahansa väärältä!
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri! Monet kyyneleet on tässäkin yh-perhessä poskille vierineet, kun naapurin pennut syö hesen burgereita ja mun pennut pettuleipää. Ei oo oikein 😭
...niin ja savulohta.
Minustakin tuntui väärältä aikoinaan, kun en ollut vielä saanut isäni kautta sukuni ja isoäitini ja tämän isältä tulevaa perintöä, että muilla oli enemmän, kuin meillä. Sellainen tunne voinee syntyä vain, jos on jostain syystä olettanut ansaitsevansa tai saa(vutta)vansa enemmän, kuin sillä hetkellä saa tai on.
Osaatko ap sanoa, mihin perustuu ajatuksesi siitä, että teillä pitäisi olla muiden kanssa saman verran? Keiden muiden? Tuskin Bill Gatesin?
Voi mega kyynel. Mene töihin niin on rahaa herkkuihin. Ei ole mun tehtävä maksaa sullekin herkkuja verovaroin loinen.
...on oikein. Jokainen ostakoot rahoillaan sellaista ruokaa, johon on varaa.
Mitä herkkuja meidän perheemme siis syö? Kiinnostaa myös että miten näet meidän syövän herkkuja? Onko meillä kamera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri! Monet kyyneleet on tässäkin yh-perhessä poskille vierineet, kun naapurin pennut syö hesen burgereita ja mun pennut pettuleipää. Ei oo oikein 😭
...niin ja savulohta.
No sitäkin 😭😭😭
Voisin vastata aloittajalle, että ei, se on väärin (sulle), mutta mua ei hetkauta se yhtään. Koska se ei ole väärin mua kohtaan, että teillä on vähemmän. Osaatko perustella, miksi se, että teillä on vähemmän, pitäisi kokea niiden vääränä, joilla on enemmän?
Kyllä se on oikein. Meillä molemmat on käynyt ammattikoulun ja painanut duunia nuoresta asti. On velattomat omakotitalot ja uudehkot autot. Ruokakaupassa ei tarvitse miettiä onko varaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi mega kyynel. Mene töihin niin on rahaa herkkuihin. Ei ole mun tehtävä maksaa sullekin herkkuja verovaroin loinen.
Väärä vastaus. Ilmiannettu vihapuheena.
Muuttakaa maalle, hankkikaa metsästysluvat ja kasvattakaa itse perunat, mansikat ja muut herkut. Näin tekin pääsette käsiksi niihin herkkuihin, joita meillä syödään.
Meidän lapset eivät ole koskaan nähneetkään Hoplopia ja jossakin huvipuistossa ovat käyneet kerran elämässään tai ehkä kahdesti, kun kiertävä tivoli lasketaan. Eivätkä ole sitä itkeneet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se on oikein.
Älä valehtele, se on väärin, totta kai. Mutta itkisitkö sä, jos sun pitäisi myötää itsellesi, että se on väärin?
En mä ainakaan itke, ei mua haittaa yhtään, että se on väärin. On väärin, että kellään on kurjempaa kuin toisilla, miten joku ei tätä voi myöntää? Koska et kestäisi totuutta? Mä kestän, todella hyvin. Se on väärin ja mä olen täysin so what siitä. Viime viikolla kävin tapas-paikassakin kerran, hyvää oli. Ap:llä ei ois varaa.
Se on hänestä ehkä väärin, mitä sitten? Olkoot sitä mieltä!
Sinunlaisesi nynnyt eivät salli muiden mielipiteitä (”eriarvoisuus on väärin”)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on oikein. Meillä molemmat on käynyt ammattikoulun ja painanut duunia nuoresta asti. On velattomat omakotitalot ja uudehkot autot. Ruokakaupassa ei tarvitse miettiä onko varaa ostaa.
Ammattikouluun menevät vain tyhmät, työläisasemaan yltävät idarit. En kestäisi, jos olisin noin tyhmä ollakseni varoissani.
Yksinkertainen perusruoka on parasta. On köyhälläkin joskus varaa johonkin kalliiseen. Purilaiset lihottavat.