Ei meidän perheellämme ole varaa niihin herkkuihin, joita sinun perheesi syö. Onko se oikein?
Olen tätä miettinyt ja tullut siihen lopputulokseen, että tämä ei ole oikein. Miksi joku saa syödä herkkuja ja toinen ei? Lapsen poskelle vierähtää kyynel, kun hän näkee muiden syövän herkkuja ja hän ei niitä saa. Miksi yhteiskunta ei tee asialle mitään?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri! Monet kyyneleet on tässäkin yh-perhessä poskille vierineet, kun naapurin pennut syö hesen burgereita ja mun pennut pettuleipää. Ei oo oikein 😭
Pettu on nykyisin kallis erikoistuote.
Leivo tavallisista jauhoista, niin et itketä lapsiasi.
Riippuu siitä mitä ne herkut ovat ja kuinka usein koet niiden olevan tarpeellisia. Mutta kyllä jokaisella täytyy olla mahdollisuus herkutella silloin tällöin.
Itsekin haluaisin kaiken tekemättä mitään tai ottamatta vastuuta elämästäni ja lähimmäisistäni. Onneksi se on Suomessa mahdollista avokätisen tukijärjestelmän ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri! Monet kyyneleet on tässäkin yh-perhessä poskille vierineet, kun naapurin pennut syö hesen burgereita ja mun pennut pettuleipää. Ei oo oikein 😭
Meillä ne kalvoi jo pöydänkulmat. Nyt menee tuolinjalat.
Parasta herkkua on itse paistetut letut, pannukakku, vastaleivottu pulla. Huonosti on asiat, jos ei ole varaa herkutella.
Meillä herkuteltiin porkkanoilla ja kermaviilidipillä.
Koko tarinaahan tässä ei kerrota..
Mutta miksi kukaan hommaa lapsen jos siihen ei oo varaa?
Mitähän herkkuja lapsesi muka tarvitsee? Aika halpaa on kyllä leipoo pullaa sillontällön. Ja jokuhan voisi pitää hedelmiä ja marjoja päivän herkkuina.
Mä opiskelin ja kävin töissä silloin kun muut nosti opintolainaa ja juoksi baareissa. Mä päätin jättää lapset tekemättä, silloin kun muilla sattui ”vahinkoja”.
Nyt nautin huolettomasta elämästä. Elämä on aika usein valintoja. En koe epäreiluksi että olen omalla aherruksella nostanut itseni sieltä kontulan lähiöstä keskituloiseksi.
N32
Aijaa... teen itse matalapalkkaista työtä, silti on säästössä rahaa ja on varaa ostaa vaikka mitä. Olen vain niin itara etten käytä rahaa mihin vain.. pelkästään oleelliseen; asumiseen, ruokaan ja joskus vaatteisiin. Aina voi elämässään valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvosta ❤ Vaihdan heti huomenna X-tra-jauhoihin 👍
ONKO OIKEIN ETTÄ JOLLAKULLA ON KILOKAUPALLA KULTAA MUTTA MINULLA EI....
en tosin mihinkään sitä tarvisikaan, minulla on kaikkea mitä tarvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvosta ❤ Vaihdan heti huomenna X-tra-jauhoihin 👍
Ole niin hyvä. Niistä (tai vieläkin valkeammista) jauhoista ne pikaruokaloiden sämpylätkin tehdään.
Suurin osa syö herkkuna sellasta epäterveellistä paskaa etten koskis pitkällä tikullakaan vaikka ilmaiseksi saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...niin ja savulohta.
Kokonainen nieriä 6,99 kilo, savustuspussi pari euroa. Halvempaa kuin 1 tupakka-aski
Vierailija kirjoitti:
Minäkin itken kun naapuri grillaa lammasta ja kansa🥲🐣🐑
Sama. Se "uhrisavu" (käry) on kaameaa enkä tajua, kuinka se ihminen voi syödä tapettua eläinraukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Parasta herkkua on itse paistetut letut, pannukakku, vastaleivottu pulla. Huonosti on asiat, jos ei ole varaa herkutella.
Väärin. Parasta herkkua ovat köyhien kyyneleet.
Unohdit allekirjoituksen, eli "Katkera sossuelätti".