Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei meidän perheellämme ole varaa niihin herkkuihin, joita sinun perheesi syö. Onko se oikein?

Vierailija
06.11.2021 |

Olen tätä miettinyt ja tullut siihen lopputulokseen, että tämä ei ole oikein. Miksi joku saa syödä herkkuja ja toinen ei? Lapsen poskelle vierähtää kyynel, kun hän näkee muiden syövän herkkuja ja hän ei niitä saa. Miksi yhteiskunta ei tee asialle mitään?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on oikein. Meillä molemmat on käynyt ammattikoulun ja painanut duunia nuoresta asti. On velattomat omakotitalot ja uudehkot autot. Ruokakaupassa ei tarvitse miettiä onko varaa ostaa.

Ammattikouluun menevät vain tyhmät, työläisasemaan yltävät idarit. En kestäisi, jos olisin noin tyhmä ollakseni varoissani.

Unohdit allekirjoituksen, eli "Katkera sossuelätti".

Vierailija
22/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri! Monet kyyneleet on tässäkin yh-perhessä poskille vierineet, kun naapurin pennut syö hesen burgereita ja mun pennut pettuleipää. Ei oo oikein 😭

Pettu on nykyisin kallis erikoistuote.

Leivo tavallisista jauhoista, niin et itketä lapsiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä ne herkut ovat ja kuinka usein koet niiden olevan tarpeellisia. Mutta kyllä jokaisella täytyy olla mahdollisuus herkutella silloin tällöin.

Vierailija
24/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluaisin kaiken tekemättä mitään tai ottamatta vastuuta elämästäni ja lähimmäisistäni. Onneksi se on Suomessa mahdollista avokätisen tukijärjestelmän ansiosta.

Vierailija
25/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri! Monet kyyneleet on tässäkin yh-perhessä poskille vierineet, kun naapurin pennut syö hesen burgereita ja mun pennut pettuleipää. Ei oo oikein 😭

Meillä ne kalvoi jo pöydänkulmat. Nyt menee tuolinjalat. 

Vierailija
26/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat herkuilla?

Vierailija
27/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta herkkua on itse paistetut letut, pannukakku, vastaleivottu pulla. Huonosti on asiat, jos ei ole varaa herkutella.

Vierailija
28/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herkuteltiin porkkanoilla ja kermaviilidipillä.

Vierailija
29/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tarinaahan tässä ei kerrota..

Mutta miksi kukaan hommaa lapsen jos siihen ei oo varaa?

Mitähän herkkuja lapsesi muka tarvitsee? Aika halpaa on kyllä leipoo pullaa sillontällön. Ja jokuhan voisi pitää hedelmiä ja marjoja päivän herkkuina.

Vierailija
30/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itketään yhdessä 😢

Vierailija
31/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä aloitus.

Vierailija
32/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin ja kävin töissä silloin kun muut nosti opintolainaa ja juoksi baareissa. Mä päätin jättää lapset tekemättä, silloin kun muilla sattui ”vahinkoja”.

Nyt nautin huolettomasta elämästä. Elämä on aika usein valintoja. En koe epäreiluksi että olen omalla aherruksella nostanut itseni sieltä kontulan lähiöstä keskituloiseksi.

N32

Vierailija
33/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa... teen itse matalapalkkaista työtä, silti on säästössä rahaa ja on varaa ostaa vaikka mitä. Olen vain niin itara etten käytä rahaa mihin vain.. pelkästään oleelliseen; asumiseen, ruokaan ja joskus vaatteisiin. Aina voi elämässään valita.

Vierailija
34/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta ❤ Vaihdan heti huomenna X-tra-jauhoihin 👍

Vierailija
35/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO OIKEIN ETTÄ JOLLAKULLA ON KILOKAUPALLA KULTAA MUTTA MINULLA EI....

en tosin mihinkään sitä tarvisikaan, minulla on kaikkea mitä tarvin.

Vierailija
36/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta ❤ Vaihdan heti huomenna X-tra-jauhoihin 👍

Ole niin hyvä. Niistä (tai vieläkin valkeammista) jauhoista ne pikaruokaloiden sämpylätkin tehdään.

Vierailija
37/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa syö herkkuna sellasta epäterveellistä paskaa etten koskis pitkällä tikullakaan vaikka ilmaiseksi saisi.

Vierailija
38/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...niin ja savulohta.

Kokonainen nieriä 6,99 kilo, savustuspussi pari euroa. Halvempaa kuin 1 tupakka-aski

Vierailija
39/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin itken kun naapuri grillaa lammasta ja kansa🥲🐣🐑

Sama. Se "uhrisavu" (käry) on kaameaa enkä tajua, kuinka se ihminen voi syödä tapettua eläinraukkaa.

Vierailija
40/87 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta herkkua on itse paistetut letut, pannukakku, vastaleivottu pulla. Huonosti on asiat, jos ei ole varaa herkutella.

Väärin. Parasta herkkua ovat köyhien kyyneleet.