Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

polttajat! Miksi poltatte vaikka tiedätte riskit?

Vierailija
18.01.2015 |

Tupakoinnin haitoista puhutaan jatkuvasti eikä siitä ole kenelläkään mitään hyvää sanottavaa mutta silti on paljon ihmisiä joilla ei ole aikomustakaan lopettaa. Jos poltat niin miksi?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:45"]Poltan tupakkaa ja se ilmeisesti tekee minun älykkyydestäni jonkinlaisen arvion että olen automaattisesti tyhmä kun tiedostan mihin kaikkiin sairauksiin voin sairastua. Tämä on sama asia kun kysyisi suklaata syövältä ihmiseltä "miksi syöt suklaata, kun tiedät että sen liiallisella syömisellä sinusta tulee ylipainoinen" jeesus sentään, eikö ole jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa ja mitä imee ? [/quote] Ainiin ja mihin sairauksiin sen ylipaino sitten altistaa... Kyllä siihenkin ennen pitkää kuolee.

[/quote]

Mutta terveet elintavat ei altista sairauksille! :) Niitä kannattaa tavoitella. 

Vierailija
42/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:41"]Siksi koska se on hauskaa. Haluan ottaa ilon irti siitä lyhyestä ajasta, jonka vietän täällä maapallolla. Mieluummin elän vaikka vähän lyhyemmän elämän ja kuolen onnellisena kuin elän pitemmän elämän, ja elän kuin laupias samarialainen.
[/quote]

Sinulla voi mennä vuosia diagnoosista, että kuolet siihen syöpään. Kuolemasi on myös läheisille ikävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:45"]Poltan tupakkaa ja se ilmeisesti tekee minun älykkyydestäni jonkinlaisen arvion että olen automaattisesti tyhmä kun tiedostan mihin kaikkiin sairauksiin voin sairastua. Tämä on sama asia kun kysyisi suklaata syövältä ihmiseltä "miksi syöt suklaata, kun tiedät että sen liiallisella syömisellä sinusta tulee ylipainoinen" jeesus sentään, eikö ole jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa ja mitä imee ? [/quote] Ainiin ja mihin sairauksiin sen ylipaino sitten altistaa... Kyllä siihenkin ennen pitkää kuolee.

[/quote]

Mutta terveet elintavat ei altista sairauksille! :) Niitä kannattaa tavoitella. 

[/quote]

Höpö höpö, sairaudet vain vaihtuvat toisiin.

Vierailija
44/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:41"]Siksi koska se on hauskaa. Haluan ottaa ilon irti siitä lyhyestä ajasta, jonka vietän täällä maapallolla. Mieluummin elän vaikka vähän lyhyemmän elämän ja kuolen onnellisena kuin elän pitemmän elämän, ja elän kuin laupias samarialainen. [/quote] Sinulla voi mennä vuosia diagnoosista, että kuolet siihen syöpään. Kuolemasi on myös läheisille ikävää.

[/quote]

Ja hölkätessä voin kaatua, lyödä pääni ja elää seuraavat kolmekymmentä vuotta liikuntakyvyttömänä vihanneksena.

Vierailija
45/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:47"]

Pitää sitä jotain nautintoja ihmisellä olla. Muuten menee aika kuivaksi elämä. 

[/quote]

Voi ressua :( Toivottavasti löydät tästä isosta, värikkäästä ja kauniista, täynnä mahdollisuuksia olevasta maailmasta jotain muutakin nautintoa kuin keuhkosyövän hankkiminen. Kaikkea hyvää!

[/quote]

Kaikki aiheuttaa nykytutkimusten valossa syöpää tai on muuten vaarallista.

[/quote]

Höpöhöpö. Aloita liikuntaharrastus ja syö terveellisesti ja monipuolisesti, naura ja ole onnellinen. Tutkitusti eivät aiheuta syöpää vaan parantavat terveyttä.

Vierailija
46/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi näyttäis aiheuttavan syövän lisäksi myös pessimistisyyttä ja kyynisyyttä.

Vierailija
47/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:47"]

Pitää sitä jotain nautintoja ihmisellä olla. Muuten menee aika kuivaksi elämä. 

[/quote]

Voi ressua :( Toivottavasti löydät tästä isosta, värikkäästä ja kauniista, täynnä mahdollisuuksia olevasta maailmasta jotain muutakin nautintoa kuin keuhkosyövän hankkiminen. Kaikkea hyvää!

[/quote]

Kaikki aiheuttaa nykytutkimusten valossa syöpää tai on muuten vaarallista.

[/quote]

Höpöhöpö. Aloita liikuntaharrastus ja syö terveellisesti ja monipuolisesti, naura ja ole onnellinen. Tutkitusti eivät aiheuta syöpää vaan parantavat terveyttä.

[/quote]

Liikunta altistaa lukuisille onnettomuuksille. Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio taas riippuu keneltä kysytään. Noh, joka tapauksessa syöpää aiheuttaa, viimeistään kypsennys, ellet sitten syö höyrytettyä luomuporkkanaa, mutta sitä ei voi oikein kutsua "monipuoliseksi".

Vierailija
48/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä humahduksesta. Tykkään katsoa kirkkaalle tähtitaivaalle samalla kun maailma pyörii ja korvissa humisee, ajatukset hidastuu ja on seesteinen olo. Toisin sanoen: haluan päihtyä. Kannabis, LSD ja sienten käyttö on laitonta, muilla päihteillä on liian suuret riskit. Tiedän, että tupakka on myrkkyä. Olen käyttänyt sitä reilu vuoden ajan noin kerran viikossa. Jos tää tästä tihenee, tai jos tuntuu jotain oireita, kun en saa tupakkaa, lopetan heti. Mutta nyt musta tuntuu, että hetkellinen päihtyminen voittaa. Pitäisi kai hankkia lailliset huumeet (ts. mielenterveyslääkkeet), niin en enää tarvitsisi tupakkaa.

Vierailija
49/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan, koska olen riippuvainen ja tupakka maistuu hyvälle. Lopettaisin, jos pystyisin. Tupakassa ehkä hankalin este lopettamiselle on, että se auttaa sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Mitään lääkkeitä en tarvi, sillä tupakka auttaa.

Vierailija
50/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:48"]

Pitäisi kai hankkia lailliset huumeet (ts. mielenterveyslääkkeet), niin en enää tarvitsisi tupakkaa.

[/quote]

Ach...kuuntele nyt ittees. Voisko vaihtoehtona olla jotain muuta ku huumeet, lääkkeet tai tupakka? 

Miten ois kiva elämä? Tarviiko paskaa oloa oikein hankkimalla hankkia jos nyt jo on noin kaameeta?

Vierailija
51/66 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on minulle nautinto, minusta se on hyvää. Sellainen mun oma hetki.

Jotkut paheet tekevät elämästä entistä parempaa. Käytän mä joitain huumeitakin joskus, ja juon alkoholia.

Vierailija
52/66 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini poltti 17-vuotiaasta asti ja hänellä todettiin pitkälle edennyt keuhkolaajentuma 53-vuotiaana. oireita oli ollut jo kauan, mutta hän ei mennyt lääkäriin koska pelkäsi että joutuisi lopettamaan tupakoinnin. kuoli sitten kaksi vuotta myöhemmin, tukehtui hitaasti ja meidän piti sitä katsoa voimatta tehdä mitään. isäni menetti vaimonsa, minulta meni äiti, lapseni eivät koskaan päässet mummoonsa tutustumaan. 

mutta saihan hän monta vuosikymmentä nauttia sitä tupakoinnin autuutta, sehän on kaiken sen arvoista, eikö niin kommentoijat... voi teitä ihmisiä, miten itsekkäitä ja lyhytnäköisiä olette. 

Vierailija
53/66 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:26"]

Koska en tarvi välttämättä elää 100-vuotiaaksi. Jos pääsen yli 70, se on ihan riittävän pitkä elämä. Polttelen sen verran vähän että ei pitäisi kauheasti lyhentyä elinaika. Loppujen lopuksi 10 vuottakin on niin lyhyt aika, varsinkin siellä loppupäässä, ettei se hirveästi hetkauta sinne tai tänne. Kuolleena ollaan ääretön vuotta, joten suhteellisesti melko pienistä eroista puhutaan, jos joku kuolee 72-vuotiaana vs. 82-vuotiaana.

[/quote]

Vittuako mammat alapeukutatte? Tottahan tuo on.

Vierailija
54/66 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on riippuvuus siinä missä muutkin. Ihmisillä on vaikka ja mitä riippuvuuksia, enemmän sun vähemmän tyhmiä/järjettömiä. En lähtisi kuitenkaan väheksymään tupakoitsijan älykkyyttä sen takia, mutta onneksi jokainen fiksu/ei niin mustavalkoisesti ajatteleva ihminen tietää mitä tarkoittaa "riippuvuus".
Ja sille joka haluaa kuolla nuorena ja onnellisena: todennäköisesti eletään viimeiset vuodet kärsien tuskasta.
T. tyhmä riippuvainen

Vierailija
55/66 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 00:00"]

äitini poltti 17-vuotiaasta asti ja hänellä todettiin pitkälle edennyt keuhkolaajentuma 53-vuotiaana. oireita oli ollut jo kauan, mutta hän ei mennyt lääkäriin koska pelkäsi että joutuisi lopettamaan tupakoinnin. kuoli sitten kaksi vuotta myöhemmin, tukehtui hitaasti ja meidän piti sitä katsoa voimatta tehdä mitään. isäni menetti vaimonsa, minulta meni äiti, lapseni eivät koskaan päässet mummoonsa tutustumaan. 

mutta saihan hän monta vuosikymmentä nauttia sitä tupakoinnin autuutta, sehän on kaiken sen arvoista, eikö niin kommentoijat... voi teitä ihmisiä, miten itsekkäitä ja lyhytnäköisiä olette. 

[/quote]

Saa kyllä polttaa aika ketjussa jos 30 vuodessa röökaa itsensä hautaan. Veikkaan että mun tahdilla, 3–4 itse käärittyä sätkää päivässä, yksi toppa kestää 3 viikkoa, ei ihan päästä samaan.

Vierailija
56/66 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tupakoijat toistavat aina tota samaa mantraa, että ihmisellä on oikeus polttaa jos haluaa? Tokihan siis ihmisellä on oikeus olla itsetuhoinen, ja tehdä itselleen mitä haluaa, mutta miksi itsetuhoisuus halutaan nähdä oikeutena? Huolestuneisuushan on yleensä aina syynä siihen, miksi ihmiset puuttuu tupakointiin.

Vierailija
57/66 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:49"]

Miksi tupakkaa eikä kannabista? Jos kannabis olisi laillista suomessa polttaisitteko sitä tupakan sijasta?

[/quote]

En kyllä rinnastaisi kannabista tupakkaan. Ennemminkin alkoholiin. 
Jos kannabis laillistettaisiin Suomessa (joka olisi mielestäni ehdottoman hyvä juttu), niin saattaisin sillä korvata silloin tällöin sen yhden ryypiskelyillan viikossa. 

Itse otsikkoon; 

Poltan, koska se on minulle nautinto.
Olen polttanut kymmenisen vuotta, mutten missään vaiheessa ole ollut koukussa tupakaan. Pahimpina teinihengausaikoina meni aski päivässä, nykyään se on ehkä aski viikossa ja sekin vain silloin kun juon alkoholia. 

Mikäli olisin vaikkapa kuukauden juomatta, niin menisi sama aika myöskin ilman tupakkaa. 
En siltikään halua lopettaa, vaikka tiedostan niin alkoholin kuin tupakan riskit, koska kuten sanottu, on se aika suuri nautinto elämässäni. 

Käytän myös transrasvoja, syön sokeria ja suolaa, olen harrastamatta liikuntaa, istun suurimman osan päivästä, kävelen punaisia päin ja teen muutakin sellaista, joka ei ole terveellisyyden perikuva. En halua elää elämää ilman nautintoja.

Ja olen muuten normaalipainoinen, jos joku jäi edellisestä kappaleesta ihmettelemään.

Vierailija
58/66 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:05"]

Tupakoinnin haitoista puhutaan jatkuvasti eikä siitä ole kenelläkään mitään hyvää sanottavaa mutta silti on paljon ihmisiä joilla ei ole aikomustakaan lopettaa. Jos poltat niin miksi?

[/quote]koska se on hyvää!

Vierailija
59/66 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yhteiskunnalle kustannuksia tulee tupakan käyttäjän takia. Sairaala laskua ym niin mistä suomi saisi verorahaa ilman alkoholin ja tupakkatuotteiden myymistä

Vierailija
60/66 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tupakoimattomat tietäisitte minkälaisen taistelun takana oli tupakasta irti pääseminen neljän vuosikymmenen sauhuttelun jälkeen, ette varmaankaan kyselisi miksi. Riippuvuus tupakasta oli ainakin minulle niin voimakas, että vaikka kuinka tuota tapaa vihasin, en silti saanut lopetettua. Apu löytyikn lopulta apteekista, nyt on puolitoista savutonta vuotta takanapäin eikä vieläkään ole riippuvuus kokonaan hellittänyt, myrkyn puute tuntuu toisinaan vievän hulluuden partaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi