Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun tuurilla kumminki ihan kohta synnytän!

Vierailija
18.01.2015 |

Mies on työreissussa, vanhemmat Tukholmassa, sisko perheineen Lontoossa, ystävä 1 Noro-viruksen uhrina kotona, ystävä 2 töissä ja serkku vanhempiensa luona. Koko lähistöllä asuva lähipiiri on muualla ja ensimmäinen nuista tulee kotiin tiistaina. Tajusin asian vasta just äsken, tuskin ovat itekkään sitä tajunneet :D LA vasta 14.2 ja ei tässä muuten mitään mutta tän päivän on supistellu ja nyt supistukset on alkanu oleen jo voimakkaampia ja tiheempiä. Jospa olis kumminki ohimeneviä vielä! En tiiä itkeekkö vaiko nauraa jos se nyt syntyy :D

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JALAT RISTIIN!

Vierailija
2/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuisin ennenaikaisuudesta ja siksi soitto äitiyspolille, voivat ottaa osastolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et naureskelis asiaa täällä jis synnytys olis käynnistynyt, kun se oikeasti alkaa tajuat kyllä miks :)

Vierailija
4/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:05"]Huolestuisin ennenaikaisuudesta ja siksi soitto äitiyspolille, voivat ottaa osastolle.
[/quote]

Eivät pyytäneet edes tulemaan paikalle vielä... AP

Vierailija
5/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:07"]Et naureskelis asiaa täällä jis synnytys olis käynnistynyt, kun se oikeasti alkaa tajuat kyllä miks :)
[/quote]

Joo samaa itsekki mietin että ei nää tosisuppareita voi olla kerta täällä vielä hengailen :D Ihmetyttää vaan kun ei tälläisiä ole aiemmin ollu. AP

Vierailija
6/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:07"]

Et naureskelis asiaa täällä jis synnytys olis käynnistynyt, kun se oikeasti alkaa tajuat kyllä miks :)

[/quote]

Ai miten niin ei naureskelisi? Mä vaan naureskelin kotona, ettei mua tänään huvittaisi synnyttää,vaikka supistusväli oli pari kolme minuuttia. Tiheiden suppareiden takia tosin tajusin lähteä sairaalaan ja hyvä niin, sillä vajaa pari tuntia siitä vauva oli pihalla. Ja ekassakin ihmettelin tuntikaupalla suppareita tajuamatta niitä suppareiksi. Silloinkin lähdin sairaalaan supistusvälin vuoksi ja perillä olin jo 5 cm auki.

Vierailija
7/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:07"]

[/quote]

Ai miten niin ei naureskelisi? Mä vaan naureskelin kotona, ettei mua tänään huvittaisi synnyttää,vaikka supistusväli oli pari kolme minuuttia. Tiheiden suppareiden takia tosin tajusin lähteä sairaalaan ja hyvä niin, sillä vajaa pari tuntia siitä vauva oli pihalla. Ja ekassakin ihmettelin tuntikaupalla suppareita tajuamatta niitä suppareiksi. Silloinkin lähdin sairaalaan supistusvälin vuoksi ja perillä olin jo 5 cm auki.
[/quote]

Nyt hirvittää vielä enemmän :D Voi ei! AP

Vierailija
8/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:07"] Et naureskelis asiaa täällä jis synnytys olis käynnistynyt, kun se oikeasti alkaa tajuat kyllä miks :) [/quote] Ai miten niin ei naureskelisi? Mä vaan naureskelin kotona, ettei mua tänään huvittaisi synnyttää,vaikka supistusväli oli pari kolme minuuttia. Tiheiden suppareiden takia tosin tajusin lähteä sairaalaan ja hyvä niin, sillä vajaa pari tuntia siitä vauva oli pihalla. Ja ekassakin ihmettelin tuntikaupalla suppareita tajuamatta niitä suppareiksi. Silloinkin lähdin sairaalaan supistusvälin vuoksi ja perillä olin jo 5 cm auki. [/quote] Nyt hirvittää vielä enemmän :D Voi ei! AP

[/quote]

Sori, ei ollut tarkoitus:) Ekat synnytykset on äärimmäisen harvoin kovin nopeita ja myöhemmätkään erittäin harvoin noin nopeita kuin omani. Kyllä minäkin ekassani ehdin kuitenkin hyvissä ajoin tajuamaan että on tosi kyseessä. Ja oikeastaan myös tokassa, vaikka avautumisen alkuvaiheet menivätkin molemmissa synnytyksissä kevyesti.

Mutta kannattaa silti seurailla ja valmistautua siihen, että pystyy lähtemään, jos tilanne alkaa siltä näyttämään ja lähteä, jos tuntuu tarpeelliselta. Joillakin näyttää siltä, että synnytys on käynnistynyt monta viikkoa, mutta sitten aina laantuu. Ja sitten on se toinen ääripää kuten minä, eikä voi tietää koskaan ennen synnytystä mihin ryhmään sattuu kuulumaan.

t. 20

Vierailija
9/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:07"] Et naureskelis asiaa täällä jis synnytys olis käynnistynyt, kun se oikeasti alkaa tajuat kyllä miks :) [/quote] Ai miten niin ei naureskelisi? Mä vaan naureskelin kotona, ettei mua tänään huvittaisi synnyttää,vaikka supistusväli oli pari kolme minuuttia. Tiheiden suppareiden takia tosin tajusin lähteä sairaalaan ja hyvä niin, sillä vajaa pari tuntia siitä vauva oli pihalla. Ja ekassakin ihmettelin tuntikaupalla suppareita tajuamatta niitä suppareiksi. Silloinkin lähdin sairaalaan supistusvälin vuoksi ja perillä olin jo 5 cm auki. [/quote] Nyt hirvittää vielä enemmän :D Voi ei! AP

[/quote]

Sori, ei ollut tarkoitus:) Ekat synnytykset on äärimmäisen harvoin kovin nopeita ja myöhemmätkään erittäin harvoin noin nopeita kuin omani. Kyllä minäkin ekassani ehdin kuitenkin hyvissä ajoin tajuamaan että on tosi kyseessä. Ja oikeastaan myös tokassa, vaikka avautumisen alkuvaiheet menivätkin molemmissa synnytyksissä kevyesti.

Mutta kannattaa silti seurailla ja valmistautua siihen, että pystyy lähtemään, jos tilanne alkaa siltä näyttämään ja lähteä, jos tuntuu tarpeelliselta. Joillakin näyttää siltä, että synnytys on käynnistynyt monta viikkoa, mutta sitten aina laantuu. Ja sitten on se toinen ääripää kuten minä, eikä voi tietää koskaan ennen synnytystä mihin ryhmään sattuu kuulumaan.

t. 20
[/quote]

Kiitti vinkeistä! AP

Vierailija
10/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:48"]Voi ei :D
Onko mies kaukanakin reissussa?
[/quote]

Jenkeissä asti :D Sieltä ei noin vaan tänne tulla. Se on ihan paniikissa siellä kun sinne soitin. AP
[/quote]

No joo ei. Koska sen pitäisi tulla kotiin? Toivottavasti pian. Kerrohan täällä miten kävi, minua alkoi kiinnostaa :-)

Vierailija
11/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:48"]Voi ei :D
[/quote]

Jenkeissä asti :D Sieltä ei noin vaan tänne tulla. Se on ihan paniikissa siellä kun sinne soitin. AP
[/quote]

No joo ei. Koska sen pitäisi tulla kotiin? Toivottavasti pian. Kerrohan täällä miten kävi, minua alkoi kiinnostaa :-)
[/quote]

Ti-ke välisenä yönä tulee. Kerron jos muistan :D Nyt taas hetkeksi helpotti olo, nyt taas supistelee ja maha "kovettuu" enemmän. Pakko kohta lähteä tutkittavaksi. AP

Vierailija
12/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:48"]Voi ei :D
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ti-ke välisenä yönä tulee. Kerron jos muistan :D Nyt taas hetkeksi helpotti olo, nyt taas supistelee ja maha "kovettuu" enemmän. Pakko kohta lähteä tutkittavaksi. AP
[/quote]

Onko sairaala kaukana? Lähdehän jo menemään!

Vierailija
13/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut kipeitä supistuksia ollenkaan.. :D

Vierailija
14/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:48"]Voi ei :D
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onko sairaala kaukana? Lähdehän jo menemään!
[/quote]

Ihan lähellä, olisko 3km. Just tässä varalta pakkailen sairaalakassia. AP

Vierailija
15/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:52"]Mulla ei ole ollut kipeitä supistuksia ollenkaan.. :D
[/quote]

Mulla vähän sama! Vähän jomotteli ja pisteli, menin sairaalaan ja olin 7cm auki. 2h siitä synnytin. Synnytyksen jälkeen olinki sitten hurjan kipeä, jälkisupparit oli ihan kauheita.

Vierailija
16/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla että synnytät! Sairaalaan!

Vierailija
17/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vatsataudit EI OLE NOROA! Tsiisus sentään kun päänsärky on migreeni ja stressi burn out. Mää en kestä!

Vierailija
18/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:55"]Se voi olla että synnytät! Sairaalaan!
[/quote]

Vähän alkaa siltä vaikuttamaan. Pikkarit oli äsken märkänä, lapsivettä, limatulppaa mitälie? Voi helvetinvittu (anteeksi kielenkäyttö) AP

Vierailija
19/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:55"]Se voi olla että synnytät! Sairaalaan!
[/quote]

Vähän alkaa siltä vaikuttamaan. Pikkarit oli äsken märkänä, lapsivettä, limatulppaa mitälie? Voi helvetinvittu (anteeksi kielenkäyttö) AP
[/quote]

Lähehän jo menemään, tsemppiä! ♥

Vierailija
20/121 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseen.