Miten saitte perinnön itsellenne?
Kommentit (35)
Kateellista kylmää porukkaa talossa, vaan muutama halas Anssia kun sai tämä sai tervehdyksen kotoaan. Sitten yksin tupakalle.
Vierailija kirjoitti:
synnyin vaan oikeaan perheeseen. kyllähän tota rahaa on tullut perintönä ja paljon. siivoojana työskentelen joten kyllähän se raha tarpeeseen tulee. en silti ole mikään tuhlari tai luksujuttujen ostaja.
... kaiken lisäksi kaikki luulee, että olen joku superköyhä, kun olen siivooja. Mutta tileiltä löytyykin 120.000 €.
:D
Ihan surkea summa, etkä osaa edes sijoittaa sitä, tai laittaa inflaatiosuojattuun kultaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs keinoja siihen muka tarvitaan kuin perunkirjoitus ja perinnönjako?
Piti ilmoittaa tilinumero, jolle perintö maksettiin.
Vierailija kirjoitti:
Tein perunkirjoituksen, enkä maininnut siinä veljeäni. Veljeni oli kehitysvammainen eikä ymmärtänyt näitä asioita. Kuoli vuosi isäni kuoleman jälkeen.
Kehitysvammaisen veljesi edunvalvoja huolehti hänen perinnöstään. Hänen osuutensa tuli sinulle hänen kuolemansa jälkeen, jos kumpikaan vanhemmista ei ollut elossa eikä muita sisaruksia ollut. Olisit joutunut maksamaan isomman perintöveron, jos olisit saanut yksi koko perinnön kerralla.
Tiedoksi alkuperäisen lainauksen kirjoittajalle: verottajaa ei ole yhtä helppo huijata kuin kehitysvammaista veljeä.
Ai miten sain perintöä? Ikävä kyllä niin että vanhempani kuolivat ja sisareni kanssa perittiin heidät.
Sijoitin osakkeisiin vähän tuloistani ja säästöistäni sekä niiden omia osinkotuottoja ja asp-tilille sekä myöhemmin asuntolainaa maksamalla omistusasuntoon. Tällä hetkellä harkinnassa mökin ostaminen lainalla, jonka maksan pois osinko- ja ansiotuloilla sekä vuokraamalla sitä mökkiä. Näin olen kasannut lasteni tulevan perinnön. Sitä ennen käytän itse tuon varallisuuteni osinko- ja vuokratuottoja ensin itseeni ja varallisuuteni kerryttämiseen ja sen jälkeen kotipalveluihin, palvelutalomaksuihin sekä sairaanhoitoon. Pääomat jäävät siis perinnöksi lapsilleni.
Kun isäni kuoli, pesä jäi jakamattomana äidillemme.
Sitten kun äitikin kuoli perintö jaettiin lain mukaan meille jälkikasvulle. Talo ja tontti myytiin, irtaimistosta en ottanut mitään. Pankkitileillä olleet rahat jaettiin sen jälkeen kun kaikki kulut oli maksettu.
Sietäisit hävetä itseäsi syvästi ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
synnyin vaan oikeaan perheeseen. kyllähän tota rahaa on tullut perintönä ja paljon. siivoojana työskentelen joten kyllähän se raha tarpeeseen tulee. en silti ole mikään tuhlari tai luksujuttujen ostaja.
... kaiken lisäksi kaikki luulee, että olen joku superköyhä, kun olen siivooja. Mutta tileiltä löytyykin 120.000 €.
Ihan surkea summa, etkä osaa edes sijoittaa sitä, tai laittaa inflaatiosuojattuun kultaan.
Inflaatiosuojattu kulta?
Helppoa, levitin rokotekriittistä sanomaa lähisukuun ja sain mummut ja papat sairastumaan ja kupsahtamaan koronaan.
Olihan siinä jonkinmoinen paperityö, mutta pankin lakimeis hoiti suurimman osan. Stressaavinta oli saada valtakirjaan veljen allekirjoitus, mutta tuli sitten kuitenkin hautajaisiin ja heti ekana laitoin sille paperit nenän alle ja kynän käteen, sitten vasta siirryttiin kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein perunkirjoituksen, enkä maininnut siinä veljeäni. Veljeni oli kehitysvammainen eikä ymmärtänyt näitä asioita. Kuoli vuosi isäni kuoleman jälkeen.
Kehitysvammaisen veljesi edunvalvoja huolehti hänen perinnöstään. Hänen osuutensa tuli sinulle hänen kuolemansa jälkeen, jos kumpikaan vanhemmista ei ollut elossa eikä muita sisaruksia ollut. Olisit joutunut maksamaan isomman perintöveron, jos olisit saanut yksi koko perinnön kerralla.
Tiedoksi alkuperäisen lainauksen kirjoittajalle: verottajaa ei ole yhtä helppo huijata kuin kehitysvammaista veljeä.
Veljelläni ei ollut edunvalvojaa. Hän ei ollut virallisesti kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko 120 000 € sinusta paljon?
Aktiivinen eutanasia on jatkossa kova sana.
Moni varmaan jo suunnittelee, kunhan vähän vapautuu pykälät.
Anssi parka ja pienet lapsensa.