Onko sinun hiuksiasi revitty lapsena? Kerro ikäsi!
Kommentit (47)
Muutaman kerran tukistettu lapsena. Syntynyt 1994.
On. Vm. -70. Äiti myös tykkäsi raahata meitä lapsia pitkin lattioita tukasta vetämällä.
Kyllä, vm75. On myös potkittu, lyöty oksilla, nahka vyöllä jne
Joo opettaja riepotti kissanmaankoulu
-77, revitty hiuksista niin, että hiustuppoja lähti.
Revin koulukaveria hiuksista ehkä 93. Oli ärsyttävä ylimielinen penska
Siskoni oli syönyt ilman lupaa palan jähmettymässä olevaa piparitaikinaa ja äiti syytti siitä minua. Kun kiistin asian niin äiti tukisti. Olin 6- vuotias. Samaa oli varmaan tapahtunut aiemminkin, tuon kerran satun muistamaan.
Nyt olen viisikymppinen.
On, vm 1995
Ei jäänyt traumoja siitä
Kyllä ja olen vm76. isäni myös repi käsistä , löi, kaatoi kiehuvaa vettä päälle, mursi ranteen. 12 vuotiaana jouduin lasten kotiin ja siitä Keravan nuoriso vankilaan. 2kymppisenä venkula hommien jälkeen hakkasin ukon kunnolla, oppiipahan paskiainen!
Ja tukistettu siis, ei revitty. T.9
On tukistettu ja pahoinpidelty koko lapsuus.
Vm -99
Ei.
Veli (hiukan vanhempi) sai kyllä piiskaa.
N50
On, synt. 1975. Revittiin hiuksista niin että tuppoja irtosi, nostettiin kurkusta seinälle ja kuristettiin, hakattiin nahkavyöllä ja bambukepillä takareisiin, heitettiin lattialle ja potkittiin kylkiin.
On. Läimäyttely kuului myös kuvaan. Jos olisin uskaltanut uhmata, olisi tullut tuppivyöstä. En uskaltanut. Veli uskalsi ja sai.
-66
Kotona tukistettiin ja kansakoulussa tukistettiin. Se oli ihan normaalia. Olen tukistanut myös omia lapsiani, sekin oli ihan normaalia. N vm-62
Kyllä N-66. En muista näin jälkeenpäin yhtään syytä, miksi tukistettiin, olin kiltti tyttö. Jatkuvaa kuitenkin oli tukistaminen, luunappien antaminen ja harjan varrella hakkaaminen. Äidin taholta, isä ei sattunut pikkusormellaankaan lapsiin.
Yhden kerran muistan, kun ei ihmeekseni hakattukaan (se kuului kuvioon yhtä lailla kuin tukistaminen), kun toivotin kiukuspäissäni illalla äidille pahaa yötä ja vauvaveli oli valvottanut sitten äitiä koko yön.
On, vm -74.