Poliisiksi laseilla
Elikkä pääseekö poliisikouluun kakkulat päässä? Joka paikassa toitotetaan että pitää olla hyvä näkö ja tälleen, olen katsonut poliisin sivuiltakin näkövaatimuksia mutta mielestäni siellä ei kerrota tarpeeksi tarkkaan silmälasipuolesta. Eikö olekin niin, että vaatimuksena ei enää ole vuoden työkokemus? Voisiko joku lisäksi kertoa, jos tietää, että mitä käytännössä on poliisiksi kouluttautuminen ja mitä tuona vuoden aikana tehdään, milloin pääsee ekan kerran maijaan ja kaupungille?
Kommentit (13)
Itse kävin juuri tunti sitten optikolla testailemassa poliisikoulua ajatellen.
Omat silmäni ovat -1,75 ja -2,25 ja oli siinä ja siinä riittääkö. Optikko olisi päästänyt läpi, mutta katsotaan mitä pääsykokeissa sanotaan.
Eli sun -1,25 riittää varmasti.
Ainakin noissa poliisisarjoissa (Poliisit, Lainvalvojat) näyttää joillakuilla olevan lasit.
Mä luulin että aiot ostaa Police merkkiset aurinkolasit. Eikö se olisi kuitenkin helpoin tapa olla 'poliisi'?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:37"]
Elikkä pääseekö poliisikouluun kakkulat päässä? Joka paikassa toitotetaan että pitää olla hyvä näkö ja tälleen, olen katsonut poliisin sivuiltakin näkövaatimuksia mutta mielestäni siellä ei kerrota tarpeeksi tarkkaan silmälasipuolesta.
[/quote]
Näöntarkkuuden tulee olla ilman silmälaseja tai piilolinssejä kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 sekä laseilla tai piilolinsseillä korjattuna vähintään 1.0.
Myönnän olevani tyhmä tässä asiassa. En tajua siis sitä, että onko silmälaseja käyttävän pakko nähdä vähintään 0.2 ilman laseja?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:16"]
Myönnän olevani tyhmä tässä asiassa. En tajua siis sitä, että onko silmälaseja käyttävän pakko nähdä vähintään 0.2 ilman laseja?
[/quote]
On.
Jos sä ihan tosissasi haluat poliisiksi, voit kai mennä laserleikkaukseen. Siinä on riskinsä, mutta unelman eteen voi riskeerata.
0.2 on aika huono näkö eli näköjään ei paljoa vaadita. Paljonko sun lasit on ap?
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin juuri tunti sitten optikolla testailemassa poliisikoulua ajatellen.
Omat silmäni ovat -1,75 ja -2,25 ja oli siinä ja siinä riittääkö. Optikko olisi päästänyt läpi, mutta katsotaan mitä pääsykokeissa sanotaan.
Eli sun -1,25 riittää varmasti.
Tämä on kiva kuulla! Itselläni on toinen silmä -1 ja toinen -1,5.
Entäs sitten, jos/kun näkö huononee iän myötä? Olen nyt 28 v. ja olisinhan voinut hakea kouluun vaikka jo muutama vuosi sitten, jolloin minulla ei edes ollut laseja. Sain lasit kahdeksan vuotta sitten ja silloin taisi olla molemmissa silmissä alle -1.
Miten tuon arvon saa tietää? Sehän on eri, kuin laseissa käytettävä vahvuus. Työssään poliisi saa käyttää laseja kyllä.
Up