12v lapsi oli saanut katsoa Squid Game sarjaa yökylässä
Apua. Vanhemmat ovat ateisteja joten en ehkä ole niin yllättynyt. :/
Kommentit (117)
Väkivaltaista paskaa, ei ihme että porukka on niin sekopäistä nykyään.
Ok. Meidän 13-vuotias kertoi minulle ko. sarjasta, että kannattaisi katsoa. Hänen mielestään ihan ok. En ole vielä jaksanut innostua, lähinnä nuorten sarja kai.
Tuo sarja olis ollut aikoinaan ihan selkeesti K-20 kamaa, jos olisi ollut leffateatterissa.
Tee lasu, ei noin saa toimia, he ovat olleet silloin vastuussa lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Meidän 13-vuotias kertoi minulle ko. sarjasta, että kannattaisi katsoa. Hänen mielestään ihan ok. En ole vielä jaksanut innostua, lähinnä nuorten sarja kai.
Sinä olet ihan pihalla ja ansaitset huono äiti palkinnon! :D Se on Netflix saanut noottia koska sarja oli liian väkivaltainen
Mitä toi ateismi liittyy sarjan katsomiseen?
Ihan mahtavaa! Heillä on ollut mukava ilta 😊
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sarja. Kannattaa katsoa.
No onhan se väkivaltainen, mutta pelit yms. ovat usein vieläkin väkivaltaisempia. Enemmän mielestäni herkkää nuorta voi järkyttää se ahdistava tunnelma ja maailmankuva siinä. Väkivalta ei ole myöskään monessa kohtaa "sarjakuvamaista" vaan tulee enemmän iholle, varsinkin silloin kun henkilöt tappavat toisiaan eivätkä kuole niissä välillä tragikoomisissa peleissä.
Katottiin mun pojan kanssa, hulvaton kyllä, viihdyttävä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ateisti saa moraalisen kompassinsa? Niinpä.
No esim. katsomalla tuollaisia sarjoja, joiden moraalinen opetus on "älä kuse elämääsi niin pahasti että joudut tuollaiseen, oikessakin elämässä on niitä tarpeeksi pimeitä tyyppejä, jotka pystyisivät tuohon".
Vierailija kirjoitti:
No onhan se väkivaltainen, mutta pelit yms. ovat usein vieläkin väkivaltaisempia. Enemmän mielestäni herkkää nuorta voi järkyttää se ahdistava tunnelma ja maailmankuva siinä. Väkivalta ei ole myöskään monessa kohtaa "sarjakuvamaista" vaan tulee enemmän iholle, varsinkin silloin kun henkilöt tappavat toisiaan eivätkä kuole niissä välillä tragikoomisissa peleissä.
Jos pelit on oikeasti väkivaltaisempia (huomioitko tuon henkisen väkivallan, mitä sarjassa esiintyy ylenpalttisesti?), niin sittenhän pelitkin pitäisi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Katottiin mun pojan kanssa, hulvaton kyllä, viihdyttävä 👍
Mietin aina näitä ihmisiä, joiden mielestä se on hulvatonta ja viihdyttävää nähdä raakaa väkivaltaa, tappamista, suolenpätkiä ja kuolemista, että miten ja miksi. Miten väkivalta voi olla viihdyttävää? En ymmärrä, itselle tulee vain ahdistunut ja huono olo..
Eri kuin ap
Ei se ole edes mitenkään erityisen väkivaltainen.
Mustakin oli hyvä sarja, mutten missään nimessä antaisi 12v. katsoa sitä. Todella graafisen väkivaltainen ja muitakin teemoja, jotka eivät ole sopivia lapsille. Taitaa olla K-16, eikä todellakaan ok sitä nuoremmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä mistä uskovaiset saavat moraalisen kompassinsa? Niinpä.
Paljon vähemmän olen huolissani siitä ateistista, joka ymmärtää sen katsomansa sarjan olevan mielikuvitusta. Uskovainen taas ottaa (myös paljon väkivaltaa sisältävän!) satukirjan kansantarut täysin totena...
tiedän että lapseni ahdistuisi sarjasta tosi paljon. Esim. kerran itsenäisyyspäivänä oli päivällä erehtynyt päivällä Tuntemattoman ääreen , kun minä olin käymässä viemässä ystäville piparkakkumuistamisia.
Mutta en nyt suuttuisi tuosta. tuon ikäiset ehtii.
Itse kyllä kuitekin häpeäisin jos joku tulisi kysymään katsoivatko lapse meillä ko. sarjaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ateistit eivät ymmärrä rai skata lapsia systemaattisesti.
Hyvä sarja