Olen rakastunut ystäväni mieheen, mitä tekisit minuna?
Pari kuukautta sitten huomasimme ystäväni miehen kanssa, että meillä synkkää hyvin ja yksi asia johti toiseen ja lopulta aloitimme salasuhteen.
Minulle kävi toisen naisen rooli ja se oli suoraan sanottuna jännittävääkin ja seksi tuntui paremmalta, kun se oli sellaista tabumaista kun ystävän miehen kanssa on mistä saa lisä kiksejä.
Nyt kuitenkin olen huomannut, että olen todella rakastunut tähän ihanaan mieheen, vaikka alunperin tämän piti olla lyhyt juttu, josta ystäväni ei pitänyt koskaan saada tietää.
Miten toimisit minun tilanteessa? Kannattaako yrittää saada mies itselle ja rikkoa ystävyys?
Tiedän että moni teistä paheksuu asiaa, mutta kyse on rakkaudesta. Myönnän että asia hävettää jonkin verran kun näin olen tehnyt ystäväni seläntakana, mutta samalla koen, että tämä mies todennäköisesti on elämäni rakkaus. Meillä on kemiaa jonka ani harva kokee.
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
0/5
Jep, tämä (ja ne muut tämän kanssa lähes identtiset ketjut) vievät tilaa etusivulla joka yö
Joko elämässään ottaa sen jonka haluaa tai on se jolta otetaan. Niin se vaan menee. Kyllä vuosisadan rakkaus menee vaan ystävyyden edelle. Itse rakastuin entisen parhaan kaverin mieheen ja en kadu että ensin aloitettiin salasuhde ja sitten virallinen. Hän tekee minut onnelliseksi ja se on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole sun ystävän mies.
Todellisen ystävän miehet eivät missään mielessä edes kiinnosta. Minulle heistä tulee heti turn off, kun ovat ystäväni kanssa enkä voisi ikimaailmassa kuvitellakaan heitä siinä mielessä.
Aivan samaa mieltä. Olisin todella häpeissäni ja surullinen jos olisin tuollainen kavala halpamainen luonteeltani. "Ystävällesi" täydet sympatiat minulta. Pettäjät saavat kyllä palkkansa. Sitä saa mitä antaa.
"Ystävän" miehen seläntakana panija jää kyllä aikanaan kiinni ja karma kostaa viemällä kaverit ja maineen yms.
Kiinnijäämisestä en tiedä, mutta ihmettelen tätä sokeaa uskoa, että paha saisi palkkansa yms.
Minulle tapahtui tuo nuorempana, ja niin se ex-ystäväni vaan porskuttaa. Ainakin ulkoapäin näyttää että on perhe, toimeentulo, terveys tallella, normi maine ja ystäviä. Ei ole eronnut edes. Kohta 30 vuotta kulunut tapahtuneesta ja rakensi elämänsä normaalisti.
Maailma ei ole oikeudenmukainen paikka.
Tuo karmaan uskomaninen on lapsellista ja heikon mielen tuote, kun ei pysty itse tekemään asialle mitään niin mieli selittää jotain karmaa että pysyisi edes jotenkin kasassa. Todellisuudessa pahantekijät pääsevät melkein aina pälkähästä ja elävät onnellisesti nöyryyttäen heikompia. Kylmä totuus.
Näinhän se menee, että monen mieli luo itse sen, että "paha saa palkkansa", kun tietää olevansa itse liian heikko tehdäkseen asialle mitään.
Todellisuudessa koulukiusaajat, naisten ahdistelijat, rikolliset, poliitikot yms. pääsevät pälkähästä 95% asioista mitä tekevät elämässään ja elävät onnellisesti.
Liian heikko tehdäkseen asialle jotain??! Olisi TYHMÄÄ tehdä jotain asialle, koska sitä kuule joutuu vankilaan jos kostamaan alkaa. Eli on viisasta olla tekemättä asialle mitään.Kuka nyt vankilaan haluaisi idioottien vuoksi.
Elämässä on niitä jotka on voittajia ja niitä jotka on häviäjiä. Häviäjät selittävät karmasta eivätkä pysty hyväksymään sitä, että vahvempi vei oman miehen ja on liian heikko tehdäkseen mitään sille. Voittajat tuossa tilanteessa kyllä osaisivat kostaa oikein. Häviäjä saa uhrin leiman ja kaikki vaan säälivät uhria.
Kuten moni jo sanoikin niin tämä on elämän kylmä totuus, joko on voittaja tai häviäjä.
En tiedä voittajista ja häviäjistä, mutta kostaa miten, niin että se on laillista? Ainoa mikä tulee mieleen, on että makaisi vastaavasti hänen miehensä kanssa. Maineen pilaamisyrityksetkin voivat vahingossa lipsahtaa laittomuuden puolelle, ja voi kääntyä itseä vastaan muutenkin.
Sitä paitsi jos ihminen on peluri, hän kyllä osaa myös pelata myös juoruilla, ja levittää vastaavasti jotain juttua meistä, niin että meidän uskottavuus nakertuu.
Minulle kävi niin, että ne, jotka olivat jo alunperin enemmän ex-ystäväni ystäviä, pysyivät hänen rinnallaan, ja jotka minun, pysyivät siinä. Muut välttivät ottamasta kantaa.
Jos et keksi muita kuin nuo vaihtoehdot ja et ole valmis kostamaan kellekkään niin tulet aina olemaan se häviäjä, niin se valitettavasti menee. Vinkkinä, itse aloittaisin makaamalla tämän miehen kanssa ja jättäisin erittäin selväksi että se tapahtui. Sitten on vahvemmatkin keinot. Jos ei ole valmis puolustamaan itseään niin on aina se luuseri uhri. Niin maailma toimii, halusipa tai ei.
Ensimmäinen harkintaan. Kerro noista vahvemmista keinoista?
Tapoja kostaa toiselle naiselle on ihan lukemattomasti. Jos ei kosta niin jää aina siihen asemaan, että ihmiset pitää heikkona säälittävänä luuserina, jolle voi tehdä mitä vain, kun kukaan ei pelkää että tulisi seuraamuksia, jos jotain tälle tekee.
Vainoaminen on ollut Suomessa rikos vuodesta 2014 alkaen.
Lain mukaan vainoaminen tarkoittaa ei-toivottuja jatkuvia yhteydenottoja, uhkailua, seuraamista, tarkkailua tai vastaavaa häirintää. Vainoaminen on omiaan aiheuttamaan pelkoa ja ahdistusta uhrissa.
Keinoja puuttumiseen:
Ilmoita häiritsijälle, että hän ei saa enää soittaa, viestitellä tai muutenkaan pitää yhteyttä.
Aseta puhelimeen ja pikaviestipalveluihin estot ei-toivotulle henkilölle.
Kerro, että teet asiasta rikosilmoituksen, jos häirintä ei lopu. Joskus tämä voi lopettaa kiusanteon.
Älä pidä yhteyttä ei-toivottuun henkilöön. Älä vastaa viesteihin.
Tee asiasta rikosilmoitus matalalla kynnyksellä.
Hae lähestymiskieltoa vainoajalle.
Jos vaino tapahtuu netissä tai sähköpostiasi urkitaan, vaihda salasanat käyttämissäsi digitaalisissa palveluissa ja tietokoneella. Tarvittaessa hanki uusi sähköposti. Katkaise yhteydet vainoajaan myös sosiaalisessa mediassa.
Pidä tallessa saamasi viestit eri sovelluksissa tai sähköpostissa. Nämä voivat toimia näyttönä rikosasiassa. Kirjaa ylös tapahtuneen häirinnän ajankohdat.
Vainoajaa pidetään oikeasti luuserina ja se on nolo rikos. Tuollaisissa fiiliksissä olisi paras hakeutua terapiaan.
Sorry en jaksanut lukea koko ketjua, mutta onko ap:lle ehdotettu yhteydenottoa Sami Minkkiseen? Minkki osais kyllä neuvoa. Hänhä on tämän alan asiantuntija.
Vetäytyisin tilanteesta kokonaan Katsoisin vaikka vuoden kuluttua, onko silllon vapaa mies.
En sotkisi omaani enkä toisten elämää tietoisella sekoiluilla.
En alkaisi ottaa vastuuta miehen valinnoista, koska Ihan omat valintansa hän tekee.
Ottaisin etäisyyttä.
Itse en varattuihin koskisi. En ymmärrä miten olet silleen haksahtanut. Siksi sinuna ottaisin tilaa koko tilanteesta, ihan kunnolla.
Joskus näitä hakoteillä voi tapahtua, mutta siitä voi poistua.
Sinuna miettisin myös miehen motiivin… tai oman motiivini.
En suostuisi olemaan kakkosnainen ja viihdyke
.
Siinä kohtaa kyllä sinuna nostaisin ryhtiin ja sanoisin, että tätä lajia riitti. Kiitti.
Sinuna miettisin, että olenko oikeasti rakastunut vai turvallisesti ihastunut rakkauden mielikuvaan.
Tio kuulostaa enemmänkin kaukaiselta Ihastukselta.
Lue seksuaaliisuuden portaat teoria.
Olet vaan vienyt itsesi ansaan pikkuhiljaa. Tule pois sieltä.
Sitten kun mies on eronnut ja ollut omillaan vuoden, niin katso sitten onko kiinnostava edelleen.
Miksi varatun kanssa haluat olla, kun se on mahdotonta. Vai haluatko haaremiin?
Kyllä niiyä
Maailmalla on ja onhan täälläkin monia kylkivaimoja.
Rskastajattaria.
Jis semmoisessa haluat elää niin siihen sinun on tyytyminen. Se on se mikä sinulle nyt tarjotaan. Mitä sinä
Itse haluat?
Et voi tehdä miehen puolesta valintoja. Ainoastaan omat valintasi voit tehdä.
En tiedä luonteeltasi, mutta kysymykseesi mitä sinuna tekisin?
Häipyisin ja pitäisin itsekunnioitukseni ja sanoisin, miehelle, että en halua tällaista.
Siis itse en todellakaan olisi tuollaisessa varaventtiilinä. Hyväksikäyttöä tuo on.
En arvostaisi tuollaista miestä pätkääkään. Ryhditön raukkamainen yksilö.
En pystyisi arvostamaan sellaista kumppania, joka pettää omaa vaimoaan.
No, sinuna pistäisin itseni sen miehen vaimon rooliin ja miettisin miltä tuntuu, kun ihminen johon luotan tai pitäisi pystyä luottamaan, pettää ja valehtelee.
Miettisin myös, että jos olisin miehen vaimo ja mies pettäisi, niin mikä on käsite luottamus ja kunnioitus tuollaisen otuksen moraalimaailmassa.
Miettisin myös mikä minun oma moraalini on, jos palaisin aapee.
Jos olisin aapee, niin mietyttyäni ja käsiteltyäni nuo asiat, tekisin u-käännöksen.
En jäisi tuollaiseen rysään.
Mutta… en ole aapee. Aapee itse tekee omat pohdintansa ja ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Se mies pettäisi kuitenkin sitten jonkun muun naisen kanssa. Ne jotka ovat tähän taipuvaisia niin ei ne muutu. Varatulla on vastuu, siitä se lähtee.
Ap:n on hyvä tiedostaa tämä kun varatusta sekoaa ja sellaisesta luulee ikuisen rakkauden löytävänsä.
Mutta arvaan, että ystävän puolison nappaamisen takana on syvempi psykologinen merkitys. Kertoo paljon ap:sta "ystävänä". Lapsellista, hiekkalaatikkotason toimintaa. Pakko saada kaverin lelu.
Mhin meitä vihollisia enää tarvitaan, kun ystävät vie meiltä työt?
Törkeää kuin mikä! :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta, tee ystävällesi palvelus ja kerro heti kaikki. Pääseepähän mahdollisimman nopeasti eroon kahdesta petollisesta ihmisestä.
Itselläni on salasuhde yhden kaverin miehen kanssa. Kaveri on mielestäni luonteeltaan niin ilkeä muita kohtaan, että ansaitseekin tämän, että joku makaa hänen miehensä kanssa salaa. En koe tippaakaan sympatiaa tätä kaveria kohtaan vaan nautin joka hetkestä. Jos joskus kyllästyn tähän salasuhteeseen niin ilmoitan kyllä tälle kaverille, että hänen miehellään oli salasuhde. Kärsikööt sitten, karma.
Karma saattaa toimia mutkikkaammin kuin oletat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla että olet kenties miehestä kiinnostunut, koska kaverisi on?
Voi olla että jos menette yhteen niin kiinnostus/himo häviää, ystävyyssuhde on tuhottu ja maineessa iso lommo pysyvästi.
Mieti tarkkaan.
Tämä tuli minullekin mieleen. Minulle kävi niin, että ystävä kannusti minua ja exäänsä yhteen. Ensin en osannut ajatella sillälailla. Kun suhteemme lähenikin, ystävä kiinnostuikin exästään. Oli kai kyllästynyt mieheen, mutta nyt kun exästään kiinnostui joku muu, siitä tulikin kiinnostava.
Kaiken kukkuraksi uhriutui yhteisille tuttaville, että minä olisin vienyt hänen miehensä. Vuosia myöhemmin sain onneksi tilaisuuden korjata ex-ystäväni levittämiä juoruja. Sain tietää, että draamaa ja outoja sattumuksia oli muidenkin kanssa ja jopa työelämässä. Niin pahasti, ettei saanut oman alansa töitä. Miehiä kyllä oli ja niistä valitsi sellaisia "muovailtavia."
Tuollaisilla naisilla on joku ihmeen tarve kilpailuun ja draamaan.
Samaa mietin. Se mies kiinnostaa nyt kun se on "kiellettyä", mutta kun se olis vapaa niin se "kemia" häviäis.
Toivottavasti ap ei tuhoa ystävyyssuhdettaan tälläisen ohi menevän "kemian" takia.
Se ystävyys on jo tuhottu. Se, ettei petetty ehkä tiedä asiasta, ei sitä muuta. Jos petoksesta ei jäädä kiinni, se "ystävyys" elää vain petetyn kuvitelmana. Petturit tietävät todellisen asianlaidan ja ovat valehtelijoita, eivät enää ystäviä.
Ystävä-sanan väärinkäyttöä pahimmasta päästä.
En ole yllättynyt. Eihän palstalaisten miehiä voi päästää pikkujouluihinkaan naisten perässä juoksemaan. Niin eipä ole ihme, jos ystäväporukkakin muodostuu samanlaisista ihmisistä.
Tällä hetkellä ongelma on tosiaan pikkujoulut :D
https://www.vauva.fi/keskustelu/4405073/saisiko-teidan-miehenne-lahtea-…