Miehen kuulo on heikentynyt selvästi ja en jaksa sitä yhtään!
Siis ihan lyhyessä ajassa hänen kuulonsa on heikentynyt todella paljon. Epäilen syyksi ihan vaikkua, mutta Removax ei kuulemma auta.
Voi tietysti olla että kuulo nyt vaan on jostain syystä heikentynyt. Esim.koska on ampunut ilman kuulosuojaimia, tai muusta syystä.
Mutta se on vaan niin sietämätöntä, kun joka ikinen asia pitää toistaa ja sanoa kovaa! Olen yllättynyt itsestäni miten paljon tuo ärsyttää. Ja ärsyttää se että tuntuu ettei hän edes yritä kuunnella. Ja jos sanon hänelle vaikka "laitatko sen oven kiinni?" niin hän sanoo "laitamen siinni?" kun kuulee (muka) niin. Ärsyttää... Ja esimerkiksi ulkona en sitten sano mitään, jos/kun en halua huutaa asiaani kaikkien ulkopuolisten korviin.
Olen jo käskenyt hänen varaamaan työterveydestä aikaa, mielestäni on syytä huuhdella/tutkia korvat nyt kunnolla. Tiedä sitten voiko johtua vaan vaikusta? Herkästi hänellä menee korvat lukkoon kun niistää, aivastaa tms.
Kommentit (18)
Kuulo ongelma selviää kysymällä haluaako seksiä tai päihteitä.
Eikä se enää kuule sinun ajatuksia ja toimi niiden mukaan ja nyt sinua ahdistaa kun joutuisit oikeasti kommunikoimaan mitä haluat?
Jos yhtäkkiä heikentynyt, niin eihän se normaalilta kuulosta. Eikö itse ihmettele asiaa?
Lääkäriin ja tutkimuksiin. Voi olla vaikka aivokasvain.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtäkkiä heikentynyt, niin eihän se normaalilta kuulosta. Eikö itse ihmettele asiaa?
Sitä ihmettelee että korvat on usein lukossa. Sanoo vaikka iltapäivällä että korva on ollut lukossa siitä saakka kun aamulla aivasti. Tinnitustakin on alkanut olla.
Ja on siis nyt ihan viikoissa tullut tämä ongelma että tuntuu kuin ei kuulisi mitään. Ap
Painosta tutkimuksiin päivittäin ja muistuta että huono kuulo&muistisairaudet kulkevat käsikkäin.
Luiskaan. Oma mielenterveys on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehesi kuulon heikentyminen on ennen kaikkea sinun ongelmasi. Jätä hänet; et kestäisi häneltä minkäänlaista sairastumista.
Kestän kyllä, jos hän sairastuisi, tottakai. Se taas jos/kun hän ei halua mennä tutkimuksiinkaan vaikka tilanne ja oireet aiheuttaa päivittäin ongelmia, on eri asia. Minusta olisi syytä selvittää onko korvat nyt täynnä vaikkua, vai onko kuulo nyt oikeasti heikentynyt pysyvästi. Ap
Jos olisi olemassa lääkäreitä tai jopa korvalääkäreitä tai jopa kuulotestejä ja kuulolaitteita, niin ehdottaisin että lähtisitte hoitamaan asiaa sitä kautta. Mutta koska sellaisia ei taida olla terveydenhuollossa, niin sitten teidän täytyy vain ihmetellä tilannetta.
Minulla on kuulonalenema ja olen joutunut sietämään kusipäistä käytöstä myös omalta perheeltäni tämän takia. Aluksi en itse ymmärtänyt että kuulo on huonontunut (näin se usein menee kun kuuno huononee pitkän ajan kuluessa) ja jouduin usein pyytämään toistoa. Tästä oma mieheni usein oli vihainen. Sain sitten diagnoosin kuulonalenemasta ja myös kuulolaitteet. Nyt kuulen ja erityisesti ymmärrän miten huonosti aikaisemmin kuulin.
On aika käsittämätöntä että ihmiset ovat vihaisia jos joku ei kuule. Olen omille lapsilleni selittänyt ja vääntänyt rautalangasta, että en pyydä tahallaan toistoa ja ei ole minun vikani, etten kuule. Jännä juttu. Ihan kun esim syöpä tai muistisairaus olisi ihmisen oma tahto ja toive. V*ttu yritä nyt muistaa jotain. Sanotaanko näin muistisairaalle?
Menkää nyt lääkäriin hyvät ihmiset.
Haha täällä neuvotaan eroamaan jopa huonon kuulon vuoksi.
Miehellä on "huono" kuulo, koska ei jaksa enää kuunnella nalkuttavaa kalkkunaa......
Terveyskeskuksessa voi hoitaja testata kuulon. Jos se on alentunut, saa lähetteen korvapolille. Siellä tutkitaan lisää ja mies saa kuulolaitteen, jos tarvii. Ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksessa voi hoitaja testata kuulon. Jos se on alentunut, saa lähetteen korvapolille. Siellä tutkitaan lisää ja mies saa kuulolaitteen, jos tarvii. Ihan ilmaiseksi.
Tiedän hyvin, ja lisäksi hänellä on todella hyvä työterveyshuolto. Mutta ei vaan halua mihinkään tutkimuksiin mennä, mikä tekee tästä asiasta raivostuttavan.
On sitä tyyppiä joka yleensäkään ei mene lääkäriin, ei vaikka olisi rintakipua ja hengenahdistusta. Saati nyt kun ei ole kipua missään. Ja kun voihan olla, että ongelma menisi ohi ihan vaan korvahuuhtelulla... Pari vuotta sitten oli jossain korvat tarkastettu ja olivat sanoneet että vaikkua on, paljon. Ei koskaan puhdista korviaan.
Tässä nimenomaan ärsyttää nyt se, että mies ei tee asialle mitään. Ap
Niin, miehesi kuulon heikentyminen on ennen kaikkea sinun ongelmasi. Jätä hänet; et kestäisi häneltä minkäänlaista sairastumista.